Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Iskustva sa putovanja, razne informacije
risk
Reactions:
Postovi: 38
Pridružio se: 25 Feb 2024, 08:14

Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Post od risk »

Pozdrav svima,

Planiramo jedno duže putovanje do Beograda i nazad, ja, devojka, i pas.

https://abetterrouteplanner.com?plan_uu ... 128de83e35

Krenuli bi ujutru, trajekt do Britanije, prenoćili oko Londona, krenuli ujutru na autovoz tunel do Francuske, i onda polako kontra volan, autopilot po autoputu do Beograda uz neko stajanje za spavanje na bar jednom, možda i dva mesta.

Evo čovek je išao od UK do Italije, što je malo zapadnije, ali izgleda da može:



Gledam da možda uzmem Sexy Buttons za Teslu da ne moram da nudge-ujem volan svako malo.

---

Auto je Tesla Model 3 LR, još je nov, ima "miris novih kola" koji se trudimo da izvetrimo ovih dana maksimalno moguće, navikavamo se na auto i uživamo u tome.

Pas je westie, ima pasoš, i razlog je zašto ne idemo avionom, veliki je gurman ima preko 8kg, ne može da leti Dublin-Frankfurt-Frankfurt-Beograd zbog logistike letova i aerodroma i gluposti.

---

Jel imate neke ideje za spavanje i/ili obilazak mesta usput po kontinentu na toj ili sličnim rutama?

Jel imate neki savet za prelazak granice Hrvatska - Srbija sa psom (i Srbija - Hrvatska nazad)? Recimo u UK trebaće nam neki lokalni veterinar da lupi pečat ako smo dobro shvatili, moramo da istražimo, ali ne znam na RS-HR prelazima.
risk
Reactions:
Postovi: 38
Pridružio se: 25 Feb 2024, 08:14

Re: Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Post od risk »

Planning update

Par stvari koje trebam da ispitam, a verovatno će ih biti još:

1. Auto ima strane tablice naravno, ja imam dvojno državljanstvo, dva pasoša, dve vozačke dozvole (polagao dvaput, nemaju veze jedna sa drugom, ništa nije konvertovano niti su jedna država obavešteni na bilo koji način od strane druge), i srpsku ličnu kartu (tzv. prebivalište). Zakon o bezbednosti u saobraćaju, član 273 kaže da smem da vozim ako imam "odobren boravak u inostranstvu duži od 6 meseci u kontinuitetu", da li EU državljanstvo predstavlja dovoljno odobrenje, hmmm?. Usput ne sećam se kad mi ističe srpska dozvola, da li mi treba međunarodna da bi sa Irskom dozvolom vozio u Srbiji. Možda mogu da bacim mail Konzulatu u Londonu, da vidim šta će reći.

2. Osiguranje za auto, šta je pokriveno šta nije, šta nam jos treba.

3. Pas, granice Irska-UK, UK-Francuska, Hrvatska-Srbija, i nazad. Jeste vakcinisan, ima pasoš u kome piše da je vakcinisan i čime protiv čega, ali ne znam da li trebam da nađem neki papir nekog veterinara u UK da bi mogao u FR da udjem kao dodatnu neku potvrdu ili se samo pojavim. Isto za RS, ne znam.

4. Frižider za auto. Psu nece biti dobro ako 3 dana za redom jede suvu hranu, ne bi ni meni bilo dobro, ako njemu ne bude dobro, neće ni nama. Pored stresa od putovanja da isprobavamo novu sa njim nije pametno. A možemo i naše stvari da stavimo u frižider. Da li frižider radi kad auto "ne radi" - odnosno kad je parkiran ili se to uključuje negde.

5. Vignette i stanje na putevima, i stajanja i punjenja, da li da idemo FR-DE-AT-SI-HR-RS .. ili da idemo FR-IT-AT-...

6. Vezano za gore, imaćemo 8-10 sati vožnje dnevno 3 dana za redom, trebali bi možda da pretvorimo to u 4 dana i provedemo dan negde, kao pauzu od vožnje. detaljniji itinerer - TBD.

