rpm kod zagrevanja motora

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
123456
Reactions:
Postovi: 2324
Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
Lokacija: Slovenija

rpm kod zagrevanja motora

Post od 123456 »

Pozdrav svima. Imam jednu nedoumicu pa me zanima vase mišljenje. :kokice:

Jel svejedno kada je hladan motor u kojoj brzini vozimo, recimo ako idemo do preporučenih 2000 rpm kod dizela, jel svejedno da li idemo u 3oj 50 km, 60km/h v cevtrtoj, ili recimo 80 km/h u petoj....jel postoji neka preporuka sto se tice brzine u kojoj vozimo ili je samo bitno da je do 2000 rpm? Pa noviji dizeli mogu da idu 140 km/h na 2000 rpm..

Unapred hvala
ChobbyNS
Reactions:
Postovi: 1124
Pridružio se: 30 Avg 2017, 15:25
Garaža: Lancia Delta 1.4 tjet

Re: rpm kod zagrevanja motora

Post od ChobbyNS »

Ja gledam da ne teram preko 2500 rpm pre nego što pređe 50 stepeni na tabli, pričam za dizel.
Ne vidim zašto ne bi mogao voziti 140 kmh hladan auto ako su obrtaji mali, isti đavo u kojoj si brzini.
Korisnikov avatar
Velja
Banned
Reactions:
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: rpm kod zagrevanja motora

Post od Velja »

Nije isto, sa povećanjem brzine se povećava i otpor vazduha, kao i trenje svih prenosa pogona. Motor je tada daleko opterećeniji iako su obrtaji isti...
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

rpm kod zagrevanja motora

Post od McGruja »

Plus pumpe za ulje i vodu ne rade na niskim obrtajima istim intenzitetom kao na srednjim obrtajima
Poenta je ne stresirati motor dok se temp ulja ne podigne
Davljenje motora je isto stres
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4919
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: rpm kod zagrevanja motora

Post od carov2 »

@123456
Velja je u pravu, ali, može da se kaže da je autu svejedno, takvom vožnjom mu ništa neće biti.
Svakog jutra do posla imam jedno 5km autoputa, i 5km do uključenja, tako da praktično sa hladnim motorom izlazim na autoput, i vozim onako kako se na autoputu vozi.(znači obrtaji su mi retko ispod 2500o/m)
Bitnije je da se ne ubrzava sa punim gasom, i da se ne ide u blokadu.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14248
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: rpm kod zagrevanja motora

Post od Saša »

Ja ipak volim više da ga u mestu malo zagrejem, recimo minut do dva, pa tek onda krenem (a naročito ako je napolju debeo minus - onda čekam i duže). Primetio sam da mu tako treba duplo manje da pređe (razdaljina) pre nego što prebaci na TNG, nego kada odmah krenem sa vožnjom. Pritom gledam da ne pređem 2.000 obrtaja dok ne dođe na radnu temepraturu jer se na njemu vidi/oseti da je hladan i lenj. Obično vozim 1.-2.-3., pa tek kada se malo ugreje onda četvrta na dužim pravcima. Petu retko imam priliku da koristim po gradu... :)
Poslednja izmena od Saša u 12 Jan 2018, 15:08, izmenjeno 2 puta ukupno.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21784
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: rpm kod zagrevanja motora

Post od nidza »

Zagrevanje znači voziti auto normalno, bez punog gasa i visokih obrtaja. Što se mene tiče, moj auto je u gradskoj vožnji zapravo uvek tako i vožen. Kako drugačije, a ne preskočiti ograničenje 2-3x, što nije moj stil vožnje po gradu gde mi žive deca, prijatelji i sugrađani.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14248
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: rpm kod zagrevanja motora

Post od Saša »

Auto uvek treba voziti u najvišem mogućem stepenu prenosa a da se pritom motor ne guši. Time je sve rečeno. :)
Odgovori