Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
Pozdrav,
danas mi stigao drugi akumulator jer mi je prosli crkao, proverim napon pre stavljanja 12.7 volti, stavim akumulator okrenem kontakt napon padne odmah na 9 volti., skinem kleme proverim, napon opet oko 12.6-7, vratim kleme, napon ide ispod 5, 3-5 volti bukvalno...
Probam na kablove da ga upalim, samo cokce.
Bice da nije do akumulatora, nego najvise sumnjam na samu klemu, jer mi je sraf zapekao i ne mogu da stegnem pozitivnu klemu nikako.
Da li je moguce to da klema tako zeza, probao sam da je mrdam svuda, spojim sa alu folijom, ma nista.
A sam akumulator ima ok napon, oko 12.7, sa klemom ispod 5...
danas mi stigao drugi akumulator jer mi je prosli crkao, proverim napon pre stavljanja 12.7 volti, stavim akumulator okrenem kontakt napon padne odmah na 9 volti., skinem kleme proverim, napon opet oko 12.6-7, vratim kleme, napon ide ispod 5, 3-5 volti bukvalno...
Probam na kablove da ga upalim, samo cokce.
Bice da nije do akumulatora, nego najvise sumnjam na samu klemu, jer mi je sraf zapekao i ne mogu da stegnem pozitivnu klemu nikako.
Da li je moguce to da klema tako zeza, probao sam da je mrdam svuda, spojim sa alu folijom, ma nista.
A sam akumulator ima ok napon, oko 12.7, sa klemom ispod 5...
Re: Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
Ispitaj akumulator nekim potrošačem, verovatno će biti isto, mrtav akumulator. Najlakše ti je da probaš drugi ispravan akumulator, ali budi spreman da ga brzo raskačiš ako nešto ne bude bilo dobro, da se i on ne preprazni i ošteti.
Re: Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
Da li napon toliko padne baš na izvodima akumulatora ili posle klema?
Može klema dako da zeza ali bi se na mestu slabog kontakta mnogo zagrejala ili bi šmercovala. Takođe treba proveriti mesto gde je minus kabal zašrafljen za šasiju.
Isto, obrati pažnju da li dođe do varničenja u trenutku kad spajaš kleme na akumulator jer ako varniči to ukazuje da nešto vuče dosta struje.
Može klema dako da zeza ali bi se na mestu slabog kontakta mnogo zagrejala ili bi šmercovala. Takođe treba proveriti mesto gde je minus kabal zašrafljen za šasiju.
Isto, obrati pažnju da li dođe do varničenja u trenutku kad spajaš kleme na akumulator jer ako varniči to ukazuje da nešto vuče dosta struje.
Re: Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
Nema veze sto klema ne moze da stegne, palio sam x puta sa labavim klemama bez problema, ako si uzeo polovan akumulator vrv je problem u njemu bez obzira sta pokazuje kad je van auta, pre 10ak dana sam iz tog razloga kupio nov akumulator za jedan auto, kad ga punim pokaze da je pun skroz i pokazuje ok snagu a cim ga prikacim na auto samo cakce i pokazuje 8v
Re: Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
To sam pre neki dan cackao na samom minusu sam odvrtao taj sraf, to nisam ni proveravaoDare4x4 napisao: 15 Nov 2022, 13:50 Takođe treba proveriti mesto gde je minus kabal zašrafljen za šasiju.
Re: Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
Sada je tek uvrnuto, sada je napon i na klemama bio dobar dok nisam dao kontakt, onda je otisao dole na 3 volta kada sam dao kontakt, a na medju kontaktu ceo auto dobije struju i krene da se otkljucava i zakljucava kao i sva svetla da imaju/nemaju struju, a onda na zadnjem kontatu sve pogasi i ostanu blede boje lampica za ulje i check engine...
Pre ovoga akumulator je poceo da umire, pa sam ga cesto palio na kablove, dok nije skroz crko i gubio napon stalno, a sada ovaj deluje dobar i drzi napon obzirom da je 2 dana bio u putu preko poste i sada posle svega mu je opet napon oko 12.5
Pre ovoga akumulator je poceo da umire, pa sam ga cesto palio na kablove, dok nije skroz crko i gubio napon stalno, a sada ovaj deluje dobar i drzi napon obzirom da je 2 dana bio u putu preko poste i sada posle svega mu je opet napon oko 12.5
Re: Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
Covek sto mi je prodao akumulator kaze da mi nesto verovatno vuce mnogo struje, skinuo sam sijalice, (obzirom da ih ne mogu ugasiti uopste) isto je
Re: Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
Sta moze da povuce toliku struju odjednom na kontaktu, sa 12.7 na 3?
Re: Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
Da li bi dobar test bio da skidam osigurace jedan po jedan dok ne vidim da se struja vratila i tako pronadjem na kom delu je problem?
Re: Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
zasto ovoliko postova za redom???
Idi kupi novi akumulator, to se ne kupuje polovno, to je cisto bacanje para i taj ti je vrv uvalio los akumulator pa ti sad prodaje pricu kako ti auto vuce struju, dok ne stavis nov ili neki provereno dobar akumulator neces znati sta je problem i samo ces lutati, mozda si i zeznuo nesto oko struje paleci ga stalno na kablove ali opet kazem dok ne stavis novi akumulator nista neces znati a 99% je problem u njemu.
