Hladan start motora
Hladan start motora
Postaviću pitanje koje me zaista muči i nadam se da me niko neće pogrešno shvatiti, prozivati i nepotrebno pametovati.
Dakle, već sam pomenuo da nisam imao prilike da čujem verglanje motora, tj momentalno startuje u svim uslovima. Kako na +40°C, tako i na -8°C. Čim okrene zamajac, sastavi na 900 o/min.
Pošto postoje teorije o štetnosti takvog hladnog starta (još se nije diglo ulje, trte-mrte...), da li ima neko dokaze ili primere kvarova iz ovog razloga. Napomenuću da je ovaj TDI prešao preko 200kkm i radi besprekorno, kultivisano i ne sramoti me u društvu( )...
Dakle, već sam pomenuo da nisam imao prilike da čujem verglanje motora, tj momentalno startuje u svim uslovima. Kako na +40°C, tako i na -8°C. Čim okrene zamajac, sastavi na 900 o/min.
Pošto postoje teorije o štetnosti takvog hladnog starta (još se nije diglo ulje, trte-mrte...), da li ima neko dokaze ili primere kvarova iz ovog razloga. Napomenuću da je ovaj TDI prešao preko 200kkm i radi besprekorno, kultivisano i ne sramoti me u društvu( )...
Re: Stigla zima...
Dozvoli ne razumem.
Pod hladnim startom se u prevodu smatra teranje motora u obrtaje.
E sad teranje u obrtaje nije sigurno kad se dostigne 900ob/min bilo da se radi o benzincu ili dizelasu.
Sta drugo da radis sa motorom zimi ako ga ne upalis? Da radi na 200ob/min dok se ne zagreje pa tek onda da izadje na 900?
Drugo, zar ne treba da budes srecan sto ti auto pali bez problema? Ili pak hoces da kazes da je zdravije ako zavergla 5sec pre nego sto uspe sam da odrzava radne obrtaje?
Ili te zaista nisam razumeo ili si ti na jedan drugaciji nacin hteo da pohvalis svoje vozilo pred nama, u fazonu "na znam dali ovako treba, al recite mi vi da je savrsen"".
Pod hladnim startom se u prevodu smatra teranje motora u obrtaje.
E sad teranje u obrtaje nije sigurno kad se dostigne 900ob/min bilo da se radi o benzincu ili dizelasu.
Sta drugo da radis sa motorom zimi ako ga ne upalis? Da radi na 200ob/min dok se ne zagreje pa tek onda da izadje na 900?
Drugo, zar ne treba da budes srecan sto ti auto pali bez problema? Ili pak hoces da kazes da je zdravije ako zavergla 5sec pre nego sto uspe sam da odrzava radne obrtaje?
Ili te zaista nisam razumeo ili si ti na jedan drugaciji nacin hteo da pohvalis svoje vozilo pred nama, u fazonu "na znam dali ovako treba, al recite mi vi da je savrsen"".
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23857
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Stigla zima...
mr.Big je napisao:Postaviću pitanje koje me zaista muči i nadam se da me niko neće pogrešno shvatiti, prozivati i nepotrebno pametovati.
Dakle, već sam pomenuo da nisam imao prilike da čujem verglanje motora, tj momentalno startuje u svim uslovima. Kako na +40°C, tako i na -8°C. Čim okrene zamajac, sastavi na 900 o/min.
Pošto postoje teorije o štetnosti takvog hladnog starta (još se nije diglo ulje, trte-mrte...), da li ima neko dokaze ili primere kvarova iz ovog razloga. Napomenuću da je ovaj TDI prešao preko 200kkm i radi besprekorno, kultivisano i ne sramoti me u društvu( )...
Ma nece se nista desiti. Ranije su ulja bila drugacija, tehnologija obrade, itd, pa je vazilo da treba sacekati da digne ulje u glavu i do ostalih elemenata, pa tek onda kretati. Ja koje god uputstvo za novija kola sto sam gledao nigde nije pisalo da se ceka posle starta u mestu, nego da se odmah vozi. Jedini izuzetak su jako niske temp, tipa -15 i hladnije, kada pise da treba sacekati pola minuta u mestu ako se dobro secam. Naravno, ne treba ga forsirati nakon hladnog starta, novija kola cak imaju i blokadu posle hladnog starta.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Stigla zima...
@dragvorl
Hvala, zvuči umirujuće. Inače, koristim lubrikant VW preporuke 505.1 - 5W30, što je valjda OK za zimsko startovanje motora...
Hvala, zvuči umirujuće. Inače, koristim lubrikant VW preporuke 505.1 - 5W30, što je valjda OK za zimsko startovanje motora...
Poslednja izmena od mr.Big u 14 Dec 2012, 10:44, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Stigla zima...
Da nema hladnog starta, motori bi trajali mnogo duze. U milionima km.
Re: Stigla zima...
Da ne širim bespotrebno priču i potencijalni off...
Pošto sam do sada imao isključivo benzince, to jutarnje dizanje ulja se vrlo lako čulo kroz promenu zvuka motora - par sekundi bi čudno zveketao.
Sada, dizelaš odmah ima normalan zvuk. Doduše, prvi minut je malo brundav (kao da mu je uključen loudness ), a onda se unormali i samo kezeće. Po ovome, ja bih rekao da ulje odmah radi pos'o...
Pošto sam do sada imao isključivo benzince, to jutarnje dizanje ulja se vrlo lako čulo kroz promenu zvuka motora - par sekundi bi čudno zveketao.
