Servis - Razno

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Odgovori
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od Ivan »

BokiKV napisao: 27 Sep 2021, 21:04 Još jednom ću vas pitati, da budem siguran i ne napravim grešku, prilikom regeneracije DPF-a mogu slobodno malo brže da vozim i na većim obrtajima da držim auto?
Ne samo da mozes, nego je pozeljno cak, ali da znas ako vozis lagano na 3000-3500rpm i samo odrzavas brzinu onda nema tog efekta ciscenja dpfa.

Takodje najbolje, tj. idealno je ako negde mozes da razvuces auto pun gas do blizu maksimalne brzine ili makar 2-3 puta zaredom od 50-150 da ubrzas pun gas.
Pratio sam stanje zacepljenosti dpfa preko dijagnostike, kako se cisti i prlja u kom rezimu, kao i tokom regeneracije i mogu ti reci da za recimo 30s punog gasa se ocisti kao za 20ak minuta aktivne regeneracije, to je bas ono razlika.

Naravno podrazumeva se da auto bude na radnoj temperaturi pre gasiranja.
nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Kabal
Reactions:
Postovi: 3099
Pridružio se: 05 Avg 2015, 10:01
Garaža: Volvo XC60 D5 AWD
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od Kabal »

3.0 dizel u garanciji, po servisnoj na 30k km servis, jel bi prepolovili na 15k ?

Sent from my SM-N9860 using Tapatalk

BokiKV
Reactions:
Postovi: 37
Pridružio se: 07 Jul 2021, 23:06

Re: Servis - Razno

Post od BokiKV »

To mi je trebalo, savjeti, hvala vam. Inače uvjek dok je motor hladan tj. dok se ne zagrije ja ga šaltam na 2000 obrtaja, ne prelazim preko prvih desetak minuta.
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1796
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Servis - Razno

Post od BigMazzy »

Да би регенерација уопште кренула мора се испунити неколико услова, мотор мора бити загрејан, издувни грана мора бити загрејана, око 600 степени, резервоар мора имати одређену количину горива, неки модели аутомобила захтевају и да грејачи и њихови релеји морају бити исправни и кад се све то поклопи добија се услов за регенерацију.
Елем, мени није био исправан релеј грејача и регенерација није могла сама да се покрене. Док нисам заменио релеј покретао сам је преко дијагностике или сам излазио на АП, по мом стилу вожње регенерација се палила на око 400-500км.
Кад се сама покретала а ако сам у градским условима вожње, само сам возио док се не заврши, али то у принципу кратко траје. Чак кад крене може и у леру да одради , само дуже траје.
На отвореном путу то све иде много брже, што је и логично.
Најбрже је завршавала кад возим 180-200 на око 4000+ обртаја али и после такве вожње најдуже је требало да поново тражи регенерацију, јер га прочисти за све паре.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9329
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP »

i kod mene na prethodnom autu regeneracije su bile na 400-500km uglavnom gradske voznje
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj »

BokiKV napisao: 28 Sep 2021, 08:37 To mi je trebalo, savjeti, hvala vam. Inače uvjek dok je motor hladan tj. dok se ne zagrije ja ga šaltam na 2000 obrtaja, ne prelazim preko prvih desetak minuta.
Loša navika, koja može i da šteti motoru.
BokiKV
Reactions:
Postovi: 37
Pridružio se: 07 Jul 2021, 23:06

Re: Servis - Razno

Post od BokiKV »

ljubitelj napisao: 28 Sep 2021, 18:39
BokiKV napisao: 28 Sep 2021, 08:37 To mi je trebalo, savjeti, hvala vam. Inače uvjek dok je motor hladan tj. dok se ne zagrije ja ga šaltam na 2000 obrtaja, ne prelazim preko prvih desetak minuta.
Loša navika, koja može i da šteti motoru.
Kako da vozim dok je motor hladan? Da li se nakon 10 minuta zagrije motor i onda se može voziti malo jače? Kod mene nakon 10 minuta možda malo više kazaljka dođe na 90 stepeni.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Servis - Razno

Post od Ivan »

Mislim da sam kacio ranije, ali evo ga opet neka stoji.

Slika

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servis - Razno

Post od ljubitelj »

Hladan motor se vozi tako da se ne opterećuje, dakle da se ne stiska (pritiska) pedala gasa a obrtaji nisu ono čime se treba voditi.
Primer, hladan motor i krećeš uzbrdo, voziš 1,500 obrtaja i pri tome stiskaš pedlau do pola hoda, opterećuješ motor i još pri tome usled malih obrtaja je slabije podmazivanje motora. Dostigneš 1,700-1,800 obrtaja i promeniš brzinu, obrtaji padnu ispod 1500 i opet ubrzavaš auto/opterećuješ....i tako redom.

Umesto toga, u istim uslovima hladan motor i uzbrdo voziš sa 2,500 obrtaja i stiskaš pedlu gasa do 1/4 čime je upola manje opterećenje motora a podmazinje uljem je sa punim radnim pritiskom.

Dakle, prebacuju se brzine tako da je potrebno slabije stiskanje pedale gasa, a broj obrtaja ne treba da bude ni premali ni previsoki, dakle slobodno se može prebacivati menjač i sa više obrtaja, na primer 2200 ili 2400 il 2600....bilo da je turbo dizel ili turbo benzinac.
Za atmo benzinac još jedno 500-800 obrtaja dodati na navedene obrtaje.

