Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1150
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Post od pegazbre »

Od poznatog to znaci, neko od prijatelja ili rodbine prodaje auto gde ili sam upucen u odrzavanje ili im verujem da me nece zerznuti, sto je jako redak slucaj (da poznanik prodaje :) ). Kupovina od vlasnika isto nista ne znaci (kad pricamo o potrosnji ulja) i u istom si riziku kao i kupovina na placu.

Ako pricamo o kupovini od poznatog brenda ciji motori ne trose toliko ulje (svaki auto mora da trosi nesto ulja), ja sam hteo Hondu/Toyotu ali ponudjeno se ne svidja gospodji i dzabe ja nju ubedjujem kako su to pouzdani auti kad ona meni na to, onda ce mo Focusa uzeti jer nas dobro i ovaj sluzi i svidja joj se. Tako da je cela polemika ovde spala na tri modela, Ford, Mazda, Astra.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Post od ljubitelj »

OMP napisao: 29 Avg 2023, 11:59
ljubitelj napisao: 29 Avg 2023, 11:53


1 na 10k ne spada u temu potrošnje ulja, zanemariva je, većina motora je takva i to je normalno stanje.
ja o tome pricam, to se moze ocekivati od svih motora pa i od te mazde
Da je tako onda se ne bi prodavali auti sa opisom "motor schaden" kod derivata tih Mazdinih motora.

Sasvim drugačije, od Mazde se može očekivati 10 (deset) litara potrošnje ulja. U tome je problem i oko toga je priča da li je rizično ili ne uzimati ih jer se ne zna koliko je blizu generalna popravka motora.

Potrošnja ulja je u proporciji sa potrošnjom goriva, postoji formula za to i može se egzaktno odrediti status motora po tom pitanju da li je u normali ili (daleko) previše ulja troši.

Kada se kaže da motor ne troši ulj izmedju zamena to se čita ovako-
nema potrebe dolivanja dodatnog ulja.
Kada se kaže da motor troši (ili što Rusi kažu ždere) ulje to se čita- dolivam stalno ulje svako malo na par hiljada i to mora da se uradi inače motor ostane bez ulja dok se sačeka redovni interval.

I to tako svi podrazumevaju :)
Poslednja izmena od ljubitelj u 29 Avg 2023, 17:10, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9414
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Post od OMP »

ja ne videh te motor schaden varijante a svaki dan visim po svim CH oglasima, doduse te mazde sa 2.0 motorima mi jako retko izlaze samo 1.6 a kod njih nikad nisam video da je motor problem... a i lepo su majstori rekli ako je motor dobro odrzavan i normalno se vozi ne bi trebalo da bude problema, to je ista prica kao i kod 1.6 hdi
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Post od ljubitelj »

Pa gledaj motore 1.8, 2.0. 2,3 te serije sa lancem i to kako Mazde tako i Fordove, Volvoe, Jaguare, Land Rovere i ine u koje se stavljao.
Majstori kažu da je ta familija motora sa fabričkom greškom u izradi, i da svaki ima problem samo je pitanje na koliko km se ispoljava i u kom obimu. I to nema veze sa održavanjem ovako ili onako jer su svi ti motori identičnih delova koji se troše ubrzano.

To je toliko dobro poznato da stvarno ne vidim više potrebu objašnjavanja te proste činjenice.
Volvo je povukao 2.0 posle samo 3 godine korišćenja tog motora.

Meni dodje nekako i logično da stalno pratiš oglase, možeš naći džabalesku primerke vozila sa takvim motorima a ovde se uvek nadje naivni kupac da proguta priče. I naravno kupuje u vidjenom stanju bez ikakve garancije pa priča ništa ne košta :)

I ne pričamo o 1.6 motoru jer si rekao da je sa kaišem i uopšte sasvim drugačiji od ovih.

