apropo sestougaonog klina pumpe, cuo sam ovde kod mene neki majstor to resava sa uniorovim inbus kljucem, ne znam detalje ali navodno odneses kvalitetan inbus kljuc i on to resi maltene dozivotno da sluzi i garantuje za to, tako pricaju neki
Razmatram kupovinu golfa 6 ili audi A3 sa dsg6 sa motorima 2.0 TDI 140/170 EA189 oznake CBAB/CBBB ili golf 7/A3 sa 2.0 150 ks EA288 euro 5 (2013-2015) oznake CRLB. Ima li neko iskustva sa ovim motorima? Da li je stariji bolji što se tiče pouzdanosti na duže staze?
Ja mogu samo da ti kažem da su u tim motorima sredili greške predhodnih 2.0TDI, nemaš problema sa glavom, diznama i uljnom pumpom.
Sa druge strane, to su motori vec 10-15 godina stari, ko zna šta može da im fali.
Na Euro6 crkava vodena pumpa na manjim kilometražama. Ne znam kako je ma Euro5, ali do sada su već verovatno zamenjene s obzirom na starost i kilometražu koju su prešli.
Ako su one plastične onda su masovno crkavale. Dobra je zamena za one sa metalnim krilcima kakve hepu pravi npr. Ja sam takvu uzeo kad sam odradio veliki servis po kupovini auta. Evo 30xxx km, radi ko satic.
Imamo u firmi i familiji tri 2.0 tdi motora. Jedan od 102 KS i dva od 150 KS, generacije 2016. najstariji.
Na sva tri je zamenjena pumpa rashladne tečnosti u garanciji i od tada nije bilo nikakvih drugih problema. Kilometraže su trenutno na oko 265 000, 165 000 i oko 60 000 km.
Ne napravi pumpa problem da te ostavi na putu. Na dva nam je procurela, a na jednom je zaglavila klapna koja reguliše protok.
I pored toga smatram da su motori dobri, ali to im je boljka.
@Gaginh0
Nije valjda da i CR motori imaju problem sa glavom? Znam za PD da je bilo varijanti sa problemima.
@sebekkg
Čuo sam za problem sa vodenim pumpama, dobro je da postoji kvalitetniji aftermarket deo. Koliko je koštala takva vodena pumpa?
@mix024
Da li slučajno postoji problem sa povećanom potrosnjom ulja? Čuo sam da verzija 2.0 TDI 184ks ima taj problem, verovatno su stavili lošije uljne karike kao kod TFSI motora.
I PD i CR motori imali problema sa glavom, kao i raniji VW dizeli sa pretkomorom...to ih prati decenijama već, ali su sredili u kasnijim verzijama i novijim godištima..
Zato se pri kupovini VW preporučuje i vrlo detaljno upoznavanje sa kodnim oznakama motora, što zbog glava što zbog dizni, i koje godište , i tako to....
Ali, nije svaki motor u problemu i nije svaki vožen i održavan isto i nije svaki koji se prodaje originalno stanje...pogotovu ako je iz uvoza može biti i da je već repariran (o) do tada nešto.
Serije motora posle negde 2015. godine i 2,0i 1,6. dizela su ok, i uporedivi su sa dizelima ostalih proizvodjača a za godišta pre videti ono gore.(može a i ne mora da bude "problem", kako zapadne ali oprez nije na odmet.)
Biturbo 2,0 mogu da iznenade sa troškovima za komplet turbina sa izduvnom granom....dešava im se..
Noviji VW dizeli sa izmenjenim upravljanjem motora, /2016+/ softverom, imaju ponekad problema sa taloženjem čadji, da DPF regeneracijom, sa EGR i tako to ali opet dosta zavisi od načina upotrebe auta.
Neki od tih motora sa izmenjenim softverom nakon skandala sa lažiranjem nisu mogli u Nemačkoj da prodju AU (tehnički za izduvne gasove) pa je VW otkupljivao nazad od vlasnika, pre svega su Transporter i pikap modeli bili ugroženi (ali je motor isti) manje više kod svih modela).
Kod nas naravno može svaki da prodje,. pa to i nije tema.