Turbo benzinci vs turbo dizeli
- Darko
- Postovi: 9436
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Na primer negativna stvar koju osetim na benzincu posle duze voznje dizelasa je mučenje na malim obrtajima u 2 brzini (eventualno trecoj).
Bar je tako na ovom MB 1.8 kompressoru. Recimo vozis drugom brzinom 20-25kmh u koloni ili trazis parking osetis kako cupka motor, nervozan je, trazi gas. Ako vratis u prvu onda se dere kao konj. Pa dobijes tu neku neugodnost voznje u vecem gradu.
Mada kapiram da to moze biti i zbog predugacnog menjackog odnosa ili kompressora koji oprerecuje motor na malim obrtajima.
Svakako svaki dizel takve situacije guta bez problema. Prakticno u drugoj moze u maltene na leru da ide.
Bar je tako na ovom MB 1.8 kompressoru. Recimo vozis drugom brzinom 20-25kmh u koloni ili trazis parking osetis kako cupka motor, nervozan je, trazi gas. Ako vratis u prvu onda se dere kao konj. Pa dobijes tu neku neugodnost voznje u vecem gradu.
Mada kapiram da to moze biti i zbog predugacnog menjackog odnosa ili kompressora koji oprerecuje motor na malim obrtajima.
Svakako svaki dizel takve situacije guta bez problema. Prakticno u drugoj moze u maltene na leru da ide.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Šta su mali obrtaji u ovom slučaju?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
To ti je do konkretnih motora /menjača, nije u pitanju nešto specifično za benzin ili dizel.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24626
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Zato uzmes automatik (Mercedesov je dobar) i nema tih problema.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Darko
- Postovi: 9436
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Npr 1300 - 1800Heinz napisao: 03 Jun 2024, 14:33 Šta su mali obrtaji u ovom slučaju?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
@dragvorl ne kaze se dzabe da MB ima bolje AT nego MT.
Ali kod ovakvih starih auta gledas vise stanje nego opremu.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Neispravan auto, nije to do benzinca.
Sa 1800 obrtaja ( a i sa 1300) benzinac a pogotovu sa natpunjenjem glatko ide i u prvoj i drugoj i trećoj...
Sa 1800 obrtaja ( a i sa 1300) benzinac a pogotovu sa natpunjenjem glatko ide i u prvoj i drugoj i trećoj...
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Recimo mjet 1.3 je bio bas baba ispod 2000 obrtaja, da bi kasnije vukao ko lud u Punticu....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
3.0 dizelčina lagano gura i na 1000rpm na 80kmh kad ima tu vec 400nm.


Послато са SM-A528B помоћу Тапатока


Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Videh negde vest da se 3.0 bmw dizel ukida.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Ja po NS vozim u rasponu 1000-1400 obrtaja... ne znam kakvi su turbobenzinci na tim obrtajima u vecem stepenu prenosa (IV recimo), ali recimo posle nove PSA mape za ovaj motor, neosetno je uopste da ides na tim malim obrtajima. Niti jedne vibracije, niti zvuka motora... sta su radili ne znam, ali ima razlike dobre u odnosu na vreme pre ucitavanja te mape... uhvatim sebe da vozim i van grada po oranicenju na 1200-1300 obrtaja... cenim da sve moze da se upegla softverom kod bilo kog, da kazes "modernog" CR dizela ili turbobenzinca. Ali vrv ima dosta i do prenosnog odnosa, ekologije, samog tipa motora, kubikaze, turbine itd itd.
Ono sto je naludje, regeneracije DPFa su se proredile
P.S. Ne znam nista o mapama, burazer je to radio kod mene sa likom (nekim ovlascenim) iz PSA. Recimo sad bez problema u cetvrtu idem na 40-50 max. Peta je odmah posle 60... razlika je solidna kad potopis na 1200 obrtaja, vuce jako do 4000... zanimljivo. Takodje se primeti kad je auto natovaren, nema onu "muku" kad je velika vrucina a radi klima (mislim ono tipa 5 osoba + stvari), prosto neverovatno ustvari koliko motori mogu, koliko su ustrojeni i slicno. Videcemo i gasove uskoro na tehnickom
Ono sto je naludje, regeneracije DPFa su se proredile

P.S. Ne znam nista o mapama, burazer je to radio kod mene sa likom (nekim ovlascenim) iz PSA. Recimo sad bez problema u cetvrtu idem na 40-50 max. Peta je odmah posle 60... razlika je solidna kad potopis na 1200 obrtaja, vuce jako do 4000... zanimljivo. Takodje se primeti kad je auto natovaren, nema onu "muku" kad je velika vrucina a radi klima (mislim ono tipa 5 osoba + stvari), prosto neverovatno ustvari koliko motori mogu, koliko su ustrojeni i slicno. Videcemo i gasove uskoro na tehnickom

