Stranica 1 od 5
Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 05 Nov 2016, 10:11
od Miljankg
Zdravo svima,
Prvo sam cuo da novi automobili nemaju period razrade, medjutim, ispostavilo se kao netacno, tj. postoji period od 1600 km gde se motor "razradjuje".
Koliko sam mogao da pohvatam po internetu, sledece stvari ne treba raditi u tih 1600 km:
- Ne treba gaziti auto do daske
- Ne treba ici u visoke obrtaje (preko 4000 u zavisnosti od preporuke proizvodjaca)
- Ne treba voziti na tempomatu odmah, treba omoguciti razlicite nivoe broja obrtaja i opterecenja radi bolje razrade
- Treba izbegavati krace voznje gde se motor ne zagreje dovoljno
- Treba izbegavati vucu i velika opterecenja
- Treba saltati i ne optericivati motor voznjom u visokim stepenima prenosa, bez potrebe
Da li vi imate neke dodatne savete, iskustva i slicno?
Jedan od glavnih izvora (ostali samo potkrepljuju ovo):
https://www.youtube.com/watch?v=oklqJnm7_TY
Seat User Manual:

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 05 Nov 2016, 10:26
od ftj
Interesantno da je ranije u uputstvima stajalo ne prekoraciti 3/4 dozvoljenih obrtaja a sad 2/3.
Dobar savet je i da se motor ne mazi i ne gusi previse zbog razrade jer i to dovodi do kontraindikacija.
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 05 Nov 2016, 11:29
od sasha015
Kia ima preporuku da ne radi auto u leru duze od 3 min prvix xxx km.
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 05 Nov 2016, 15:13
od shandu90
Ja sam corsu vozio normalno, pratio shift indikator samo sam pazio kocnicu da ne lepim jer svejedno je slabije hvatala. Dok ne nalegne sve. I rucnu sam pazio kako povlacim, nisam je cimao do maksimuma. To je sve.
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 05 Nov 2016, 15:29
od perfiko
Zato ja kupujem već razrađene automobile, da prebrinem tu brigu.

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 05 Nov 2016, 15:38
od nidza
Voziš normalno i nema problema.
Iz sopstvene bezbednosti se ne bih zaletao previše sa novim kolima, u slučaju neke ozbiljne falinke.
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 05 Nov 2016, 16:36
od shandu90
I da hoces ne mozes

nije ferrari da ti djavo ne da mira dok ga ne klepis po isterivanju iz salona.
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 05 Nov 2016, 17:54
od nmaric1993
Naravno da postoji period razrade kod novog motora, period uhodovanja povrsina u kontaktu je postojalo pre 100god i postojace i narednih 100god, kao pocetna faza procesa habanja. A tad je habanje inteziviranije nego kasnije u procesu normalne upotrebe tj normalnog habanja...
Bilo bi pametno i zameniti ulje posle odredjjenog vremena a svakako pre standardnih 30 000km... Obicno posle te razrade dakle 1-3k km... Sad koliko vidim u poslednje vreme proizvodjaci to ne praktikuju, a i sto bi ti, imas garanciju, a svakako nece produvati pre 100k km

Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 05 Nov 2016, 17:57
od sebekkg
I bolje bi bilo zeniti ulje posle 2-3k km da se izbace iznenadni opiljci. Jos da se moze zameniti filter u karteru.
Sent from my SM-N9005
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 00:28
od Miljankg
Iz prve sam se istripovao da ne bi trebalo da idem autoputem BG - KG kad ga uzmem. Posle sam skontao da je to bezveze.
Koliko razumem, samo treba pazljivo voziti, dakle ne preko 3500 - 4000 obrtaja i bez previse pritiska na kocnice i slicno.
Jebem li ga, ne bi trebalo da taj proces bude previse neprirodan, jer sumnjam da svako moze i zna da pazi.
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 02:01
od shandu90
Ne naglih pritisaka do kraja, vozi ga normalno. Zavisi kakav si, ako vozis ostrije smorices se malo dok ne prodje to. Jedan kolega s faxa je isao svaki dan ns-bg dok nije nabio tih 1500km koliko je bio nalozen.
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 02:15
od havijer
Ja sam kupio nov automobil i u prvih hiljadu km sam par puta probao pun gas i do crvenog i posle pređenih sedam godina i 90k km sve je ok.
Nisu automobili toliko baš svileni.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 07:31
od Markoni
Ja isto u fazi razrade uteram po neki put obrtaje do 6000, kroz jednu brzinu samo. Bitno je samo da voznja bude raznovrsna, i da se auto ne arci i ne gusi.
Tapatalk Post
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 08:04
od jocas
Meni su rekli da na auto putu prvih 1000 km ne treba držati konstantnu brzinu nego da menjam tempo i da ne koristim tempomat, i da ne idem u visoke obrtaje.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Re: Break-In, Run-In ili razrada novog automobila
Poslato: 06 Nov 2016, 08:04
od nmaric1993
Ma naravno da nisu svileni, to ako se ne pazi mozda ce preci samo 500 000 umesto 700 000 koliko bi presao da se pazi u toj fazi. Ali koliko novog kupca to zanima, msm ko ce jos da tera od 0-500k... Vecina ce da ga proda do 200k km, a do tad nece se desiti nista zbog te "nepaznje"...