Prikolicu je prepravio na teretnu i tako je i dan danas koristi.
Srecom sacuvao je delove za prevoz camca, pa ga je lako bilo vratiti u osnovnu funkciju.
Motor nije kupio tad, pa ga je "obesio" u garazi od zapocete vikendice.
Jedne godine ( pre petnaestak godina ) smo ga spustili na Tisu, ali se ispostavilo da nije praktican za caletove svakodnevne rabote ( prevoz voca i granja preko reke ).
A i posto je bio jedini beo camac u nizu crnih drvenih camaca, svi klinci su bas sa njega ulazila i izlazila iz Tise.
Uz Tomos od 4.5 bio je 100% nepraktican, tako da se posle mesec dana vratio na robiju ... da visi u garazi na vikendici.
Slikao sam sve i svasta, samo camac u celini nisam

Ovo su slike sa neta, ovako izgleda sam camac :



I tako visio camac 40 godina, u medjuvremenu na Tisi je koristen drveni camac sa Tomos 4.5 motorom ... koji je koristen za prevoz voca i granja.
Proletos nas iznenadio cale, kupio Hondu ... kaze vidi svi u porodici presli na svabe i francuze ... pa da se ne brukamo dalje

U pitanju je 2006 Honda BF40A Marine Outboard SOHC / 808cc / 3 cyl / 6 valve / 4 stroke / 29.4kW


Motor je uvezen iz Italije. Solidno je ocuvan i spolja i ispod haube.
Jedina veca rdja koja cu morati nekako da saniram je ova ( izlaz za polugu menjaca ):

Kupio ga je od nekog preprodavca iz Ade za 3100 EUR, koji je prihvatio i da ugradi volan i komande i sve poveze uz solidnih 500 evropejaca.
( za 40 godina stojanja, 2 selidbe, zagubili smo volan i pratece sajle ).
Preplatio je i motor i ugradnju, ali sta je tu je. On je verovao nekom svom "drugaru", umesto da je pitao nas da proguglamo.
Prica je bila med i mleko sve dok nije placeno, a od onda je cica ispao bezobrazan.
Cilindar trimera ( mehanizma koji elektricni podize i spusta motor ) je propiskio ulje posle 30 minuta na vodi.

Caletu je receno da je na motoru sve servisirano i da je sve tip top - ali kad sam ga ja pitao sta je konkretno radjeno dobio sam "onaj" pogled kao "sta ti tu pametujes" i kratak odgovor - SVE

Motor je bio montiran na najnizu poziciju, pa je poluga volana kacila u camac - reseno podizanjem motora za jednu rupu.

Na srafovima kojima je montiran motor prolazi voda - reseno ponovnim sklapanjem uz upotrebu silikona.


Vodena pumpa ne radi kako treba ( ne "piski" lepo na kontrolnom izlazu ) - stigla je nova, pa cu je zameniti za sledecu sezonu.



Svecice su stare - nabavljene nove za prolece.
Stavljena je i nova anoda ( deo koji sluzi da spasi motor od korozije dok stoji u vodi )


Vracen mu je na popravku, naplatio je 5000.00 dinara i cilindar je opet propiskio posle 2 sata voznje.
Trazi se drugi majstor, problem je sto nema nikog u blizini, u lokalu svi primaju samo male Tomos motore.
Majstori se uglavnom nalaze u NS/Senta/Beograd ... sto otezava popravku.
Mozda se zaletimo sami pa ga mi raskupusamo.
Sreca, pa je u pitanju Honda - pali i radi ko japanac.
Drugi problem po meni je da je motor prevelik za ovaj gliser - tezi oko 95kg - a pozicija sedenja je u sredini camca, pa je nos u vazduhu,
sto je otezavalo dostizanja vecih brzina. To smo deonekle resili sa 10 balona vode od 5 litara koje smo ugurali u "nos" camca.
Akumulator i rezervoar je takodje smesten u nosu camca bas iz gore pomenutog razloga.

Sad se lako dostize 45km/h, ali pri toj brzini camac pocinje da se klati gore dole ( porpoising ) ukoliko se ne smanji brzina.
Ovo nije najelegantnije resenje, jer se dodaje bezpotrebna tezina u camac, pa camac "gura" vodu ispred sebe umesto da lakse glisira na njoj.
Porucio sam pera za kavitacionu plocu na motor ( "outboard hydrofoil" ) ... to bi trebalo da pomogne da se brze dostigne brzina za glisiranje i da smanji efekat poskakivanja.


Nosaci sedista su propala od stajanja, pa smo ih malo doradili.
Lako se pomeraju napred nazad i vade u zavisnosti od potrebe.
Nije fancy, sluzi svrsi.


Evo par fotki same mehanike:








Ugradio sam jesenas obrtomer sa Aliexpress-a. Radi, ali moracu da ga kalibriram kad camac ponovo bude na vodi.




Porucen je i satic 3u1 za temperaturu vode, pritiska ulja i voltmetar.
Camac je "maleni", kao mogu da sednu cetvoro u njega ali je onda bas skuceno i nije praktican.
Od prvog dana sam imao ideju da kupim "gumu" za vucu da bih za klince ( a i za nas vece klince ) voznju ucinio zabavnijim.
Nabavio sam potrebne kanape i Jobe Double Trouble gumu. I nisam se pokajao




