Yugo PSA problemcici
Yugo PSA problemcici
Doterao mi je burazer ovaj auto sa malih 34.000km na satu.
Ima 1,1 Peugeot motor, i problem sa motorom.
Naime trosi 20 litara goriva, i smrdi izduv, radi neravnomerno, otprilike krs...
Kacio sam na OBD i ocitao gresku 136, losa funkcija O2 senzora 1. - banka 1.
Graficki prikaz na tom (1,1) senzoru je prikazivao neko lose neujednaceno oscilovanje O2 signala na leru, s tim da povremeno ocitava i 0v napona.
Taj prvi senzor pre katalizatora je vec menjan godinu dana za Febi, ali to nije resilo problem.
Sta ciniti, ima li neko neka iskustva, jedan majstor je prethodno skidao svecie i kaze da su masne, kao ali dobre...
Popodne cu imati jos jedan isti takav auto na raspolaganju, pa da vidim jer ima neko ideje koje zamene probati?
Citao sam da imaju neke krs Sagem bobine na tom motoru koje mogu da prave probleme na maloj kilometrazi, ali ne prijavljuje na greskama nista u tom smislu.
Ima 1,1 Peugeot motor, i problem sa motorom.
Naime trosi 20 litara goriva, i smrdi izduv, radi neravnomerno, otprilike krs...
Kacio sam na OBD i ocitao gresku 136, losa funkcija O2 senzora 1. - banka 1.
Graficki prikaz na tom (1,1) senzoru je prikazivao neko lose neujednaceno oscilovanje O2 signala na leru, s tim da povremeno ocitava i 0v napona.
Taj prvi senzor pre katalizatora je vec menjan godinu dana za Febi, ali to nije resilo problem.
Sta ciniti, ima li neko neka iskustva, jedan majstor je prethodno skidao svecie i kaze da su masne, kao ali dobre...
Popodne cu imati jos jedan isti takav auto na raspolaganju, pa da vidim jer ima neko ideje koje zamene probati?
Citao sam da imaju neke krs Sagem bobine na tom motoru koje mogu da prave probleme na maloj kilometrazi, ali ne prijavljuje na greskama nista u tom smislu.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Yugo PSA problemcici
Prvo probaj bobine, pa i kablove
Onda ECU
Mozda je samo lambda otisla
Onda ECU
Mozda je samo lambda otisla
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Yugo PSA problemcici
Cisto da ti bude parametar, mamin isto ima km otprilike i trosi oko 6 po Zrenjaninu.
Ovde nesto ozbiljno ne fecera.
Inace nas sluzi super, osim auspuha.
A da nije do protokomera? Valjda ga ima nisam nikad obracao paznju.
Ovde nesto ozbiljno ne fecera.
Inace nas sluzi super, osim auspuha.
A da nije do protokomera? Valjda ga ima nisam nikad obracao paznju.
Re: Yugo PSA problemcici
Cale vozi taj jugic sa psa motorom vec 10 godina.Potrosnja se krece od 5-7 litara benzina,jedina 2 problema su bila upravo bobina koja je crkla na 25kkm i bila je 2007-e 150 evra,neka merca-nemacka,i alternator Valeo-crkla diodna ploca(8000 dinara).Fabricka je bila sagem,koliko sam citao dosta su problematicne zbog specificnog polozaja uz sam motor i izlozene su visokim temperaturama.Kad je crkla,auto je trosio 20l ali je i radio na 3 klipa,nema sanse da se ne primeti,uz to je i svetlela check engine narandzasta lampica.Inace lepo nosi motoric tezinu jugica i za tu snagu je startan.
P.S Nema kablove svecica,vec "lule" sa bobine nailaze direktno na svecice,a za protokomer ne znam,ima valjda onaj map senzor ili kako se vec zove
P.S Nema kablove svecica,vec "lule" sa bobine nailaze direktno na svecice,a za protokomer ne znam,ima valjda onaj map senzor ili kako se vec zove
Re: Yugo PSA problemcici
Hvala na savetima!
Evo ovakva je situacija, celo popodne sam se drndao u Pozarevcu. Inace taj Yugic ne valja vec godinu dana, i vec su mu menjali gornju lamda sondu do motora, i niko nema pojma sta je... Bio je u raznim servisima.
Kao sto rekoh, dijagnostika kaze da je ta sonda losa, i uglavnom na OBD je neko ravno ocitavanje sa nje, signal ne talasa.
Prvo sto sam uradio je da na Yugica donoru montiram tu sondu i ona radi na tom Yugu, ne pali greske i lepo talasa.
Zatim sam sa donora skinuo Sagem Bobine, i montirao na problematicnog, i mozda je malo bolje radio, ali i dalje je sve popaljeno od lampica, i ni traga od signala sa lambda sonde.
Onda sam skinuo ceo EKU sa problematicnog i prebacio ga na ovog sto radi bez greske, i onda je i taj poceo da trokira i da dimi crni dim, signal sa lambda sonde je ponovo postao ravan, ali na nesto visem naponu.
Inace merio sam napone na lambda sondi na pokvarenom dok je auto upaljen i nema nikakve napone izmedju zica (4 komada) i mase.
Sta ciniti dalje? Za sada deluje da je komp glavni problem, a pitanje je da li je i jedini, kilometraza je 35.000km, manifestacije, trokira, dimi crno, trosi 10l na otvorenom.
Mada auto dobro vuce, tj. ne oseca se neki nedostatak snage, pored toga sto je teska kanta
Evo ga i Ecu....

