Registracija vozila

Stanje na putevima, registracija, osiguranje i druge informacije
Odgovori
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od ljubitelj »

Mislim da uvodjenjem ABS nije rešeno, Volvo je imao slično kao što si opisao za Nivu napred klješta sa po 4 klipa i 2 kočiona creva na svakom a pozadi klasična sa 2 klipa.
Isto udvojen iliti tandem kočioni cilindar.
Ali je specifičnost bila što je dvosistemki kočioni sistem bio postavljen u sistem trougla.
Povezani su 2 prednja klipa (prednji točak) i zadnja klješta zajedno u jedan hidraulički krug i opet isto tako udvojen drugi hidraulički krug.
A izmedju njih balans ventil sa indikatorom diferencije pritiska u oba kruga hidraulike.

Prema uputstvu u slučaju pucanja creva ili cevi i ispadanja jedne hidraulike ostaje u funkciji 80% mogućnosti kočenja,

I to je uvedeno 1966. na modelu 144 i ostalo nepromenjeno sve do 1993. posle koga je postojao jedino sistem sa ABSom.

Uvodjenjem ABS više nije realizovano tako dobro rešenje, pucanjem creva ili cevi preostaje te 40% mogučnosti kočenja, i to na samo 2 točka.
Bolje od toga sa 4 kanalnim ABSom nije nikada uvedeno, mislim da nisu mogli da reše na način da ostane 6 kanala za kočenje.

Ovo što sam opisao u postu ranije se desilo na Pugu 205 sa 1,1 motorom, nije bila ništa posebno dinamička vožnja osim što je mladjani i svež šofer imao stil vožnje pedala gasa pa pedala kočnice pa pedala gasa do krivine pa pedala kočnice, a vožnja je bilo niz "veliku planinu", spust sa Fruške Gore.
A bilo leto.
Kako je naglo potpuno nestala pedala kočnice usled prokuvavanja kočione tečnosti tako je naglo i vraćena funkcija. I jedno i drugo bez najave.
4 godine star, nov auto bio kupljen i nikada nije menjana kočiona tečnost a posećivao je servis redovno.

Poenta- menjajte redovno kočionu ili makar proveriti test aparatom.
Insistiraje kod svog servisera, budite uporni, Zbog sebe, zbog drugih.
lami
Reactions:
Postovi: 3553
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Registracija vozila

Post od lami »


Dare4x4 napisao: To sa pucanjem cevi je vrlo opasno kod nekih baš starih tipova kočionih sistema. Novija Zastavnia vozila i Lade imaju dvokružni sistem kočenja. .
Ne znam na kojim vozilima je resen, na peigeot 405 iz '91. nije bio resen, provereno Slika

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od dragvorl »

Dvokruzni sistem je bas odavno potreban za homologaciju.
For motor vehicles and their trailers , the regulation 71/320 / EEC of 30 July 1971 prescribed the dual-circuit brake, which had to be implemented in the countries of the EC on 30 January 1973. The corresponding US regulation ( FMVSS ) came into force on January 1, 1976.
Problem je sto se vezuje na vise nacina, jedan krug prednje, drugi zadnje, a moze i dijagonalno. Ako ispadnu prednje i ostanu samo zadnje pri nekim i ne tako velikim brzinama efekat kocenja je prilicno slab. Sto se ABS-a tice pri normalnom kocenju kroz njega samo prolazi ulje, ventili su otvoreni. Kad pocne da pumpa onda elektronika krene da kontrolise otvaranje i zatvaranje ventila.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
lami
Reactions:
Postovi: 3553
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Registracija vozila

Post od lami »

Ne znam kako je bilo povezano, pukla je cev kod zadnjeg desnog tocka.
Nakon toga prestalo bilo kakvo kocenje. Kad sam uspeo da se zaustavim, dolio sam tecnost, ali je samo otislo, nisam primetio da je bila neka polovina gde se zadrzalo.
P.S.
405 GL, tj golo, bez ABS-a.

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока



Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3766
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Registracija vozila

Post od Dare4x4 »

Da li je proš'o... :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24656
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Registracija vozila

Post od dragvorl »

lami napisao: 30 Avg 2021, 22:16 Ne znam kako je bilo povezano, pukla je cev kod zadnjeg desnog tocka.
Nakon toga prestalo bilo kakvo kocenje. Kad sam uspeo da se zaustavim, dolio sam tecnost, ali je samo otislo, nisam primetio da je bila neka polovina gde se zadrzalo.
P.S.
405 GL, tj golo, bez ABS-a.

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Na slici se vidi da je dvokruzni sistem. Pada mi na pamet samo da rezervoar nije podeljen na dve komore i da jesvoulje iscurelo iz njega kroz tu jednu busnu cev.


Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
lami
Reactions:
Postovi: 3553
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Registracija vozila

Post od lami »

Bacio sam pogled na haynes prirucnik, kaze stvarno da ima dva zatvorena kola, da svako pokriva po jedan prednji i zadnji tocak, ali ja stvarno nisam primetio da je bilo bilo kakvog kocenja par sekundi nakon pucanja i to sam pumpao par minuta, bez ikakvog rezultata.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока

Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3766
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Registracija vozila

Post od Dare4x4 »

Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9414
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Registracija vozila

Post od OMP »

jebo ih broj motora kad ce to vise da ukinu
Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Reactions:
Postovi: 13562
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Registracija vozila

Post od Grujic »

Iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda prvi put čuju za ovakav slučaj. Oni savetuju da je najbolje da se kontaktira sa Upravom kriminalističke policije koja se bavi brojevima motora i od njih zatraži broj ili dobije novi.
Nadam se da se neko lepo zajebava...


Послато са SM-G780F помоћу Тапатока

Korisnikov avatar
Puzo81
Reactions:
Postovi: 3362
Pridružio se: 11 Mar 2012, 23:42
Garaža: Ford S-Max 2.0 Tdci Titanium
Lokacija: Novi Sad

Re: Registracija vozila

Post od Puzo81 »

Kakva smo mi banana država bem li ti život :glavomuzid:.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3766
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Registracija vozila

Post od Dare4x4 »

Treba se prvo dobro raspitati na koji tehnički da se ode jer ako odeš na pogrešan, oni te zavedu kao neispravan i onda si u problemu. To je moj zaključak i toga se držim ;) Što da me neko zeza i još da platim?
Korisnikov avatar
petarboj
Reactions:
Postovi: 1331
Pridružio se: 19 Mar 2013, 16:47
Lokacija: Novi Sad

Re: Registracija vozila

Post od petarboj »

Ako neko zna neki u NS koji ne zeza nek baci info na private :) treba da teram Opela ovih dana...

Sent from my Mate 20 X using Tapatalk

Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Registracija vozila

Post od Ivan »

Autorad je prilicno korektan.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Korisnikov avatar
schonenk
Reactions:
Postovi: 1968
Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
Lokacija: beograd

Re: Registracija vozila

Post od schonenk »

OMP napisao: 31 Avg 2021, 18:40 jebo ih broj motora kad ce to vise da ukinu
Kad prekinu negativnu selekciju i pocnu normalni i obrazovani ljudi da odlucuju o pitanjima bitnim za vecinu populacije.

Kod mene mora da se skine usisna grana da bi se video br motora. Veci je problem sto oni ne znaju da je broj tu.

Ovaj slucaj je opet do idiotizma pojedinaca. Cinjenica da je nedostupan na novom automobillu, renomiranog proizvodjaca govori da je nebitan za kontrolu u normalnim zemljama
Odgovori