
Kadet E se pojavio 1984. godine kao naslednik prethodnog modela D,a od kojeg se dosta razlikovao.Te '84. kada se pojavio bio je pravo osvezenje na trzistu,nesto totalno drugacije.Dosta racuna se vodilo o aerodinamici te otuda i takav zaobljeni izgled suze(tako je i dobio nadimak suza).Imao je najmanji otpor vazduha u klasi,te mu je to i vec pomenuti dizajn,'85. godine donelo titulu automobila godine.Zanimljivo je pomenuti da je za razvoj ovog modela potroseno 1.5 milijarda nemacnih maraka i pre serijske proizvodnje je predjeno 6.5 miliona kilometara probne voznje.
Proizvodio se u vise karoserijskih oblika,i paketa opreme.
Oblici karoserije su:model sa troja i petora vrata,limuzina sa cetvora i karavan verzija.Kabrio model se pojavio '87.za ciji dizajn je zasluzan italianski studio Bertone.
Paketi opreme su: LS,GL,GLS,GT i najpoznatiji GSI.Zanimljivost kod ovih paketa opreme je bila ta sto su kupci mogli sami da uz odabrani paket biraju i mnostvo dodatne opreme i tako personalizuju svog Kadeta.
U to vreme je bio dosta bogato opremljen,mozda i najluksuzniji u svojoj klasi.Vec tada je imao sva cetiri el.podizaca,el.retrovizore sa grejacima,grejace sedista,bord kompjuter,karavan je cak imao i pneumatsko vesanje pozadi(podesivo po visini,kao dodanu opciju) i jos dosta toga.Kasniji modeli su imali i ABS i servo.
Postojala je i opcija doplate za automatski menjac,ali samo za motore 1.3 i 1.6.
Manuelni menjaci su bili sa cetiri i pet stepeni prenosa,ali je peti stepen bio ekonomik,maksimalna brzina se dostizala u cetvrtom stepenu prenosa,a peta je sluzila samo za odrzavanje iste i smanjenja potrosnje.Sportski modeli GT i GSI su imali normalne petostepene menjace.
Proizvodio se do 1992.godine,sa tim sto je proizvodnja modela sa 3,4,5 vrata( i karavan) prestala 1991.,a do pola '92.se proizvodio samo kabrio model.Za 7 godina proizvodje Kadet je prodat u impresivnih 7.2 miliona primeraka.
Motori koji su se ugradjivali u Kedeta E (1984-1992):
Benzinski motori:
OHV-Motor:
1,2 12SC 40kW/ 55KS (1,2S)
OHC-Motori sa malim blokom:
1,2 12ST 40kW/ 55KS (1,2S)
1,3 13 44kW/ 60KS (1,3N)
1,3 13NB 44kW/ 60KS (1,3N)
1,3 C13N 44kW/ 60KS (1,3i)
1,3 13S 55kW/ 75KS (1,3S)
1,4 C14NZ 44kW/ 60KS (1,4i)
1,4 14NV 55kW/ 75KS (1,4S)
1,6 C16LZ 55kW/ 75KS (1,6i)
1,6 C16NZ 55kW/ 75KS (1,6i)
1,6 E16NZ 55kW/ 75KS (1,6i)
1,6 16SV 60kW/ 82KS (1,6S)
OHC-Motori sa velikim blokom:
1,6 16SH 66kW/ 90KS (1,6S)
1,8 E18NV 62kW/ 84KS (1,8S)
1,8 C18NT 66kW/ 90KS (1,8i)
1,8 C18NZ 66kW/ 90KS (1,8i)
1,8 C18NE 74kW/100KS (1,8i)
1,8 18E 85kW/115KS (GSI)
2,0 C20NE 85kW/115KS (2,0i)
2,0 20SEH 95kW/130KS (2,0i)
16V DOHC-Motori sa velikim blokom:
2,0 C20XE 110kW/150KS (GSI 16V)
2,0 20XE 114kW/156KS (GSI 16V)
Dizel motori:
1,5 l TC4EC1 53 kW/72 PS (1,5TD) Motor entwickelt von Isuzu (Turbo mit Ladeluftkühler)
1,6 l 16D 40 kW/54 PS (1,6D) bis 1986
1,6 l 16DA 40 kW/54 PS (1,6D)
1,7 l 17DA 42 kW/57 PS (1,7D)
GSI verzije
Kadett Gsi 1,8 8v = 115cv - 85kW
Kadett Gsi 2,0 8v = 130cv - 95kW
Kadett Gsi 2,0 8v CAT = 115cv - 85kW
Kadett Gsi 2,0 16v = 150cv - 20xej - 110 kW
Kadett Gsi 2,0 16v = 150cv = c20xe - 110 kW
Kadett Gsi 2,0 16v = 156cv = 20xe - 115 kW
Kadett Gsi 2,0 16v SuperBoss = 172cv = 20xe - 127kW
Paketi opreme:
LS(bazni model)-halogena svetla,rikverc svetlo,desni retrovizor,bocne lajsne,...