Evo ovakva je situacija, celo popodne sam se drndao u Pozarevcu. Inace taj Yugic ne valja vec godinu dana, i vec su mu menjali gornju lamda sondu do motora, i niko nema pojma sta je... Bio je u raznim servisima.
Kao sto rekoh, dijagnostika kaze da je ta sonda losa, i uglavnom na OBD je neko ravno ocitavanje sa nje, signal ne talasa.
Prvo sto sam uradio je da na Yugica donoru montiram tu sondu i ona radi na tom Yugu, ne pali greske i lepo talasa.
Zatim sam sa donora skinuo Sagem Bobine, i montirao na problematicnog, i mozda je malo bolje radio, ali i dalje je sve popaljeno od lampica, i ni traga od signala sa lambda sonde.
Onda sam skinuo ceo EKU sa problematicnog i prebacio ga na ovog sto radi bez greske, i onda je i taj poceo da trokira i da dimi crni dim, signal sa lambda sonde je ponovo postao ravan, ali na nesto visem naponu.
Inace merio sam napone na lambda sondi na pokvarenom dok je auto upaljen i nema nikakve napone izmedju zica (4 komada) i mase.
Sta ciniti dalje? Za sada deluje da je komp glavni problem, a pitanje je da li je i jedini, kilometraza je 35.000km, manifestacije, trokira, dimi crno, trosi 10l na otvorenom.
Mada auto dobro vuce, tj. ne oseca se neki nedostatak snage, pored toga sto je teska kanta

Evo ga i Ecu....

Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Yugo PSA problemcici
Ne razumem - sve si uradio osim ono najbitnije - da probas dobar ECU na autu koji zeza?
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Yugo PSA problemcici

Koliko kosta taj ECU?
Sudeci po ceni delova sa prethodne strane, to je kao pezo da vozis, a ne juga. Ako je zaista tako, onda je taj motor u jugu teski promasaj. Jugo ionako nije kuburio sa motorima, nego sa limarijom.
- Delija
- Postovi: 18946
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Yugo PSA problemcici
Da, samo je trosio kao da ima 150 "konja", a ne manje od 50 

