U pitanju je Hyundai Elantra 1.6 16v, 77,2KW iz 2006. godine (XD model). Automobil je kupljen nov u Srbiji, trenutno na satu ima 152000km i ima ugrađen sekvent plin od 2014. godine.
U poslednjiih nekoliko meseci se dešava da prilikom prvog paljenja (kad prenoći) ujutru upali i odmah se ugasi, zatim ponovo upali i ugasi se i tako 4-5 puta. Naravno uvek pali na benzin, i neretko neće da primi gas dok ne prebaci na plin. Na plinu radi bez problema. Da napomenem da u vožnji na benzin nema nikakvih problema (kad pregura to prvo paljenje).
U početku se to dešavalo jednom nedeljno a zatim sve učestalije. Od nedavno mi je upalio i CHECK ENGINE lampicu.
Dijagnostika pokazuje ”prebogatu smešu u visokim obrtajima”.
Preduzeto je sledeće:
Pored malog servisa, promenjen je i filter goriva pumpe u rezervoaru, očišćene su benzinske dizne i simptomi su ostali isti.
Pre 10 dana je promenjena i lambda sonda na katalizatoru (stavljena je polovna jer lik nije bio siguran da je do nje a imao je ovu pa da ”proba”) i tri dana je palio iz prve i nije bilo nikakvih problema. Četvrti dan ponovo problemi sa paljenjem i u vožnji ponovo pali CHECK ENGINE lampicu (a čini mi se da i dosta slabije vuče). Od tad vrda da dalje traži uzrok problema.
Palo mi je na pamet da resetujem lampicu skidanjem minus kleme (što je radio i lik kad mi je menjao lambda sondu). Gle čuda, opet pali dva dana bez problema, ali mi se juče u vožnji opet upalila CHECK ENGINE lampica.
Mislim da će i sutra upaliti a posle me verovatno čeka isto.
Da napomenem da je odrađen i veliki servis plina (dizne, filter i ostalo), kao i da su promenjene svećice i kablovi pre manje od 10.000 km (početkom godine).
Trudio sam se da detaljno opišem problem, nadam se da ćete moći da mi predložite dalje korake.
Srdačno,
Vlada
