Stigla zima...
Re: Stigla zima...
Nasao sam na par mesta, mislim da je jedan bio i hrvatski forum - pug ili citroen, da nakon duzeg koriscenja, na taj nacin, prilikom prebacivanja iz P u D se cuje neki udarac ili tako nesto.
Ne razumem se, ali uvek je lakse menjati plocice, nego popravljati menjac.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Ne razumem se, ali uvek je lakse menjati plocice, nego popravljati menjac.
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Stigla zima...
Taj udarac se cuje na dsgu ako parkiras nizbrdo i ne povuces rucnu(a nemas auto hold).
Re: Stigla zima...
Pločice i paknovi se ne habaju od korišćenja ručne jer nju povlačiš kada si već stao. Nema kretanja kočionih površina, već samo stisne i drži.
Ja koristim ručnu uvek i to tako što povučem i pustim da se auto osloni na nju. To se jasno oseti, a onda ubacim u prvu. Time su cela transmisija i nosači motora rasterećeni.
Ja koristim ručnu uvek i to tako što povučem i pustim da se auto osloni na nju. To se jasno oseti, a onda ubacim u prvu. Time su cela transmisija i nosači motora rasterećeni.
Re: Stigla zima...
Prso covek, ne znam sta mu je sa glavom...Dare4x4 napisao:Kako bre da čovek ovoliko izgrebe auto? Da li je moguće da toliko ne zna?
Videcu, ali mi se cini da mora farbanje, da je negde bas zagrebao do kraja.
@Ji 4Tze cooper S, za u grad


Ne mogu, 5 automobila sam samo prosle godine nenadano promenio, mrzi me i da ih uslikam, a ne da pisem o njima

Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- Nikolaa
- Postovi: 1320
- Pridružio se: 09 Feb 2014, 10:58
- Garaža: Reasonably Priced Car
- Lokacija: Beograd
Re: Stigla zima...
Srecno sa tim motorom xepoj, ja ne znam osobu koja se lepo provela 
Sent from my Mi 9T using Tapatalk

Sent from my Mi 9T using Tapatalk
Re: Stigla zima...
Ok, sve stoji što si napisao kod manuelnog ali kod automatika kada ne radi motor, ne radi ni uljna pumpa ( u menjaču) , nema pritiska u turbini konvertera, a time nema ni prenosa izmedju točkova i motora i posledično i nosači kao i transmisija su rasterećeni u P.Dare4x4 napisao: 12 Jan 2022, 19:15 ...., a onda ubacim u prvu. Time su cela transmisija i nosači motora rasterećeni.
I samo prebacivanje u P dovodi do prestanka funkcije konvertera pa su i tada motor i nosači rasterećeni jer su dovojeni od transmisije.
Re: Stigla zima...
Haha, vec sam ga naucio napamet, sve je sredjeno i ocisceno, pa znam i sta mogu dalje da ocekujemNikolaa napisao:Srecno sa tim motorom xepoj, ja ne znam osobu koja se lepo provela
Sent from my Mi 9T using Tapatalk

Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Stigla zima...
Nisam imao nikad automatika ali, čekaj, ako se to kočenje tj fiksiranje točkova ostvaruje pomoću menjača, onda su nosači motora ipak opterećeni kad ubaciš u P. Jer prosto, auto teži da krene, pa neki moment postoji u poluosovinama, koje dalje natežu menjač, koji je spojen preko zvona na motorljubitelj napisao: 12 Jan 2022, 20:23Ok, sve stoji što si napisao kod manuelnog ali kod automatika kada ne radi motor, ne radi ni uljna pumpa ( u menjaču) , nema pritiska u turbini konvertera, a time nema ni prenosa izmedju točkova i motora i posledično i nosači kao i transmisija su rasterećeni u P.Dare4x4 napisao: 12 Jan 2022, 19:15 ...., a onda ubacim u prvu. Time su cela transmisija i nosači motora rasterećeni.
I samo prebacivanje u P dovodi do prestanka funkcije konvertera pa su i tada motor i nosači rasterećeni jer su dovojeni od transmisije.

Još nešto, kad se povuče ručna, oba točka budu fiksirana nezavisno jedan od drugog. Nasuprot tome, kad je samo u brzini, onda diferencijal može učiniti da auto krene ako je jedan od pogonskih točkova na dovoljno klizavoj podlozi. Da bi držao isto kao ručna, morao bi diferencijal da bude zaključan, a to nema ni jedan auto.
Udaljismo se od teme

