
Mazda CX-80 se može posmatrati kao produžena i prostranija verzija modela CX-60, ali sa značajnim razlikama koje je čine jedinstvenim izborom u Mazdinoj ponudi. Krenimo redom. CX-80 predstavlja evoluciju Mazdinog Kodo dizajnerskog jezika, fokusirajući se na eleganciju i čistoću minimalističke japanske estetike. Dizajneri su se posvetili uklanjanju suvišnih elemenata, stvarajući vozilo koje odražava japansku tradiciju i preciznost. Protočne linije karoserije naglašavaju osećaj pokreta čak i kada vozilo miruje. Karakteristična prednja rešetka sa hromiranim okvirom i LED svetlima jasno stavlja do znanja kom bredu pripada ovaj model.

Prvi utisak? Prostor i to u izobilju. Sa tri reda sedišta, uključujući i ona u prtljažniku (2+3+2), Mazda CX-80 je sedmosed koji pruža izdašan prostor za putnike i prtljag. Treći red sedišta je smešten u prtljažniku, no više je namenjen deci ili za kraće relacije, zbog nižeg položaja sedenja u odnosu na pod, što može biti neudobno za više osobe. Međutim, prva dva reda sedišta nude velika, lepa i udobna sedišta, idealna za duža putovanja. Pored toga, zadnja klupa je podesiva po dužini za 12 cm, a naslon sedišta je podesiv po nagibu, što dodatno doprinosi fleksibilnosti unutrašnjeg prostora. Prilaz zadnjim sedištima je umnogome pojednostavljen jer se sedišta u drugom redu pomeraju i preklapaju električnim putem, pritiskom na jedan taster.


Zapremina prtljažnika varira u zavisnosti od konfiguracije sedišta:
258 litara kada su svih sedam sedišta u upotrebi
687 litara sa pet sedišta
1971 litara kada su oba zadnja reda oborena
Napominjemo da je Mazda CX-80, za one koji žele više komfora i lukuza, dostupna i uz opciju sa 6 sedišta, sa centralnom konzolom između dva pojedinačna sedišta u srednjem redu. Ova sedišta dolaze sa većim naslonom za ruke i ventilacijom sedišta.

dužina/širina/visina (mm) 4990/1890/1713
Unutrašnjost CX-80 modela ostavlja snažan utisak luksuza i funkcionalnosti. Centralni tunel je širok, sa duplim naslonom za ruke i velikim prostorom za odlaganje unutar njega. U prednjem delu se nalazi automatski menjač, a oko njega su raspoređeni Mi-Drive – taster za odabir režima vožnje, dobro poznati Mazdin HMI komander za upravljanje multimedijalnim uređajem i brojni, korisni, tasteri. Tu je i praktična, mala, ostava sa poklopcem. U dnu centralne konzole nalazi se mesto za telefon sa mogućnošću bežičnog punjenja, a tu su i type-c portovi za punjenje uređaja. Ipak, širina centralnog tunela traži privikavanje. Desnu nogu ne mogu da oslonim kako sam navikao, pa sam prinuđen da je pomeram u levu stranu.

Iz ugla vozača, ispred je digitalna instrument tabla dijagonale 12,3”, koja omogućava jasan pregled svih bitnih informacija po pitanju vožnje. Ekran multimedije, postavljen centralno na komadnoj tabli, takođe dijagonale 12,3” ide u širinu, kako smo to već navikli kod Mazde. Multimedijalni uređaj podržava bežično povezivanje sa vašim telefonom putem Android Auto i CarPlay aplikacije, čije je korišćenje zaista jednostavno. Komande klima uređaja su izdvojene što mogućava lakšu upotrebu, a pored standardnih opcija klimatizacije tu su i tasteri namenjeni za grejanje upravljača i sedišta.




Dizajn enterijera, u ovom paketu, donosi „dark look“ – crna sedišta, crne oplate, crno nebo. Na fotografijama možda i previše tamno, ali uživo, uz panorama krov koji daje dovoljno svetlosti, stvara se elegantan, moderan ambijent koji izgleda besprekorno. Homura Plus paket opreme pruža mnogo toga, a izdvajamo klima uređaj u tri zone koji obuhvata i putnike smeštene na trećem redu sedišta. Mislilo se na svaku sitnicu, te niko od sedam putnika neće imati problem sa odlaganjem pića ili dopunjavanjem mobilnog telefona. Da je kvalitet izrade na visokom nivou nije ni potrebno dodatno naglasiti.



CX-80 u plug-in hibridnoj verziji pokreće 2,5-litarski, četvorocilindarski, benzinski motor u kombinaciji sa elektromotorom, pružajući ukupnu snagu od 327 KS i 500Nm. Ovaj pogonski sklop omogućava impresivne performanse za vozilo ove mase, u vidu ubrzanja ispod 7 sekundi dok je maksimalna brzina 195km/h. Međutim, da biste iskoristili pun potencijal hibridnog sistema, po pitanju snage, ali i održali potrošnju goriva na niskom nivou, neophodno je redovno punjenje baterije. U suprotnom, performanse su i dalje jako dobre ali slabije od deklarisanih jer se smanjuje uticaj elektromotora. dok potrošnja može lako dostići i 13 litara na 100 km. Pametnom upotrebom plug-in hibridnog sistema, potrošnja se može prepoloviti.
Punjenje baterije na kućnoj utičnici traje oko 8,5 sati, dok je na bržim punjačima potrebno oko 2,5 sata, s obzirom da baterija kapaciteta 17.8kWh podržava punjenje brzinom do 8kW. Ukoliko se koristi isključivo elektro režim, za kraće gradske relacije, autonomija nije velika, tek 65km u idealnim uslovima. Zimi, kao i kod većine elektro modela, autonomija je prepolovljena, no srećom hibridni sistem preuzima kada se baterija isprazni. Ono što je svakako odlično je zapremina rezervoara od čak 70 litara.

Zaključujemo da Mazda CX-80 nije samo produžetak modela CX-60, već zaista nudi jedno drugačije iskustvo! Veći, prostraniji i funkcionalniji model, u Homura Plus paketu donosi vrhunski spoj udobnosti, luksuza i modernog dizajna. Sve to ceni koja nije ni tako paprena! Naime testirani model, koji je zaista lepo upakovan, ima cenu od 66.290 evra. Za ono što nudi, predstavlja jednu od najpametnijih kupovina u ovom segmentu.
Ako tražimo mane, tu je spora brzina punjenja baterije i ograničena električna autonomija, što je tipično za plug-in hibrid. Dimenzije ga čine manje okretnim u gradu, ali na autoputu je u svom elementu. Generalno, CX-80 PHEV je više nego zanimljiv paket; prostran, moćan i elegantan, ali ostaje žal što nismo isprobali dizel verziju, za koju slutimo da bi mogla biti pravi adut u ovoj klasi. Sada i u segmentu velikih SUV vozila, Mazda nudi svežinu i stil, uz naprednu tehnologiju, što je, nesporno, dobitna kombinacija.
Tekst i fotografije: Željko Jelisavac
Hvala vam ukoliko ste pročitali ovaj test do kraja. Nadam se da vam se dopao. Originalni tekst se nalazi na našem sajtu: https://www.garaza.rs/garaza-test-mazda ... mura-plus/
Zahvalan sam vam ukoliko otvorite link i pogledate još nešto od sadržaja na našem sajtu.