A motor se sigurno ne zagreje za 10 minuta, obično oko pola sata treba da ulje dostigne radnih 85-100C, ko ima i taj merać može i sam da se uveri.

Suština je da podmazivanje uljem zahteva i obrtaje, obično je sa malim obrtajim ispod 2,000 i pritisak ulja u sistemu manji od 2 bara...opet zavisi od konkretnog motora što treba proveriti u uputstvima koga više zanima.

Ne treba naravno ni hladan motor voziti u prvoj ili drugoj sa 4,000 ili 5,000obrtaja uz "pipkanje" vrhom pedale gasa, dakle ni ta krajnjost nije dobra kao ni krajsnost preniskih obrtaja.

Vozači početnici koji još nemaju iskustva malo obično se previše bave tim obrtajima, jednostavno kako se stiče iskustvo bolje će se procenjivati optimalan rad motora i po zvuku i po vuč i po vibracijama i uopšte...iskustvom se stiče osećaj vozila.

"Jačina" se odredjuje pedalom gasa, dakle može jače da se vozi nakon 10 minuta ali opet ne punim gasom do poda..
BokiKV
Reactions:
Postovi: 37
Pridružio se: 07 Jul 2021, 23:06

Re: Servis - Razno

Post od BokiKV »

@Ivan Hvala na postavljanju ove slike.
@ljubitelj Sve si fino objasnio i hvala ti na tome i trudiću se da to primjenjujem. Nemam još vozačkog iskustva toliko, u decembru će biti dvije godine kako sam položio. I dalje sam prilično neiskusan vozač.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24624
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Servis - Razno

Post od dragvorl »

Tacno je da mu dugo treba da zagreje ulje. Ja sa turbo benzincem par km grada i izadjem na AP, treba mu minimum 20 minuta takve voznje da dostigne radnu temp.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Rolla
Reactions:
Postovi: 968
Pridružio se: 06 Feb 2018, 15:00

Re: Servis - Razno

Post od Rolla »

Evo i ja sa pitanjem oko dpf-a, Passat b6 2.0 tdi pre par dana zamenjen jedan neispravan grejac i danas pokrene regeneraciju ali upali lampicu dpf na tabli.
Majstor mi rece da se na njima lampa pali kada se skoro zapusi dpf.

Da li skidati dpf i cistiti ili ce ga regeneracijama ocistiti?
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9329
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP »

dragvorl napisao: 28 Sep 2021, 20:51 Tacno je da mu dugo treba da zagreje ulje. Ja sa turbo benzincem par km grada i izadjem na AP, treba mu minimum 20 minuta takve voznje da dostigne radnu temp.
20min da postigne radnu temp. motora? koje je to auto, pa dizel se brze ugreje i ja isto vozim turbo benzinca i npr. ujutro kad krenem na posao, gradska voznja od max 10min i kazaljka je skoro pa na radnoj temp., normalne voznje, ako ga zgazim malo jos pre postigne. pricam za ove sad jutarnje temperature od 10ak stepeni, leti je bilo i brze.
Rolla napisao: 28 Sep 2021, 21:09
Majstor mi rece da se na njima lampa pali kada se skoro zapusi dpf.

uglavnom je tako ali ne mora da znaci da ako krene regeneracija i odradis je kako treba da nece ugasiti lampicu, ako je ne ugasi onda je dpf zreo za skidanje i pranje
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3746
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Servis - Razno

Post od Dare4x4 »

dragvorl napisao: 28 Sep 2021, 20:51 Tacno je da mu dugo treba da zagreje ulje. Ja sa turbo benzincem par km grada i izadjem na AP, treba mu minimum 20 minuta takve voznje da dostigne radnu temp.
I meni se Tucson izuzetno sporo zagreva kada je napolju malo hladnije, a zimi mu treba večnost. Razmišljam da reklamiram. Vozim istu deonicu svaki dan sa tri različita auta. Npr Yugo In stigne na 90 stepeni jako brzo, posle par km možda, i krene da duva grejanje vruće. Na istom mestu, kazaljka kod Tucsona se tek odlepljuje od početne pozicije, a o grejanju da i ne pričam. Zimi me spasava grejanje sedišta inače bih se vozio kao u frižideru.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9329
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Servis - Razno

Post od OMP »

pa nije za poredjenje jugov motor koji je duplo manji od tuksonovog, normalno je da se motori manje litraze brze greju. Dok sam vozio 1.9 jtd trebala mu je vecnost da krene da duva mlako a kamoli da dostigne radnu temp., 1.6hdi je relativno brzo kretao da duva toplo, cca 2km voznje a recimo 2 kockice temp. (3 su radna temp) je postizao za 3-3,5km gradske voznje ali ne kreni stani vec onako da kazemo tecne voznje, pricam za hladnije vremenske uslove ispod 10*c napolju. 2.0hdi recimo dosta sporije od 1.6 podize kazaljku ali isto relativno brzo krene da duva toplo.
Benzinci su oglavnom jako brzo postizali toplo duvanje i radnu temp.
Odgovori