Isplativost električnih vozila
Re: Isplativost električnih vozila
Nezadrživo srljamo u progres.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Pa ako jedan ne radi, drugi ce raditi xx km dalje... Drugo, videli ste Tesline punjace, 10 komada jedan do drugog. Tako ce doci i ostali veliki, Ionity i ostali. Svi koji budu imali garazna mesta, kuce, moci ce da pune kod kuce, pa ce im ti brzi punjači trebati 5x godisnje. Ostali ce imati u zonama AC punjace gde ce moci da parkiraju i pune. Baterije rastu iz dana u dan. Sad je xx modela sa 100+kWh, domet 500km neke normalne voznje. Ko ima kucu + solarne panele, eto bukvalno besplatne voznje.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
A mi sa benzincima iz akcize da finansiramo puteve.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Neće se država ovajditi niti razmišljati u tom smeru, dok se broj značajnije ne uveća, a to neće skoro. Nova kola višeg segmenta se ovde i tako kupuju neuporedivo manje nego polovna.
Re: Isplativost električnih vozila
Zameni se komplet baterija sa elektronikom (inverterima), tako je kod nekih EV, mislim da je kod Mercedesa jedino tako i moguće osposobiti EV do prvobitnog stanja baterije.kami napisao: 30 Jul 2023, 10:26Kako mislis zamena baterije? Ko menja bateriju osim ako je u garanciji i to 160.000km ili 8 godina.matematicar napisao:sto ustedis na gorivu za nekoliko godina vratis odjednom kad dodje baterija za zamenu
Zamenis izumrle celije kao sto ces zameniti dizne kad crknu, a ne ceo motor.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
I to u ovlašćenom zbog softverskog uparivanja baterije sa šasijom a nekako mislim da ovlašćeni sve i da može ne bi radili popravke pojedinih ćelija na zahtev.
To sa zamenom pojedinih ćelija je moglo kod starijih baterija koje se mogu rasklapati
Ove novije su zalivene u jedan blok, bezbednost pri sudaru, probijanje mehanički, hladjenje i predgrevanje zbog optimalnog punjenja itd...baš gledao skoro klip gde objašanjavali stroge sigurnosne zahteve za litijumske.
Za sada dok nema poreza i akcize na struju je EV kod nas ubedljivo najjeftinije ali do kada će postojati besplatni punjači je pitanje.
EV i baterije deluje super rešenje ali kada se pročitaju kao ovde opisan iskustva iz prakse gde umesto 8 sati putovanje traje 3 dana onda i nije baš svejedno imati jedan porodični auto.
Ok, Tesla i Kinezi su rešili ta pitanja dometa sa većim baterijama odavno ali to je nama tako nedostupno da je praktično SF za nas.
Re: Isplativost električnih vozila
Eno testostiron išao u Budvu sa BMW, samo jedno punjenje.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Ne budi lenj, okači link.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Isplativost električnih vozila
Nije prob.
- aboki
- Postovi: 221
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Isplativost električnih vozila
Išli su prošle godine iz SAT-a do Grčke, ali EQE i 100kwh baterija
Hvala svima, da ne odgovaram pojedinačno
Meni je plan bio da idemo do HR preko Bosne, ograničenja su 60-80 i tu ne bih osetio krovni kofer. Realno bih imao jedno stajanje do Brača npr.
Za 1. Maj smo išli na Jahorinu, 940km, bez kofera bilo. Žena neće u HR, na kraju ja nisam hteo Scenicom i eto, tako ispalo...
Glupo zvuči, ali nekako mi lakše da čekam dok se punim. Znam da ne mogu dalje, nego da čekam da mi dete prođe nervoza od sedenja u sedištu.
Prošle godine smo došli iz cuga nazad i nisam mogao da je stavim u sedište posle. Eto, to su neki razlozi, mada i dalje tvrdim da nije auto za ovaj put.
Magistralom do HR ili CG, lagano. Nemam matematiku da utučem 10-15000e u veći auto, sa baterijom od bar 77kwh, da bih jednom godišnje otišao do Grčke.
Za te pare mogu uzimati rent a car i plaćati gorivo i putovati 10-15 godina na more.
Možda subjektivan osećaj, jer ovi za sus motorima zagrejaše okolo
Sad zavisi od auta, pretpostavljam da limuzine troše oko 25kwh na 100km, znači na svakih 350km da gledaš brzi punjač
Pretpostavljam kad je nešto dž, nemaju interes da popravljaju.
Našao sam kad sam stigao kući da ima za dž i par Lidla u Solunu, ali kasno, plus šta da radim u Lidlu toliko.
U principu, kao gore. Punjač je za dž, pa verovatno nemaju interes da popravljaju.
Vidim da u Cosmosu prave još 4 preko solarnih panela, tako da bi trebalo da bude 8 ukupno.
A kad nestane struje, moze dalje biciklom...