7. Treba da počnem Checklist ostalih malih stvari.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9009
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Post od grujicd »

Ti si odavno van Srbije? Izgleda da si zaboravio da kod nas više važe nepisana pravila ;)

1. Po meni uđeš sa irskim pasošem i irskom vozačkom (koju ti 99% neće ni tražiti na našoj granici) i to je to. Ovo da voziš sa našom dozvolom može biti problem ako su kola na strane table jer se to tretira kao carinski prekršaj, osim ako imaš boravak u inostranstvu. Ukratko, to je potencijalni razlog da te neko negde cima. Vozi samo sa irskim dokumentima i miran si. Mislim da nemaš šta da pitaš konzulat.

4. Kod običnih kola priključak 12V za upaljač se gasi kad isključiš kontakt, ali vidim da kod Tesle mogu da se podese razni modovi:



6. Vožnja danima po ceo dan ne zvuči preterano zabavno, ja lično na takvim putovanjima (doduše znatno kraćim) gledam da vidim nešto uzput.

Edit: ne znam koliko dana planiraš za sve to, ali može da bude i jeftinije i lakše i bezbednije da ostaviš psa u hotelu za pse i jednostavno dođeš avionom. Meni toliki put ima smisla samo ako i put koristiš za obilazak. Inače 3-4 dana čiste vožnje i onda tako i nazad, a da ništa nisi video po meni nema poentu.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21735
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Post od nidza »

Ruta je fantazija da od nje napraviš deo odmora i obiđeš nešto, na stranu što će da ublaži sasvim hendikep EV i dugog putovanje, i da se pretvori u uživanje.

Ima fenomenalnih konzervi za psa, frižider valjda za pivo.
Korisnikov avatar
milosg
Reactions:
Postovi: 1805
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90 D5
Lokacija: Beograd

Re: Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Post od milosg »

Ti verovatno živiš odavno van Srbije, pošto ovde ni ljudima ne bude ništa kada jedu 3 dana suvu hranu, a kamoli psu.
risk
Reactions:
Postovi: 38
Pridružio se: 25 Feb 2024, 08:14

Re: Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Post od risk »

Išli smo "za probu" do Berlina i nazad 1700km.

Na putu tamo spavali u Londonu, a na putu nazad proveli jedan dan u Brižu i ponovo spavali u Londonu.

Ukratko, šta je bilo neočekivano, iznenađujuće

1. Holandija - speed limit 100 preko dana
2. Antwerp, velika gužva i zagušenja i tamo i nazad
3. Autobahn - Tesla autopilot ne radi preko 140km/h, dakle možeš da se voziš lepo sa držanjem trake i brzine/udaljenošću bez ikakvih problema udobno do 140. Na nekim delovima gde su bile tri trake, desna traka vozi 110, srednja 150, leva više, tako da nije
4. Brzi punjači pored hotela, suckuju a ima ih dosta pored hotela - bolje je kad su pored brze hrane ili kafe-a, ali to zahteva timski rad gde suvozač (potencijalno jedan koga auti ne interesuju) treba da zna da koristi ABRP ili PlugShare.
5. Stakleni krov i potrošnja - klima je odgovorna za oko 20%+ potrošnje. Trebalo smo na vreme da kupimo "Roof Sunshade", klima bi bila tiša i vožnja efikasnija.
6. Zalepljene bube na nosu automobila - katastrofa pokolj.
7. Desni volan, desna strana ulice, vozi se sve ok bez ikakvih problema, osim kad je nepregledno desno skretanje u gradu, onda se ne vidi toliko daleko kao sa suvozač levog sedišta, treba oprez.
8. Vožnja po Berlinu inače sasvim ok, ljudi baš lepo znaju da voze, blago su agresivni ali ne opasni, ne voze na braniku, ne vidi se puno stresa ni nervoze bez obzira na gužvu, i pantomima je univerzalni jezik.
9. Pre vremena se treba prijaviti na TÜV Rheinland za zelenu nalepnicu sa brojem 4, isto tako tfl.gov.uk i epc PLC za London, i za Antwerp zelene zone koje imaju svoj sistem, i Crit Air Francuske zelene zone (rade i u Ženevi).
10. Voz Folkestone-Calais je baš skroz odlična stvar. Ferry između IE i UK, malo smara i spor je, bolji je i jeftiniji za ljude bez psa jer je psima zabranjeno da idu u "lounge-y" delove, tako da onda u praksi ne možemo ni mi da idemo, ali oko 6.30am smo bili u luci, i oko podne smo pili kafu izvan luke sa druge strane.
Korisnikov avatar
ljuba
Reactions:
Postovi: 7381
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Post od ljuba »

