Start-Stop sistem
Re: Start-Stop sistem
Stručnjak neki će valjda da se javi, ali ja bih senzor postavio iza motora, pri povratku ulja u karter, recimo iza filtera za ulje, koji bih takođe postavio iza motora, a pre pumpe da ukloni nečistoće koje motor unese, (senzor u poziciju da javi ako je isti zapušen), a takođe bih laički zaključio da će protočnije ulje svakako brže podići pritisak, jer će pumpa lakše da se zavrti i dobaci ulje do svih tačaka motora - ali nizašta od napisanog nisam sasvim siguran.
Drugim rečima, kada se ugasi lampica nakon starta, ako je senzor na ovoj, potpuno logičnoj, poziciji, leteći su odavno pod pritiskom.
Drugim rečima, kada se ugasi lampica nakon starta, ako je senzor na ovoj, potpuno logičnoj, poziciji, leteći su odavno pod pritiskom.
Re: Start-Stop sistem
Kod filtera se nalazi senzor pritiska.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Start-Stop sistem
Tačno, izgleda da obično ide prvo u filter iza koga je senzor, a zatim dalje u motor. U slučaju da se zapuši filter, on sam premošćuje da ne sprečava protok.
Interesantno da sistem ne interesuje šta se dalje dešava.
Re: Start-Stop sistem
To je pre ovako danas-
da li da praviš deo koji može da predje 100,000km a sa duplo manje troškova 50,000km.
Ako se spusti na 15-20-25,000km nije u redu...već pravi problem u garanciji od 2 godine.
(videti Pežo skandal u Holandiji sa havarijama motora pre 100,000km, u garanciji., S obzirom da su ranijei Pežoi imali kaiš na 240,000km interval meni čvrsto ukazuje da znaju kako teba a i da su ovo uradili sa namerom da skrate.. ALi se malo zaneli pa previše skratili radni vek).
Evo svežeg saznanja, BMW X3 je predvidjen da ima radni vek 180,000km,tako kažu da je BMW za ZF automatik menjač koji se 1 (jednom) puni fabrički uljem i više nikada niej prdvidjeno. (tzv for life).
Iz fabrike izlazi sa uljem manje sipanim za 0,2-0,3 litra od optimalnog za rad, na samom minimumu.
Ušteda u sipanju ulja na delu, tako kažu. Pa ti vidi gde je, kod kojeg dela i proizvodjača još aktuelno tvoje pitanje 1,000,000km ili 500,000km kao dilema konstruktora.
Evo prostog sistema, lanac i razvodni mehanizam. To je sklop koji mora/treba da traje bar kao blok ili glava motora ili radilica...taj rang trajnosti i pouzdanosti. Mercedes je to odavno dostigao (bio), japanci takodje, Volvo, Reno, Pežo....i drugi.
A onda dolazi ponovo u modu ta priča ali sada VW, Audi, BMW ...jedva da 150,000-200,000km uspevajiu da predju do potrebe za remontom (iliti velikim servisom koji zparavo ne postoji kod motora sa lancem).
Toyota Yaris 998ccm/68KS . malecni motor koji je potrebno da se u vožnji dobrano stalno vrti recimo nema temu lanac, ne menja se dok traje motor. Reno 2,0dci isto nema temu lanac, ne menja se i ne pravi problem.
2,5DCI nema ni lanac ni kaiš, kao nekada VWov 2,5TDI motor...ti i takvi traju xxx,000km po želji, beskonačno praktično.
A pomenuo sam već300,000 ciklusa kočenja koje se odnosi na Mercedes. Na 300,001 se pali lampica kvara, i potrebna je servisna zamena kompleta...nema popravke. Ja to smatram programiranim kvarom.
Ima još primera...
Star stop je već 30+ godina aktuelan, zašto se ne koristi masovno kod svih marki, modela, proizvodjača ako je tako dobro rešenje?
Zašto se ne koristi na busevima u javnom prevozu recimo, ili kombijima/ pikapovima i sličnim vozilima koja daleko više i kilometara i radnih sati imaju nego obična putnička kuća vozila?
Možda jer je tamo prioritet pouzdanost i predvivost troškova eksplaatacija na bazi velike kilometraže...busevi često su 500,000+ km a nije retko ni 1,000,000km da prelaze bez ozbiljnijih kvarova tipa remonta motora.
Samo nagadjam, šta je razlog uvodjenja odnosno izbacivanja SS tokom proteklih decenija.
Re: Start-Stop sistem
Ko kaže da se ne koristi? Sve više se koristi, i sve je napredniji.
