Volkswagen Golf 1.5 eTSI R-Line

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32099
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Volkswagen Golf 1.5 eTSI R-Line

Post od trojanac »

Volkswagen Golf je već decenijama sinonim za kvalitet, pouzdanost i inovaciju u automobilskoj industriji. Nakon 70 godina od početka proizvodnje i preko 37 miliona prodatih primeraka, na naše tržište stiže restilizovana osma generacija Volkswagena Golfa. Ukratko, donosi svež dizajn, napredne tehnologije i efikasniji pogonski sklop, a sve to zapakovano u prepoznatljiv paket kojem je teško odoleti. Na testu smo imali verziju sa 1.5-litarskim eTSI motorom u R-Line opremi, koja dodatno naglašava sportski karakter ovog kompaktnog automobila. Da li Golf i dalje opravdava status lidera u klasi? Krenimo redom.

Slika

Golf 1.5 eTSI u R-Line paketu odiše agresivnijim stavom zahvaljujući sportskim dodacima, poput izraženih branika, širih otvora za vazduh i specifičnih R-Line aluminijumskih felni. Linije su precizne i aerodinamične, što doprinosi modernom, ali i funkcionalnom dizajnu. Zadnji difuzor i diskretni spojler dopunjuju sportski izgled bez narušavanja prefinjenosti koju Golf oduvek nosi. Volkswagen je oduvek umeo da napravi i ponudi savršen izbor za vozače koji žele spoj svakodnevne praktičnosti i doze sportskog stila.

Slika

Prednja maska je doživela značajnu transformaciju, s fokusom na čistije linije i elegantnije oblike. Jedan od najupečatljivijih elemenata novog vizuelnog identiteta jeste osvetljena LED traka koja povezuje prednja svetla preko cele širine maske. Ovaj detalj nije samo estetski upečatljiv, već jasno govori da je reč o najnovijoj generaciji vozila. LED traka se savršeno uklapa sa Volkswagenovim novim minimalističkim logotipom, dajući Golfu futuristički izgled koji asocira na premijum modele.

Slika

Osim što osvetljena LED traka doprinosi prepoznatljivosti, Golf R-Line koristi i napredne IQ.Light Matrix LED farove, koji pružaju superiornu vidljivost na putu. Ovi farovi koriste tehnologiju prilagodljivog snopa svetlosti, što znači da automatski prilagođavaju intenzitet i pravac svetla u skladu sa uslovima na putu. Zadnja svetla, takođe u LED tehnologiji, prate sofisticirani dizajnerski jezik sa dinamičkim pokazivačima pravca.

Volkswagen Golf je model koji se izdvaja u kompaktnoj klasi, ne samo svojim performansama i tehnologijom, već i dimenzijama koje mu omogućavaju optimalnu ravnotežu između prostranosti i kompaktnosti. Primećujemo da enterijer deluje luksuzan, ali je istovremeno i funkcionalan. R-Line sedišta, presvučena kombinacijom kože i štofa, pružaju vrhunski komfor i odličnu bočnu podršku. Prednja sedišta su posebno profilisana, a sportski profil doprinosi prijatnoj atmosferi unutar kabine. Zadnja sedišta su takođe udobna i dobro oblikovana, a sa međuosovinskim rastojanjem od 2636 mm, prostor pozadi donosi više nego što se očekuje u ovom segmentu.

Slika

Slika

Slika

Slika

dužina/širina/visina (mm) 4284/ 1789/ 1491

Slika

Prtljažnik zapremine 380 litara je prosečnih dimenzija za ovu klasu, što i ne možemo zameriti obzirom na prostranu kabinu. Verujemo da može zadovoljiti potrebe većine korisnika, dok dodatni prostor ispod poda omogućava smeštaj sitnica. U kojoj meri zavisi od prisustva rezervnog točka.

Slika

Digitalna instrument tabla, zvanično nazvana Digitalni kokpit Pro je visoke rezolucije i veličine 26 cm (10,2″). Nudi dovoljno, ali ne i bezbroj, mogućnosti prilagođavanja prikaza. Centralni ekran multimedije je dijagonale 12.9“, vrlo je dobro organizovan, intuitivan, brz i pregledan, uz mnoštvo prečica smeštenih su na dohvat ruke iznad ili ispod ekrana. Funkcionalnost se nastavlja i u centralnoj konzoli, gde nalazimo praktičan naslon za ruku, držače za piće i bežični punjač sa neklizajućom podlogom. Ostava za telefon je dodatno pod nagibom, tako da telefon neće lako izleteti prilikom naglijeg kočenja. Vidni su detalji koji čine svakodnevnu vožnju prijatnijom.

