Dobro jutro.
Punto kada predje 200000km postaje zanimljiv auto stalno se nesto desava i trazi da mu se vise posveti paznje
Interesuje me da li je neko imao slicno iskustvo i kako ga je resio.
Punto prijavljuje sledece greske i trza i slabo vuce dok ne postigne radnu temperaturu posle toga ide sasvim normalno dobro vuce.
Greske su sledece:
P0170
P0130
P1170
Merena kompresija odlicna
Skoro zamenjena bobina, ngk kablovi, ngk svecice i senzor radilice.
Greske ukazuju na lamba sondu, losu mesavinu mozda map senzor a mozda i racunar.
Elektronicara sam pitao da li moze da ispita ecu racunar rekao je da ne moze da ispita moze samo komplet da ga odradi i to je 80e.
Pa reko ako je neko imao slicno iskustvo kako ga je resio da ne bih bezveze sve redom menjao.
Hvala..
Imao sam na taj problem, na tvom mestu bi uzeo polovnu lambda sondu pre katalizatora i zamenio.
Ja sam tako resio problem,samo sto je meni auto isao ocajno i gasio se bez obzira na radnu temp.
Najbolje je da ti neko ocita parametre lambda sonde,ali ako nemas ko to moze da uradi bolje da das hiljadu din za polovnu i probas
Ove greske i ukazuju samo na lambda sondu koliko vidim.
Poslednja izmena od Eskimko u 27 Sep 2023, 13:10, izmenjeno 1 put ukupno.
Komp ako drugi stavljam mora da se kodira za moj auto tako mi je rekao elektronicar. I ja razmišljam prvo o zameni lamba sonde i upravo greska ukazuje na lamba sondu broj 1 a to je ona pre katalizatora.
Nijedna od te 3 greške ne ukazuje na lambda sondu, barem takvi su opisi da je nešto drugo njihovo značenje.
P0130- prekid u kablu, ja tako našao opis koda. (open, no connection).
Pre par dana sam popravljao slično,signal lambda sonde zakucan.
Uzrok prekid u konektoru, rešeno tako da je zalemljena žica koja je bila pokidana.
Fiat Grande Punto 1.4 8V motor.
Који су уобичајени узроци кода П0130?
Неисправан О2 сензор/с
Услови са богатим или слабим издувним гасовима које ствара мотор лошег учинка
Изгореле, истрошене, поломљене или искључене жице и/или конектори
Цурење издувних гасова мотора
Услови са богатим или слабим издувним гасовима које ствара мотор лошег учинка
Ne znam poreklo ove naznake ali ovo veze nema sa lambda sondom, tj njenim mogućim kvarom usled koga se menja.
Цурење издувних гасова мотора
Isto.
Misliš prekid u kablu izmedju lamba sonde i dzeka ako sam razumeo.
Da.
Ili izmedju džeka sonde i džeka instalacije.
Ili izmedju džeka instlacije i same instalacije (kao što je bio slučaj koji sam rešio. čini mi se da je žuta žica džeka).
Ili u samoj instalaciji od džeka sonde do džeka ECU.
Ili u izmedju džeka ECU i ECU.
ili u samom ECU.
I to tako tim redosledom verovatnoće.
I onda je greška u lošem trimu goriva kao posledica automatski rešena, i sama od sebe će se prepodesiti na ispravne vrednosti trima.
Isto pre neki dan, Punto 1,2 8V trim otišao nekih 12%, ali pošto sam se vozio sa vlasnikom bilo mi je jasno zašto- on ne ume da vozi benzinski auto sa atmo motorom.
Šalta na 2,000 obrtaja i vozi samo sa malim gasom.
Ugušio motor totalno.
Inače profi šofer bio ali eto ne ume da "oseti" auto.
Danas na 151.000+ zamenjen set kvačila (originalni trajao 91.000), prvi zamenski Sach 60.000.
Ovaj najnoviji je Luk (Rep - Replacement - set, ali made in Germany, navodno, nemam razloga da ne verujem, piše na kutiji, poznat čovek ...).
Sada je pedala kvalila maltene mekša nego pedala gasa.