1.6 HDI odredjenih godišta nema problema sa potrošnjom ulja, uopšte nije ista priča.
Tamo je opet usled fabričke greške problem nedolaska ulja tamo gde treba u količini koja treba.
I to nije slučajna nekakva priča nego stvarno stanje stvari koje se i dogadja u praksi.
Zato taj motor i jeste rizičan, u toj jednoj konkretnoj varijanti, za nabavku kao polovan jer se takodje ne zna koliko je blizu neophodan remont.
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1150
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Post od pegazbre »

Ja sam gledao iste mazde 3 sa 2.0 motorom na mobile.de i to najeftinije modele, nisam nasao da iko spominje da je motor otisao.

Treba razlikovati fabricku gresku koju su recimo imali Fordova verzija Mazdinog motora od regularne potrosnje ulja koje ima motor (pa i kod istog tog motora kad su pooravili karike).

Ja sam danas bas trazio info o tim mazdinim motorima koji se koriste u Mazdi i nalazio sam probleme s apotrosnjom ulja ali to su sve bili modeli Mazde 3 i Mazde 6 od 2005-2007 godine, nisam uspeo da nadjem za novije modele nista a taj motor je imao mnogo revizija tokom vremena i 2012 je zamenjen prvom verzijom skyactive-g motora u redizajnu Mazde 3 BL
maniaxxx
Reactions:
Postovi: 6545
Pridružio se: 14 Nov 2012, 20:34
Lokacija: Slovenija

Re: Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Post od maniaxxx »

ljubitelj napisao: 29 Avg 2023, 11:47 Odeš na mobile.de, pogledaš koliko se vozila sa tom familijom motora prodaju nakon 120-150.000km sa fusnotom "pokvaren motor, troši ulje", prebrojiš takve i uporediš sa brojem onih koji zaista jesu prešli jače kilometraže.
Te priče servisera da je uvek ne znam kakvo neodržavanje razlog problema se time lako proveri, da li je bajka ili drži vodu...broj tih motora je u milionima u raznim vozilima pa je uzorak statistike dovoljno relevantan.

Moje mišljenje je da ako sam znaš i spreman si da se baviš reparaturama motora onda samo napred ali ako nemaš mogućnosti za to i osloniš se za posetu servisima i za sitnice onda može da bude i skup taj sport.

Na tebi je procena, Ford, Mazda, Volvo, Jaguar su svi isti što se mehanike i deljenja motora tiče, i imaju manje više iste probleme...razlika medju njima je enterijer, količina opreme i osećaj -trim- u vožnji.

Sve iz Ford grupe tih godina je ispod prosečnog kvaliteta i nije pravljeno da traje, zato su im i cene polovnih tako povoljne u odnosu na druge iz istog segmenta.

Ako se Mazda svidja uzeti to što srce traži pa šta bude...neki put to bude i dobro.
Za Mazde 155.000km je već zavidna predjena kilometraža ja bih rekao, u smislu da očekivanja da se sedne u auto i vozi narednih 5 godina recimo bez popravki ispod haube.

Honda ili Tojota kao što je pomenuto imaju zavidnu kilometražu na 300.000km, kada možda treba nešto da se popravlja.

Prosto razlika je u kvalitativnim nivoima nečega što je Ford i što je japanac.
(Mazda tih godina nije bio japanac po kvalitetu rekao bih već kao i svaki drugi Ford mešano meso, kako zapadne koja verzija i serija- godište).

Ja bih zanemario navode ljudi koji su vozili kao nove Mazde- Fordove i onda prodali sa malim kilometražama ili su ih kratko samo par godina vozili pa onda iz toga zaključak kako to onda važi i za jače kilometraže.

E sad, sve ovo je samo jedno razmišljanje koje je subjektivno i odnosi se na kupovinu polovnog auta koja je jelte bez garancije.
Ja bih na polovnom autu poslednje na spisku procene pogodnosti gledao to kako izgleda, svidja se ili ne svidja i tako te površne estetske karakteristike ako imam problem sa potencijalnim održavanjem jer mi to nije dostupno da radim u svojoj režiji. Pretpostavka je da se menja sadašnji polovni za drugi polovni auto iz razloga da se održi ili smanji trošak održavanja na istom nivou.
Sta ti napisa i ostade ziv...imao sam i mazde i par fordova i sta si napisao je teska glupost. I mazda nije japanac, a za razliku od honde i toyote jedina je pravljena u japanu. A imao sam i toyote i honde tako da znam sta pisem.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Post od ljubitelj »

Treba razlikovati fabricku gresku koju su recimo imali Fordova verzija Mazdinog motora od regularne potrosnje ulja koje ima motor
Pa o tome je i cela priča.
Regularna potrošnja ulja, nema dolivanja, se uopšte i ne pominje jer i nije tema o kojoj ima bilo šta da se posebno priča.

