Kružni tok(ovi) kod Ušća
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Dok ljudi ne nauče sad je poprilično otežano sa obeleženim kružnim, jer gledaš desno ako se prestrojavaš, jer onaj desno ima prednost, a moraš da gledaš i levo jer masa ljudi i dalje proleće ignorišući horizontalnu signalizaciju. Oni stvarno misle da su u pravu i to je velika frustracija kada ih upozoriš sirenom da ne dođe do direktnog sudara.
- grujicd
- Postovi: 9063
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
I to gledanje desno kad se isključuješ... Realno se nadaš da se taj desno od tebe isto isključuje jer mu ne vidiš žmigavac. Ili to ili da staneš, a u praksi zveraš i reaguješ na njegov "govor tela" tj procenjuješ da li auto usmeren za izlazak ili ne.
Čini mi se da kružni tokovi sa više traka imaju suštinske mane i da je nezvanično i pogrešno "ima prednost onaj ko se isključuje" nosi manje rizika i da većina podsvesno to i radi tako.
Čini mi se da kružni tokovi sa više traka imaju suštinske mane i da je nezvanično i pogrešno "ima prednost onaj ko se isključuje" nosi manje rizika i da većina podsvesno to i radi tako.
- schonenk
- Postovi: 1968
- Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
- Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
- Lokacija: beograd
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Previse je to mali prostor (kruzni tok) za postovanje svih pravila. Najbitnija je tolerancija, svesnost okruzenja (okolnih ucesnika) i prilagodjavanje.
Mene najvise nervira kada ovi koji su u kruznom ignorisu cinjenicu da ce blokirati tok ako insistiraju na prednosti. Slavija npr, ovi koji idu ka autokomandi blokiraju redovno ulaz iz Nemanjine.
Mene najvise nervira kada ovi koji su u kruznom ignorisu cinjenicu da ce blokirati tok ako insistiraju na prednosti. Slavija npr, ovi koji idu ka autokomandi blokiraju redovno ulaz iz Nemanjine.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Potpuno sam saglasan. Jednostavnije je ostaviti ceo tok neobeležen i da ljudi gledaju samo ulevo.grujicd napisao: 30 Avg 2024, 14:46 Čini mi se da kružni tokovi sa više traka imaju suštinske mane i da je nezvanično i pogrešno "ima prednost onaj ko se isključuje" nosi manje rizika i da većina podsvesno to i radi tako.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Tako je zapravo i bilo nekad i zato je nastalo narodno pravilo leve strane 
Fora je sto se sa vise traka teoretski povecava protok saobracaja, kad bi vozaci bili bezgresni.

Fora je sto se sa vise traka teoretski povecava protok saobracaja, kad bi vozaci bili bezgresni.
- grujicd
- Postovi: 9063
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Jedino što ovde ako koristiš unutrašnju traku imaš zvanično 2 prestrojavanja na početku, i 2 na kraju, samo da bi ostao u "svojoj" traci u kojoj si bio pre kružnog toka. Iako je to u stvari logično i intuitivno kretanje, naročito ako zadržavaš pravac. A u stvari je koska gde imaš 4 šanse da budeš kriv za udes.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
mene je jedan taksista tako isekao, iz unutrašnje, leve trake na slaviji se isključivao u bulevar oslobođenja a ja sam iz nemanjine išao ka mekenzijevoj (dakle na drugi izlaz, ne na prvi mogući koji je b. o.) spoljnom trakom, i još legao na sirenu. da nisam ukočio udario bi me desnim vratima po levom krilu i faru.nidza napisao: 30 Avg 2024, 14:35 Dok ljudi ne nauče sad je poprilično otežano sa obeleženim kružnim, jer gledaš desno ako se prestrojavaš, jer onaj desno ima prednost, a moraš da gledaš i levo jer masa ljudi i dalje proleće ignorišući horizontalnu signalizaciju. Oni stvarno misle da su u pravu i to je velika frustracija kada ih upozoriš sirenom da ne dođe do direktnog sudara.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Bolje nego semafor svakako, jer čak i ako staneš to je par sekundi, a često ne staneš, već samo usporiš. Semafor nema bez stajanja bar minut.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Pričamo, takva je postavka da IMA TROUGAO jer je to opšte, najčešće stanje regulacije.grujicd napisao: 30 Avg 2024, 12:48 @ljubitelj
Kao prvo, ako imaš trougao onda imaš pravilo koje diktira trougao, a nema pravila "onaj u kružnom toku ima prednost". To pravilo je samo posledica trougla. Ako nema trougla nema ni te prednosti..
Po tom starom nepostojećem "ko je u kružnom toku ima prednost" to bi se odnosilo na sve trake, pa bi morao da čekaš da prođu i srednja i leva traka, a to ne moraš.
Dakle, kao što sam i napisao važi to staro pravilo da onaj koji nailazi na trougao nema prednost, već onaj koji je već unutar.
Razumeo sam da si napisao da više nema tog pravila već suprotno da prednost ima taj koji nailazi tek na kružni. Zato i pitanje.Ok, razjašnjeno.
To staro pravilo je i po novome, ništa se tu nije menjalo decenijama.
NIkada nije bilo da si morao da čekaš da prodju vozila u drugim trakama, ali si uvek morao sve koji su već u svim trakama morao da propustiš. Tek kada se tvoja traka oslobodi može da se krene.
A i kada ulaziš imaš obavezu da to uradiš na način da ne ometaš putanju i postojeće kretanje vozila koja su već na putu sa prvenstvom.
Ne smeš da ulećeš ispred vozila koje nailazi, recimo jer trougao podrazumeva zaustavljanje.
U kružnom toku je suština da se ima dobar tajming i osećaj, naravno ko uleti na trougao a onaj unutra mora da koči ili da izbegava i dodje do udesa po pravilu je kriv ovaj što je imao trougao.
Slažem se da nema prvensta pri prestrojavanju izmedju traka, taj manevar se prosto stekne ili izvežba osećaj kada je trenutak za promenu trake a nakon davanja žmigavca kao informacije o toj nameri.
Ja jedini problem koji sam imao u kružnom toku je kada se neko kreće unutar njega i onda naglo stane, potpuno se zaustavi da kao propusti nekoga da se uključi...potpuno neočekivano (i zabranjeno ujedno propisima) i par puta sam vidjao naletanja usled toga.
Toga ima na kružnom kod Metroa, na primer, nešto češće nego drugde rekao bih.
Nisam prošao tim novim kružnim ali po klipovima ne vidim da se u bilo čemu razlikuje vožnja od nekih drugih.
- grujicd
- Postovi: 9063
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Novi kružni se razlikuje od ostalih po tome što ćemo imati stajanje u njemu u špicevima, premijera u ponedeljak.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Bice jedan od najprometnijih a ujedno i povrsinski najmanjih kruznih tokova u gradu, sta bi moglo da krene naopako.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Ti nisi prolazio Slavijom?grujicd napisao:Novi kružni se razlikuje od ostalih po tome što ćemo imati stajanje u njemu u špicevima, premijera u ponedeljak.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- grujicd
- Postovi: 9063
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Moram da priznam da nisam prolazio u špicu. Koliko je loše? 

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Jao kad udju svi u isto vreme pa nema mrdanja 

- pedja
- član 001
- Postovi: 15376
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Slavijom se nekako i ide, ovde će da zapne i kraj.
Onda će nam "stručnjaci/autori" pojašnjavati kako ne znamo da vozimo, jer je KT najbolja raskrsnica...
TapaT
Onda će nam "stručnjaci/autori" pojašnjavati kako ne znamo da vozimo, jer je KT najbolja raskrsnica...
TapaT