Dobro veče
Re: Dobro veče
Krovni nosači ukoliko postoje kao opcija, vazdušno oslanjanje...
Sent from my Lenovo TB-8505X using Tapatalk
Sent from my Lenovo TB-8505X using Tapatalk
Re: Dobro veče
Mene nervira kad ima običnu antenu a napišu meru bez nje.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 14220
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Dobro veče
DukeNS napisao: 27 Nov 2024, 23:24 Da li bi neko znao da mi objasni dve vrednosti visine automobila (E)? S ovim sam se susretao na nekoliko mesta, ali i dalje nisam pronašao jasno pojašnjeno na čega se šta odnosi. Jedina pretpostavka mi je antena, ali mi nije jasno zbog čega bi uopšte navodili visinu bez nje…
Evo šta kaže Chat GPT

Pitanje: Alfa Romeo Stelvio - why manufacturer put two height of the roof (1632/1693)?
ChatGPT said:
The two different roof heights (1632 mm and 1693 mm) for the Alfa Romeo Stelvio likely refer to variations in the model lineup, particularly the differences between the standard and sportier or higher trim variants.
There are several reasons why manufacturers like Alfa Romeo might offer different roof heights:
Trim Variations:
A taller roof height could be associated with higher trims or versions of the car that have additional features such as a panoramic sunroof or special design elements.
Sportier trims (like the Quadrifoglio) or versions with a more aggressive design could have a lower roofline to give the car a sleeker, more performance-oriented profile.
Suspension Differences:
Some models may feature a more standard suspension setup, which would lead to a taller overall height (with more ground clearance).
Performance-oriented versions may feature a lowered suspension, which could lead to a reduced roof height.
Market Preferences:
Certain markets may have specific preferences for the car's design, such as a higher roofline for better cabin space and comfort in countries where taller drivers are more common.
In other markets, a lower roofline may be preferred for a more aggressive or sporty appearance.
Aerodynamic Considerations:
The variation in height could also relate to different aerodynamic tuning for specific versions. Lower rooflines can improve aerodynamics and stability at high speeds, while taller rooflines may focus more on comfort and interior space.
In summary, the two different roof heights likely reflect a choice between variants of the Stelvio, with taller versions being associated with higher trims or greater focus on comfort, and lower versions aimed at performance, aerodynamics, or design preferences.
------------------
Na sve ima (neki) odgovor.

Re: Dobro veče
Radi i na srpskom...
Proizvođači automobila često navode dve visine karoserije zbog razlike između **neopterećene** i **opterećene visine** automobila ili zbog razlike između **standardne** i **povišene verzije** modela.
### Glavni razlozi:
1. **Neopterećena vs. opterećena visina:**
- **Neopterećena visina** je visina automobila kada nije opterećen, tj. bez putnika i tereta.
- **Opterećena visina** je visina kada je vozilo opterećeno, obično sa nominalnim brojem putnika i određenom količinom tereta. Ova visina je manja zbog spuštanja ogibljenja pod teretom.
2. **Različite verzije modela:**
- Automobil može imati različite visine zavisno od verzije, npr. standardni model, SUV verzija, sportski model sa spuštenim ogibljenjem, ili terenska verzija sa povišenim ogibljenjem.
3. **Prilagodljivo ogibljenje:**
- Neki automobili imaju **prilagodljivo ogibljenje** (npr. vazdušno), koje može menjati visinu vozila u zavisnosti od režima vožnje, opterećenja ili terena.
Navedenjem obe visine, proizvođači pružaju preciznije informacije korisnicima za različite situacije i verzije vozila.
Proizvođači automobila često navode dve visine karoserije zbog razlike između **neopterećene** i **opterećene visine** automobila ili zbog razlike između **standardne** i **povišene verzije** modela.
### Glavni razlozi:
1. **Neopterećena vs. opterećena visina:**
- **Neopterećena visina** je visina automobila kada nije opterećen, tj. bez putnika i tereta.
- **Opterećena visina** je visina kada je vozilo opterećeno, obično sa nominalnim brojem putnika i određenom količinom tereta. Ova visina je manja zbog spuštanja ogibljenja pod teretom.
2. **Različite verzije modela:**
- Automobil može imati različite visine zavisno od verzije, npr. standardni model, SUV verzija, sportski model sa spuštenim ogibljenjem, ili terenska verzija sa povišenim ogibljenjem.
3. **Prilagodljivo ogibljenje:**
- Neki automobili imaju **prilagodljivo ogibljenje** (npr. vazdušno), koje može menjati visinu vozila u zavisnosti od režima vožnje, opterećenja ili terena.
Navedenjem obe visine, proizvođači pružaju preciznije informacije korisnicima za različite situacije i verzije vozila.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...



