Kružni tok(ovi) kod Ušća

Primena propisa, crna hronika
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21807
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od nidza »

Dok ljudi ne nauče sad je poprilično otežano sa obeleženim kružnim, jer gledaš desno ako se prestrojavaš, jer onaj desno ima prednost, a moraš da gledaš i levo jer masa ljudi i dalje proleće ignorišući horizontalnu signalizaciju. Oni stvarno misle da su u pravu i to je velika frustracija kada ih upozoriš sirenom da ne dođe do direktnog sudara.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9063
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od grujicd »

I to gledanje desno kad se isključuješ... Realno se nadaš da se taj desno od tebe isto isključuje jer mu ne vidiš žmigavac. Ili to ili da staneš, a u praksi zveraš i reaguješ na njegov "govor tela" tj procenjuješ da li auto usmeren za izlazak ili ne.

Čini mi se da kružni tokovi sa više traka imaju suštinske mane i da je nezvanično i pogrešno "ima prednost onaj ko se isključuje" nosi manje rizika i da većina podsvesno to i radi tako.
Korisnikov avatar
schonenk
Reactions:
Postovi: 1968
Pridružio se: 17 Jan 2014, 15:56
Garaža: honda civic ep3, honda civic ek3
Lokacija: beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od schonenk »

Previse je to mali prostor (kruzni tok) za postovanje svih pravila. Najbitnija je tolerancija, svesnost okruzenja (okolnih ucesnika) i prilagodjavanje.

Mene najvise nervira kada ovi koji su u kruznom ignorisu cinjenicu da ce blokirati tok ako insistiraju na prednosti. Slavija npr, ovi koji idu ka autokomandi blokiraju redovno ulaz iz Nemanjine.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21807
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od nidza »

grujicd napisao: 30 Avg 2024, 14:46 Čini mi se da kružni tokovi sa više traka imaju suštinske mane i da je nezvanično i pogrešno "ima prednost onaj ko se isključuje" nosi manje rizika i da većina podsvesno to i radi tako.
Potpuno sam saglasan. Jednostavnije je ostaviti ceo tok neobeležen i da ljudi gledaju samo ulevo.
ftj
Reactions:
Postovi: 13952
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od ftj »

Tako je zapravo i bilo nekad i zato je nastalo narodno pravilo leve strane :)

Fora je sto se sa vise traka teoretski povecava protok saobracaja, kad bi vozaci bili bezgresni.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9063
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od grujicd »

Jedino što ovde ako koristiš unutrašnju traku imaš zvanično 2 prestrojavanja na početku, i 2 na kraju, samo da bi ostao u "svojoj" traci u kojoj si bio pre kružnog toka. Iako je to u stvari logično i intuitivno kretanje, naročito ako zadržavaš pravac. A u stvari je koska gde imaš 4 šanse da budeš kriv za udes.
del cap
Reactions:
Postovi: 38
Pridružio se: 29 Maj 2022, 22:53
Garaža: Citroen C3 Picasso

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od del cap »

nidza napisao: 30 Avg 2024, 14:35 Dok ljudi ne nauče sad je poprilično otežano sa obeleženim kružnim, jer gledaš desno ako se prestrojavaš, jer onaj desno ima prednost, a moraš da gledaš i levo jer masa ljudi i dalje proleće ignorišući horizontalnu signalizaciju. Oni stvarno misle da su u pravu i to je velika frustracija kada ih upozoriš sirenom da ne dođe do direktnog sudara.
mene je jedan taksista tako isekao, iz unutrašnje, leve trake na slaviji se isključivao u bulevar oslobođenja a ja sam iz nemanjine išao ka mekenzijevoj (dakle na drugi izlaz, ne na prvi mogući koji je b. o.) spoljnom trakom, i još legao na sirenu. da nisam ukočio udario bi me desnim vratima po levom krilu i faru.
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21807
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od nidza »

Bolje nego semafor svakako, jer čak i ako staneš to je par sekundi, a često ne staneš, već samo usporiš. Semafor nema bez stajanja bar minut.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od ljubitelj »

grujicd napisao: 30 Avg 2024, 12:48 @ljubitelj

Kao prvo, ako imaš trougao onda imaš pravilo koje diktira trougao, a nema pravila "onaj u kružnom toku ima prednost". To pravilo je samo posledica trougla. Ako nema trougla nema ni te prednosti..