Lepo putovanjce. Jel si imao problem ostajanjem predugo na punjacima? Odnosno npr u Nemackoj stavis ga na punjac i onda odes na rucak i ostanes 20 min duze od punjenja :) ili u hotelu kada se stacioniras. Citao sam da su gadni Nemci za ostajanje duze na punjacu… Plus, jel si punio na Teslinim superpunjacima ili obicnim? I kako si prosao sa troskovima puta?
risk
Reactions:
Postovi: 38
Pridružio se: 25 Feb 2024, 08:14

Re: Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Post od risk »

ljuba napisao: 16 Jun 2024, 17:17 Odnosno npr u Nemackoj stavis ga na punjac i onda odes na rucak i ostanes 20 min duze od punjenja
Nije bio problem, osim možda jednom u UK u povratku gde je bilo možda blizu da mi naplate, ali nisu.

Koristio sam isključivo Tesla Superchargere, na njima postoji "idle fees" dakle kad se napuniš do limita punjenja, i punjenje stane, onda imaš neki broj minuta da se pomeriš. Ako se ne pomeriš, a na toj lokaciji je 50% punjača zauzeto, onda plaćaš svaki dodatni minut, ako je 100% punjača zauzeto, a ti se ne puniš onda plaćaš duplo.

To što je bilo blizu da mi naplate u UK, je bilo u mestu koje se zove Rugby, inače je veliki "Motorway Services" centar na M6 kad se krene iz Londona duž M1 prema Birmingemu. Mesto ima 26 Tesla punjača i bilo je oko 3-4 puna kad smo došli, međutim devojka koja radi u Pret a Manger se zbunila, nije se nešto snašla oko rerne za sendviče, i onda je punjenje duže trajalo. Dala nam je besplatne cookie-je uz kafu za izvinjenje dok čekamo.

Dok smo jeli, dobio sam notifikaciju da mi je auto na 80%, i pogledao da je bilo samo 15 slobodnih mesta. Moje rešenje je bilo da dignem limit za punjenje na 90% iz aplikacije, i na miru završim jelo.

---

Na putu tamo i nazad 599 kWh potrošio, 522 kWh punio na superchargerima, ukupna cena na superchargerima 213 evra.

Nisam se punio po hotelima, samo parkirao.

Povratna karta za Ferry - 713 evra, (dvoje odraslih, auto, kabina za nas sa psom), za oko 100km otprilike.

Povratna karta Le Shuttle - 574 evra. (za 50km otprilike)

2 noći Hotel Jan Brito Brugge, 710 evra.
4 noći Hotel JW Marriott, Berlin 836 evra.
2x1 noć, Hotel Novotel London, 2x 190evra.
Zelene propusnice za London i Berlin, 2x10 evra (i mnogo stresa za London pogotovu).
Korisnikov avatar
ljuba
Reactions:
Postovi: 7381
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Post od ljuba »

Bas je zeznuto i skupo ziveti na ostrvu :) Lepa avantura. Zadnji put sam bio u Berlinu 2009 i super smo se proveli.
Korisnikov avatar
aboki
Reactions:
Postovi: 212
Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
Lokacija: Bečej

Re: Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Post od aboki »

Lepa tura

Ako sam dobro preračunao, ispada 35kwh na 100km? Koliko si vozio na autoputu?

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk

risk
Reactions:
Postovi: 38
Pridružio se: 25 Feb 2024, 08:14

Re: Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Post od risk »

aboki napisao: 17 Jun 2024, 09:14 ...Ako sam dobro preračunao .. 35kwh na 100km? ..
Nesto si zaboravio da podelis, ili pomnozio kad si trebao da si podelio - oko pola od toga - ispod 20 sigurno, mozda oko 20 za celo putovanje.

Drzao sam se oko 140 km/h, koliko sam mogao po Nemackoj, manje po drugim putevima.

Vidi puno detalja ispod u screenshot-ima.