Hvala svima, da ne odgovaram pojedinačno

Meni je plan bio da idemo do HR preko Bosne, ograničenja su 60-80 i tu ne bih osetio krovni kofer. Realno bih imao jedno stajanje do Brača npr.
Za 1. Maj smo išli na Jahorinu, 940km, bez kofera bilo. Žena neće u HR, na kraju ja nisam hteo Scenicom i eto, tako ispalo...
Glupo zvuči, ali nekako mi lakše da čekam dok se punim. Znam da ne mogu dalje, nego da čekam da mi dete prođe nervoza od sedenja u sedištu.
Prošle godine smo došli iz cuga nazad i nisam mogao da je stavim u sedište posle. Eto, to su neki razlozi, mada i dalje tvrdim da nije auto za ovaj put.
Magistralom do HR ili CG, lagano. Nemam matematiku da utučem 10-15000e u veći auto, sa baterijom od bar 77kwh, da bih jednom godišnje otišao do Grčke.
Za te pare mogu uzimati rent a car i plaćati gorivo i putovati 10-15 godina na more.
Nisam gasio, 21,5 većinom, jednom je bila na 21C. Jedino slabije hlađenje sam primetio ka tamo, kad sam uključio ECO mod dok smo bili čekali na granici.
Možda subjektivan osećaj, jer ovi za sus motorima zagrejaše okolo

Za tebe 100kwh baterijacarov2 napisao: 29 Jul 2023, 18:37 Ja bih opet stavio akcenat na neverovatno mali domet na autoputu.
Uzimam u obzir da se vozi po ograničenju ili malo preko, znači 140 kmh.
Ja lično, relacije koje često vozim, preko Bugarske do Grčke recimo, ili autoput do Niša...su relacije gde nema merenja prosečne brzine, nema policije, dobar put, u Bugarskoj je ograničenje 140 kmh, tako da vozim dosta brže od toga.
Sent from my LE2121 using Tapatalk


Ovo je sve za besplatne punjače. Na ovima gde se plaća svi rade i nigde nikog.carov2 napisao: 29 Jul 2023, 10:14 Iznenadio me je broj: "punjač ne radi, punjač nije u funkciji, morao sam da čekam i slično..."
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Pretpostavljam kad je nešto dž, nemaju interes da popravljaju.
Pa nije radio taj kod salona nameštaja. Tj jedan BMW je bio nakačen i onda meni nije hteo. Da li je do toga, ne znam.kami napisao: 29 Jul 2023, 12:26 Znaci i Grcima svaki drugi punjac ne radi?
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Našao sam kad sam stigao kući da ima za dž i par Lidla u Solunu, ali kasno, plus šta da radim u Lidlu toliko.
U principu, kao gore. Punjač je za dž, pa verovatno nemaju interes da popravljaju.
Vidim da u Cosmosu prave još 4 preko solarnih panela, tako da bi trebalo da bude 8 ukupno.
A kad nestane struje, moze dalje biciklom...

Re: Isplativost električnih vozila
Sve popravljaju, raspertlavaju baterije, rasturaju motore, baš sve. Ev Clinic Zg.ljubitelj napisao: 31 Jul 2023, 09:27 To sa zamenom pojedinih ćelija je moglo kod starijih baterija koje se mogu rasklapati
Ove novije su zalivene u jedan blok, bezbednost pri sudaru, probijanje mehanički, hladjenje i predgrevanje zbog optimalnog punjenja itd...baš gledao skoro klip gde objašanjavali stroge sigurnosne zahteve za litijumske.
Uglavnom sve, većina hibrida je nepopravljiva, ali sa EV je znatno optimističnije.
Re: Isplativost električnih vozila
Nisam mislio na budženja nego da bude kao fabrički rešeno i potpuno isto sigurnosno.
Daj neki link gde rade tu zamenu pojedine ćelije u zalivenim blokovima baterija, možda promenim mišljenje koje sam do sada stekao na primerima.
Daj neki link gde rade tu zamenu pojedine ćelije u zalivenim blokovima baterija, možda promenim mišljenje koje sam do sada stekao na primerima.
Re: Isplativost električnih vozila
Ni jedno osiguravaju društvo ili ovlasten servis neće prihvatiti budzevinu.. A da ne pričam o problemu sa blagim sudarima kada je samo malo oštećena struktura kucista baterije koja je osnova sasije, tu se skoro po pravilu otpisuje auto... i to se registruje u sistem, pa ga cik registruj posle toga. Biće takvih za izvoz u Srbiju 
A evo sada iskaču problemi prevoza i skladištenja elektricnih automobila, posle ovog požara na brodu...
Verovatno ce doci trenutak kada će sve to da se izdefinise i bude malo jasnije oko mogućnosti, mada proizvođači idu na to da se sve menja zbog brzine i zarade i onako i ovako. Možda dodje neka regulativa od Evrope u tom smeru.. Videcemo, sve je to na dalekom štapu...

A evo sada iskaču problemi prevoza i skladištenja elektricnih automobila, posle ovog požara na brodu...
Verovatno ce doci trenutak kada će sve to da se izdefinise i bude malo jasnije oko mogućnosti, mada proizvođači idu na to da se sve menja zbog brzine i zarade i onako i ovako. Možda dodje neka regulativa od Evrope u tom smeru.. Videcemo, sve je to na dalekom štapu...
Re: Isplativost električnih vozila
To su jos uvek nove baterije bez izrazenih problema.ljubitelj napisao:Nisam mislio na budženja nego da bude kao fabrički rešeno i potpuno isto sigurnosno.
Daj neki link gde rade tu zamenu pojedine ćelije u zalivenim blokovima baterija, možda promenim mišljenje koje sam do sada stekao na primerima.

Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
A svoja kola u fabrici popravljaš?ljubitelj napisao: 31 Jul 2023, 18:05 Nisam mislio na budženja nego da bude kao fabrički rešeno i potpuno isto sigurnosno.
Daj neki link gde rade tu zamenu pojedine ćelije u zalivenim blokovima baterija, možda promenim mišljenje koje sam do sada stekao na primerima.
Re: Isplativost električnih vozila
Pa nego kako drugacije - kod ovlastenih servisa od strane fabrike
, i da rade onako kako je to fabrika propisala.... Osim ako ga ti odrzavas negde drugde
bar u garantnom roku ...