GL-Brisac zadnjeg stakla sa povremenim ukljucivanjem-iskljucivanjem,svetlo u gepekusvetko u kaseti,upaljac,sat na centralnoj konzoli,zvucni signal za ukljucene brisace kada je auto ugasen,pregrade na vratima,...

GT-sportska sedista,sportski volan sa tri paoka,sportski amortizeri i opruge,obrtomer,zadnji spojler,...

GSI-sportska sedista,sportski volan,digitalna instrument tabla,sportsko vesanje,pojacavac sile kocenja,zadnji spojler,zadnji brisac na staklu,...

GLS-Podni tepih,pregrade u presnjim vratima,produzena srednja konzola,volan sa tri paoka,podesivo osvetljenje instrument table,obrtomer,unutrasnje osvetljenje i svetlo za citanje,zadnja maglenka,....
Oprema za koju se doplacivalo(bez obzira na paket):maglenke,volan podesiv po visini,servo,el.podizaci i el.retrovizori sa grejacima,shiber,deljiv naslon zadnjeg sedista,grejaci sedista,prednja sedista podesiva po visini,muzika,pravi petostepeni menjac i jos dosta toga.
Karakteristike Kadett-a GSi
Kadett GSi je na pocetku nudjen sa 1.8 litarskim benzin motorima sa 115ks i 100ks, a zatim samo u verziji 2.0 koja nije bila u ponudi pocetnih godina ni u ostalim verzijama modela. U poredjenju sa drugim verzijama GSi je imao 15mm krace opruge. Motor Kadett-a GSi je imao ugradjen hladnjak ulja, a prema izboru opreme i podesiv volan, ventilirajuce diskove i ABS.
Prednji branik je dizajniran obimnije, sa lajsnama, sa strane je imao plasticni prag i stop svetla sa trakama i skrge na haubi. Na prednji branik su pridodata svetla za maglu, na zadnji jedno. Zbog zadnjeg spojlera, brisac je morao da bude podignut na rupu u zadnjem staklu. Na zadnjim vratima automobila izmedju stop svetala je bila ofarbana crna povrsina, a logoi OPEL-a su se nalazio iznad, i na haubi takodje. Po ovome se Kadett GSi razlikuje od uobicajenog modela.
Elektricni podizaci, grejaci stakala i bordkompjuter su ugradjivani kao dodatak.. Bordkompjuter prikazuje vreme, stopericu, opseg, potrosnju na 100km, prosecnu potrosnju, prosecnu brzinu, i stanje rezervoara u kilometrima.
Unutrasnjost se razlikovala pre svega zbog revolucionarnih LCD instrumenata, cek-kontrole na vrhu table, sportsa RECARO sedista i trokraki volan sa GSi logom. Pored toga, dodatak je bilo i svetlo sa razdeljnom funkcijom za oba prednja sedista, a mogla se naruciti i sedista sa Conoli kozom po izboru.
Takodje, za pohvalu je bio podatak da je Kadett GSi imao otpor vazduha od neverovatnih 0.30, sto je bilo vise od ijednog auta u klasi. Taj rekord je drzao do 1999. godine dok se nije pojavio Audi A2. Naime, ostala auta u toj klasi su
imali mnogo veci otpor, primer Golfa GTi 0.37. Takodje je i obicna verzija imala za tadasnje vreme jak rezultat od 0.32.
http://www.youtube.com/watch?v=voWyOAuJHUs



