Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Terenska vozila, kamioni, autobusi, vojna vozila
Korisnikov avatar
Dark
Reactions:
Postovi: 101
Pridružio se: 10 Jan 2017, 19:29
Garaža: BMW E46 320d 110kW Touring

Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Post od Dark »

Pre 40 godina ( u mirnodobska vremena ) cale se zaleteo pa usred gradnje kuce, vikendice i sredjivanje vocnjaka pazario i glisercic od 4.2m ELAN-ov sa prikolicom.
Prikolicu je prepravio na teretnu i tako je i dan danas koristi.
Srecom sacuvao je delove za prevoz camca, pa ga je lako bilo vratiti u osnovnu funkciju.
Motor nije kupio tad, pa ga je "obesio" u garazi od zapocete vikendice.
Jedne godine ( pre petnaestak godina ) smo ga spustili na Tisu, ali se ispostavilo da nije praktican za caletove svakodnevne rabote ( prevoz voca i granja preko reke ).
A i posto je bio jedini beo camac u nizu crnih drvenih camaca, svi klinci su bas sa njega ulazila i izlazila iz Tise.
Uz Tomos od 4.5 bio je 100% nepraktican, tako da se posle mesec dana vratio na robiju ... da visi u garazi na vikendici.

Slikao sam sve i svasta, samo camac u celini nisam :)
Ovo su slike sa neta, ovako izgleda sam camac :

Slika

Slika

Slika


I tako visio camac 40 godina, u medjuvremenu na Tisi je koristen drveni camac sa Tomos 4.5 motorom ... koji je koristen za prevoz voca i granja.
Proletos nas iznenadio cale, kupio Hondu ... kaze vidi svi u porodici presli na svabe i francuze ... pa da se ne brukamo dalje :) ( i on vozi Opel Astru G )

U pitanju je 2006 Honda BF40A Marine Outboard SOHC / 808cc / 3 cyl / 6 valve / 4 stroke / 29.4kW

Slika

Slika


Motor je uvezen iz Italije. Solidno je ocuvan i spolja i ispod haube.
Jedina veca rdja koja cu morati nekako da saniram je ova ( izlaz za polugu menjaca ):

Slika


Kupio ga je od nekog preprodavca iz Ade za 3100 EUR, koji je prihvatio i da ugradi volan i komande i sve poveze uz solidnih 500 evropejaca.
( za 40 godina stojanja, 2 selidbe, zagubili smo volan i pratece sajle ).

Preplatio je i motor i ugradnju, ali sta je tu je. On je verovao nekom svom "drugaru", umesto da je pitao nas da proguglamo.
Prica je bila med i mleko sve dok nije placeno, a od onda je cica ispao bezobrazan.

Cilindar trimera ( mehanizma koji elektricni podize i spusta motor ) je propiskio ulje posle 30 minuta na vodi.

Slika


Caletu je receno da je na motoru sve servisirano i da je sve tip top - ali kad sam ga ja pitao sta je konkretno radjeno dobio sam "onaj" pogled kao "sta ti tu pametujes" i kratak odgovor - SVE :)

Motor je bio montiran na najnizu poziciju, pa je poluga volana kacila u camac - reseno podizanjem motora za jednu rupu.

Slika


Na srafovima kojima je montiran motor prolazi voda - reseno ponovnim sklapanjem uz upotrebu silikona.

Slika

Slika


Vodena pumpa ne radi kako treba ( ne "piski" lepo na kontrolnom izlazu ) - stigla je nova, pa cu je zameniti za sledecu sezonu.

Slika

Slika

Slika


Svecice su stare - nabavljene nove za prolece.
Stavljena je i nova anoda ( deo koji sluzi da spasi motor od korozije dok stoji u vodi )

Slika

Slika


Vracen mu je na popravku, naplatio je 5000.00 dinara i cilindar je opet propiskio posle 2 sata voznje.
Trazi se drugi majstor, problem je sto nema nikog u blizini, u lokalu svi primaju samo male Tomos motore.
Majstori se uglavnom nalaze u NS/Senta/Beograd ... sto otezava popravku.
Mozda se zaletimo sami pa ga mi raskupusamo.