Sada, dizelaš odmah ima normalan zvuk. Doduše, prvi minut je malo brundav (kao da mu je uključen loudness ), a onda se unormali i samo kezeće. Po ovome, ja bih rekao da ulje odmah radi pos'o...
Re: Stigla zima...
Kod dizela je sve jos gore kod hladnog starta u odnosu na benzince a razlika je sto je sto buka koju stvara dizel tolika da zamaskira sve ostale zvuke koje si mogao da cujes kod tihog benzinca.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30226
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Stigla zima...
Juče smo palili kumov Stilo JTD na kablove. Nije paljen više od mesec dana, pa još ova zima, jedva smo probudili akumulator, da zavergla. Ali kad je sastavio, upalio odmah i osim "traktorskog" zvuka koji je karakterističan za dizele, ništa neobično se nije čulo. Videćemo za mesec dana opet.
Posetite www.garaza.rs !
Re: Stigla zima...
Sad sam se setio kolege sa Stilom JTD...
On ima spreman odgovor za sve koji ga pitaju što kreće odmah nakon startovanja motora.
,,Ovo je italijanski auto. Možeš li da zaisliš Italijana kako sedi ujutro u kolima i čeke nekakvu radnu temperaturu? A sva kola iz Italije prešla bogaoca.''
On ima spreman odgovor za sve koji ga pitaju što kreće odmah nakon startovanja motora.
,,Ovo je italijanski auto. Možeš li da zaisliš Italijana kako sedi ujutro u kolima i čeke nekakvu radnu temperaturu? A sva kola iz Italije prešla bogaoca.''
Re: Stigla zima...
pa dobro, ima smisla...
Re: Stigla zima...
@Heinz ja vec neko vreme (mereno u godinama) imam trip da pre iskljucivanja motora iskljucim sve ostalo sto je radilo do tad (radio, ventilaciju, svetla naravno...). Sto pitas?
@Gospon Vel'ki ako se pogleda tvoj post:
Odmah si posle toga napomenuo da je to NJV CRVENO DI :klanjam se: i kako je presao "tricavu kilometrazu" kao i da te ne sramoti u drustvu.
Sve je to lepo i drago mi je da te auto verno sluzi. Ali ja drugu poentu nisam mogao da uocim osim one koju sam napisao prosli put, a Dragan primetio.
Drugacije bi bilo da si lepo pitao (a to sam zakljucio u narednim postovima koje si napisao) dali je pametno odmah pokrenudi auto iz mesta nakon startovanja motora na temperaturi od minus toliko i toliko.
@Gospon Vel'ki ako se pogleda tvoj post:
bez problema se zakljucuje da si ti zapravo hteo pitati dali je stetno sto se motor na minusu ukljuci na pola kljuca, tj. ne vergla.mr.Big je napisao:Postaviću pitanje koje me zaista muči i nadam se da me niko neće pogrešno shvatiti, prozivati i nepotrebno pametovati.
Dakle, već sam pomenuo da nisam imao prilike da čujem verglanje motora, tj momentalno startuje u svim uslovima. Kako na +40°C, tako i na -8°C. Čim okrene zamajac, sastavi na 900 o/min.
Pošto postoje teorije o štetnosti takvog hladnog starta (još se nije diglo ulje, trte-mrte...), da li ima neko dokaze ili primere kvarova iz ovog razloga. Napomenuću da je ovaj TDI prešao preko 200kkm i radi besprekorno, kultivisano i ne sramoti me u društvu( )...
Odmah si posle toga napomenuo da je to NJV CRVENO DI :klanjam se: i kako je presao "tricavu kilometrazu" kao i da te ne sramoti u drustvu.
Sve je to lepo i drago mi je da te auto verno sluzi. Ali ja drugu poentu nisam mogao da uocim osim one koju sam napisao prosli put, a Dragan primetio.
Drugacije bi bilo da si lepo pitao (a to sam zakljucio u narednim postovima koje si napisao) dali je pametno odmah pokrenudi auto iz mesta nakon startovanja motora na temperaturi od minus toliko i toliko.
Re: Stigla zima...
Ne, moja bojazan je upravo bila u vezi neverglanja pri ovim niskim temperaturama. Ja pojam,,hladan start'' shvatam kao pokretanje motora na mrazu posle višečasovnog mirovanja. Sav taj nemir su mi uneli neki postovi po kojima je to pogubno za motor.
Dragvorl me je razuverio i uspokojio -sad mi je lakše...
Dragvorl me je razuverio i uspokojio -sad mi je lakše...
- Saša
- Postovi: 13153
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Stigla zima...
Ovi mali minusi nisu neki problem, pravi problem su oni ispod -25 kao što su bili zimus, e tu može svašta da se desi (a i ne mora, od slučaja do slučaja). Lično sam video jednu Astru G 1.7 dizel kojoj su se pokrljali ventili i ko zna šta još prilikom jutarnjeg verglanja odnosno pokušaja paljenja. Tada treba biti oprezan ili čak i ne paliti auto ako je prenoćio napolju. Bolje sačekati podne da minus malo popusti...
Tapatalk
Tapatalk
- samo polako
- Postovi: 3361
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:15
Re: Stigla zima...
Ne znam za vas ali meni piše da ne zagrevam u mestu ali ni da ne vozim na visokim obrtajima dok ne postigne radnu temperaturu.
Mene zanima da mi vi mene kazete gde ima jevtina kavurma, čvarci... Mene to brine jutros...