Duel tri japanska hečbeka

Utisci nakon vožnje nekog automobila
Korisnikov avatar
Romanticni_Piroman
Reactions:
Postovi: 276
Pridružio se: 09 Maj 2019, 22:49
Garaža: Mazda 3 2.0 Skyactiv-X

Duel tri japanska hečbeka

Post od Romanticni_Piroman »

Zadnjih par meseci sam gledao da zamenim DS-a i u uzem izboru su mi na kraju ostala 3 Japanca, gotovo jednaki cenovno, i mislim da nijedan od njih nije greska uzeti. Sve se svodi na ukus i kome sta treba. Testove za ova 3 modela imate po netu koliko hocete, ovo je samo moja perspektiva kad poredim direktno jedne sa drugim.

U pitanju su:
Honda Civic 2018. 1.5 180ks
Mazda 3 2020. 2.0 Skyactive-X 180ks
Toyota Corolla 2.0 Hibrid 180ks

Dakle, jednaki su sto se tice snage, sa cenama su jako slicni, i sva 3 sam poredio u dosta jakim opremama sa automatskim menjacem, jer manuelne nisam mogao da nadjem (a corolla manuelni hibrid ne postoji). Konkretni modeli koje sam probao:

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Civic
Meni jako lep auto spolja, i najveci od ova 3. Ubedljivo najvise mesta i na zadnjoj klupi, i u gepeku. Presli su na turbo motore, koji rade OK, ali mi nikako nije leglo ovo sa CVT menjacem. Honda je ovda pokusala ne znam ni ja sta, kao menja brzine ali to je samo prividno? Necu da se pravim da znam o cemu pricam, ali na mene ovaj menjac prosto nije ostavio pozitivni utisak. Lezi na putu odlicno, sto se upravljivosti tice, tu nijednu primedbu nemam, bas se lepo ponasa i po auto putu i po krivinama. Iznenadjujuce agilan sa obzirom na relativno dugacko medjuosovinsko. Solidna zvucna izolacija i udobna sedista. Interijer je OK, ali nista vise od toga. Touchscreen mi je katastrofa i ocigledno baguje i prespor je. Ona rucka sto spusta sediste gore/dole kao da preskace kad se spusta, i to bas ima iritantan zvuk, poznata mana ove generacije. Ostatak interijera je OK, nisam nasao neke vece mane, ali je ipak primetno klasa nize u odnosu na Toyotu i Mazdu.

Mazda
Ubedljivo najbolji interijer, za mene ovo izgleda bolje i luksuznije uradjeno nego na DS-u ili trenutnim Nemackim modelima. Svi materijali unutra su top, svako dugme uzivancija pritisnuti, i ono sto je meni bilo jako bitno, nema touchscreen. Sve je na dugme, sve intuitivno i sve radi kako valja. Ima ovde ljudi na forumu sa SUV-ovima koji koriste isti sistem, znace o cemu pricam. BOSE ozvucenje sasvim pristojno, subwoofer je u gepeku, zamenio rezervni tocak :D Sedista najudobnija od sva 3, ali su malo uza, mislim da ne bi odgovarala sirim ljudima, ja sam relativno mrsav pa mi bas odgovaraju. Motor je cist atmosferac, ovo sto oni nazivaju "hibrid" je smejurija ziva. Radi lepo, cuje se odlicno, mozda je malo tih za moj ukus ali nista strasno, i za razliku od Honde i Corolle, ovo je klasicni sekvencijalni automatski menjac sa 6 brzina, sto se meni mnogo vise svidelo. Moram da napomenem da je Mazda najtezi automobil od ova (uglavnnom zbog opreme), i to se pomalo oseca. Nista strasno, za 0.4-0.6 sekunde je sporiji od Civica i Corolle 0-100km/h, ali razlika postoji. Auto lezi na putu odlicno, ali je za nijansu manje agilan od Civica, ne znam zasto. Verovatno zbog tezine i drugacijeg (losijeg) oslanjanja pozadi, ali je stvarno minimalna razlika i mora bas da se gazi da bi se osetilo.

Corolla
Pozitivno iznenadjenje. Iako je hibrid, ovaj konrektno model dolazi sa 2.0 benzincem koji izvlaci 150ks, kombinovano sa elektrikom 180ks ukupno. Auto je jako fin uradjen i unutra u spolja, ovo je prva Corolla gde mi je dizajn bas legao. Izuzetno udoban auto, lepi se za put, subjektivni osecaj se da najvise "cima" kad ubrzava, brojka 0-100kmh u 7.9 sekundi to i potvrdjuje. Zvuk motora je bolji nego kod Civica, ali opet, CVT menjac mi malo ubija dozivljaj, doduse ne koliko kod Civica. Interijer nije nista luksuzan, ali sve sto postoji unutra je kako treba. Jeste neki jednostavan touchscreen, ali radi lepo i ne baguje. JBL ozvucenje odlicno. Sedista nisu kozna kao kod Civica i Mazde, ali su itekako udobna. Najmanji je potrosac od sva 3. Auto je manji od Civica i Mazde. Nije velika razlika, ali treba imati u vidu. Ja sam probao da sednem pozadi iza moje pozicije vozacevog sedista, i meni je bilo knap OK, a ja sam 180cm. Da sam 5cm duzi, vec to ne bi moglo.