Slika

Slika

Pod haubom ovog modela nalazi se 1.5-litarski četvorocilindarski turbobenzinski motor sa oznakom eTSI, što ukazuje na blagi hibridni sistem (MHEV). Isti agregat vozili smo i u osveženom izdanju Cupre Formentor. Ovaj motor razvija 150 konjskih snaga (110 kW) i 250 Nm obrtnog momenta. Cilj ovog pogonskog sklopa nije samo dobra dinamika već i optimizacija potrošnje goriva. Sa ovim pogonskim agregatom Golf će do brzine od 100 km/h stići za impresivnih 8.5 sekundi, dok je maksimalna brzina čak 224 km/h. Rekli bismo sjajni rezultati za ovu snagu motora. Ističemo i težinu od skromnih 1265kg, što je doprinelo odličnim performansama.

U vožnji se Golf ponaša izuzetno stabilno i predvidljivo, dok se DSG menjač pokazao kao odlično podešen, pružajući pravovremene i glatke promene brzina. Ogibljenje se ističe sposobnošću da apsorbuje neravnine, ali i pruži oštrinu u krivinama, posebno ako se, pritiskom na taster ispod ekrana multimedije, odabere Sport režim vožnje. Naime Golf omogućava izbor između četiri režima vožnje – Eco, Comfort, Sport i Individual, čime vozač može dodatno prilagoditi vozilo svom stilu vožnje.

Slika

Slika

Na otvorenom putu motor briljira svojom efikasnošću i lakoćom održavanja brzine, dok gradska vožnja donosi nešto veću potrošnju. Prema zvaničnim podacima, blagi hibridni sistem može smanjiti potrošnju za do 0.4 litra na 100 km, što se najbolje primećuje na otvorenom putu. Tokom našeg testa, na kombinovannoj deonici magistralnog puta i autoputa, prosečna potrošnja pala je na impresivnih 4.9 l/100 km. Dok se u gradu penje i do 7 litara, te je za očekivati prosek od oko 6 l/100 km, što je u skladu sa očekivanjima za ovu klasu.

Slika

Što se tiče sigurnosnih sistema, Golf 1.5 eTSI je opremljen najnovijom generacijom Volkswagenovih asistencija, uključujući adaptivni tempomat, pomoć pri parkiranju i sistem za održavanje trake, koji značajno olakšavaju vožnju, posebno na dužim putovanjima. Definitivno je Golf i dalje momak za sve, snalazi se odlično i urbanim sredinama, ali i van grada. Ipak, naš utisak je da mu više prija odlazak van grada, gde pokazuje svoje najbolje kvalitete.

Volkswagen Golf 1.5 eTSI u R-Line opremi uspešno kombinuje stil, performanse i ekonomičnost, dok je enterijer pravi primer kako spojiti tehnologiju i udobnost. Ovaj model će najviše ceniti vozači koji žele svakodnevni automobil sa sportskim karakterom i modernim rešenjima. Ukoliko tražite kompaktan automobil koji pruža mnogo više nego što se na prvi pogled čini, Golf 1.5 eTSI je svakako automobil koji će ostaviti utisak i vredan je pažnje.


Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Aleksandar Uglješić/Dmotion.rs

Hvala vam ukoliko ste pročitali ovaj test do kraja. Nadam se da vam se dopao. Originalni tekst se nalazi na našem sajtu: https://www.garaza.rs/garaza-test-volks ... si-r-line/
Zahvalan sam vam ukoliko otvorite link i pogledate još nešto od sadržaja na našem sajtu.
Posetite www.garaza.rs !
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1441
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Volkswagen Golf 1.5 eTSI R-Line

Post od pedalaš »

Taj 1,5 e-TSI sa slika je u vreme fotografisanja imao cenu od 37.705 evra. A danas i više.
Meni to deluje mnogo.
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9947
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Volkswagen Golf 1.5 eTSI R-Line

Post od Markoni »

Pa dobro, sad je Passat sa tim motorom ispod 35.000, tada je bio preko 40.000. Mora da se nađe neki balans.
Inače sam skoro vozio baš ovakvu konfiguraciju. Nisam imao nekih preteranih zamerki osim što mi se ne dopada rad menjača pri usporavanju. Nekako i kada hoću lagano da usporim on napravi neki trzaj ranijim vraćanji u niži stepen.
Potrošnja je bila niža od Focusa 1.0 EB koji vozim inače, tako da se oseti da je prilično štedljiv.

Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32099
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Volkswagen Golf 1.5 eTSI R-Line

Post od trojanac »

Nisi ti to vozio kako umeš.

Jeste poskup. Nije više narodni auto. Zato ga i nema toliko na ulicama. Možda kad krene da stiže kao polovnjak. Mada je izbor danas zaista veliki i prosto čovek ne zna šta bi kupio.

Sent from my 2201116SG using Tapatalk

Posetite www.garaza.rs !
Odgovori