Tema je fabrička greška koju su imali ti neki Mazdini motori, i kako kažeš ima raznih verzija kroz godišta a na kraju je komplet Mazda (kao i svi ostali) obustavila izradu i napravila potpuno drugačiji motor koncepcijski.

Ako imaš volje da istražuješ po VIN broju šasije i rednom broju motora u tom nekom primerku šta se očekuje samo napred, uostalom vidim da je već napred odlučeno da se uzme motora bilo u Fordu ili Mazdi pa neka bude sa srećom odabir.
Pitao si za mišljenje, ja sam izneo moje subjektivno a kako se Vama svidja taj auto onda je logično i da ga uzmete jer Vama odgovara i ne smeta ono što bi meni smetalo. A već imate majstore razradjeno za Fordove pa je i to bonus.

Ja sam ziheraš, ako je nešto na glasu kao kvarljivo ja zaobilazim, zašto bih rizikovao da istražujem kroz praksu verovatnoću dogadjanja problema baš kod mene Ali to sam ja :)
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1150
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Post od pegazbre »

Problematican motor je bio Fordov 1.8 i 2.0 verzija tog Mazdinog motora i to je popravljenom novom revizijom motora tamo negde 2007. Posle toga ovi motori su bili sasvim ok, dok god se redovno odrzavao, trosio je isto ulja kao i bilo koji motor tog godista, primetis potrosnju ali nisi morao da dosipas.

Sve sto nalazim vezano za potrosnju ulja u Mazdinoj izvdebi tog motora, nalazim upravo iz tog perioda pre nego sto je fabricki problem resen (2005-2007) nisam uspeo da nadjem nista za zadnje verzije ovog motora u BL verziji Mazde 3 da imaju problema sa potrosnjom ogromne kolicine ulja, obicno se prica o nekoj normalnoj potrosnji.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9414
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Post od OMP »

ljubitelj napisao: 29 Avg 2023, 17:21 Pa gledaj motore 1.8, 2.0. 2,3 te serije sa lancem i to kako Mazde tako i Fordove, Volvoe, Jaguare, Land Rovere i ine u koje se stavljao.
Posto pricamo konkretno o mazdi 3 BK i BL serije 1.8 motor kod njih nije postojao...2.3 motor je samo MPS verzija i to je neka skroz druga prica, em su retki em jesu problematicni em covek uopste ne razmislja o takvim varijantama, znaci nema poterebe komentarisati nesto sto nije u prici uopste oko kupovine.
Pricamo iskljucivo o 1.6 i 2.0 motorima. taj mazdin 2.0 motor nije bas identican fordovom kao i sto mazdin 1.6 HDi nije identican fordovom i PSA, japanci su to malo doterali i neke stvari sredili pa se tako kod mazdinog HDI motora ne desavaju problemi koje se desavaju kod drugih kola sa tim motorom, tako je malo cacnut i 2.0 motor ali ne znam detalje pa da ne pisem na pamet, to su neke info koje sam ukacio na mazda grupama i u servisu.
Korisnikov avatar
Bogdan
Banned
Reactions:
Postovi: 1129
Pridružio se: 15 Avg 2020, 13:10

Re: Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Post od Bogdan »

Moj Ford Galaxy 2.0 Benzin 145ps 2008 godiste, stvarnih 110,000km imao, ulje trosio 2l na 200km.
Jebiga, tako se potrefilo. Ja bih u sirokom luku obisao taj motor, samo najeba mozes imati, ali tvoje pare tvoj izbor, ti odlucujes...
U svakom slucaju, srecno

