Stranica 1 od 5

Kočiona tečnost

Poslato: 01 Apr 2015, 08:19
od nikaragva
Ne znam jel pravi podforum, ali možda možete da ga preimenujete u "tečnosti ...." :)


Pošto imamo temu o uljima, možda nije zgoreg da bacimo koju informaciju i o ovim tečnostima, jer kad dođe žuta minuta, znaju biti daleko važnije od ostalih tečnosti :)

Ovde ima zanimljiv tekst o tome koliko kvalitet tečnosti utiče na zaustavni put.


Kako napraviti alat:
https://www.youtube.com/watch?v=Mdcn1USVQ-w
I kako ga koristiti:
https://www.youtube.com/watch?v=04DZuyzAQDQ

Re: Kočiona tečnost

Poslato: 01 Apr 2015, 09:09
od McGruja
Ja to menjam uvek na 2-3 godine, a nikad nisam osetio pogoršanje ni u kolima kojima kočiona tečnost nije menjana nikad

Re: Kočiona tečnost

Poslato: 01 Apr 2015, 10:36
od Saša
Garantujem da većina vozača to ne menja nikad već samo dosipa (što naravno nije za pohvalu) i nema nikakvih (većih) problema, nešto slično ulju u menjaču (običnom, manuelnom), koje isto malo ko menja u potpunosti... Ja ga evo već četvrtu godinu isto nisam promenio, ali hoću, čim uhvatim zgodnu priliku. :)

Re: Kočiona tečnost

Poslato: 01 Apr 2015, 10:45
od Xepoj87
Kako dosipa ulje u kocnice? Ja sam pre jedno godinu i nesto menjao, ne secam se tacno.

Sent from my Sony

Re: Kočiona tečnost

Poslato: 01 Apr 2015, 10:46
od ftj
Utice itekako na maksimalne performanse kocenja. Mnogo pre ce izgubiti silu kocenja(fejdovati) ako je ulje lose. Ko vozi lagano tesko da ce ikad doci u tu situaciju ali cinjenica je da sa 5 god starim uljem kocnice nisu na maksimalnom nivou.

Re: Kočiona tečnost

Poslato: 01 Apr 2015, 10:55
od Saša
Xepoj87 napisao:Kako dosipa ulje u kocnice? Ja sam pre jedno godinu i nesto menjao, ne secam se tacno.

Sent from my Sony
Pa lepo, imaš tamo posudu sa kočionom tečnošću, pratiš nivo pa dospeš, ima min i max. :)

@ Ftj

Teško da će se primetiti neka razlika na samom kočenju, pa ta ista većina ljudi ne vozi sportska vozila i gazi 200 na sat pa će nešto primetiti. Negativan efekat se više vidi na tome što će verovatno kočione klipove pre da dohvati korozija i slično pa će da se čuje cviljenje i škripanje prilikom kočenja jer se klipovi ne vraćaju lepo (a što mi se dešavalo na "kecu", Yugu i sličnim starijim vozilima). U krajnjim slučajevima dolazi i do otkazivanja tih cilindara i curenja ulja, naravno. No nema toga što malo vodene šmirgle i set novih gumica ne mogu rešiti. :D Ili, zamena cilindara, još bolje. E, baš da bi se to izbeglo i imalo sigurno funkcionisanje svega i kvaliteno kočenje - radi se ta preventivna zamena ulja... :)

Re: Kočiona tečnost

Poslato: 01 Apr 2015, 11:02
od ftj
Sve to stoji ali recimo moze da ti se desi da se spustas niz Cetinje a da ne kocis dovoljno motorom i da mnogo pre skuvas ulje nego sto bi ga skuvao da nije bajato. Inace to je zatvoren sistem i potrosnje ne bi smelo da bude, ako mora da se doliva ono negde curi i mora se odma resavati.

Re: Kočiona tečnost

Poslato: 01 Apr 2015, 11:06
od Saša
Tu si u pravu (za dolivanje) no - znaš ti nas... Obično se nešto popravlja tek kada potpuno crkne ili auto stane (ili u ovom slučaju - kada se ne prođe na tehničkom), nažalost. :)

Re: Kočiona tečnost

Poslato: 01 Apr 2015, 11:10
od ftj
Inace smatram da su mehanicari najveci krivci zasto kod nas nije obicaj da se menja kociono ulje. Trosak samog ulja je manji od 1000 din i u pitanju je cista lenjost majstora da odradi nesto uz redovan servis sto je fabricki propisano servisnim intervalom.