Moj zakljucak je da su sva 3 dobri, i da je tesko pogresiti, jasnog pobednika ovde nema. Ja sam na kraju uzeo Mazdu, ali sam se bas dvoumio izmedju nje i Corolle. Civic da sam uspeo da nadjem manuelni u ovoj opremi, jos bi mi bilo teze da odlucim. Na kraju se svelo na to da sam Mazdu uspeo da uzmem ipak nesto jeftinije nego Corollu, pa je to presudilo, ali bih vrlo rado vozio i ovu Corollu. Da sumiram:

- Najbolji interijer: Mazda
- Najbolji za sportsku voznju: Civic/Corolla
- Najvise mesta: Civic
- Najbolji automatski menjac (jako subjektivno): Mazda, i CVT kod Corolle je bolji nego kod Civica.
- Najjeftiniji za odrzavanje/potrosnju: Corolla 100%
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1867
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: 3 Japanskih hecbekova

Post od Dzoni_m »

Mazda 3 se uzima sa manuelcem koji je prosto savrsen. I nikako drugacije. Daleko od toga da je taj automatik los (imao sam ga u CX-5), stavise jedan od boljih 6-brzinaca, ali prosto ne ide u taj auto. Automatik je za Cx-30, cx-5, dobar je bio i za mazdu 6. U 3-ku ne ide.

Motor kod Mazde je stvar ukusa. Ni slabiji od 140ks ali od 2.5L nije losa opcija, neki kazu da je bolja i zanimljivija. NIsam probao samo sam probao taj od Active X od 180ks.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32099
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: 3 Japanskih hecbekova

Post od trojanac »

Jeste sve kako kažeš, svaki je najbolji na svoj način. Meni se taj SkyActiveX u Mazdi nije nikako dojmio. Baš traži obrtaje. Civic se mnogi lepše vozi. Corollu nisam vozio u toj konfiguraciji, ali mogu da pretpostavim.
Sve zavisi kome je šta prioritet.

Sent from my 2201116SG using Tapatalk

Posetite www.garaza.rs !
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1867
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: 3 Japanskih hecbekova

Post od Dzoni_m »

I ja imam isti utisak. Trazi obrtaje (sto nije nuzno lose ako to volis). Pricali smo vec da se ovaj novi 2.5 od 140ks svima dopao. Nisam imao prilike, bas me zanima kakav je. VIde cu kad moj auto bude na servisu da probam jedan
Korisnikov avatar
Romanticni_Piroman
Reactions:
Postovi: 276
Pridružio se: 09 Maj 2019, 22:49
Garaža: Mazda 3 2.0 Skyactiv-X

Re: 3 Japanskih hecbekova

Post od Romanticni_Piroman »

Skyactive X je atmosferac, tako da ne razumem bas zalbe.
Da, trazi obrtaje, ali to trazi svaki atmosferac, ko to ne voli, neka vozi turbo/dizel/elektriku, nema sta da trazi sa skyactive motorima generalno, bilo da je X ili G. Slicno kao i-VTEC, VVTi i ostale tehnologije za stednju goriva, i skyactive radi malo drugacije pri malim obrtajima, nista ovo specijalno nije. Preko 3000 je najnormalniji atmosferac, doduse sa direktnim ubrizgavanjem goriva.

Taj 2.5 je softverski ogranicen za Evropsko trziste zbog propisa/ekologije ovde, on realno izlavci 192ks (americko trziste), ali u Evropi je zakljucan na 140 i ne prelazi 140 posle 4-5000 obrtaja. Tako da mi je vec jasno sto ljudi kazu da se lepo vozi, zato sto vuce odlicno (u skladu sa svojom zapreminom) do 4-5000 obrtaja, gde ga 90% ljudi vozi. Ako ga neko zapravo nagazi do daske i uporedi sa skyactive-X motorom, 40ks pravi itekako jasnu razliku. (8.2s X, 9.5s G)

Za manuelni menjac se slazem da je bolja opcija generalno za Mazdu 3, ali cu mnogo radije voziti ovaj automatski nego Hondin ili Toyotin CVT.

