Domaće auto emisije

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3747
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Domaće auto emisije

Post od Dare4x4 »

Znam ali šta onda?
Korisnikov avatar
Skipper
Reactions:
Postovi: 2958
Pridružio se: 26 Jul 2016, 21:02
Garaža: Toyota Avensis MK3
Lokacija: Beograd

Re: Domaće auto emisije

Post od Skipper »

Geza napisao:
Žali bože što je morao da kupusa nov motor.

Sent from my motorola edge 30 ultra using Tapatalk

ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Domaće auto emisije

Post od ljubitelj »

Dare4x4 napisao: 26 Avg 2024, 07:53 Znam ali šta onda?
Da probam.
Boxer ima 2 glave motora, obe su korektne sa ventilima i bregastima. Klipovi rade kako treba, kompresija je tu.
Jedna glava je u fazi, dobija gorivo.
Druga glava je u kontrafazi, kompjuter ne daje gorivo (kao što si i napisao) a time nema ni gorive smese ni toga što si korektno napisao da bi se očekivalo sa pucanjem.
Svećice su potpuno suve na toj drugoj glavi koja ne funkcioniše.

Sve u svemu, previd, omaška, ništa strašno i super korektno predstavljeno da može da se nauči.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3747
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Domaće auto emisije

Post od Dare4x4 »

Sve je to tako ali odakle kompresija ako bregaste nisu u fazi sa radilicom? Kako može da ima kompresiju ako klip ide ka GMT, a ventil je otvoren?
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Domaće auto emisije

Post od ljubitelj »

GMT ima 2 puta, kod 4taktnog motora za jedan ciklus paljenja.
Prvi put kada je u fazi drugi put kada je u kontrafazi.

Ili drugačije, posmatraj to kao da su 2 motora sa zajedničkim kućištem.

Jedna glava (motor) je podešena u fazi gorivo +varnica dodje taman kada treba, klip u GMT, na kraju takta sabijanja.
Druga glava (motor) je podešena u fazi +360stepeni gorivo+ varnica dodje taman kada je suprotno od takta sabijanja.
Pošto je to pametan motor onda kompjuter zna da ne treba tada i prosto ne ubaci gorivo i nema varnice i time nema efektivnog pritiska motora (tog, ta 3 cilindra).

4taktni motor ima 720 stepeni ugla bregaste za 360stepeni radilice.
Stoga bregasta može u 2 položaja da bude zatvorenih ventila (kompresije) tokom jednog ciklusa paljenja.

Kod linijskog motora gde je jedna glava ovo što se desilo nije moguće jer postoji samo jedna bregasta za sve cilindre i time su automatski svi cilindri fazirani kako treba (ako je bregasta fazirana).


Bolje ne umem da objasnim, ako nije jasno pogledaj neku animaciju rada boxer motora i kako se okreću bregaste tokom jednog ciklusa paljenja.

Kako god, mali problem. Prosto previd da nisu obe glave medjusobno sinhronizovane (ono što kaže obrnuli smo 2 kruga a trebalo je 1 krug). Same bregaste u odnosu na ventile su ok, zato i nema oštećenja a ima kompresiju. I zato je tako brzo i lako problem rešen.
Lepo su objasnili, rešili, što se mene tiče :bravo:

Nije tema ali ajde kada se priča, Mercedesov V6 dizel (350 CDI) motor ima za jednu stranu motora od 3 cilindra jedne klipove (po broju rezervnog dela) a za drugu stranu (4 do 6 ) cilindara različite klipove (po broju rezervnog dela).
Kada se radi taj motor mora da se pazi da se ne pomešaju klipovi leve i desne V strane motora, a glave su iste kao i bregaste i ventili.
Zato je važno uvek konsultovati dokumentaciju, nije sve očigledno kako izgleda na prvi pogled.
Mene samo malo buni s obzirom da je to moderan motor kako nije kod greške odmah očitan pri samo dijagnozi i kako nije check engine lampica odmah upaljena još tokom prvog verglanja.
Očekivao bih da Porše ima elektroniku na tom nivou jer to imaju auti poodavno (preko te sinhronizacije signala radilice u odnosu na signal bregaste se i preko diijagnostike meri istegnutost lanca ili zupčastog u stepenima ugla, recimo).

A prosto oni su možda više mehaničari nego mehatroničari pa im to promaklo, nebitno na kraju jer je rešeno uspešno.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3747
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Domaće auto emisije

Post od Dare4x4 »

ljubitelj napisao: 27 Avg 2024, 15:37
4taktni motor ima 720 stepeni ugla bregaste za 360stepeni radilice.
Stoga bregasta može u 2 položaja da bude zatvorenih ventila (kompresije) tokom jednog ciklusa paljenja.
Ovo jednostavno nije tačno. Obrnuto je. Radilica pravi dva okretaja dok se bregasta okrene jednom. Klip dva puta dođe u GMT tokom jednog ciklusa ali su samo u jednom taktu svi ventili zatvoreni i samo tada je moguće imati kompresiju.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Domaće auto emisije

Post od ljubitelj »

Da, tako je, 1 krug bregaste a 2 kruga radilice.
Obrnuto sam napisao a u glavi pravilno zamislio.

Što se tiče komrpesije,
Ili drugačije, posmatraj to kao da su 2 motora sa zajedničkim kućištem.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3747
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Domaće auto emisije

Post od Dare4x4 »

Ma njima su zajednički samo karter i radilica... :mrgreen:
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 47982
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Domaće auto emisije

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 47982
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Domaće auto emisije

Post od Geza »

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3747
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Domaće auto emisije

Post od Dare4x4 »

Kakav majstor i kako dobar lik ali nema sreće. Uvek mu se iskomplikuje nešto. Tako sa onim Maseratijem, tako sad sa Bmw-om.
ChobbyNS
Reactions:
Postovi: 1123
Pridružio se: 30 Avg 2017, 15:25
Garaža: Lancia Delta 1.4 tjet

Re: Domaće auto emisije

Post od ChobbyNS »

Sigurno mu se "slučajno" iskomplikovalo.
Ceo koncept yt i zarade su klikbajtovi i misteriozni naslovi, a behind the scenes je auto pregledan dobrano pre snimanja i svi troškovi ustanovljeni unapred.
Da ne pričam o free delovima od bmw part world ili kako se već zove, reklama 1/1.
Da ne budem razumeN pogrešno, što bi rekao Piša Vacić, to je sve legitimno i tako mora, sve poštujem, ali iluzorno je verovati da jadni jutjuberi kupuju mačke u džaku i od svog budžeta krpe to da mi uživamo u videu.
ftj
Reactions:
Postovi: 13881
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Domaće auto emisije

Post od ftj »

Mislis u startu je vec znao da je vanos u problemu i sve to a ne da je motor zakovao? I vec znas da li dobija dzabe 100% tj. radi kompenzaciju skroz ili samo u nekom procentu sa bimmerworldom? Uostalom ne znam zasto bi ta informacija uopste nas doticala al eto vidis dobro je da si reko.

Svaka tebi cast na tome kako si provalio, ne moze nas niko zajebati. Lepo je rekao prethodno neko da njemu sve zapravo rade poljaci a on u stvari samo pozira za emisiju.
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3747
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Domaće auto emisije

Post od Dare4x4 »

Razumem da su komplikacije dobre "za kontent", što bi rekli klinci.
Ali ne vidim kako je mogao da zna da će Maserati da okrene ležajeve u sred vožnje.
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20418
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Domaće auto emisije

Post od Heinz »

Odgovori