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Yugo PSA problemcici
Kako koji. Moj je bio fantastično štedljiv, doduše 45-ica je bila u pitanju. Amplituda potrošnje je bila mala, otvoreno do 5, u gradu do 7. To su lepe potrošnje bile za ono vreme. Doduše, nije ni blizu bilo automobila kao poslednjih 7-8 godina.
55-ice su kuburile sa karburatorima, trošile malo više, ali kudikamo je kvaliteniji motor u pitanju bio od 45-ice. Ja nisam nikad prešao na 55-icu iako sam mogao, jer je 45-ica bila mnogo startnija sa niskih obrtaja, a to je neki način vožnje koji mi je oduvek odgovarao. 55-ica je morala malo da se zavrti, imala duži menjač i bila bolja na otvorenom, ali 45 je za grad bio savršenstvo.
55-ice su kuburile sa karburatorima, trošile malo više, ali kudikamo je kvaliteniji motor u pitanju bio od 45-ice. Ja nisam nikad prešao na 55-icu iako sam mogao, jer je 45-ica bila mnogo startnija sa niskih obrtaja, a to je neki način vožnje koji mi je oduvek odgovarao. 55-ica je morala malo da se zavrti, imala duži menjač i bila bolja na otvorenom, ali 45 je za grad bio savršenstvo.
- dag81
- Postovi: 7506
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Yugo PSA problemcici
Jugo ima dobru limariju po meni. Mi smo imali 2 kom jedan je prodat prosle godine 16god imao i tek po negde na rubovima povrsinska korozija. Drugi ima sad 9 god i nema nigde korozije.
Biolju limariju ima nego nekada Opel ili japanci.
E sad sto uglavnom Zastave niko ne pere pa istrule to je druga tema. Sto sipaju najlosije ulje, najjeftinije svecice...
Inace da se licno pitam nikada ne bih uzimao npr novog Yuga, ponajvise iz bezbednosti. Ali eto moj otac je uzeo 2 nova.
Biolju limariju ima nego nekada Opel ili japanci.
E sad sto uglavnom Zastave niko ne pere pa istrule to je druga tema. Sto sipaju najlosije ulje, najjeftinije svecice...
Inace da se licno pitam nikada ne bih uzimao npr novog Yuga, ponajvise iz bezbednosti. Ali eto moj otac je uzeo 2 nova.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32199
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Yugo PSA problemcici
Pokazalo se više puta na Zastavnim vozilima da sve zavisi kakav primerak ubodeš.
Tapatalk with Desire 500
Tapatalk with Desire 500
Posetite www.garaza.rs !
Re: Yugo PSA problemcici
Nisam to smeo da radim, jer mozda je ovaj EKU koji zeza usao u neki SAFE mod, zbog nekog problema, pa da ne napravim isto i na ispravnom, prvi cilj cele operacije je bio da ne sjebem i drugi auto....Delija napisao:Ne razumem - sve si uradio osim ono najbitnije - da probas dobar ECU na autu koji zeza?
menjao sam samo delove koji nemaju memoriju...
Inace BT OBD nije ustanju da brise greske na EKU, ili bar ima neka posebna procedura, na Epici sam uspesno brisao greske.
Ipak cu morati da nadjem nekoga ko je u stanju da resetuje ovaj sumnjiv ECU, jer ja sad sumnjam, da on namerno gasi napon prema lambda sondi, ukoliko ukapira da je ista losa...
Ili da ima losa ocitavanja zbog necega drugog.
Inace i meni je jasan puni besmisao ovog auta, u situaciji, kao da odrzavas 206, a vozis krsa Juga.
Kad premotam film ja sam cak juce i imao neka ocitavanja sa sonde(doduse losa), a onda mrtvo more, totalni gubitak napona.
Juce je burazer hteo vec da uzme i bobine i lambda sondu, a ispalo je da nista ne bi pomoglo...
Ovaj sto sljaka je presao oko 100.000km, i on ne pali greske, mada je i on kanta, verovatno ybog auspuha.
Motor na mom starom zorou je i dalje skoro necujan na 80.000km, na ovim jugicima PSA zvuce isto kao da je DMB motor u pitanju....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Rakhil
- Postovi: 8339
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Yugo PSA problemcici
Ja mislim da cu sacekati cetrdesetu stranu ove teme da vidim kako si ga popravio uz trosak od 27 dinara i 6000 radnih sati 

Re: Yugo PSA problemcici
Juce auto oteran kod nekih tipova sto rade chip tuning, nesto su lemili po EKU, i vratio se signal na obd za lambda sondu, potom su kupljene nove NGK svecice.
Skinute stare i stavljene nove:
slika starih, i na njoj se vidi koliko je smesa prebogata, ceo motor je prepun garezi, pogotovo izduv...

Epilog, motor ne radi nista bolje, a ocitavanja su mi kao prvi put kad sam ocitavao auto.
Sledeca je situacija:
1. Imam neki signal sa lambda sonde, ali on je los.
2. racunar se pobuni kad vidi da je signal los, i iskljuci sondu, kad se ista zagreje, tj pre negosto je i ukljuci
3. Ocitavanja sonde koja prijavljuje Torque, uopste ne odgovaraju stanju koje ja merim sa voltmetrom direktno na sondi, direktno kad se meri, napon koji ocitavam ukazuje da je smesa prebogata 0,9v, dok sa Torqua, imam ocitavanja da je siromasna.
4 takodje kad se turira motor, mogu da uocim da sonda menja napone, dakle jos jedna potvrda da sonda radi, pored probe na drugom autu...
5. sada imam utisak da komp pogresno interpretira, inace dobre podatke sa sonde
Steta, motor je urnisan, a inace dobar sa minimalnom kilometrazom, morace ovo da se sredi, pozvano je brdo servisa, i niko nema pojma sta je.
Skinute stare i stavljene nove:
slika starih, i na njoj se vidi koliko je smesa prebogata, ceo motor je prepun garezi, pogotovo izduv...

Epilog, motor ne radi nista bolje, a ocitavanja su mi kao prvi put kad sam ocitavao auto.
Sledeca je situacija:
1. Imam neki signal sa lambda sonde, ali on je los.
2. racunar se pobuni kad vidi da je signal los, i iskljuci sondu, kad se ista zagreje, tj pre negosto je i ukljuci
3. Ocitavanja sonde koja prijavljuje Torque, uopste ne odgovaraju stanju koje ja merim sa voltmetrom direktno na sondi, direktno kad se meri, napon koji ocitavam ukazuje da je smesa prebogata 0,9v, dok sa Torqua, imam ocitavanja da je siromasna.
4 takodje kad se turira motor, mogu da uocim da sonda menja napone, dakle jos jedna potvrda da sonda radi, pored probe na drugom autu...
5. sada imam utisak da komp pogresno interpretira, inace dobre podatke sa sonde
Steta, motor je urnisan, a inace dobar sa minimalnom kilometrazom, morace ovo da se sredi, pozvano je brdo servisa, i niko nema pojma sta je.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.