Isplativost električnih vozila

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21745
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Isplativost električnih vozila

Post od nidza »

Koja garancija na Teslu iz 2009. kojoj je pao kapacitet zbog kvara nekoliko ćelija nakon pređenih 400.000km? Ako se ne varam, za 2500e su vratili pun kapacitet, ima sve na njihovom sajtu. Dovežena na točkovima iz Norveške.
dzonic87
Reactions:
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: Isplativost električnih vozila

Post od dzonic87 »

To je mašina električna
Inače interesantno mi, nakon nekoliko tekstova, da se onaj MG EV4 odlično pokazao na testovima - kažu da ima bolji tj elektromotor koji ima bolju iskorišćenost energije nego ID3/4 (SAIC je valjda partner VW-a).
Takođe kažu da su im baterije modernije... Biće zanimljivo sa kinezima, meni se EV4 sviđa - u crvenoj boji i kada bi bilo sigurno da dobijaš subvencije (100%, a ne slanjem nekakvih glupih zahteva, pa možda je budžet za subvencije već ispražnjen)
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20410
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Isplativost električnih vozila

Post od Heinz »

Ako bude 34k možda i bude zanimljiv. Koliko beše subvencija?
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15306
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Isplativost električnih vozila

Post od pedja »

5k€ za elektro

TapaT

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Isplativost električnih vozila

Post od ljubitelj »

kami napisao: 01 Avg 2023, 11:30
ljubitelj napisao:Nisam mislio na budženja nego da bude kao fabrički rešeno i potpuno isto sigurnosno.
Daj neki link gde rade tu zamenu pojedine ćelije u zalivenim blokovima baterija, možda promenim mišljenje koje sam do sada stekao na primerima.
To su jos uvek nove baterije bez izrazenih problema.
Slika

Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Čitam 3 puta i nigde ne vidim da su uradili tu popravku i doveli u originalno stanje.
Puno je opisa naokolo, konkretno jako malo.
Ok, kupili su neispravnu baterija da bi analizirali kvar i pokušali da naprave namenski alat, toliko sam razumeo.
I da ako je baterija samo 30 dana bila u problemu da je kvar nepopravljiv.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Isplativost električnih vozila

Post od ljubitelj »

nidza napisao: 01 Avg 2023, 11:42
ljubitelj napisao: 31 Jul 2023, 18:05 Nisam mislio na budženja nego da bude kao fabrički rešeno i potpuno isto sigurnosno.
Daj neki link gde rade tu zamenu pojedine ćelije u zalivenim blokovima baterija, možda promenim mišljenje koje sam do sada stekao na primerima.
A svoja kola u fabrici popravljaš?
A ti, jel putuješ u Češku sa Škodom u fabriku na popravku?

Ja ne idem u fabriku da popravljam niti auto niti bilo koji uredjaj koji imam.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21745
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Isplativost električnih vozila

Post od nidza »

ljubitelj napisao: 01 Avg 2023, 20:37
nidza napisao: 01 Avg 2023, 11:42
ljubitelj napisao: 31 Jul 2023, 18:05 Nisam mislio na budženja nego da bude kao fabrički rešeno i potpuno isto sigurnosno.
Daj neki link gde rade tu zamenu pojedine ćelije u zalivenim blokovima baterija, možda promenim mišljenje koje sam do sada stekao na primerima.
A svoja kola u fabrici popravljaš?
A ti, jel putuješ u Češku sa Škodom u fabriku na popravku?

Ja ne idem u fabriku da popravljam niti auto niti bilo koji uredjaj koji imam.
To sam samo hteo da napišeš. Pogledaj kako radi već nekoliko puta spomenut EV Clinic iz Zg, a nisu jedini, iako je sektor tek u razvitku. Ja čak očekujem da će EU zakonski da propiše parcijalnu popravku kao obaveznu, a ne nepotrebnu zamenu kompletnih sklopova, koji se kod EV kudikamo lakše popravljaju od klasičnih automobila, jer su neuporedivo jednostavniji.