Sad se setih da mi je proslo 2 god i da bi trebalo da menjam :)

Re: Kočiona tečnost

Poslato: 01 Apr 2015, 11:13
od Xepoj87
Naravno. Ja da nisam radio redovni servis u Mercedesu, nikada ne bih ni saznao da to mora da se menja.

Sent from my Sony

Re: Одг: Kočiona tečnost

Poslato: 01 Apr 2015, 11:15
od Blackshadow
^
Tako je, meni se desilo par puta kad sam forsirao nizbrdo (tad vozio volvo 240) na čuvenom putu Peć - Rožaje, stao na sat vremena, oladio kočaljke i nastavio put normalno..odtad gledam da koristim ulja renomiranijih proizvođača i što većeg DOTa.
Inače pre 20ak godina dot3 je bio standard,
a ko je hteo dot5 samo rejsing je bio dostupan,
npr. Castrol racing DOT 5, po ceni od tričavih 100 DEM.


TT

Re: Kočiona tečnost

Poslato: 01 Apr 2015, 11:20
od nikaragva
Sa stalker bloga.
"Razlika u odnosu na originalno ulje (bez vode ili u tragovima) i onog sa 3% vode je i do 100cel.
Fluid se menja već sa 2-5% vode, a vrhunski sa 1% ili 0,5% ne može da se meri sa osrednjim "suvim"."

Pre ~2 godine u maju mesecu, malo sam divljao i pregrejao kočnice. Odjednom ispred serpentine kočnica propala. Oladio sam se :D
Malo sam se smirio i posle par stotina metara (vožnje nizbrdo, bez gasa i kočenja), čim se sve dovoljno ohladilo, vratile su se kočnice.
Zaključak: bilo je vode i to se pokazalo kada se dovoljno ugrejalo. Posle toga sve do zamene kočione tečnosti, kočio je normalno, ali nisam im dušu vadio.


Moram da naglasim da je to propadanje bila najneprijatnija situacija u ukupnom vozačkom stažu, koja mi se desila za volanom. Tada sam po prvi zaista otkrio kako mi auto leži u krivini i da su Kleberke loše :kezo:
Otklizao sam sa sve četiri gume u stranu, tako da sam prešao preko bele linije levim točkovima, ne mnogo, ali dovoljno da udarim u nekoga ko mi je išao u susret i držao se blizu bele linije. Sva sreća nije bilo nikoga i nisam panično reagovao sa volanom, jer sam lako mogao okrenuti auto.

Što je najveća tuga pola litre te tečnosti košta par stotina dinara :)
Ne znam jel majstore mrzi da je menjaju, pa te otpile: "ma to se ne menja ..." ili "to se ne menja tako često, menjaćemo kada budeš radio veliki servis ...".

Zato sam i tražio onaj video. Ne deluje zaista komplikovano.



Edit: Treba sipati DOT koji ti piše na posudi, odnosno koji je predviđen za auto, zbog samog kočionog sistema. Ništa ne dobijaš većim DOTom, samo možeš nešto ujebati. Odnosno možeš DOT3<-DOT4<-DOT5.1(nema potrebe) varijantu slobodno, ali ne i DOT5, koliko znam to je nešto sasvim drugo.

Re: Kočiona tečnost

Poslato: 01 Apr 2015, 12:22
od Saša
Verovatno dobar deo majstora pojma nema ni da se to menja, odnosno ne menja ni samom sebi, pa kako bi se onda setio da to nekom drugom promeni. :D Dobar deo njih to sigurno i mrzi da radi (verovali ili ne, iako ne radi za nečiji lep osmeh već za lepe pare), a možda i nemaju čime to da zamene. Treba imati onu "sisaljku" za izvlačenje tečnosti iz posude, plus posudu sa crevom u koju ćeš ispustiti ulje, da ne kaplje dole po podu radionice. Treba skidati i sva četiri točka, pa ako povuče pritom vazduh - moraš i odzračivati. Ima tu dakle posla... Zato su ovlašćeni servisi mnogo bolji za takve stvari odnosno redovno održavanje jer to rade po standardnoj proceduri a i imaju čime. :)

Re: Kočiona tečnost

Poslato: 01 Apr 2015, 13:07
od nikaragva
Evo ovde sam postavio kako može bez alata.

Ne znam jel ima nekih prednosti ili mana i ne znam kakva je razlika u odnosu na vozila sa ABS, jer se u komentaru napominje da je vozilo bez ABS.

Re: Kočiona tečnost

Poslato: 01 Apr 2015, 18:31
od Ogi
Skidati sva 4 tocka prilikom zamene kocione tecnosti ? :o