









Dakle, radi se o dva francuska konkurenta iz 90-tih godina. Oba automobila pokrece Pezoov 1.9 16V motor koji u varijanti konkretno ova dva modela koja su bila kod nas razvija 147ks (verzije sa katalizatorom). Verzije ovih automobila bez katalizatora su razvijale 160ks.
Pocevsi od izgleda, automobili nemaju puno slicnosti. Pezo je klasicna limuzina dok je BX "Hot hatch", ali su u mnogim auto magazinima iz ovih godina upravo ova dva automobila bila testirana kao glavni konkurenti jedan drugome. Po meni bi bolji konkurent BX-u bio 309 GTI 16 ali dobro, da ne pametujem. BX je laksi od 405, a deo zasluge ide plasticnoj prednjoj i zadnjoj haubi koju je Citroen stavljao. No, da ne duzim vise o kataloskim podacima, to i sami mozete procitati bilo gde na netu.
U voznji su i jedan i drugi veoma udobni i prijatni, bez obzira sto se radi o sportskim verzijama sa tvrdjim vesanjem u odnosu na standardne BX-eve i 405-ice. Sto se tice lezanja na putu, blagu prednost ima BX zbog hidro-pneumatskog vesanja koje stalno "ispravlja" auto. Isto je tako i po pitanju performansi, ne mnogo ali je BX brzi. Ovo ne znaci da Mi16 ne lezi dobro, licno sam ga par puta malo brze provozao po krivudavom putu i lezanje je zaista odlicno. I performanse su na veoma dobrom nivou, ne moze bas da se kaci sa GSI-jem ili BX-om ali sa GTI-jem itekako moze. Materijali u kabini su bolji u 405-ici, pa tako danas mozete lako naici na 405-icu kojoj nije pukla nijedna plastika niti je negde stof na sedistima pocepan, dok se za BX-a to ne moze reci. Sedista u BX-u su skoljkastija i po meni bolje drze u krivinama nego ona u Mi16, dok se lepse sedi u onima iz 405 (pogotovo za ljude vecih gabarita). E sad, hidraulika kod BX-a koliko je dobra, toliko ima i losih stvari. Naime, u zemlji Srbiji (ako se to moze uopste nazvati zemljom) nema kvalitetnih majstora za ovu vrstu automobila i ako se jedno vreme ne odrzava ceo hidraulicni sistem kako treba, na svakom koraku ce nova cevka da procuri. Ono sto svakoj 405-ici strada je zadnja torzija, cija reparacija kosta 150e i bude kako treba sve.
Generalno gledano, po meni su ova dva automobila iako su konkurencija potpuno dva razlicita sveta. 405 je ozbiljan porodicni automobil sa odlicnim performansama koji ima dosta vise mesta u kabini od BX-a dok mi je BX klasicna trkalica. Npr ja sa nesto preko 190cm i 100kg ne mogu nikako bezbolno da se smestim na zadnje sediste BX-a, dok sam u 405-ici na tom mestu presedeo preko 400km i posle izasao kao nov.