Ford S-Max 2,5t

Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1150
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Post od pegazbre »

Sa tim motorom nesto opasno nije bilo dobro jer toliko nisu trosili ni motori koji su imali fabricki problem s uljnim karikama.
Korisnikov avatar
Bogdan
Banned
Reactions:
Postovi: 1129
Pridružio se: 15 Avg 2020, 13:10

Re: Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Post od Bogdan »

Veruj da nisam jedini. Licno ja, sam se previse zaleteo, i dobio sta sam dobio. Kasnije posle svega, samo Lose stvari sam cuo za taj motor. Na kraju je to sve uradjeno od strane auto kuce, ulje vise trosio nije, ostalo je sve duga prica.... I prodao ga, smucio6mi se auto.
Bas taj 2.0 145 PS iz tog dobar je poznat po tome iljne karike odu i tri lepe i srce ulje kao lud, kazem ti, nisam jedini, znam jos dosta slucajeva...
Veruj mi, ne treba ti taj problem, tvoja volja tvoj izbor...

Ford S-Max 2,5t

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Post od ljubitelj »

@o@OMP
Motori iako različite zapremine, 1.8 2.0 i 2.3 imaju istu konstrukciju koja pravi isti problem tako da ako je bilo koji od njih u pitanju to jeste ista uljna tematika.
U to doba je bila Mazda pod kapom Forda, ništa japanci tu nisu sami pravili niti su sami nešto odlučivali.
Tako su i ti motori radjeni onoliko (ne)kvalitetno koliko se uklapalo u Fordovu tradicionalnu politiku ušteda.


Apropo 1.6 HDI isti su svi ti motori komplet blok, razlika ima i to sitnih u softveru.
Svi imaju istu problematiku bilo da su ubačeni u Ford, Mazdu, Volvo, Pežo, Citroen, Tojotu.
To je jedan zajednički razvijena familija motora Forda i PSA od 1.4 i 1.6 zapremine, Mazda se tu ništa nije ni pitala.
Osim Nisana i Tojote dizel motori su strana reč za japanske brendove..
I generalno treba zaobilaziti polovne bilo Mitsubishi bilo Mazda bilo Subaru bilo Honda itd dizelske varijante....
Korisnikov avatar
pegazbre
Reactions:
Postovi: 1150
Pridružio se: 30 Jan 2019, 15:59
Garaža: Opel Astra J 2010 1.6b 116hp, Hyundai Tucson 2023 1.6 t-gdi 150hp

Re: Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Post od pegazbre »

Ok. Nije da branim Mazdu ili Forda i ako sutra na kontroli bude i najmanja sumnlja da nesto nije uredu sa potrsonjom ulja, auto necu uzeti (jer meni prodavac sigurno nece spustiti toliko cenu, jer bice tu sigurno jos nekih stvari za zamenu) ali da pogledamo stvari na malo drugi nacin.

Ajde da kazemo da Mazda nista nije uradila tokom svojih revizija ovog motora, nije resila problem sa uljnim karikama i samo je pitanje vremena tj kilometraze kad ce motor od neke normalne potrosnje ulja (koja ne zahteva nikakvo dosipanje izmenju intevala zamene ulja ali se primeti), poceti da trosi 1L-2l na 1000km ili vise. I Fordov i Mazdin motor vaze za motore koji su kvalitetni i mogu dosta da predju, nisu mali potrosaci benzina ali su pouzadani ako ne racunamo potrosnju ulja u nekom trenutku.

Kod Forda sam proverio i zamena uljnih karika, zajedno sa svime sto se takodje menja kad se otvori motor je bila oko 700e (bar su tako korisnici koji su radili napisali da su platili) i ovde se ne radi generalka na motoru mozda cak i polugeneralka nije u pitanju. Ako ja racunam da sam pre 3 godine za zamenu zamajca, seta kvacila, ulja u menjacu i za ruke na S-Maxu 2.0 TDCI dizelasu dao preko 70.000din onda ova intervencija na karikama i ne deluje skupo a resava problem na duze staze.