Posebno će imati uticaja zbog retkih metala, biće neophodna maksimalna održivost koncepta.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20410
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Isplativost električnih vozila

Post od Heinz »

Najbolje da uvedu zamenjivost baterije od strane korisnika. Kao za mobilne telefone. Posle 100 god

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
123456
Reactions:
Postovi: 2296
Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
Lokacija: Slovenija

Re: Isplativost električnih vozila

Post od 123456 »

nidza napisao: 01 Avg 2023, 20:51
ljubitelj napisao: 01 Avg 2023, 20:37
nidza napisao: 01 Avg 2023, 11:42
ljubitelj napisao: 31 Jul 2023, 18:05 Nisam mislio na budženja nego da bude kao fabrički rešeno i potpuno isto sigurnosno.
Daj neki link gde rade tu zamenu pojedine ćelije u zalivenim blokovima baterija, možda promenim mišljenje koje sam do sada stekao na primerima.
A svoja kola u fabrici popravljaš?
A ti, jel putuješ u Češku sa Škodom u fabriku na popravku?

Ja ne idem u fabriku da popravljam niti auto niti bilo koji uredjaj koji imam.
To sam samo hteo da napišeš. Pogledaj kako radi već nekoliko puta spomenut EV Clinic iz Zg, a nisu jedini, iako je sektor tek u razvitku. Ja čak očekujem da će EU zakonski da propiše parcijalnu popravku kao obaveznu, a ne nepotrebnu zamenu kompletnih sklopova, koji se kod EV kudikamo lakše popravljaju od klasičnih automobila, jer su neuporedivo jednostavniji.

Posebno će imati uticaja zbog retkih metala, biće neophodna maksimalna održivost koncepta.
Kao što su propisali parcijalnu popravku DPF-a, AdBlue...iza svega se krije interes i samo interes. EV će se iznajmljivati kao mobilni telefoni a koncept će biti održiv koliko ga guraju lobiji koji stoje iza njega.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21745
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Isplativost električnih vozila

Post od nidza »

To vi tamo u razvijenim zemljama treba da se plašite, ovde su kola 15g stara u proseku. Mi smo mirni do 2060te minimum.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24626
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Isplativost električnih vozila

Post od dragvorl »

Niko da se ne plasi u Srbiji, nego ovi u razvijenim zajednicama. :) Ko da gospodin govori. :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15306
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Isplativost električnih vozila

Post od pedja »


Heinz napisao:Ako bude 34k možda i bude zanimljiv.
Kako ako?
U prodaji je sa tom startnom cenom.



TapaT

dzonic87
Reactions:
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: Isplativost električnih vozila

Post od dzonic87 »

Da da, ja sam gledao onaj srednji paket, koji dolazi sa većom baterijom i bržim punjenjem.
Samo je problem, ovde, što subvencije nisu garantovane - nego plati ti pa ćemo videti dal imamo još para u budžetu
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20410
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Isplativost električnih vozila

Post od Heinz »

Pa tako je bilo i stan kad kupuješ.
Mada EV ne bih subvencionisao.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Isplativost električnih vozila

Post od ljubitelj »

nidza napisao: 01 Avg 2023, 20:51
ljubitelj napisao: 01 Avg 2023, 20:37
nidza napisao: 01 Avg 2023, 11:42
ljubitelj napisao: 31 Jul 2023, 18:05 Nisam mislio na budženja nego da bude kao fabrički rešeno i potpuno isto sigurnosno.
Daj neki link gde rade tu zamenu pojedine ćelije u zalivenim blokovima baterija, možda promenim mišljenje koje sam do sada stekao na primerima.
A svoja kola u fabrici popravljaš?
A ti, jel putuješ u Češku sa Škodom u fabriku na popravku?

Ja ne idem u fabriku da popravljam niti auto niti bilo koji uredjaj koji imam.
To sam samo hteo da napišeš. Pogledaj kako radi već nekoliko puta spomenut EV Clinic iz Zg, a nisu jedini, iako je sektor tek u razvitku. Ja čak očekujem da će EU zakonski da propiše parcijalnu popravku kao obaveznu, a ne nepotrebnu zamenu kompletnih sklopova, koji se kod EV kudikamo lakše popravljaju od klasičnih automobila, jer su neuporedivo jednostavniji.

Posebno će imati uticaja zbog retkih metala, biće neophodna maksimalna održivost koncepta.
To šta će biti jednog dana je nešto sasvim deseto od toga kako je danas.

A što ti ne napišeš šta ti radiš, i gde ideš na popravku?
Zašto ti još ne koristiš i nemaš EV kada si odličan kandidat sudeći prema potrebama koje imaš od vozila svakodnevno?

Pa evo prilike da mi pomogneš da pogledam konkretno tu reparaciju zalivenih novih litijumskih baterija, ja za to ne znam i pored tog više pomenutog uopšteno EV klinik rada, a evo sada nisu jedin kažeš za takve popravke.

Što kriješ saznanja koja imaš :)
Odgovori