Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14288
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

240.000 km je 6 krugova oko Zemlje po ekvatoru, nije to uopšte malo.
Korisnikov avatar
ivke74
Reactions:
Postovi: 331
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Audi A3 1.6TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 »

Stigla glava motora komplet obradjena ventili, sicevi , semerinzi, gumice i poravnjana. Spremna za ugradnju.
Prikačeni fajlovi
20240110_161521.jpg
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12172
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Ajde bas javi da li ce drzati vodu na MAX sad kad remontujete glavu.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
ivke74
Reactions:
Postovi: 331
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Audi A3 1.6TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 »

Ok naravno , zadnjih dana trošio je 200ml na predjenih 300km. To je da spadne sa sredine malo ispod minimuma. A pre 6-7 meseci trošio je 200ml na 1000km. Kako se pukotina povećavala na dihtungu tako je povećavao potrošnju vode.
Korisnikov avatar
ivke74
Reactions:
Postovi: 331
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Audi A3 1.6TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 »

Zavrsen puntic , komplet obrada glave (ravnanje, obrada siceva i ventila, zamena semeringa i gumica i stelovanje ventila) , zamena dihtunga (poklopca , izduva, glave motora i kartera) , zamena komplet karika i letecih lezajeva na radilici , odradjen mali servis (ulje svi filteri i G12) , zamenjeni prednji diskovi i pločice Bosch , ulje za kocnice. Sve je izaslo sa radom i delovima 53000,00 dinara. Presao prvih 100km za sada sve ok praticu dalje. :sesir:
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12172
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Super, nek izgura bar jos toliko
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15277
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic »

Poceo da posustaje Vernetov termostat ugradjen u decembru 2018. i pre nekih 55 hiljada km. Kazaljka ne stoji konstantno na sredini vec osciluje par mm tokom voznje. Svojevremeno placen 785 din. :D

Sent from my SM-S901B using Tapatalk

Korisnikov avatar
rage_man
Reactions:
Postovi: 223
Pridružio se: 18 Mar 2016, 00:05

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od rage_man »

Jel to onaj od Renoa 4?

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12172
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Isti je brend, ali razliciti su termostati.
Inace taj Vernet je ispao najbolji, iako je najeftiniji za Puntica.
Moj radi odlicno drugu godinu. Behr duplo skuplji ne valja, propusta deo tecnosti i kao nov ...

Zadovoljan sam i sa Dayco kaisem, te Bosch i Denso svecicama.

Bosch Itrijum sam posle 25.000 km, dao drugaru, on je nastavio da ih koristi...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15277
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic »

rage_man napisao:Jel to onaj od Renoa 4?

Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Nije, bas je za Punta.

Sent from my SM-S901B using Tapatalk

Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14288
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Moj Magneti Marelli i dalje radi odlično.
Arogan
Reactions:
Postovi: 188
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan »

Onaj čudan zvuk (struganje/grebanje) samo kada polazim u rikverc uzbrdo i samo kda je zagrejan (duža kreni/stani vožnja) je definitvno do lamele, potvrdili mi u servisu da je lamela od tvrdog materijala, ali da mogu normalno da vozim.
Prvih 3-4.000 km nije bilo tog struganja, ali šta ćeš. Sada je na skoro 6.000. Ovaj moj sadašni set je Luk, kao Nemački, ali nisam menjao ni viljušku ni obrađivao zamajac prilikom zamene tog set-a, a to ću svakaku uraditi sledeći put. Možda će uskoro da se ostruže (skine) taj sloj, pa će se smiriti, u poslednjih 7 dana se manje čuje nego ovo sa snimka,

Postavio sam i zipovan snimak, čuje se svo vreme, jedino na sredini snimka nema zvuka jer sam tada stisnuo kvačilo pa ponovo pošao uzvrdo.
Prikačeni fajlovi
Los zvuk 5.zip
Samo prihvata zipovan format, automatski se otpakuje dabl klikom
(83.74 KiB) Preuzet 41 put
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12172
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

snork napisao: 17 Apr 2019, 07:35
ljubitelj napisao: 14 Apr 2019, 19:53 snork, kod hidraulične letve ona nije uopšte u ulju, onaj nazublljeni deo koji se i podešava.
Premazano je mašću na mestu gde klizi po klipu koji se šteluje zapravo.

Po tvom opisu možda da proveriš stanje i otpor okretanju ležaja *amortizera* onog gore iznad opruge.
Saša napisao: 15 Apr 2019, 08:00 Proveri šolje i ležajeve iznad amortizera, Ljubitelj je već pomenuo. Ti (aksijalni) ležajevi baš imaju tu funkciju, da se točkovi lakše okreću pod pritiskom težine motora i prednjeg dela automobila. Zbog naših loših puteva često stradaju i obično se menjaju zajedno sa amortizerima.
Ljubitelju, Saša, hvala! :pivo:
Snork jel si resio ono teze okretanje volana, nekad zamenom solja amortizera, i kod mene se auto slicno ponasa, i vec me to malo i smeta?

Sa sitijem volan ide lako, ali bez njega teze nego sto bi trebalo....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12172
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Posto se opet povela neka polemika na FB oko ulja, malo sam pokusao da istrazim da li je za Punta klasika negde FIAT odobrio 5w40 ulje. Sem upisa na Stalkerovom blogu, nisam uspeo da nadjem zvanicni dokument, mada se secam kad se o tome pricalo 2011/2012.

Ono sto sam uspeo da nadjem je u uputstvu za Pandu Mk2, koja je isto imala 1.2 8v 60ks, motor u paleti motora, ista svecica kao Puntova, znaci ista generacija motora.

https://www.uputstvo.rs/fiat/panda/%D1% ... 1%83?p=182

Naime tu pise da je za benzince odobreno koriscnje bilo kod 5w40 koje zadovoljava ACEA 3 normu. Sto ce reci da je to OK sto se FIATa tice.

Slika
Slika
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od snork »

Bax napisao: 03 Jun 2024, 09:10 Snork jel si resio ono teze okretanje volana, nekad zamenom solja amortizera, i kod mene se auto slicno ponasa, i vec me to malo i smeta?

Sa sitijem volan ide lako, ali bez njega teze nego sto bi trebalo....
Nisam ništa radio po tom pitanju, a stvar izgleda ipak ima veze sa servom. Naime, u određeno vreme tokom proleća i jeseni se volan okreće vrlo lako (kako treba), ali je tada servo podložan samo-isključivanju. Kao da ima veze sa spoljnom temperaturom. Leti i zimi servo radi stabilno (ne dešava se da se isključi), ali je onda i volan "srednje težak".

Vrlo, vrlo, čudno. Već tri godine uzastopno, oko 1. aprila počne da radi lepo, ali se često isključuje posle motanja pri parkiranju. To bi značilo da se pregreva - ali se onda postavlja pitanje zašto zimi - kad je hladno - ne ulazi u taj "normalni mod" rada. Već oko 1. maja se vraća u "otežano, ali stabilno" stanje. U jesen nisam zabeležio konkretne datume, obratiću pažnju ove godine.

Takođe, isključena je mogućnost da "normalnost" rada zavisi od stanja i napunjenosti akumulatora (probane razne kombinacije).
Ђенерал Јанковић
Odgovori