Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nikaragva »

Korisnikov avatar
Darko
Reactions:
Postovi: 9436
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko »

Na primer negativna stvar koju osetim na benzincu posle duze voznje dizelasa je mučenje na malim obrtajima u 2 brzini (eventualno trecoj).

Bar je tako na ovom MB 1.8 kompressoru. Recimo vozis drugom brzinom 20-25kmh u koloni ili trazis parking osetis kako cupka motor, nervozan je, trazi gas. Ako vratis u prvu onda se dere kao konj. Pa dobijes tu neku neugodnost voznje u vecem gradu.
Mada kapiram da to moze biti i zbog predugacnog menjackog odnosa ili kompressora koji oprerecuje motor na malim obrtajima.
Svakako svaki dizel takve situacije guta bez problema. Prakticno u drugoj moze u maltene na leru da ide.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20410
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Heinz »

Šta su mali obrtaji u ovom slučaju?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21745
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza »

To ti je do konkretnih motora /menjača, nije u pitanju nešto specifično za benzin ili dizel.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24626
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl »

Zato uzmes automatik (Mercedesov je dobar) i nema tih problema.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Darko
Reactions:
Postovi: 9436
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko »

Heinz napisao: 03 Jun 2024, 14:33 Šta su mali obrtaji u ovom slučaju?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Npr 1300 - 1800


@dragvorl ne kaze se dzabe da MB ima bolje AT nego MT.
Ali kod ovakvih starih auta gledas vise stanje nego opremu.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj »

Neispravan auto, nije to do benzinca.
Sa 1800 obrtaja ( a i sa 1300) benzinac a pogotovu sa natpunjenjem glatko ide i u prvoj i drugoj i trećoj...
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12086
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Bax »

Recimo mjet 1.3 je bio bas baba ispod 2000 obrtaja, da bi kasnije vukao ko lud u Punticu....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ivan »

3.0 dizelčina lagano gura i na 1000rpm na 80kmh kad ima tu vec 400nm.

SlikaSlika

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
ftj
Reactions:
Postovi: 13878
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ftj »

Videh negde vest da se 3.0 bmw dizel ukida.
Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5194
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od cozmo »

Ja po NS vozim u rasponu 1000-1400 obrtaja... ne znam kakvi su turbobenzinci na tim obrtajima u vecem stepenu prenosa (IV recimo), ali recimo posle nove PSA mape za ovaj motor, neosetno je uopste da ides na tim malim obrtajima. Niti jedne vibracije, niti zvuka motora... sta su radili ne znam, ali ima razlike dobre u odnosu na vreme pre ucitavanja te mape... uhvatim sebe da vozim i van grada po oranicenju na 1200-1300 obrtaja... cenim da sve moze da se upegla softverom kod bilo kog, da kazes "modernog" CR dizela ili turbobenzinca. Ali vrv ima dosta i do prenosnog odnosa, ekologije, samog tipa motora, kubikaze, turbine itd itd.

Ono sto je naludje, regeneracije DPFa su se proredile :)

P.S. Ne znam nista o mapama, burazer je to radio kod mene sa likom (nekim ovlascenim) iz PSA. Recimo sad bez problema u cetvrtu idem na 40-50 max. Peta je odmah posle 60... razlika je solidna kad potopis na 1200 obrtaja, vuce jako do 4000... zanimljivo. Takodje se primeti kad je auto natovaren, nema onu "muku" kad je velika vrucina a radi klima (mislim ono tipa 5 osoba + stvari), prosto neverovatno ustvari koliko motori mogu, koliko su ustrojeni i slicno. Videcemo i gasove uskoro na tehnickom :)
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20410
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Heinz »


Darko napisao:
Npr 1300 - 1800
Sa 1500 rpm bez problema mili i uzbrdo drugom, cirka 25 km/h.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
Darko
Reactions:
Postovi: 9436
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko »

Moze i ovaj sa 1500 uz breg drugom gde hoces :D
Mozda sam pogresno izrazio problem. Nije to nesto jako izrazeno, osetno. Nema tu nekog posebnog cimanja..
Nego kao vozac osetis minimalne vibracije, nervozu kad ga vozis na niskim rpm.
Daleko od toga da on tada nema snagu, cim pritisnes gas kompressor odradi momentalno posao.
Samo postoji taj osecaj da trazi vece obrtaje. 90% suvozaca ne bi nista ni primetilo.
Uradjene su sve dijagnostike, uradjeni svi servisi, nema nikakav kvar, jednostavno je takav.

Cozmo je dao dobar predlog. Ovo je model c160. Mala serija prigusenog c180 (122 vs 143ks) moguce da su ga previse ustrojili sa mapom. Mozda da se stavi mapa od c180 motor bi prodisao.
Masamunea
Reactions:
Postovi: 35
Pridružio se: 19 Apr 2020, 20:27
Garaža: Kia Sportage

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Masamunea »

Dešava mi se da nikako ne mogu da promenim brzini kako treba na turbo benzincu 1.6 t-gdi. Gas 0, kvačilo, brzina, kvačilo pa gas i u 4 od 10 kao da kvačilo sekund vrti u prazno. I to iz 1 u 2 i iz 2 u treću. Gde grešim?

Službeno vozim Škodu 1.6 TDI, pre toga običan benzinac, nikad mi se ovo nije dešavalo.
Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ivan »

cozmo napisao:Ja po NS vozim u rasponu 1000-1400 obrtaja... ne znam kakvi su turbobenzinci na tim obrtajima u vecem stepenu prenosa (IV recimo), ali recimo posle nove PSA mape za ovaj motor, neosetno je uopste da ides na tim malim obrtajima. Niti jedne vibracije, niti zvuka motora... sta su radili ne znam, ali ima razlike dobre u odnosu na vreme pre ucitavanja te mape... uhvatim sebe da vozim i van grada po oranicenju na 1200-1300 obrtaja... cenim da sve moze da se upegla softverom kod bilo kog, da kazes "modernog" CR dizela ili turbobenzinca. Ali vrv ima dosta i do prenosnog odnosa, ekologije, samog tipa motora, kubikaze, turbine itd itd.

Ono sto je naludje, regeneracije DPFa su se proredile :)

P.S. Ne znam nista o mapama, burazer je to radio kod mene sa likom (nekim ovlascenim) iz PSA. Recimo sad bez problema u cetvrtu idem na 40-50 max. Peta je odmah posle 60... razlika je solidna kad potopis na 1200 obrtaja, vuce jako do 4000... zanimljivo. Takodje se primeti kad je auto natovaren, nema onu "muku" kad je velika vrucina a radi klima (mislim ono tipa 5 osoba + stvari), prosto neverovatno ustvari koliko motori mogu, koliko su ustrojeni i slicno. Videcemo i gasove uskoro na tehnickom :)
Vozis na otvorenom 60kmh???

Jer na tom pugu je koliko znam 120kmh ravno 2500rpm u petoj, a ti kazes na 60 ubacis u petu i vozis 1200-1300rpm na otvorenom.

Moram reci zbog takvih se formiraju guzve i kolone da bi ustinuli decilitar ili dva :(

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Odgovori