Sreca, pa je u pitanju Honda - pali i radi ko japanac.

Drugi problem po meni je da je motor prevelik za ovaj gliser - tezi oko 95kg - a pozicija sedenja je u sredini camca, pa je nos u vazduhu,
sto je otezavalo dostizanja vecih brzina. To smo deonekle resili sa 10 balona vode od 5 litara koje smo ugurali u "nos" camca.
Akumulator i rezervoar je takodje smesten u nosu camca bas iz gore pomenutog razloga.

Slika


Sad se lako dostize 45km/h, ali pri toj brzini camac pocinje da se klati gore dole ( porpoising ) ukoliko se ne smanji brzina.
Ovo nije najelegantnije resenje, jer se dodaje bezpotrebna tezina u camac, pa camac "gura" vodu ispred sebe umesto da lakse glisira na njoj.
Porucio sam pera za kavitacionu plocu na motor ( "outboard hydrofoil" ) ... to bi trebalo da pomogne da se brze dostigne brzina za glisiranje i da smanji efekat poskakivanja.

Slika

Slika


Nosaci sedista su propala od stajanja, pa smo ih malo doradili.
Lako se pomeraju napred nazad i vade u zavisnosti od potrebe.
Nije fancy, sluzi svrsi.

Slika

Slika

Evo par fotki same mehanike:

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


Ugradio sam jesenas obrtomer sa Aliexpress-a. Radi, ali moracu da ga kalibriram kad camac ponovo bude na vodi.

Slika

Slika

Slika

Slika

Porucen je i satic 3u1 za temperaturu vode, pritiska ulja i voltmetar.

Camac je "maleni", kao mogu da sednu cetvoro u njega ali je onda bas skuceno i nije praktican.
Od prvog dana sam imao ideju da kupim "gumu" za vucu da bih za klince ( a i za nas vece klince ) voznju ucinio zabavnijim.

Nabavio sam potrebne kanape i Jobe Double Trouble gumu. I nisam se pokajao :)

Slika

Slika

Slika

Slika

2004 BMW e46 320d Touring 110kW
2003 Peugeot 206 1.4 HDi SOHC 8v 51kW
2006 Honda BF40A Marine Outboard SOHC / 808cc / 3 cyl / 6 valve / 4 stroke / 29.4kW
1995 Civic Hatchback D13B2 SOHC 55kW
1989 Civic Hatchback D16Z5 DOHC 95kW
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9009
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Post od grujicd »

Strava tema, baš mi se sviđa cela priča!
Korisnikov avatar
Dark
Reactions:
Postovi: 101
Pridružio se: 10 Jan 2017, 19:29
Garaža: BMW E46 320d 110kW Touring

Re: Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Post od Dark »

Zasad se prica tek zahuktava, nov sam u vodenoj temi, sve napreduje jaaako polako ... ali ima puno potencijala za zabavu ... i za druzenje.
2004 BMW e46 320d Touring 110kW
2003 Peugeot 206 1.4 HDi SOHC 8v 51kW
2006 Honda BF40A Marine Outboard SOHC / 808cc / 3 cyl / 6 valve / 4 stroke / 29.4kW
1995 Civic Hatchback D13B2 SOHC 55kW
1989 Civic Hatchback D16Z5 DOHC 95kW
Korisnikov avatar
shandu90
Reactions:
Postovi: 13302
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Post od shandu90 »

Bas bedak za motor. Drugar se bavi prodajom plovila i ima Tohatsu motore, i oni su na glasu koliko cujem. Isto japanci.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
Dark
Reactions:
Postovi: 101
Pridružio se: 10 Jan 2017, 19:29
Garaža: BMW E46 320d 110kW Touring

Re: Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Post od Dark »