Re: Stigla zima...
Pa jesu uvek nosači motora i menjača pod nekim stresom kako tokom vožnje tako i pšri stajanjiu kada se prebacuje iz P u D ili R.
Konstrukcijom je valjda sve to već ukalkulisano pri dimenzionisanju, napisao sam već skoro 20 godina koristim bez problema.
Da, postoji mogućnost da prokliza jedan ili oba točka i auto izgubi kontakt sa podlogom. A šta ako i sa ručnom prokliza jedan točak i ručna drži samo na onom drugom?
Kod ovih auta sa aktivacijom ručne preko disk pločica prilično sam siguran da ručna koja deluje samo na jedan točak nije u stanju da zadrži auto. Testirao, probao na jednom vozilu a kako su isti delovi i sistema na mnogim vezilima mislim da bi i test na drugim modelma istog tipa konstrukcije da o isti efekat.
No to da otkliza auto usled gubitka trenja sa podlogom nije baš mnogo izvesno osim na nekom ekstremnom nagibu u kombinaciji sa baš klizavom podlogom tipa led ili mokra trava i slično.
Kada je već takvo stanje ja uvek nešto podmetnem makar pod jedan točak ako već nema ivičnjaka pa da okrenem volan i naslonim auto na takvu čvrstu prepreku.
To bih uradio i u P i sa ručnom podignutom i sa manuelcem kao predostrožnost.
Vezano za ovo drugo oko diferencijal, ima auta sa blokadom diferencijala. Kod mene je uz automatik u paketu i blokada diferencijala (mehanička, 100%) koja se automatski potpunom mehanički aktivira čim je razlika izmedju levog i desnog točka veća od 5km/h.
No to ne verujem da bi išta pomoglo ako je podloga već toliko klizava.
No da se vratimo temi, juče popodne mi se zaledila ručna na jednoj strani dok sam bio u radnji. Bilo je dovoljno rukom da se pomeri poluga. Prošli sneg i mraz je podmazivanje izdržalo, sada treba opet da odradim sprej mast po sajli i pougama na klještima.
Prvo jedno pranje odozdo pa podmazivanje.
Konstrukcijom je valjda sve to već ukalkulisano pri dimenzionisanju, napisao sam već skoro 20 godina koristim bez problema.
Da, postoji mogućnost da prokliza jedan ili oba točka i auto izgubi kontakt sa podlogom. A šta ako i sa ručnom prokliza jedan točak i ručna drži samo na onom drugom?
Kod ovih auta sa aktivacijom ručne preko disk pločica prilično sam siguran da ručna koja deluje samo na jedan točak nije u stanju da zadrži auto. Testirao, probao na jednom vozilu a kako su isti delovi i sistema na mnogim vezilima mislim da bi i test na drugim modelma istog tipa konstrukcije da o isti efekat.
No to da otkliza auto usled gubitka trenja sa podlogom nije baš mnogo izvesno osim na nekom ekstremnom nagibu u kombinaciji sa baš klizavom podlogom tipa led ili mokra trava i slično.
Kada je već takvo stanje ja uvek nešto podmetnem makar pod jedan točak ako već nema ivičnjaka pa da okrenem volan i naslonim auto na takvu čvrstu prepreku.
To bih uradio i u P i sa ručnom podignutom i sa manuelcem kao predostrožnost.
Vezano za ovo drugo oko diferencijal, ima auta sa blokadom diferencijala. Kod mene je uz automatik u paketu i blokada diferencijala (mehanička, 100%) koja se automatski potpunom mehanički aktivira čim je razlika izmedju levog i desnog točka veća od 5km/h.
No to ne verujem da bi išta pomoglo ako je podloga već toliko klizava.
No da se vratimo temi, juče popodne mi se zaledila ručna na jednoj strani dok sam bio u radnji. Bilo je dovoljno rukom da se pomeri poluga. Prošli sneg i mraz je podmazivanje izdržalo, sada treba opet da odradim sprej mast po sajli i pougama na klještima.
Prvo jedno pranje odozdo pa podmazivanje.
Re: Stigla zima...
Sta je dobro uraditi kad smrzne rucka za vrata?
Re: Stigla zima...
Tržni centar, garaža, ostaviš ga sat vremena da se istopi, a zatim isprskaj nečim da budeš miran do daljnjeg.
Re: Stigla zima...
a kako da udje u auto da bi ga oterao u garazu ili trzni
polijes toplom vodom ako si u mogucnosti ili ako nemas odakle da je natocis onda jbg probas da udjes na neka druga vrata, kroz gepek, duvaj u bravu, grej je rukama, bem li ga moras se snaci nekako, mozda i flasica vode na sobnoj temp. pomogne, kupis u radnji nekoj

Re: Stigla zima...
moj tata zagrevao kljuc upaljecem.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Stigla zima...
Ne verujem da se to sada sme sa kodiranim ključevima?
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Stigla zima...
Da bih usao u auto
Ne treba mi bravica za otkljucavanje nego samo za otvaranje vrata.
Kad sam kuci stavim parce necega, staro cebe, krpa ili nesto i bude sve normalno ujutru. Ali bio mi par dana parkiran na ovom haosu pa sam jedva otvorio vrata. Sve brave su isto smrzle.
Reko da li neko sredstvo kao ono de ice kako se vec zove, al ne smem stavim.

Ne treba mi bravica za otkljucavanje nego samo za otvaranje vrata.
Kad sam kuci stavim parce necega, staro cebe, krpa ili nesto i bude sve normalno ujutru. Ali bio mi par dana parkiran na ovom haosu pa sam jedva otvorio vrata. Sve brave su isto smrzle.
Reko da li neko sredstvo kao ono de ice kako se vec zove, al ne smem stavim.
Poslednja izmena od Inzaghi u 13 Jan 2022, 11:33, izmenjeno 1 put ukupno.