Po tom starom nepostojećem "ko je u kružnom toku ima prednost" to bi se odnosilo na sve trake, pa bi morao da čekaš da prođu i srednja i leva traka, a to ne moraš.
Pričamo, takva je postavka da IMA TROUGAO jer je to opšte, najčešće stanje regulacije.
Dakle, kao što sam i napisao važi to staro pravilo da onaj koji nailazi na trougao nema prednost, već onaj koji je već unutar.
Razumeo sam da si napisao da više nema tog pravila već suprotno da prednost ima taj koji nailazi tek na kružni. Zato i pitanje.Ok, razjašnjeno.

To staro pravilo je i po novome, ništa se tu nije menjalo decenijama.
NIkada nije bilo da si morao da čekaš da prodju vozila u drugim trakama, ali si uvek morao sve koji su već u svim trakama morao da propustiš. Tek kada se tvoja traka oslobodi može da se krene.
A i kada ulaziš imaš obavezu da to uradiš na način da ne ometaš putanju i postojeće kretanje vozila koja su već na putu sa prvenstvom.
Ne smeš da ulećeš ispred vozila koje nailazi, recimo jer trougao podrazumeva zaustavljanje.

U kružnom toku je suština da se ima dobar tajming i osećaj, naravno ko uleti na trougao a onaj unutra mora da koči ili da izbegava i dodje do udesa po pravilu je kriv ovaj što je imao trougao.

Slažem se da nema prvensta pri prestrojavanju izmedju traka, taj manevar se prosto stekne ili izvežba osećaj kada je trenutak za promenu trake a nakon davanja žmigavca kao informacije o toj nameri.

Ja jedini problem koji sam imao u kružnom toku je kada se neko kreće unutar njega i onda naglo stane, potpuno se zaustavi da kao propusti nekoga da se uključi...potpuno neočekivano (i zabranjeno ujedno propisima) i par puta sam vidjao naletanja usled toga.
Toga ima na kružnom kod Metroa, na primer, nešto češće nego drugde rekao bih.

Nisam prošao tim novim kružnim ali po klipovima ne vidim da se u bilo čemu razlikuje vožnja od nekih drugih.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9063
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od grujicd »

Novi kružni se razlikuje od ostalih po tome što ćemo imati stajanje u njemu u špicevima, premijera u ponedeljak.
ftj
Reactions:
Postovi: 13952
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od ftj »

Bice jedan od najprometnijih a ujedno i povrsinski najmanjih kruznih tokova u gradu, sta bi moglo da krene naopako.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20537
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od Heinz »

grujicd napisao:Novi kružni se razlikuje od ostalih po tome što ćemo imati stajanje u njemu u špicevima, premijera u ponedeljak.
Ti nisi prolazio Slavijom?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9063
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od grujicd »

Moram da priznam da nisam prolazio u špicu. Koliko je loše? :)
Korisnikov avatar
Inzaghi
Reactions:
Postovi: 423
Pridružio se: 11 Okt 2017, 11:31
Garaža: Peugeot 308 1.6 2010
Lokacija: nbgd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od Inzaghi »

Jao kad udju svi u isto vreme pa nema mrdanja :rofl:
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Reactions:
Postovi: 15376
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
Lokacija: Beograd

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća

Post od pedja »

Slavijom se nekako i ide, ovde će da zapne i kraj.

Onda će nam "stručnjaci/autori" pojašnjavati kako ne znamo da vozimo, jer je KT najbolja raskrsnica...



TapaT

Odgovori