Da se "lepse" vozi od Civica, stvar ukusa. Primetio sam u voznji da ima dosta brzi odziv na papucicu gasa od Civica, jer nema turbo lag verovatno. Corolla je tu popednik, zbog elektrike reaguje pre nego sto ja postanem svestan da sam pipnuo gas. Kao sto sam napisao, Civic ima najbolji odnos snage i tezine, pa se mozda zato oseca kao da se lepse vozi.
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1867
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: 3 Japanskih hecbekova

Post od Dzoni_m »

Romanticni_Piroman napisao: 10 Maj 2025, 18:33 Skyactive X je atmosferac…..
Nije.
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11096
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: 3 Japanskih hecbekova

Post od TheWickerMan »

Ima supercharger, znači ima natpunjenje, nije čist atmosferac
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1867
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: 3 Japanskih hecbekova

Post od Dzoni_m »

:thumbup: Tako je. Inace ne bi mogao da funkcionise. Posto se ponasa kao dizel. Mora da ima vazduha “koliko hoces” i onda dodaje gorivo po potrebi i koristi samozapaljenje dela “flame fronta” u cilindru. Sta znam, meni je ostavio lep utisak ako ga vozis do panja i igras se menjacem. Onako crusing na AP…….sta znam nije bas neki utisak ostavio. I zvuk mu nije jaca strana.
Korisnikov avatar
Romanticni_Piroman
Reactions:
Postovi: 276
Pridružio se: 09 Maj 2019, 22:49
Garaža: Mazda 3 2.0 Skyactiv-X

Re: 3 Japanskih hecbekova

Post od Romanticni_Piroman »

Sa mazdinog sajta: mazda.co.uk
https://www.mazda.co.uk/why-mazda/skyac ... CCI%20mode.
No, but there is a small supercharger which helps to pressurise the air in the engine when running in SPCCI mode. No turbo means there’s no lag, just an intuitive surge of power all the way to the red line.
SPCCI mode radi samo do 3000 obrtaja, svi koji voze Mazde mogu da vide tacno kada je sistem ukljucen ili nije, to izgleda ovako:

Slika

Tacno, postoji supercharger, ali samo pri malim obrtajima.
Prikačeni fajlovi
Screenshot 2025-05-10 at 19.11.45.png
Screenshot 2025-05-10 at 19.11.45.png (49.79 KiB) Pogledano 3082 puta
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32099
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: 3 Japanskih hecbekova

Post od trojanac »

Ništa nije sporno samo je meni bilo razočarenje kako se ponaša taj od 180 jer Skyactive G od 120KS se mnogo lepo vozi, u toj istoj karoseriji.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
Romanticni_Piroman
Reactions:
Postovi: 276
Pridružio se: 09 Maj 2019, 22:49
Garaža: Mazda 3 2.0 Skyactiv-X

Re: 3 Japanskih hecbekova

Post od Romanticni_Piroman »

trojanac napisao: 10 Maj 2025, 21:35 Ništa nije sporno samo je meni bilo razočarenje kako se ponaša taj od 180 jer Skyactive G od 120KS se mnogo lepo vozi, u toj istoj karoseriji.
Kako ti se cini prethodna generacije trojke u odnosu na ovu? Koliko se secam vozio si i prethodnu, a ona je imala bolje vesanje pozadi, ne znam koliko se to primecuje u voznji. Bila je i nesto laksa, oko 100kg, meni se na toj generaciji bas svideo G od 120ks, ali nisam ga probao na sadasnjoj generaciji.
Korisnikov avatar
Rolla
Reactions:
Postovi: 965
Pridružio se: 06 Feb 2018, 15:00

Re: 3 Japanskih hecbekova

Post od Rolla »

Corolla ima bas minijaturan gepek, ako je to uopste bitno :)

Od svega (ne)navedenog ja licno bih birao hondu manuelca.
Korisnikov avatar
Romanticni_Piroman
Reactions:
Postovi: 276
Pridružio se: 09 Maj 2019, 22:49
Garaža: Mazda 3 2.0 Skyactiv-X

Re: 3 Japanskih hecbekova

Post od Romanticni_Piroman »

Sad sam bas uporedio koliko kostaju novi u Srbiji, ali samo Mazda i Toyota jos postoje u ovim konfiguracijama (2.0 skyactive X i 2.0 hibrid CVT), Honda vise nema.

Ja sam gledao polovne automobile pa su mi se ucinili cenovno jednakim (doduse jeste na kraju Mazda bila malo jeftinija), ali kao novi, bas je velika razlika, Mazda u jako dobroj opremi ima za 32000€ po njihovom konfiguratoru, Toyota sa 2.0 ne moze ispod 39000€ (ili 41600€ u executive opremi).
U tom slucaju, pri kupovini novog ne bih ni razmisljao, 100% Mazda. Jos je mazda malo i preradila taj 2.0 motor, sad izvlaci 186ks.
Korisnikov avatar
Rolla
Reactions:
Postovi: 965
Pridružio se: 06 Feb 2018, 15:00

Re: 3 Japanskih hecbekova

Post od Rolla »

Da, Civic 2018 je predzadnji model.
Aktuelni model je 2.0 hibrid sa 184ks.
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32099
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: 3 Japanskih hecbekova

Post od trojanac »

Koji je isto odličan, rekao bih i ponajbolji izbor.
Posetite www.garaza.rs !
Odgovori