Kupovina e-Golf
Re: Kupovina e-Golf
Većina (skoro svi do jednog) e-Golfova koje sam video po oglasima ne prodaju vlasnici, već su isključivo primerci na placevima uvezeni mahom iz Norveške (gore je valjda neki trend vraćanja na automobile sa SUS motorom/hibride pa se masovno prodaju elektro) i po neki iz Holandije. Inače nisam baš rešio da uzmem e-Golfa nego sam ovako uzeo u razmatranje kao eventualni drugi auto koji bi služio isključivo za vožnju po gradu, a opet nije previše skup i deluje kvalitetno odrađen, jedino ta baterija je usko grlo, ostale komponente ne bi trebalo da prave problem. Koliko sam uspeo da nadjem podatak slabija baterija od 24.7kwh bi trebalo da ima oko 800-1000 ciklusa punjenja i sa prosečnim dometom oko 150km baterija bi trebalo da izdrži minimum 150k km. A na oglasima (ako i tu nisu vraćali km, u šta ne sumnjam) primerci su mahom prešli oko 100k km ili manje.
Re: Kupovina e-Golf
U praksi verovatno nećeš uštedeti ništa, jer ćeš u nekom trenutku imati glavobolje oko baterije, a možda i nekih drugih stvari, a verujem i oko dalje prodaje nekada. Ali dobar je gedžet, ako možeš da ga priuštiš i interesantan ti je iz tog ugla.
Sa dva auta u porodici se najčešće ništa ne uštedi... bez obzira na gorivo
Sa dva auta u porodici se najčešće ništa ne uštedi... bez obzira na gorivo