Po meni najveci problem je ako postoji potrosnja ulja na nekom motoru a ona NE MOZE da se resi e to je problem. A ovako cena zamene je malo visa nego set kvacila sa zamajcem na novijim dizelasima, gde je zamajac i set kvacila potrosan deo. Da ne pricam o diznama i sl skupim problemima na dizelazima pa ljudi placaju popravke koje su 50% (i vise) vrednosti auta. Pa za svaki dizel mozemo reci, ne bi ja da kupujem to kad tad ce me sacekati zamajac, dizne, turbina a to kosta mnogo vise nego resavanje potrosnje ulja i ljudi i dalje kupuju, dizu kredite i popravljaju ili voze dok se ne raspadne zmajac recimo...

Da ovde pricamo o motoru kao sto je recimo 1.6 THP BMW/PSA benzincu koji ima jako puno problema pa da kazem da posle zamene karika me i dalje cekaju drugi problemi na motoru pa se ne isplati ali stvarno ne nalazim nigde da je ovaj Mazdin motor pa i Fordov Duratec los motor, naprotiv.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kupovina: Ford Focus ili Opel Astra

Post od ljubitelj »

Motor je odličan u svemu osim u tom delu sklopa klip-karike-cilindar.
Dakle sve 5 ali....pohabane karike i cilindar znače i podrazumevaju obaveznu promenu klipa (jer je pojeden kao mekši materijal od samih karika) sa svim karikama i na svim cilindrima (ne samo na onom koji je najveći žderač ulja, a i ne moraju svi cilindri da budu oštećeni jednovremeno na istoj kilometraži).
Zatim se radi obrada i honovanje bloka ili zamena hilzni.
Zatim obavezna zamena dihtunga glave i vrlo verovatno zamena šrafova-brezona glave.

I to kada se sve uradi je opet privremeno rešenje za neko vreme, pa onda opet ispočetka ako se radi sa istim po specifikaciji delovima kao iz prve ugradnje.

Pre je bilo pominjan TSI VWa u vezi sa potrošnjom ulja kod nekih motora- ista je priča. Problem je konstruktivne prirode i nema rešenja da je trajno i pouzdano za ta neka godišta i serije tih motora.

A troškovi popravke motora mogu biti vrlo šareni, i po pitanju delova i po pitanju radova.
To da sve gore navedeno (što ide po PSu da bi se motor vratio u početne norme) meni je teško da se uklapa u 700 evra ali ako je tako super, onda i nije puno nezgodno.
bila oko 700e (bar su tako korisnici koji su radili napisali da su platili)
Znači ako su korisnici (u množini dakle) to popravke već radili problem možda ipak i postoji u realnosti eksploatacije tih motora i kod nas a ne samo po zapadnoj Evropi.

Ja bih pitao prodavca vozila, 1) zašto prodaje auto sa samo 155.000km i 2) da li može da navede koju potrošnju ulja je on primetio. Možda bi odgovori bili inspirativni :)
Već sam mislim napisao, vi volite Fordove i Vama (dvoje koji se pitate) je već sve poznato oko poznavanja servisera pa je i u tome prednost nekog vozila iz Fordove grupe.

Da se ne vrtimo u krug, nije mi ni na kraj pameti da ometam želju za tim autom ali koliko znam bilo je natezanja već oko jednog Forda sa daleko manjim problemom pa sam oprezan iz najbolje želje da ne ulazite opet u lavirint sa majstorima i višekratnim popravkama.

Vama sve odgovara oko predmetnog auta pa samo napred i srećno kao i sa svakim drugim polovnim što je ipak potrebno :thumbup:
Čekamo predstavljanje uskoro :)

ps. Ja ne volim Fordove inovativne ideje poput one da ne postoji mogućnost štelovanja zazora mehaničkih podizača ventila već se mora pod obavezno zameniti glava motora jer je to jedini način da se ventili dovedu u radne zazore. A to jesu uspeli da uvedu i naprave i takve motore.
Ili one ideje da potope zupčasti kaiš u vrelo ulje i skrate mu radni vek na manje od pola uobičajenog.
Odgovori