"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Sa 1500 rpm bez problema mili i uzbrdo drugom, cirka 25 km/h.Darko napisao:
Npr 1300 - 1800
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- Darko
- Postovi: 9436
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Moze i ovaj sa 1500 uz breg drugom gde hoces
Mozda sam pogresno izrazio problem. Nije to nesto jako izrazeno, osetno. Nema tu nekog posebnog cimanja..
Nego kao vozac osetis minimalne vibracije, nervozu kad ga vozis na niskim rpm.
Daleko od toga da on tada nema snagu, cim pritisnes gas kompressor odradi momentalno posao.
Samo postoji taj osecaj da trazi vece obrtaje. 90% suvozaca ne bi nista ni primetilo.
Uradjene su sve dijagnostike, uradjeni svi servisi, nema nikakav kvar, jednostavno je takav.
Cozmo je dao dobar predlog. Ovo je model c160. Mala serija prigusenog c180 (122 vs 143ks) moguce da su ga previse ustrojili sa mapom. Mozda da se stavi mapa od c180 motor bi prodisao.

Mozda sam pogresno izrazio problem. Nije to nesto jako izrazeno, osetno. Nema tu nekog posebnog cimanja..
Nego kao vozac osetis minimalne vibracije, nervozu kad ga vozis na niskim rpm.
Daleko od toga da on tada nema snagu, cim pritisnes gas kompressor odradi momentalno posao.
Samo postoji taj osecaj da trazi vece obrtaje. 90% suvozaca ne bi nista ni primetilo.
Uradjene su sve dijagnostike, uradjeni svi servisi, nema nikakav kvar, jednostavno je takav.
Cozmo je dao dobar predlog. Ovo je model c160. Mala serija prigusenog c180 (122 vs 143ks) moguce da su ga previse ustrojili sa mapom. Mozda da se stavi mapa od c180 motor bi prodisao.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Dešava mi se da nikako ne mogu da promenim brzini kako treba na turbo benzincu 1.6 t-gdi. Gas 0, kvačilo, brzina, kvačilo pa gas i u 4 od 10 kao da kvačilo sekund vrti u prazno. I to iz 1 u 2 i iz 2 u treću. Gde grešim?
Službeno vozim Škodu 1.6 TDI, pre toga običan benzinac, nikad mi se ovo nije dešavalo.
Službeno vozim Škodu 1.6 TDI, pre toga običan benzinac, nikad mi se ovo nije dešavalo.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Vozis na otvorenom 60kmh???cozmo napisao:Ja po NS vozim u rasponu 1000-1400 obrtaja... ne znam kakvi su turbobenzinci na tim obrtajima u vecem stepenu prenosa (IV recimo), ali recimo posle nove PSA mape za ovaj motor, neosetno je uopste da ides na tim malim obrtajima. Niti jedne vibracije, niti zvuka motora... sta su radili ne znam, ali ima razlike dobre u odnosu na vreme pre ucitavanja te mape... uhvatim sebe da vozim i van grada po oranicenju na 1200-1300 obrtaja... cenim da sve moze da se upegla softverom kod bilo kog, da kazes "modernog" CR dizela ili turbobenzinca. Ali vrv ima dosta i do prenosnog odnosa, ekologije, samog tipa motora, kubikaze, turbine itd itd.
Ono sto je naludje, regeneracije DPFa su se proredile![]()
P.S. Ne znam nista o mapama, burazer je to radio kod mene sa likom (nekim ovlascenim) iz PSA. Recimo sad bez problema u cetvrtu idem na 40-50 max. Peta je odmah posle 60... razlika je solidna kad potopis na 1200 obrtaja, vuce jako do 4000... zanimljivo. Takodje se primeti kad je auto natovaren, nema onu "muku" kad je velika vrucina a radi klima (mislim ono tipa 5 osoba + stvari), prosto neverovatno ustvari koliko motori mogu, koliko su ustrojeni i slicno. Videcemo i gasove uskoro na tehnickom
Jer na tom pugu je koliko znam 120kmh ravno 2500rpm u petoj, a ti kazes na 60 ubacis u petu i vozis 1200-1300rpm na otvorenom.
Moram reci zbog takvih se formiraju guzve i kolone da bi ustinuli decilitar ili dva

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока