Audi 100 C4 Avant 1993 2.5 TDI mnogo dimi
Poslato: 26 Maj 2020, 00:15
Pozdrav svima! Nov sam clan na forumu i unapred se izvinjavam za malo poduzi post.
Imam Audija 100 C4 Avant iz 1993. sa 2.5 TDI motorom. Iskreno, to je auto mojih snova i obozavam ga.
Jako sam detaljan kad su kola u pitanju u volim da sve bude pod konac. Uzeo sam ga pre oko godinu dana od pouzdanog coveka koji i sam ima 2 takva. Kada sam ga kupio, imao je 311.000 na satu i jos uvek isao kao bedevija.
Pre nekoliko dana sam uradio sledece na kolima:
-zamenio ulje (sipao Castrol 10w40 polusin.)
-zamenio filter ulja, goriva i vazduha
-zamenio set zupcastog sa spanerima i rolerima
-zamenio PK kais takodje sa spanerima i rolerima
-zamenio dihtung glave motora (sa ravnanjem glave)
-zamenio dihtung poklopca ventila
-zamenio prednje diskove i sve kocione plocice.
Auto se naravno cuje utegnutije i i dalje ide jako fino (ne izivljavam se, saltam do 2,000 obrtaja, ne silujem motor, ne ulecem u krivine i ostale gluposti) i jako vodim racuna o njemu.
Medjutim, 2 stvari me brinu nakon odradjenih popravki:
1. Nepuna 2 dana nakon sto sam promenio zupcaste, mali zupcasti na Bosch pumpi je pukao nekako u toku voznje (pokusacu da okacim sliku ispod). Odslepao sam ga do coveka od koga sam ga kupio i kod koga ga odrzavam, zamenili smo kais u radnji gde smo ga i kupili i za sada radi okej.
2. Druga i bitnija stvar koja me brine je malo drugaciji zvuk motora izmedju 1,000 i 1,400-1,500 obrtaja (zvuci kao da se muci motor kada prima gas, mada i dalje lepo vuce). Medjutim, kako predje otprilike 1,500 obrtaja zvuk se unormali (vrati na staro) i bez problema ide. Istovremeno, auto izbacuje mnogo vise crnog dima prilikom paljenja, i saltanja/ubrzavanja, narocito ispod 1,500 obrtaja i u trecoj brzini.
Sam dim mi ne smeta (koliko, verovatno drugima) ali bih voleo da i to nekako smanjim i vratim na prvobitan nivo (kada sam ga uzeo, auto jeste dimio malo pri jacem gasu i vecim obrtajima ali ni izbliza koliko sada posle servisa). Pritom, majstor/prethodni vlasnik me uverava da je to normalno za starije dizelase (u mog tenka sipam iskljucivo GDrive dizel i nikakve aditive, a sada dimi priblizno isto kao isti takav audi kojeg ima majstor a koji u njegov rezervoar dodaje ulje jer “ti stariji motori vole malo masniju mesavinu.”)
Planiram da ovih dana i snimim hladno paljenje i eventualno okacim ovde (ako je uopste moguce) ne bi li me neko posavetovao sta moze biti u pitanju i kako da dovedem motor mog ljubimca do nekog razumnog optimuma, jer trenutno imam osecaj da, kad god ga ujutru zaverglam da upalim (pali stvarno na pola kljuca) po jedno drvo u Amazonu se oprosti od zivota.
Molim za bilo kakav savet/pomoc/ideju/sugestiju i slicno jer mi je stvarno stalno da auto do maksimuma ocuvam i sredim s obzirom da ne planiram da ga prodajem.
Unapred veliko hvala,
Sale
Imam Audija 100 C4 Avant iz 1993. sa 2.5 TDI motorom. Iskreno, to je auto mojih snova i obozavam ga.
Jako sam detaljan kad su kola u pitanju u volim da sve bude pod konac. Uzeo sam ga pre oko godinu dana od pouzdanog coveka koji i sam ima 2 takva. Kada sam ga kupio, imao je 311.000 na satu i jos uvek isao kao bedevija.
Pre nekoliko dana sam uradio sledece na kolima:
-zamenio ulje (sipao Castrol 10w40 polusin.)
-zamenio filter ulja, goriva i vazduha
-zamenio set zupcastog sa spanerima i rolerima
-zamenio PK kais takodje sa spanerima i rolerima
-zamenio dihtung glave motora (sa ravnanjem glave)
-zamenio dihtung poklopca ventila
-zamenio prednje diskove i sve kocione plocice.
Auto se naravno cuje utegnutije i i dalje ide jako fino (ne izivljavam se, saltam do 2,000 obrtaja, ne silujem motor, ne ulecem u krivine i ostale gluposti) i jako vodim racuna o njemu.
Medjutim, 2 stvari me brinu nakon odradjenih popravki:
1. Nepuna 2 dana nakon sto sam promenio zupcaste, mali zupcasti na Bosch pumpi je pukao nekako u toku voznje (pokusacu da okacim sliku ispod). Odslepao sam ga do coveka od koga sam ga kupio i kod koga ga odrzavam, zamenili smo kais u radnji gde smo ga i kupili i za sada radi okej.
2. Druga i bitnija stvar koja me brine je malo drugaciji zvuk motora izmedju 1,000 i 1,400-1,500 obrtaja (zvuci kao da se muci motor kada prima gas, mada i dalje lepo vuce). Medjutim, kako predje otprilike 1,500 obrtaja zvuk se unormali (vrati na staro) i bez problema ide. Istovremeno, auto izbacuje mnogo vise crnog dima prilikom paljenja, i saltanja/ubrzavanja, narocito ispod 1,500 obrtaja i u trecoj brzini.
Sam dim mi ne smeta (koliko, verovatno drugima) ali bih voleo da i to nekako smanjim i vratim na prvobitan nivo (kada sam ga uzeo, auto jeste dimio malo pri jacem gasu i vecim obrtajima ali ni izbliza koliko sada posle servisa). Pritom, majstor/prethodni vlasnik me uverava da je to normalno za starije dizelase (u mog tenka sipam iskljucivo GDrive dizel i nikakve aditive, a sada dimi priblizno isto kao isti takav audi kojeg ima majstor a koji u njegov rezervoar dodaje ulje jer “ti stariji motori vole malo masniju mesavinu.”)
Planiram da ovih dana i snimim hladno paljenje i eventualno okacim ovde (ako je uopste moguce) ne bi li me neko posavetovao sta moze biti u pitanju i kako da dovedem motor mog ljubimca do nekog razumnog optimuma, jer trenutno imam osecaj da, kad god ga ujutru zaverglam da upalim (pali stvarno na pola kljuca) po jedno drvo u Amazonu se oprosti od zivota.
Molim za bilo kakav savet/pomoc/ideju/sugestiju i slicno jer mi je stvarno stalno da auto do maksimuma ocuvam i sredim s obzirom da ne planiram da ga prodajem.
Unapred veliko hvala,
Sale