Re: Kupovina e-Golf
Dobro si rekao - zanimljiv gedžet. Jer razmatrati ga ozbiljno za kupovinu i nadati se na da njegovom kupovinom uštediš na duže staze je suludo. Kao što si rekao njegova kasnija prodaja je gotovo pa nemoguća, možda bi opet kupio neki entuzijasta koji bi želeo da vidi "kako to radi" i opet pitanje za koje novce. Tako da u startu treba razmišljati da uložene pare u takav auto ne mogu da se vrate ni pod razno. Znači u startu se oprostiš od tih para i potajno se nadaš da će u nekom trenutku zamenske baterije za isti biti mnogo pristupačnije/jeftinije nego danas, a do tad voziš koliko može jer ipak nisu to ne znam koje pare i on bi trebalo tom vožnjom ma koliko ona trajala da vrati makar nešto od tih para je ako ništa na 100 km je ušteda na gorivu oko 10 evra, pa koliko izdrži. Ko ima sreće pa baterija izdrži još 100k km, eGolf je gotovo pa sam sebe isplatio (naravno u veliko AKO)...
Re: Kupovina e-Golf
Ima ko će to da kupi ako je istina da može da se održava u Zg. Ko dosta prelazi, a ruta mu je unutar dometa i puni kod kuće, može celog da uštedi pa koliko god da ga proda je dobar. Neki EV su se jako loše pokazali, ali nisu svi.
Re: Kupovina e-Golf
U idelanim uslovima sporog punjenja i sporog pražnenja, na idealnoj prolećnoj temperaturi (sobni uslovi, i izdrži toliko pa i više ciklusa).Munja666 napisao: 06 Avg 2024, 16:12 drugi auto koji bi služio isključivo za vožnju po gradu, a opet nije previše skup i deluje kvalitetno odrađen, jedino ta baterija je usko grlo, ostale komponente ne bi trebalo da prave problem. Koliko sam uspeo da nadjem podatak slabija baterija od 24.7kwh bi trebalo da ima oko 800-1000 ciklusa punjenja i sa prosečnim dometom oko 150km baterija bi trebalo da izdrži minimum 150k km. .
Ali, takav auto koji ima u bateriji još 100.000km života se i ne prodaje, zašto bi neko prodavao skupo plaćeni auto koji je još ispravan i sposoban za korišćenje?
Tamo (Norveška, i bilo gde drugde po svetu) ljudi 5 puta okrenu 1 evro i dobro proračunaju isplativost.
Onda kada njima više nije isplativa eksploatacija bilo zbog kvara ili zbog predstojećeg skupog servisa auto ide u oglase.
Ta baterija i jeste razlog prodaje najčešće sa tim malim kilometražama koje navodiš, sve ostalo na autu je dugotrajnije.
A napisao sam cenu 1 seta baterija (osnova pa sastaviš koliko treba), na jučerašnji dan kod nas sa PDV, nov set.
Ako ideš na 400V sistem onda ide 5 setova serijski kao jedan sklop a onda paralelno dodaješ +5 , +5,+ koliko ti treba kilometara iz jednog punjenja.
Ugrubo, sa nekim popustom baterija izadje na 2,000,000 dinara, da se uradi servis po PSu kako bog zapoveda.
Da li je isplativo, opet se vraćamo na prvi deo, da li je taj neki Golf u prodaji (ili neki drugi elektro) u ispravnom stanju baterija ili nije.
Nissan se nudi maltene na kilo u Norveškoj, gledao oglase i za samo nekoliko stotina evra ceo kompletan EV ...neki i još registrovani.
U oglasu napomena, baterija.
Ja gledao na nemačkoj Vox televiziji reportažu i intervju sa Vanjom iz zagrebačke EV klinike.
On je lepo objasnio da kupuje neispravne aute, iz njih vadi polovne baterije i vrši selekciju valjanih još i onih baš crknutih.
Ove valjane polovne onda prodaje i ugradjuje u te aute kojima radi reparaciju.
Pitali ga što ne stavlja nove baterije/ ćelije i izričito je objasnio da to tehnički ne odgovara jer ne mogu da se usklade stare i nove baterije pri punjenju.
Pitali ga za pisanu garanciju na popravke Tesli, kaže nema takvu mogućnost osim radne garancije pri preuzimanju vozila. Zato i daje takve cene, nema garancije poput proizvodjačke na više godina i ubacuju se polovne baterije umesto polovnih istrošene hemije.
To je upravo u skladu sa onime što svi izvori oko EV baterija govore i pišu, ne postoji nikakva reparacija baterija veće je jedino moguća zamena.
Isplati se ako uzmeš jedno 2-3-4 polovna EV pa onda rasturiš baterije i od tih nekoliko komada zakrpiš jedan u voznom stanju. Ako umeš da radiš sam isplati se, ako plaćaš neku kliniku par hiljada evra za ruke onda baš i ne bih rekao.
Kako god, dobrih ispravnih potpuno EV sa dobrom baterijom a da je povoljne prodajne cene praktično nema nigde, ni kod nas ni preko.
Ono što valja i još je u garanciji košta žestoko, ono drugo je lutrija, samo veća lutrija cenovno nego SUS gde uradiš generalku za 1,500 evra max.
Trend je da cena EV novih pada, čak je i Tesla dobrano prilagodila cene a o predstojećoj plimi kineskih EV svih boja/ brendova i da ne pričamo.
Verujem da za par godina ćemo se sećati ovih cena danas kao istorije a da će i u Evropi EV auti postati dostupni za masovnu nabavku a da će država pronaći nove poreze na EV upotrebu, da li po kilometru (kao AUS) ili nešto treće da puni blagajnu kada se omasovi EV a opadne prihod od naftnih derivata.
Re: Kupovina e-Golf
Ne dobismo na kraju informaciju o servisu u Rumi koji osposobljava električne automobile odavno?
Nemaš ni za SUS višegodišnje garancije starih kola kada se uradi veći zahvat, pa nemaš drugog izbora kada voziš stariji auto, tako je i ovde. Momci iz EV Clinic očigledno solidno rade, jer baš nema nekih negativnih informacija da im se vraćaju automobili sa problemima, a sad što je prosečna popravka 2500€, nije 1500€ kao na SUS, ako ti u periodu eksploatacije uštedi 15000€, onda je opravdano.
Nemaš ni za SUS višegodišnje garancije starih kola kada se uradi veći zahvat, pa nemaš drugog izbora kada voziš stariji auto, tako je i ovde. Momci iz EV Clinic očigledno solidno rade, jer baš nema nekih negativnih informacija da im se vraćaju automobili sa problemima, a sad što je prosečna popravka 2500€, nije 1500€ kao na SUS, ako ti u periodu eksploatacije uštedi 15000€, onda je opravdano.
Re: Kupovina e-Golf
Samo se bojim da je kod polovnog EV-a ta "prosečna opravka od 2.500e " vremenom mnogo učestalija nego što su visinom slična ulaganja kod polovnog SUS-a.
Re: Kupovina e-Golf
U polovni SUS svakodnevno ulažeš 15-20x više u RSD/km, tako da je u toj matematici odgovor.
Veći problem sa EV je što nemaš gde u Srbiji da rešavaš problem sa baterijom, već moraš da se cimaš do Zg.
Veći problem sa EV je što nemaš gde u Srbiji da rešavaš problem sa baterijom, već moraš da se cimaš do Zg.
Re: Kupovina e-Golf
Da li neko ima iskustva ili je čuo nešto o servisu "Autocentar Elektra"? Koliko vidim servis je u sklopu Visoke elektrotehničke škole u Vojvode Stepe, pa pretpostavljam da u njemu radi "osoblje" iz Škole. Teorijsko znanje bi trebalo da poseduju, e sad koliko imaju iskustva sa baterijama za EV...
Re: Kupovina e-Golf
Od koga očekuješ?nidza napisao: 08 Avg 2024, 10:46 Ne dobismo na kraju informaciju o servisu u Rumi koji osposobljava električne automobile odavno?
Ja imam kao što sam napisao informaciju, telefon sam i podelio kome je trebalo, za servis/ izradu paketa baterija u Rumi.
Više proizovdnja nego servis, rade baterije za sve živo, i po donetom uzorku.
Doneseš ili pošalješ paket bateriju koja je završila karijeru i oni naprave izmenu sa novim ćelijama.
Nude doduše i refurbished po nižoj ceni, ali ja to zaobilazim u širokom luku.
Napisao sam i cenu za jedan takav paket od 1,8kWh.
A šta će tebi informacija za neki EV paket baterija za konkretno vozilo kada niti posedjueš, niti imaš potrebe za baterijama tog tipa

