A170T napisao: 07 Jan 2022, 13:25
IJedina stvar koju ne volim kod Tople je što nije zatvoren, već mora da se proverava nivo vode/kiseline što bi morao da pogledam ove zime.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
To je velika prednost, da se uopšte može proveriti stanje.
Niti mora niti je potrebno proveravati nivo nakon samo 2 godine upotrebe...recimo da posle 4-5 godina se prvi put pokaže da je potrebno doliti destilovanu.
Ta Topla je verovatno makedonska produkcija, nekada najbolji akumulatori u YU bili iz te fabriike.
One zatvorene Topla su slovenačka produkcija uglavnom za prvu ugardnju namenjene.
Proverio sam nivo i isti je kao i prosle god. Dopunio sam ga nekih 6 sati na punjaču i kad zatreba vraćam u auto i teraj dalje.
Uputstvo za malo ranije pomenuti Lidlov punjač.
Err ispisuje kada je napon manji od 3,7V ili veći od 15,0V i tada nije moguće aktivirati punjač.
Pri naponu 7,5V + može da se bira program oživljavanja (mod 3 ili mod 4).
Upravo imam jedan aku iz 2013. od 60Ah koji je na izdisaju mada još kao uvek radi i probaću da odradim sve što znam da ga osposobim kao pomoćni za sitne potrošače pošto za auto više nije.
Dovoljno dugo je uspešno odradjivao svoje.
Inače na njemu samo piše PSA Peugeot Citroen 60Ah/640A made in Turkey godište 2013.to.
Pozdrav!
Da li neko zna sta je sve potrebno kodirati ponovo, nakon skidanja klemi na akumulatoru na par sati? Pretpostavljam sat i podizace stakala?
Auto je Renault Megane III 1.5dci od 63kw, 2010. godiste.
Evo da navedem moje iskustvo .
Ovo mi je drugi Exide premiim akumulator od 53 Ah. Imao je garanciju 40 meseci.
Sada je u 42 mesecu kako sam ga kupio i dva puta ujutru, jednom je bilo minus 5 , a drugi put oko 0, nije moga da startuje motor.
Jednom sam cekao po podne kada je otoplilo i upalio je, drugi put sam upalio na kablove jer sam zurio. Posle toga po toplom vremenu sam palio motor.
Necu da zavisim od srece i temperature, kupicu novi.
Ova dva meseca preko garancije mi ostavljaju gorak ukus pa ce gledati da ne kupim Exide ....
Meni exide crkao posle dve godine al zato sto mi je nesto vuklo struju i posle malo vise smaranja mi dali novi. Inace procedura za zamenu akumulatora u garanciji je uzas, moras da im nosis i ostavljas akumulator 24h ne bi li ga ispitali.
Moje mišljenje je da se treba obezbediti i jedan malo bolji punjač - naravno ako imate garažu ili mogućnost da dopunjujete aku.
Pa bar jednom u dva-tri meseca dopuniti aku. Ili ako se voze isključivo kratke deonice, jednom mesečno. Sa ovim novim punjačima nema potrebe da se otkačuju kleme
Tako se produžava vek akumulatora, naročito kod novijih vozila sa dosta potrošača
Ispada da su proizvodjaci postigli tehnologoju da aje vek akumulatora period garancije plus 1 do 5 meseci.
E sta sam tek sad zapazio. Akumulator sam kupio u leto kada sam bio na odmoru. Vidim da je proiveden 1 godinu i 8 meseci pre kupovine. E ono sto mi je nejasno vidim da je na garatnom listu beljeno pa po tome pisano datum kupovine, broj racuna i prezime kupca.
Nije mi jasno sto je to radjeno.
Ono sto se namece kao predpostavka da je mozda akumulator mozda jednu godinu bio prodat nekom drugom pa posle meni " udat" kao nov. Kazem kao predpostavka jer sve tri stvari su beljene ....
izgleda da ima i takvih .....