Motor je ok, ove sitnice ce se srediti i ima da ga tjeram do penzije ... Mislim moje ...
2004 BMW e46 320d Touring 110kW
2003 Peugeot 206 1.4 HDi SOHC 8v 51kW
2006 Honda BF40A Marine Outboard SOHC / 808cc / 3 cyl / 6 valve / 4 stroke / 29.4kW
1995 Civic Hatchback D13B2 SOHC 55kW
1989 Civic Hatchback D16Z5 DOHC 95kW
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21735
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Post od nidza »

Zar nisi mogao trimom da rešiš da nos ne visi u vazduhu? Ja sam se kalio na gumenjaku lakom ko perce za 6 osoba (ni 150kg komplet) sa Evinrude 35KS, i nameštali smo ga fino ravno da ide kad izglisira. Tad je mogao da se vozi sa trećinom gasa i da ostane ravan i u glisiranju.

Odlična tema, baš lepo.
Korisnikov avatar
Dark
Reactions:
Postovi: 101
Pridružio se: 10 Jan 2017, 19:29
Garaža: BMW E46 320d 110kW Touring

Re: Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Post od Dark »

Samo sa trimom nisam uspeo da izglisiram camac. I "pametni" ( koji su mi dobacivali sa obale sa puno iskustva ) su pokusali pa uvideli da ne moze.
Zasad je samo dodatak balasta u nos pomoglo da se moze voziti sa nekom pristojnom brzinom za vucu gume.
Kazem nov sam u ovim vodama i ima puno da se uci ... a leto je kratko
2004 BMW e46 320d Touring 110kW
2003 Peugeot 206 1.4 HDi SOHC 8v 51kW
2006 Honda BF40A Marine Outboard SOHC / 808cc / 3 cyl / 6 valve / 4 stroke / 29.4kW
1995 Civic Hatchback D13B2 SOHC 55kW
1989 Civic Hatchback D16Z5 DOHC 95kW
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Post od ljubitelj »

Ja sam na Sport 2 pekao zanat i mislim da ako trimom ne možeš da dobiješ pravilan položaj onda cenim da sam motor nije dobro namontiran, nije dobar po visini položaj na krmenom zrcalu ili možda nije odabrana dobra elisa.
Elisa za takve motore obično ima sa 3 različita koraka/ hoda po obrtaju pa se bira odgovarajuća prema čamcu.

Ne vidim neku svrhu tih satića, gledađeš u njih prvih pola sata dok ne uvidiš da ništa pametno ne možeš da zaključiš.

Ja sam radio doradu elektrile na Tohatsu, ugradio alternator (koji je dodatna oprema a nije kupljen) sa Tomosa uz prepravku.

Rekao bih po slici da je to prevelik akumulator koji je stavljen i koji se ne može adekvatno puniti od strane motora.

Ali, hobi je super lepa zanimacija pogotovu ako se ima mogućnost da je na vezu negde na reci pa ne mora da se posle vožnje vadi napoje , u tu garažu/ dvorište šta već.

Meni je to najveće smaranje, za svaku vožnju posao da se ubaci u vodu i van vode posle vožnje i brzo izgubim volju za čamcem.
Korisnikov avatar
Dark
Reactions:
Postovi: 101
Pridružio se: 10 Jan 2017, 19:29
Garaža: BMW E46 320d 110kW Touring

Re: Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Post od Dark »

Camac se spusta i vadi svaki dan kad je u upotrebi, posto u selu ne postoji organizovano cuvanje "luke" ... Ali meni to ne predstavlja problem, camac stoji u dvoristu na 300m od Tise.
Svakako se spustamo ujutru pa se vuku sva deca koja naidju, dok se kuva i uziva u debelom ladu.
A uvece se vadi za 5 minuta.