- "Sentry Mode" koji je bio ukljucen kad god mi je auto bio parkiran svuda, trosi bateriju i preko noci i preko dana dok auto stoji, oko 1% na dva sata.
- Jedan punjac se nesto resetovao u pola punjenja u Berlinu, pa mi nisu naplatili, radije bi da je radio ok, i da su mi naplatili kao sto je bilo planirano i ustedeli vreme, ali fer od njih.
- Imao sam klimu u "Le Shuttle"-u, jer je elektricni auto pa nam je bilo lepo udobno i radilo hladjenje.
- Autobahn ima radove na putu, i ide i uzbrdo i nizbrdo i ne trosi isto kad ides 140 km/h uzbrdo, i kad ides 140 nizbrdo, i isto tako postoji "Preconditioning" baterije pre sledeceg superchargera.

Pozdrav ! :pivo:
Prikačeni fajlovi
voznja 2
voznja 2
voznja 3
voznja 3
voznja 1
voznja 1
Punjenje
Punjenje
Autobahn 1
Autobahn 1
Autobahn 2
Autobahn 2
Korisnikov avatar
aboki
Reactions:
Postovi: 212
Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
Lokacija: Bečej

Re: Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Post od aboki »

Pa i bilo mi nesto mnogo, sad ispadne da manje trosi od mog

Napisao si 599kwh, a stoji u prvom postu 1700km tamo i nazad. Sad kad pogledam mapu, skontam da je ta km u jednom pravcu

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk

Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Post od Saša »

Baš je sve skupo. Recimo, ja sam povratnu kartu za trajekt od Cherbourga u Francuskoj do Dublina (uz neki mali popust preko organizatora događaja na koji sam išao, prevoznik Irish Ferry) za veliki kombi klase L3H2 dobio za 603 evra (a u cenu je bila uključena i kabina za dvoje u povratku - u odlasku nije moglo da se rezerviše, valjda taj prvi trajekt nije imao sobe), a put traje 19 sati i ima ko zna koliko kilometara/morskih milja. Tako da je tih 100-tinak km između Irske i Engleske baš papreno naplaćuju.
risk
Reactions:
Postovi: 38
Pridružio se: 25 Feb 2024, 08:14

Re: Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Post od risk »

@aboki :

Tesla je prilicno klizava, a znas i sam, kad se vozi ravnomerno i kad nema divljanja - konstantnog ubrzavanja i regenerisanja , vremenom sve se nekako uravnotezi i sve je glatkije i efikasnije.

---

@Saša : Kad je to bilo? U zadnjih godinu dve, ili pre toga. Mozda su skoro cene otisle gore na racun inflacije. Mi smo isli sa Stena Line Ferry-jem.

---

Inace, pitam se, ovako smo isli na put nas dvoje i pas - ali ja sam vozio sve vreme (Tesla je vozila, ali recimo ja sam supervizorisao, pipkao volan svako malo kako bi auto znao da sam tu) i naravno predvidjao sta ce ko od drugih ucesnika da uradi na kom delu autoputa. Bili smo u 8 uvece u Londonu gde smo prespavali, i sledeci dan u 11:20 u Francuskoj i isto tako na dalje do Berlina, ukljucujuci i malo popodnevnog gradskog saobracaja po Antwerpu usput.

Na kraju tog drugog dana mozak mi se vec malo pretvorio u šklombucnu.

Da smo se nas dvoje menjali, da li bi mogli mozda da stignemo dalje? Da li bi mozda uspeli da produzimo prvi dan voznje i oko 10 uvece stignemo u Folkestone, i spavamo tu. I onda mozda nekako vec u 7 ujutru budemo u Francuskoj i uspemo da stignemo taj dan do Barselone u neko razumno vreme - pre 10 uvece recimo. (15 sati za 1300 km).

ABRP kaze da mozemo da stignemo 13 sati voznje, 2 sata punjenja i pauze - ali to ne znaci da stvarno moze. Pored radova na putu i strajkova traktorista i tako to, ako dodam 20% za usporenja raznih vrsta, onda se tih 15 sati pretvara u 18 sati, i znaci umesto u 10 uvece predvidjenih - stizemo u 1. Tih zadnjih 3 sata, nakon celog dana voznje moze da pravi prilicnu razliku.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Dublin, IE - Beograd, RS (2500km, Tesla Model 3, pas)

Post od Saša »

Prošle godine u aprilu sam bio u Irskoj, dakle pre malo više od godinu dana.
Odgovori