Re: Dobro veče
Na slici je navedeno da su dimenzije za prazno vozilo tako da #1 otpada , kolko vidim 60mm je data razlika visina sto nije bas malo da bi se racunalo kao razlika u vesanju, obicno razlika u visini izmedju nekih sport i obicnih verzija bude do 30mm, tako da ni #2 mi nema logike.
Stelvio postoji i sa krovnim nosacima sad koliko oni mogu da budu visoki ne znam ali gledajuci na fotografijama nizi su od antene tako da ni to nije varijanta. Otvoren gepek je neko naveo nema sanse to je mnogo vislje od 60mm
Stelvio postoji i sa krovnim nosacima sad koliko oni mogu da budu visoki ne znam ali gledajuci na fotografijama nizi su od antene tako da ni to nije varijanta. Otvoren gepek je neko naveo nema sanse to je mnogo vislje od 60mm
- TheWickerMan
- Postovi: 11126
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Dobro veče
Verujem da je to to razlika između najvišeg i najnižeg modela. Tipa, Quadrifoglio verzija bez krovnog nosača je najniža a osnovni nespušteni model sa krovnim nosačem je najviši. 30 mm opruge, 30 mm krovni nosač i to dođe na tih 60 mm razlike.
Re: Dobro veče
Mislim da je u pitanju visina bez i sa shark antenom. Da li imaš COC od tvoje Alfe, tamo piše konkretna visina tvog auta i verujem da je upisana vrednost 1.693.DukeNS napisao: 27 Nov 2024, 23:24
Da li bi neko znao da mi objasni dve vrednosti visine automobila (E)? S ovim sam se susretao na nekoliko mesta, ali i dalje nisam pronašao jasno pojašnjeno na čega se šta odnosi. Jedina pretpostavka mi je antena, ali mi nije jasno zbog čega bi uopšte navodili visinu bez nje…
Re: Dobro veče
gledajuci fotografije krovni nosaci su nizi od shark antene tako da ako postoji verzija bez shark antene onda je mozda antena ta koja pravi razliku jer ona siguro ima tih 6cmTheWickerMan napisao: 28 Nov 2024, 09:37 Verujem da je to to razlika između najvišeg i najnižeg modela. Tipa, Quadrifoglio verzija bez krovnog nosača je najniža a osnovni nespušteni model sa krovnim nosačem je najviši. 30 mm opruge, 30 mm krovni nosač i to dođe na tih 60 mm razlike.
Re: Dobro veče
Pa antenu ima valjda svako vozilo, jer bez antene znači da nema ni radio ni mulitmediju, ni GSM, ni navigaciju....ništa klot prazan a takav auto nisam video jedno 50tak godina (mislim bez antene u bilo kom obliku da je standardna oprema).
Možda Alfa ima vazdušno vešanje, meni je na Volvou dok sam imao vadzušno bilo oko 50mm hoda. Nagdajam ali stvarno piše tih 60mm visinske razlike bez zvezdice koja se odnosi na veličinu točkova.
Možda Alfa ima vazdušno vešanje, meni je na Volvou dok sam imao vadzušno bilo oko 50mm hoda. Nagdajam ali stvarno piše tih 60mm visinske razlike bez zvezdice koja se odnosi na veličinu točkova.
- grujicd
- Postovi: 9015
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Ljubitelju, pod ovim "ako postoji verzija bez shark antene" je verovatno mislio da postoji obična, staromodna žičana antena, a ne da nema nikakve. Možda shark antena (ajkulino peraje) ne ide u kombinaciji sa šinama i krovnim koferom ako su niske šine, ona klasična je ipak fleksibilna i može da se savije ako treba.
Re: Dobro veče
Upravo to sam mislio ali ipak nema klascine antene na svakoj su shark kao i kod 90% novijih kola
Re: Dobro veče
OK, nisam razumeo dobro.
Ali staromodna žičana antena ne može ništa osim FM radija da pokrije, veoma slabo upotrebljiva za digitalni signal bilo kog tipa.
Ali staromodna žičana antena ne može ništa osim FM radija da pokrije, veoma slabo upotrebljiva za digitalni signal bilo kog tipa.
Re: Dobro veče
Ljubitelju posto si covek iz struke da li bi mogao da mi objasnis AM radio , gde se to uopste koristilo i koje su razlike u odnosu na FM ?
Ovo sto sam ja citao jedino razumem da je veca amplituda kod AM a frekvencija kod FM .
Koje su prednosti , a koje mane AM posto se kod nas mnogo vise koristi FM .
I sta koriste radio amateri ? Hvala unapred .
Ovo sto sam ja citao jedino razumem da je veca amplituda kod AM a frekvencija kod FM .
Koje su prednosti , a koje mane AM posto se kod nas mnogo vise koristi FM .
I sta koriste radio amateri ? Hvala unapred .
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7753
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Dobro veče
Woodoo napisao: 28 Nov 2024, 11:40
Mislim da je u pitanju visina bez i sa shark antenom. Da li imaš COC od tvoje Alfe, tamo piše konkretna visina tvog auta i verujem da je upisana vrednost 1.693.
Sad sam pogledao COC i u pravu si, piše 1.693. Samo što to opet ne objašnjava ovu misteriju u merama.

Re: Dobro veče
AM, FM, radio amateri itd...