Ono što me najviše zanima, više ne čujem ono lupkanje u menjaču kada je zagrejan i sa otpuštenim kvačilom koje prestaje blagim protiskalnjem kvačila (50% verovatnoće je da može da bude do druk lagera iako se ponaša suprotno od uobičajenog dotrajalog druka, a 50% verovatnoće da je nešto u menjaču: spojnička, ležaj, semering, kndžaste spojke ...).
Nisam čuo na semaforima pri povratku iz servisa jer ima i okolne buke, a biću siguran kada se oko 23:00 sata vratim iz grada i kada ga, zagrejanog, u mrkloj tišini uparkiravam između dva auta i sve odzvanja.
Kao što sam najavio, sinoć malo pre ponoći, posle duže graske vožnje (u kojoj se maltretira kvačilo i menjač), po mrkloj tišini na parkingu nisam čuo nikakvu buku iz kvačila i menjača, apolutno nema nikakve promene zvuka kada se stisne i otpusti kvačilo.
Dakle, definitivno, ako se čuje lupkanje iz kvačila ili menjača, koje prestaje kada se stisne kvačilo, ne mora uvek da bude do menjača, moj primer je da je lupalo u kvačilu. Istorija problema, nadam se da nekome može da pomogne ko ima sličan problem:
- posle stavljanja prvog zamenskog kvačila, nisam mogao da verujem koliko je lagano, lakše se pritiska nego gas. Idila je trajala do 20.000 i nešto km, kada je kvačilo znatno otvrdnulo, postalo je mnogo tvrđe nego kod Astre H, koju svakodnevno paralelno vozim, pa mogu da primetim po tome.
- na 25.000 km od zamenskog kvačila prvi put sam čuo to lupkanje leti, posle duže gradske vožnje, kada mi se na uskom parkingu pali i ventilator, jer treba mi minut-dva da ga uparkiram. Lupkanje je prestajalo kada makar malo ili potpuno stisnem kvačilo, ili kada pri nepritisnutom kvačilu blago pomerim ručici menjača dokle mogu prema prvoj ili drugoj brzini.
- prve zime je prestalo lupkanje, verovatno motor/kvačilo/menjač nije bio zagrejan dovoljno posle gradske vožnje.
- leto posle toga toga lupkanje je na velikim temperaturama postalo svakodnevno.
- preventivno promenjeno ulje u menjaču, bilo je do max i bez opiljaka, ali lupkanje nije prestalo ni sa novim uljem, naravno, iste gradacije.
- na 59.000 km (pre 1.000 km) lupkanje se čulo i kad je auto bio hladan, dakle non-stop u leru, ali je i dalje prestajalo pristiskanjem kvačila ili pomeranjem ručice menjača.
- Pre 800 km počeo je da cijuče drug lager, bilo hladan ili zagrejan, cijukanje je prestajalo sa pritiskanjem kvačila. Zakazao sam zamenu kvačila, serviser je imao termin tek za 10 dana.
- Pre 300 km cijukanje, više nije prestajalo sa pritikanjem kvačila, nego se znatno pojačavalo - školski primer drug lagera, kakav sam imao prilikom zamene originalnog kvačila.
- Pre 80 km zamenjen set kvačila (Luk), stiska se lakše nego gas. Danas, posle Punta ušao u Astru i nekako mi u Astri sada baš tvrdo, vidljiva je razlika u mekoći u korist Punta.
Treba komšiji da zamenim ovaj sivi plastični poluprsten, zapravo, osigurač konektora vrata. Lako se podigne do pola (kao na slici) da bi se odvojio konektor (višepinski džek), ali taj osigurač koji treba zamenim (sivi poluprsten) neće da ide gore kada se upotrebi normalna snaga.
Da li ga treba povući na gore svom snagom ili ima neka žabica ili sl. ?
Zadeneš šrafciger i pomoću njega sa obe strane lagano podigneš prsten, malo po malo. Zabrekao je verovatno od prasine i toplote vremenom, pa ne ide lako.
Postaviću slike tog dela popodne (hteo sam sada sli mi ne da preko mobilnog) i slike gde pretpostavljam da treba zabosti šrafciger da bi se proširio otvor ispod šrafcigera.