http://www.youtube.com/watch?v=8ONgmftNB1I
Vec davne 1984. godine, Opel se prvi put umesao u trziste JuznoAfrickih ulicnih trkaca, sa limitiranom serijom kadetta MKI(u evropi oznaka D), oznake GTE. U njemu se nalazio 1.8 benzinski motor sa direktnim ubrizavanjem goriva, koji je imao 112ks. Medjutim tek sa izlaskom sledece generacije kadetta, 1985.(u Evropi 1984.) Opel je preplavio trziste i konacno mogao da poljulja tron koji su drzali Toyota i dotadasnji "reper" VW GTi.
GSi je postala oznaka za najvece atlete medju ulicnim trkacima. Prvi koji je poneo ovu pocasnu titulu je bio GSi 1.8, koji je imao isti motor kao i predhodni model GTE.On je bio u vrhu prodaje sve do 1987. godine, kada ga je zamenio "Boss"-titulu mu je sa pravom dodelilo marketinsko odeljenje Opela. Ovaj 2-litarski, 8-ventilski, 130ks agregat je ozbiljno uzdrmao dominaciju koja je tad imao VW GTi. Medjutim '89. godine, sa pojavom 2-litarskog, 16-ventilskog, 156ks agregata, kojeg su nazvali "BigBoss", Opel preuzima lidersku ulogu na trzistu i postaje najzesca ulicna trkalica.
Posto nije bio zadovoljan samo liderskom pozicijom, medju trkacima, Opel je proizveo limitiranu seriju(samo je 244 kom prodato!) "Superboss". Ova ulicna raketa izvlacila je 170ks iz dobro poznatog 2.0 16V agregata. Ova fenomenalna izlazna snaga se dobijala uz malu pomoc Cosworth glave, Schrick bregastih, Brospeed izduva u remapiranog ECU. Motor je prenosio svu snagu na prednje tockove, a jos jedan kuriozitet je vezan za njega: to je prvi auto sa prednjom vucom i slip diferencjalom. Snaga ovog modela je bila toliko brutalna, da je Opel za sve kupce organizovao posebnu obuku u voznji.
U sustini Superboss je modifikovani BigBoss-medjutim morao je da bude proizveden da bi prosao homologizaciju. Opel je sa njim planirao da ucestvuje na trkama, sto je i ispunio: uvrsten je u grupu N Juznoafrickog sampionata, gde je tri godine dominirao i pored mnogo mocnijeg BMW modela 325iS(2.7l, 208ks).
Posto se borba ulicnih trkaca priblizivala kraju, jer je VW u ocima fanova stagnirao sa svojim nedovoljno snaznim GTi masinama-nada je vracena kada je na trzistu predstavljen mocni 2.8 VR6.
Medjutim Opel je smatrao da mora da ima zadnju rec, i izbacuje model Kadett 200Ts(znaci Astra F). Ovo je neverovatni 204ks, 2.0 16V Turbo agregat, uparen sa 6-brzinski menjacem iz Calibre,ali sa prednjim pogonom. Ovo je definitivno bila zavrsna rec, sto se ovog razdoblja ulicnih trkaca tice
Kao sto vidimo iz teksta, Superboss je samo jedan model: 2.0 16V-170ks....
Doduse donekle se i poklapa pojava VR6, sa tvrdnjom da je 200Ts-astra. Jednostavno kadett se tada vise nije proizvodio.
Razlike izmedju Superboss-a i obicnog GSi-a(ili BigBoss-a):
Superboss
- 276 Shrick bregaste
- Coscast glava motora ( mada je nisu imali svi Big Boss modeli )
- F20 sa LSD
- Promotec ECU sa 14F7 cipom
- malo nize ogibljenje i ravni zadnji lukovi
- laksi zamajac
- 4 u 1 izduvna
- Brospeed sportski izduv
- LSA1 kuciste filtera sa K&N filterom(nisu imali svi modeli)
GSi
- fabricke bregaste
- GM glava motora
- Standardni F20
- Motronic ECU (isti kao Promotec bez cipa )
- tezi zamajac
- 4-2-1 izduvna
- LSA2 kuciste filtera
Kozmeticke razlike: maska i usisi na prednjem braniku su drugaciji(umesto maglenki ima "skrge"-koje su ustvari otvori za hladjenje kocnica), 7Jx15" Aluet felne(fabricke), 16V izvezeno na prednjim sedistima,GSI 16V natpis na poklopcima felni, nema digitalni tahometar, nego analogni sa obrtomerom, graviran do 250km/h.
Kod superbossa VIN pocinje sa slovom S.
Motor i menjac kod superbossa su obelezeni sa narandzastim markerima na glavi motora i menjacu-u slucaju da su ugradjene Shrick bregaste i slip diff.
P.S: kadett 200Ts= Astra F 200Ts(po EU klasifikaciji)
Promotec nije nikakav poseban ECU. To je obican motronic, ali je firma Promotec radila remapiranje i lepila svoje nalepnice na njega.



Inace sad vec legendarni auto je napravljen u 7.2 miliona primeraka u svim verzijama