Pođite od toga koje boje vam je auto. Tu već imate značajnu razliku.djiuliju je napisao:Automatska klima jeste zakon, ali za neke druge stvari, a ne za to koliko ce brzo da rashladi. Pocne i kod mene da duva hladno posle 10-20 sekundi, ali je jednostavno auto vreo unutra. Uostalom, sigurno da neka kola imaju bolje neka losije klima uredjaje, nista cudno
Uticaj boje vozila na zagrevanje unutrašnjosti
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30122
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Uticaj boje vozila na zagrevanje unutrašnjosti
Posetite www.garaza.rs !
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10588
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Uticaj boje vozila na zagrevanje unutrašnjosti
Živa istina. Od dva auta koje imam, jedan je u najgoroj, drugi u najboljoj boji što se grejanja tiče. U crni leti uletim, upalim motor i klimu i izletim dok se bar malo ne rashladi, inače vazduh peče ždrelo dok se diše. Volan i menjač ne mogu da držim. Haos. Ne znam kolika temperatura može tada biti unutra, ali znam da u srebrnom autu nikada nije tako. Ne smem ni da zamislim kombinaciju crne boje karoserije i kožnog enterijera.
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Uticaj boje vozila na zagrevanje unutrašnjosti
Pa auto mi je sive boje, nije strasno. Njegov je taminiji. Ma tacno je da boja mnogo utice, ali +35 je +35, nema tu mnogo mudrosti.trojanac je napisao:Pođite od toga koje boje vam je auto. Tu već imate značajnu razliku.djiuliju je napisao:Automatska klima jeste zakon, ali za neke druge stvari, a ne za to koliko ce brzo da rashladi. Pocne i kod mene da duva hladno posle 10-20 sekundi, ali je jednostavno auto vreo unutra. Uostalom, sigurno da neka kola imaju bolje neka losije klima uredjaje, nista cudno
Kako volim garazu, bar kad krecem od kuce bude prijatno
Re: Uticaj boje vozila na zagrevanje unutrašnjosti
veruj mi ima jako, jako velike razlike.
Danas Mercedes i 406 parkirani jedan pored drugog, palim oba istovremeno da se ohlade. U Mercedes kad sam usao, zatvorio vrata i sve ok. Jeste vruce, ali moze da se dise i ne pretvoris se odma u vodu.
U Pug kad sam usao, nisam smeo da pipnem volan, ispekao sam ruku na sediste i jedva sam disao dok sam upalio auto i klimu...
Jako, jako je velika razlika izmedju svetlog auta sa svetlim enterijerom i taman auto + crni kozni enterijer...
Danas Mercedes i 406 parkirani jedan pored drugog, palim oba istovremeno da se ohlade. U Mercedes kad sam usao, zatvorio vrata i sve ok. Jeste vruce, ali moze da se dise i ne pretvoris se odma u vodu.
U Pug kad sam usao, nisam smeo da pipnem volan, ispekao sam ruku na sediste i jedva sam disao dok sam upalio auto i klimu...
Jako, jako je velika razlika izmedju svetlog auta sa svetlim enterijerom i taman auto + crni kozni enterijer...
Re: Uticaj boje vozila na zagrevanje unutrašnjosti
E preterujeteeeee
Em nije upeklo jos kako treba a svi se nesto topimo.. Sta ce biti za mesec dana ga priprzi, kad pocne da izbija iz asfalta?
Do pre par godina klima u autu je bila luksuz, a sad se kuka sto ne ohladi juce za danas.
Da je razlika u kolima koja su tamnija u odnosu na svetlija to je visestruko dokazano. Ali ni to nije sad nesto straobalno strasno.NexT ne voli kozu na sedistu, al bi za koznu inst tablu dao bubreg
Eto imao sam tu srecu da jedan period posedujemauto koji je opremljen kozom. Sta vise bila su dva auta. Jedan crn ko crni gavran, drugi boja nocno plava. Kad upekne upekne, al se kroz par min resi. Npr startujes motor i klimu nna max brzinu sa min temperaturom i horizontalnim duvanjem vazduha. A onda horizontalne otvore okrenes ka vozackom sedistu. Otvoris sva 4 prozora da izbije zara i produva vazduh iz ventilacije. Pre se provetri 100%. Za min do dva ti se pravis pametan. Obidjes auto da vidis da te neko nije ogrebao, otvoris retrovizore (prethodno sklopljene na parkingu), vizuelno snimis gume da vidis da nije neka nalegla... Ma eto napravis krug oko auta. Zatim sednes i vozi. Nije hladno ko u ledari, ali nije ni neizdrzivo. Kroz narednih par min voznje postaje jos prijatnije i milina. Priznajem ume da pecne koza kad se bas zagreje, ali nije to sad nesto sto pravi opekotine.
Sad ce neko da uleti sa opaskom kako je koza zimi hladna. Zamisli izuma koji se zove grejac sedista?! + ne sedam golom gu*icom pa da se pre'ladim. A i postupak da se po startovanju motora upale i grejaci na max. Pa se auto ocisti od snega, obidje... Sednes nakom ~2min a ono se vec smlacilo.
Ne valja koza?! Kiselo vam grozdje, a?