ps, za SUS naravno da imaš višegodišnje garancije na popravak pogonskog sklopa, odavno. Pogotovu za stara kola generalke se uspešno rade (200,000km je 10-15 godina bez daljeg ulaganja) , barataš sa zastarelim saznanjima.
Re: Kupovina e-Golf
Donesem bateriju od 318kg servis u Rumu? Sa autom ili bez? 

Re: Kupovina e-Golf
Šta te zanima konkretno? Vozim egolfa 7.5 sa većom baterijom. Kupljen sa 95.000km, sad je na 140.000km. od ulaganja godišnji servis zbog garancije koja je 8g ili 160.000km i zamenjeno ulje iz diferencijalu. Svakodnevno ga vozim, range 200-230km, zavisno od težine noge.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Kupovina e-Golf
E ovo je dobro, pa ti misliš da je baterija jedan komad od 318kg 
Jel misliš i da za 2500 eura dobiješ NOVU neku takvu sličnu bateriju ?
Ili ipak košta i u Zagrebu NOVA isto/slično kao i kod ostalih a to je mnoogo više za ceo paket

Jel misliš i da za 2500 eura dobiješ NOVU neku takvu sličnu bateriju ?
Ili ipak košta i u Zagrebu NOVA isto/slično kao i kod ostalih a to je mnoogo više za ceo paket

Re: Kupovina e-Golf
EV se zapali i kad se ne prčka po baterijama, a sa tim repariranim, pogotovo ako se kod nas budu radile reparacije... srećno.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Kupovina e-Golf
@l@ljubitelj U Zagreb odvezeš auto, ne bateriju. Trošimo vreme na praznu priču, u Srbiji nema ko bi pružio ekvivalentnu uslugu još uvek.