
Pošto su više glava uglavnom mudrije nego jedna, zamolio bih da neko da savet, preporuku ili lično iskustvo u vezi moje dileme. Napisaću stvari koje su obavezne tj oko kojih nema kompromisa, a posebno ono što bih voleo ali bih mogao i da progutam drugačiju opciju.
Dakle, šta su zahtevi:
- visoka pozicija sedenja. Limuzine i karavani ne dolaze u obzir ni u jednoj opciji.
- bitan je prostor unutar kabine. Konkretno me sad na traženje novog auta tera problem sa prostorom unutar C-Maxa, iza mene ne može da stane dete u sedištu. Za one koji ne znaju, problem nije u prostoru samog auta nego u mojim gabaritima (skoro 2m visine i (nečitko) kilograma

- motor pristojne snage za takve gabarite, dakle barem 120ks
- za modele kod kojih se isti mogu uspešno i relativno bezbolno popravljati, može i automatski menjač. Za ostale samo manual
- ne stariji od 2011.
Šta su moje preferencije, koje nisu isključive:
- pre bih MPV nego SUV
- nikako ne volim digitalne table, cajger rules
Mislim da je to sve, ako sam šta zaboravio dodaću. Ako nekome pada na pamet neki model ili još bolje - konkretan primerak, neka puca.
Probao sam jedan fenomenalan S-Max, auto je za mene san snova ali je kod konkretnog primerka bio problem što je u vlasništvu fizičkog lica, pa nisam mogao da završim lizing. Kako vreme prolazi i dalje mi zvuči kao po mene najbolja opcija, ali me pomalo plaše gabariti. Maksa mi je sav izgreban i iščukan po parkinzina, a S-Max je em širi em nekih 40cm duži. Tu bi možda boja automobila odradila posao, ali ovaj koji sam gledao je crn. Folija u drugoj boji bi možda bila rešenje. Kako onda ide procedura, jel mora da se menja u saobraćajnoj?
Kolega pre neki dan doveze Škodu Yeti, probao sam je malo po NBGD-u. TFSI motor, iznenadio me kako lepo radi i fino povlači iz malih obrtaja, manuelni menjač ide kao kroz puter. Ali je pod opterećenjem pomalo kilav, ne verujem da bi me na duže staze zadovoljio. Sedi se malo drugačije nego u C-Maxu, ne mogu da ocenim da li bi iza mene bilo mesta za dete u sedištancetu.
Honda CR-V mi je isto zapala za oko, pročitao sam obe teme na forumu. Tu bih najverovatnije išao na dizel varijantu. Iako je dizel od 2200 kubika, razliku od 300e kod registracije bih svakako nivelisao u potrošnji. Ne bih se usudio da vozim toliki auto na benzin, vozim nekih 15-20k km godišnje od čega je mnogo u gradu i tu bi benzin verovatno otišao u nebesa. Gde bih Hondu u BG-u održavao kako dolikuje, a da nije Delta ili neki drugi ovlašćeni?
Drugar sa auto placa mi hvali Nissan Qashqai. Ovaj običan mi se unutra učinio skučen, a verzija +2 valjda ima samo veći gepek? Gde bih Nissana održavao?
VW Touran je razumski možda i najbolja opcija, probao sam nabrzaka i iza mene ima sasvim dovoljno mesta. Za VW imam i sasvim dobrog majstora. Mana je što su kao kutije, totalno bezlični, npr napucaju ga opremom a spolja je komplet crn bez ijedne lajsne ili nečega da razbije monotoniju.
Itd... Čisto da po ovoj vrućini ne bude dosadno