Eto kome smeta auto opremljen kozom, a poseduje isti, rad sam da ga oslobodim bede. Preuzimam isti i ne trazim nista za uzvrat. Drago cemi biti ako nekog usrecim i to mi je dovoljan nadoknada.
Em nije upeklo jos kako treba a svi se nesto topimo.. Sta ce biti za mesec dana ga priprzi, kad pocne da izbija iz asfalta?
Do pre par godina klima u autu je bila luksuz, a sad se kuka sto ne ohladi juce za danas.
Da je razlika u kolima koja su tamnija u odnosu na svetlija to je visestruko dokazano. Ali ni to nije sad nesto straobalno strasno.NexT ne voli kozu na sedistu, al bi za koznu inst tablu dao bubreg
Eto imao sam tu srecu da jedan period posedujemauto koji je opremljen kozom. Sta vise bila su dva auta. Jedan crn ko crni gavran, drugi boja nocno plava. Kad upekne upekne, al se kroz par min resi. Npr startujes motor i klimu nna max brzinu sa min temperaturom i horizontalnim duvanjem vazduha. A onda horizontalne otvore okrenes ka vozackom sedistu. Otvoris sva 4 prozora da izbije zara i produva vazduh iz ventilacije. Pre se provetri 100%. Za min do dva ti se pravis pametan. Obidjes auto da vidis da te neko nije ogrebao, otvoris retrovizore (prethodno sklopljene na parkingu), vizuelno snimis gume da vidis da nije neka nalegla... Ma eto napravis krug oko auta. Zatim sednes i vozi. Nije hladno ko u ledari, ali nije ni neizdrzivo. Kroz narednih par min voznje postaje jos prijatnije i milina. Priznajem ume da pecne koza kad se bas zagreje, ali nije to sad nesto sto pravi opekotine.
Sad ce neko da uleti sa opaskom kako je koza zimi hladna. Zamisli izuma koji se zove grejac sedista?! + ne sedam golom gu*icom pa da se pre'ladim. A i postupak da se po startovanju motora upale i grejaci na max. Pa se auto ocisti od snega, obidje... Sednes nakom ~2min a ono se vec smlacilo.
Ne valja koza?! Kiselo vam grozdje, a?
Eto kome smeta auto opremljen kozom, a poseduje isti, rad sam da ga oslobodim bede. Preuzimam isti i ne trazim nista za uzvrat. Drago cemi biti ako nekog usrecim i to mi je dovoljan nadoknada.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23816
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uticaj boje vozila na zagrevanje unutrašnjosti
Bicu slobodan da postavim fotke koje je Bax postavio pre na drugom forumu. Mislim da objasnjavaju sve.
Bax je napisao:Temperatura vazduha 29 stepeni, vozila koja stoje 6-7 sati napolju.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Uticaj boje vozila na zagrevanje unutrašnjosti
@dragvorl , s tobom nema cile-mile. Cim se nesto debatuje, odmah vadis neke grafikone iz rukava.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23816
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uticaj boje vozila na zagrevanje unutrašnjosti
Borimo se protiv neznanja.
U Kaliforniji su cak hteli da zabrane crnu boju za kola zbog povecane potrosnje energije.
U Kaliforniji su cak hteli da zabrane crnu boju za kola zbog povecane potrosnje energije.
http://www.environmentalleader.com/2009 ... lack-cars/The California Air Resources Board has withdrawn an unpopular set of plans that would have effectively banned black vehicles as a way to reduce emissions.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Gaginh0
- Postovi: 8851
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: Uticaj boje vozila na zagrevanje unutrašnjosti
Ipak onda ispada da metalik siva najmanje "upija" toplotu? Ja mislio bela...
Re: Uticaj boje vozila na zagrevanje unutrašnjosti
Fizika sve objašnjava - zračenje crnog tela, Štefan-Bolcmanov zakon i te stvari. Zato su na Bliskom istoku i u Africi skoro svi automobili beli. Najbolje bi bilo da je auto kao ogledalo, od ispoliranog metala, ali to je malo teže izvesti. Bax, svaka čast za slike, jesi li ih sam snimao termovizijskom kamerom?
Ђенерал Јанковић
Re: BMW 316d
Jeste - nisam ni razmisljao - to je zaista temperatura ulja. Bas je velika razlika u radnoj temperaturi ulja benzinca i dizela - skoro 30C. Inace svetli enterijer je zakon za vrucine. Temperatura mi je za 20tak stepeni niza nego kod crnog auta sa crnim enterijerom... Ostavljen na suncu naravno bez neki ekstra zastite
Re: BMW 316d
Osecajnih - dobro preterao sam, ali u crn auto sa crnim kozmim sedistima koji stoji na suncu (bez zatamnjenih stakala) ne mozes da udjes i sednes prvih 5min a da se ne onesvestis - a u svetli sa svetlom unutrasnjoscu to nije nemoguca misija... Sto ce reci razlika je drasticna...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23816
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: BMW 316d
Mislim da nije nemoguce.Milos je napisao:Eh sad dvadesetak stepeni
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: BMW 316d
Pisalo se vise puta na forumu. Crna boja zbog svoje talasne duzine upija mnogo vise svetlosti tj toplote u ovom slucaju, te se mnogo brze ugreje od svetlijih boja.