Rekoh ti vec da sam imao isti slucaju, aku kao napunjen i pokazuje ok struju a nece da pali, zato odmah reciklaza i nov, nema mnogo razmisljanja.
Idi kupi novi akumulator, to se ne kupuje polovno, to je cisto bacanje para i taj ti je vrv uvalio los akumulator pa ti sad prodaje pricu kako ti auto vuce struju, dok ne stavis nov ili neki provereno dobar akumulator neces znati sta je problem i samo ces lutati, mozda si i zeznuo nesto oko struje paleci ga stalno na kablove ali opet kazem dok ne stavis novi akumulator nista neces znati a 99% je problem u njemu.
Rekoh ti vec da sam imao isti slucaju, aku kao napunjen i pokazuje ok struju a nece da pali, zato odmah reciklaza i nov, nema mnogo razmisljanja.
Re: Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
Pa i na ovaj polovan sam dao skoro koliko sam mogao za nov, ne znam, nesto mi ne lici ovo da je do akumulatora uopste... Nisam ni na kablove danas mogao, samo je coktao a inace se upali za minut na kablove, i to na crknutom akumulatoru sam palio na kablove.. Ne iskljucujem mogucnost, ali ne bih odmah da spucam 100 eura na nesto sto mozda i nije problem.OMP napisao: 15 Nov 2022, 17:43 zasto ovoliko postova za redom???
Idi kupi novi akumulator, to se ne kupuje polovno, to je cisto bacanje para i taj ti je vrv uvalio los akumulator pa ti sad prodaje pricu kako ti auto vuce struju, dok ne stavis nov ili neki provereno dobar akumulator neces znati sta je problem i samo ces lutati, mozda si i zeznuo nesto oko struje paleci ga stalno na kablove ali opet kazem dok ne stavis novi akumulator nista neces znati a 99% je problem u njemu.
Rekoh ti vec da sam imao isti slucaju, aku kao napunjen i pokazuje ok struju a nece da pali, zato odmah reciklaza i nov, nema mnogo razmisljanja.
Probacu ovo kad se svane:
Izvinjavam se za vise postova, navikao sam na drugi forum gde se automatski spoje postovi u jedan ako su od istog korisnika
Re: Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
Auto pali amperaža koju akumulator daje, a ne napon. Ja sam palio Yugo sa naponom od 10 volti ali je akumulator bio dovoljno zdrav da ga pokrene tih par krugova koliko je trebalo. S druge strane, ti u daljincu od alarma imaš bateriju od 12 volti koja stvarno daje tih 12V ali njome ne možeš da upališ ni sijalicu čak i kad je nova.
Re: Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
Provericu ujutru detaljnije amperazu, ali mi i to deluje ok, na cist akumulator je cini mi se bila izmedju 0.5 i 1, a kada sam stavio kleme kao na ovom snimku variralo je preko 3 ampera cak, ali ovo prvi put radim, tako da nisam 100% siguran.Dare4x4 napisao: 15 Nov 2022, 18:00 Auto pali amperaža koju akumulator daje, a ne napon. Ja sam palio Yugo sa naponom od 10 volti ali je akumulator bio dovoljno zdrav da ga pokrene tih par krugova koliko je trebalo. S druge strane, ti u daljincu od alarma imaš bateriju od 12 volti koja stvarno daje tih 12V ali njome ne možeš da upališ ni sijalicu čak i kad je nova.
Re: Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
To je klasicno bacanje para, ne kontam zasto si to uradio? bolje nov ali i malo slabiji nego polovan koji je uvek macka u dzaku
Re: Akumulator na klemama 4v, bez klema 12.7v?
Tako tipičan opis ponašanja istrošenog akumulatora, pohabanih ploča.
Napon se meri POD OPTEREĆENJM, ne na prazno kada se testira.
Moja pretpostavka je da su ploče sulaftizovale, i samo joe zamenjen elektroli.
Otuda ima gustimu elektrolit pa pri merenju na prazno daje 12,7V.
Moj zaključak, otovoriti aku čepove i pogledati da li se vidi talog na pločama, ako može da se otvori.
Ako ne može da se otvori može i test punjenja, uz merenje amperaže. U takvom stanju ispražnjenosti ispravna če da povuče 5-8A minimum a možda i preko 10A.
Ali najverovatnije taj je otpad na kilo, a u auto ide novi akumulator, ovo je 99,999% rešenje problema.
Napon se meri POD OPTEREĆENJM, ne na prazno kada se testira.
Moja pretpostavka je da su ploče sulaftizovale, i samo joe zamenjen elektroli.
Otuda ima gustimu elektrolit pa pri merenju na prazno daje 12,7V.
Moj zaključak, otovoriti aku čepove i pogledati da li se vidi talog na pločama, ako može da se otvori.
Ako ne može da se otvori može i test punjenja, uz merenje amperaže. U takvom stanju ispražnjenosti ispravna če da povuče 5-8A minimum a možda i preko 10A.
Ali najverovatnije taj je otpad na kilo, a u auto ide novi akumulator, ovo je 99,999% rešenje problema.