Prvi put čujem da ga je neko u skorije vreme izbacio, stvarno nam treba primer. Dapače, ubacuju dodatne baterije i gase čak motor u vožnji, a startuje ga alternator. Niko ne kaže da je to optimalno za sve delove motora, ili motor uopšte, ali i pored svega sve su bolji motori i trajniji.
Takođe za lanac ili remen probleme, ne treba da generalizuješ marke, jer tačno određeni motori imaju problem, nemaju svi. Očigledno igraju na ivici žileta pouzdanosti, performansi i profita.
Prvi put čujem da ga je neko u skorije vreme izbacio, stvarno nam treba primer. Dapače, ubacuju dodatne baterije i gase čak motor u vožnji, a startuje ga alternator. Niko ne kaže da je to optimalno za sve delove motora, ili motor uopšte, ali i pored svega sve su bolji motori i trajniji.
Takođe za lanac ili remen probleme, ne treba da generalizuješ marke, jer tačno određeni motori imaju problem, nemaju svi. Očigledno igraju na ivici žileta pouzdanosti, performansi i profita.
Re: Start-Stop sistem
Primer sam već naveo pa da ne ponavljam.
Pa o tome i jeste od prvog vagona priča, nije optimalno za trajnost motora da se svako malo pali i gasi a to da su motori trajniji naveo sam primere da to nije baš tako kod velikih masovnih proizvodjača u tzv., ekonomik klasi vozila gde se prave milionske serije motora.
Možda kod nekih viših klasa se više pažnje posveti svemu pa onda i motori traju kao nekada.
Baš tako, zato sam i napisao primere gde je to tako očigledno i bez poznavanja materije /dodira sa tim vozilima jer je postalo opšte poznato po skandalima/.
Honda ili Toyota svakako nisu u toj priči bar za sada što se tiče takve igre.
Hibridi i baterije ćemo tek videti koliko je stvarni radni vek, ne računam isksutva sa Priusima i sličnima koji koriste NiMh baterije gde je 15+ godina sasvim normalno da imaju radni vek.
Koliko znam većina proizovdjača EV daje samo 150,000km garanciju.
Pa o tome i jeste od prvog vagona priča, nije optimalno za trajnost motora da se svako malo pali i gasi a to da su motori trajniji naveo sam primere da to nije baš tako kod velikih masovnih proizvodjača u tzv., ekonomik klasi vozila gde se prave milionske serije motora.
Možda kod nekih viših klasa se više pažnje posveti svemu pa onda i motori traju kao nekada.
Pa jesu odredjene marke odlučile da igraju kako si napisao a neke druge nisu. One marke koje nemaju problema i ne pominjem tako da nije generalizovanje nego konkretno po imenu.Očigledno igraju na ivici žileta pouzdanosti, performansi i profita.
Baš tako, zato sam i napisao primere gde je to tako očigledno i bez poznavanja materije /dodira sa tim vozilima jer je postalo opšte poznato po skandalima/.
Honda ili Toyota svakako nisu u toj priči bar za sada što se tiče takve igre.
Hibridi i baterije ćemo tek videti koliko je stvarni radni vek, ne računam isksutva sa Priusima i sličnima koji koriste NiMh baterije gde je 15+ godina sasvim normalno da imaju radni vek.
Koliko znam većina proizovdjača EV daje samo 150,000km garanciju.
- Ivan
- Postovi: 9886
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Start-Stop sistem
Ev clinic je utvrdio nenormalnu degradaciju baterija kod toyote i lexusa, samo sto je fabrika vrlo kvarno podesila da ne izbacuje gresku dok ne padne ispod 50% kapaciteta.
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23827
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Evo cisto da se vidi, lepo ga danas ugasio hladnog, nije ni crticu digao temperaturu.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- carov2
- Postovi: 4206
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Ja sam skoro u Grčkoj, zaboravio sam da napišem, upalio sam auto ujutru, još je bio u "dynamic" modu, vozio 50m, pa ide raskrsnica gde sam usporio/stao, on ga ugasio.
Tako da, u mom slučaju, samo tako gasi, lagano, lagana priča... verovatno preko veze, ne čeka sve parametre...
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Tako da, u mom slučaju, samo tako gasi, lagano, lagana priča... verovatno preko veze, ne čeka sve parametre...
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Re: Start-Stop sistem
Tako par puta i mora generalna. Bolje vi to ipak gasite, šta znaju u VAG, Castrolu, Ravenolu…
- carov2
- Postovi: 4206
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Ej bre, kakve veze ima Ravenol sa mojim autom?
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Sent from my LE2121 using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23827
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Nidza je vredno radio i polozio sve ispite iz tribologije i eksploatacije masina, sad prelazi na masinske elemente.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23827
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Nastavak o tempomatu na viewtopic.php?f=15&t=4777&start=45#p1071485
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23827
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Start-Stop sistem
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money