Ne bi "preziveo" prvu noc da ga ostavimo dole ...
Cale voza matori drveni camac, koji namerno pusta vodu, izdrzi taman da se predje do Banata ... I nazad. Taj je vezan u luci celo leto. Za 20 godina ukrali su mu 2 lepo sredjena drvena camca. Ovaj im nije interesantan ... Ne volu da pokvase skupe patike mangupi ...
2004 BMW e46 320d Touring 110kW
2003 Peugeot 206 1.4 HDi SOHC 8v 51kW
2006 Honda BF40A Marine Outboard SOHC / 808cc / 3 cyl / 6 valve / 4 stroke / 29.4kW
1995 Civic Hatchback D13B2 SOHC 55kW
1989 Civic Hatchback D16Z5 DOHC 95kW
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21735
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Post od nidza »

Da li si eksperimentisao sa visinom motora? Pogledaj ove savete:
https://www.epropulsion.com/post/outboard-motor-height/
Korisnikov avatar
Dark
Reactions:
Postovi: 101
Pridružio se: 10 Jan 2017, 19:29
Garaža: BMW E46 320d 110kW Touring

Re: Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Post od Dark »

Po svim savetima "antiventilation plate" treba da bude u visini dna camca - to je neko generalno pravilo.
Kod mene stoji tako, ali cu na prolece da probam jos jedanput da spustim motor za jednu rupu ( iako onda kaci poluga volana pa ne mogu skroz da okrenem u desno - ali ako to pomogne, radice flex )
Prikačeni fajlovi
combustion-min-1024x576.jpeg
2004 BMW e46 320d Touring 110kW
2003 Peugeot 206 1.4 HDi SOHC 8v 51kW
2006 Honda BF40A Marine Outboard SOHC / 808cc / 3 cyl / 6 valve / 4 stroke / 29.4kW
1995 Civic Hatchback D13B2 SOHC 55kW
1989 Civic Hatchback D16Z5 DOHC 95kW
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21735
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Post od nidza »

Probaj prvu rupu i iznad i ispod, pa se malo igraj sa trimom.

Vidiš da ovde kaže ako je previše ispod da će da kljuca (porpoising) što si mislim i napisao da se dešava. Ako je previše napolju čućeš kad dodaš gas.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11713
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Post od ljubitelj »

Taj čamac je laganini verzija (i kao što si napisao mali) a motor je za njega veoma jak, možda i prejak a ta slika je verovatno opis situacije kada je to usaglašeno.

Koliko se sećam za njega je predvidjen motor do 18KS (25KS max), tj Tomos 18 ili 10.

Probaj da podigneš ili spustiš motor pa ako ima promene na bolje ili na gore onda barem znaš da ima prostora da se nadje odgovarajući položaj.

Možda pronadjem kod mene u arhivi Sam-ova nešto o tom čamcu koji je verovatno testiran sa različitim motorima- setovanjima pa da to bude početna informacija makar za poredjenje.
Korisnikov avatar
Dark
Reactions:
Postovi: 101
Pridružio se: 10 Jan 2017, 19:29
Garaža: BMW E46 320d 110kW Touring

Re: Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Post od Dark »

Hvala unapred za svaku novu informaciju!
Google je dosta stur sa informacijama o ovom Elan-ovom camcu.

Ovo mi je bilo prvo leto sa motorom i camcem, sve mi je bilo novo i nisam stigao sve da isprobam. Sledeca i buduce godine ce biti lakse a i iskustvo i informacije se gomilaju. Svakako je u planu dizanje i spustanje motora pa testiranje.
2004 BMW e46 320d Touring 110kW
2003 Peugeot 206 1.4 HDi SOHC 8v 51kW
2006 Honda BF40A Marine Outboard SOHC / 808cc / 3 cyl / 6 valve / 4 stroke / 29.4kW
1995 Civic Hatchback D13B2 SOHC 55kW
1989 Civic Hatchback D16Z5 DOHC 95kW
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9025
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Honda BF40A + Elan 4.2m + Jobe Double Trouble

Post od Milos »

Odlicna tema , pa kad ga zavrsis da ide ovako

https://streamable.com/vr9ygm
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Odgovori