Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12210
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Bax napisao: 15 Dec 2021, 09:51 Puntadzije, kako rade termostati?
Moj Behr, treca zima.
Sada kad je 0 napolju vise nije u stanju da drzi temp na skazaljki do kraja, tako da je to oko 70 stepeni max. Titra oko sredine, za par debljina kazaljkice.

Jos uvek greje kabinu, kako tako, ali tanko...

Ako me ne bude mrzelo montiracu Francuza, a mrzi me da se majem...

Slika

Sent from my Redmi 7A using Tapatalk
Cetvrta zima za Behr, i dalje je u formi da odrzi oko 70 stepeni, kad je napolju 0. Moze da zagreje kabinu, ali je kljukav, uzasno me mrzi da ga skidam, iako je Vernet u steku.
Kazaljka titra oko ravnoteznog polozaja.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Arogan
Reactions:
Postovi: 194
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan »

Večeras proverio, lagana gradska vožnja (Gandijeva i Milentija Popovića) bez gužve, poneki semafor +4 stepena C.
Posle 4 km digao T do polovine i tako stoji do kraja vožnje.
Grejanje u horizontalnom položaju (prekidač je na 15 minuta odnosno 15 časova, isto mu dođe), jačina na 2 smer ka meni.
Iako grejanje nije na max pomalo je neprijatno toplo , vidi se da je kazaljka vrlo malo preko pola.
Termostat još uvek originalni.

Sa druge strane, službena Zastava 10, kazaljka malo ispod pola (kao kod tebe), kada je grejanje na max to je kao kod mena u položaju 1 sat (odnosno 5 minuta).
Ne znam da li je menjam termostat jer je ne održavam (hvala Bogu :) ).

Izgleda da mi je grejanje odlično, što se, na žalos,t ne može reći za potrošnju ulja od zamene do zamene i tišine rada motora, ali tako te valjda zapadne ...
Temp.jpg
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12210
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Sta je motorom i potrosnjom ulja?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12210
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Koliko dugo ce se raditi delovi za Puntica
Poceo sam da razmisljam da li vredi napraviti neki stek delova, tipa plocice, svecoce, kaisevi, termostati.

Sad je to sve jako jeftino a solidnog kvaliteta.

Bojom se da recimo prestane proizvodnja Ate plocica i slicno....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14323
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Mislim da nema potrebe za tim, sve su to delovi koji se koriste i na mnogim drugim modelima. Pogotovo delovi kočionog sistema, sve je to Bosch prodao i mnogim drugim brendovima. Ono što bih ja uzeo da imam u šteku su samo neki baš specifični delovi, recimo onaj par većih retrovizora za Classica, to će se sve teže nalaziti. Sve ostalo će se se moći kupiti još godinama, da ne kažem decenijama.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12210
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Evo retrovizori na oglasoma, Eskimko prodaje.

Inace ja se oko njih ne brinem, bili su mi OK i oni maleni, ako veliki stradaju....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj »

Mislim da ne bi trebalo da brineš oko tih potrošnih delova bar do 2050. godine a verovatno će i duže biti dostupno kao što je situacija kod drugih modela/brendova po dosadašnjem iskustvu bila zadnjih 50 tak godina pošto su i danas dostupni delovi za Fiate iz 70tih i 80tih godina. (filteri, kaiševi, svećice, kočnice...)
Pogotovu kod nas očekujem da će biti dobra ponuda delova još dugo s obzirom da je Fiat popularan kod nas i dosta je još Punta registrovano pa time postoji i potrebna potražnja delova da bi ih trgovci nabavljali redovno.
Ali razne plastike, lajsne, plastične žabice i tako ti plastični/ redji delovi bi mogli postati nedostupni kao novi relativno brzo.
Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Reactions:
Postovi: 7860
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od DukeNS »

Zar ne postoji neki zakonski okvir koji obavezuje proizvođača da obezbeđuje rezervne delove u periodu od xy godina? Bar mi se čini da sam to negde čitao...
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12210
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Stos je sto sve gore pobrojano, je bukvalno skoro dzabaka trenutno(jeftinije nego za 50kubika skuter):
-Vernet termostat 700 kinti
-Conti pk kais 700
-denso svecice 1200
-Ate plocice 1500
-set filtera 1000 rsd
-Zupcasti Dayco 3000rsd


Za 100evra uzmem delova za narednih 50.000km.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14323
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Pa možeš i da ih uzmeš, što da ne, neće to propasti, a bićeš miran duži period... Prošli put kada sam uzimao ATE pločice za Punta bile su samo 1.300 dinara i došao sam takođe u iskušenje da umem 2-3 kompleta, da se ima... :D
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15289
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic »

Mislim da nema brige sto se tice delova motora, trapa i kocnica, barem kod Fiat grupacije. Primera radi, Puntovi prednji diskovi za benzinca su isti kao zadnji na Fiat Coupeu. Na moj auto (AR Mito 1.4 turbo) idu isti kaisevi i spaneri sa Punta, zadnje celjusti su sa Stila. Ako se ne varam Fiat 500 se proizvodio do 2020. godine sa 1.2 motorom. Ako je i dalje moguce naci set kaiseva i termostat za Fiat Uno, ne vidim zasto bi drugacije bilo za Punta u narednih 20ak godina.

Ono sta treba naci u originalu mogu biti plasticni delovi poput kucista filtera vazduha, razne kopce i zabice, nosaci hladnjaka, retrovizori, kaseta, originalne ratkapne ko nece da ima alu felne, i sl. Ne kazem da nece biti ni tih delova po otpadima, ali bolje ih je naci sad dok se mogu naci u relativno dobrom stanju (npr. ratkapne) nego za 10ak godina kada svi ti delovi budu potroseni i u neku ruku osteceni.

Sa druge strane, bitnije pitanje je ko jos planira da vozi Punta za 20 godina. :D

Sent from my SM-S901B using Tapatalk

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48287
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Geza »

Za 20 godina ću verovatno imati Punta sa 70.000 na satu. ¯\_(ツ)_/¯
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14323
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Narednih 10 ga vozimo sigurno, a onda ćemo videti... :D
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ljubitelj »

DukeNS napisao: 20 Dec 2022, 11:18 Zar ne postoji neki zakonski okvir koji obavezuje proizvođača da obezbeđuje rezervne delove u periodu od xy godina? Bar mi se čini da sam to negde čitao...
Postoji naravno, istekao je za Punta.
Mislim da je 7 godina obaveza proizvodjača, u praksi auto puno duže ostaje u upotrebi od tog (ili sličnog) zakonskog roka.
Arogan
Reactions:
Postovi: 194
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan »

Danas sam saznao da nema više u prodaji korektori zadnjih kočnica (za modele bez ABS-a). Možda ima neka zaostala količina negde, ali ako zoveš dva-tri velika dobavljača, nema ih više.
Odgovori