Dobro veče

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 9954
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Dobro veče

Post od Markoni »

Krovni nosači ukoliko postoje kao opcija, vazdušno oslanjanje...

Sent from my Lenovo TB-8505X using Tapatalk


Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20406
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Dobro veče

Post od Heinz »

Mene nervira kad ima običnu antenu a napišu meru bez nje.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14220
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Dobro veče

Post od Saša »

DukeNS napisao: 27 Nov 2024, 23:24 Da li bi neko znao da mi objasni dve vrednosti visine automobila (E)? S ovim sam se susretao na nekoliko mesta, ali i dalje nisam pronašao jasno pojašnjeno na čega se šta odnosi. Jedina pretpostavka mi je antena, ali mi nije jasno zbog čega bi uopšte navodili visinu bez nje…

Evo šta kaže Chat GPT :D

Pitanje: Alfa Romeo Stelvio - why manufacturer put two height of the roof (1632/1693)?

ChatGPT said:

The two different roof heights (1632 mm and 1693 mm) for the Alfa Romeo Stelvio likely refer to variations in the model lineup, particularly the differences between the standard and sportier or higher trim variants.

There are several reasons why manufacturers like Alfa Romeo might offer different roof heights:

Trim Variations:

A taller roof height could be associated with higher trims or versions of the car that have additional features such as a panoramic sunroof or special design elements.
Sportier trims (like the Quadrifoglio) or versions with a more aggressive design could have a lower roofline to give the car a sleeker, more performance-oriented profile.

Suspension Differences:

Some models may feature a more standard suspension setup, which would lead to a taller overall height (with more ground clearance).
Performance-oriented versions may feature a lowered suspension, which could lead to a reduced roof height.

Market Preferences:

Certain markets may have specific preferences for the car's design, such as a higher roofline for better cabin space and comfort in countries where taller drivers are more common.
In other markets, a lower roofline may be preferred for a more aggressive or sporty appearance.

Aerodynamic Considerations:

The variation in height could also relate to different aerodynamic tuning for specific versions. Lower rooflines can improve aerodynamics and stability at high speeds, while taller rooflines may focus more on comfort and interior space.

In summary, the two different roof heights likely reflect a choice between variants of the Stelvio, with taller versions being associated with higher trims or greater focus on comfort, and lower versions aimed at performance, aerodynamics, or design preferences.

------------------

Na sve ima (neki) odgovor. :kezo:
Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 47950
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Dobro veče

Post od Geza »

Radi i na srpskom...

Proizvođači automobila često navode dve visine karoserije zbog razlike između **neopterećene** i **opterećene visine** automobila ili zbog razlike između **standardne** i **povišene verzije** modela.

### Glavni razlozi:
1. **Neopterećena vs. opterećena visina:**
- **Neopterećena visina** je visina automobila kada nije opterećen, tj. bez putnika i tereta.
- **Opterećena visina** je visina kada je vozilo opterećeno, obično sa nominalnim brojem putnika i određenom količinom tereta. Ova visina je manja zbog spuštanja ogibljenja pod teretom.

2. **Različite verzije modela:**
- Automobil može imati različite visine zavisno od verzije, npr. standardni model, SUV verzija, sportski model sa spuštenim ogibljenjem, ili terenska verzija sa povišenim ogibljenjem.

3. **Prilagodljivo ogibljenje:**
- Neki automobili imaju **prilagodljivo ogibljenje** (npr. vazdušno), koje može menjati visinu vozila u zavisnosti od režima vožnje, opterećenja ili terena.

Navedenjem obe visine, proizvođači pružaju preciznije informacije korisnicima za različite situacije i verzije vozila.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9331
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Dobro veče

Post od OMP »

Na slici je navedeno da su dimenzije za prazno vozilo tako da #1 otpada , kolko vidim 60mm je data razlika visina sto nije bas malo da bi se racunalo kao razlika u vesanju, obicno razlika u visini izmedju nekih sport i obicnih verzija bude do 30mm, tako da ni #2 mi nema logike.
Stelvio postoji i sa krovnim nosacima sad koliko oni mogu da budu visoki ne znam ali gledajuci na fotografijama nizi su od antene tako da ni to nije varijanta. Otvoren gepek je neko naveo nema sanse to je mnogo vislje od 60mm
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11126
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema, AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Dobro veče

Post od TheWickerMan »

Verujem da je to to razlika između najvišeg i najnižeg modela. Tipa, Quadrifoglio verzija bez krovnog nosača je najniža a osnovni nespušteni model sa krovnim nosačem je najviši. 30 mm opruge, 30 mm krovni nosač i to dođe na tih 60 mm razlike.
Korisnikov avatar
Woodoo
Reactions:
Postovi: 2448
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:12
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od Woodoo »

DukeNS napisao: 27 Nov 2024, 23:24 Slika



Da li bi neko znao da mi objasni dve vrednosti visine automobila (E)? S ovim sam se susretao na nekoliko mesta, ali i dalje nisam pronašao jasno pojašnjeno na čega se šta odnosi. Jedina pretpostavka mi je antena, ali mi nije jasno zbog čega bi uopšte navodili visinu bez nje…
Mislim da je u pitanju visina bez i sa shark antenom. Da li imaš COC od tvoje Alfe, tamo piše konkretna visina tvog auta i verujem da je upisana vrednost 1.693.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9331
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Dobro veče

Post od OMP »

TheWickerMan napisao: 28 Nov 2024, 09:37 Verujem da je to to razlika između najvišeg i najnižeg modela. Tipa, Quadrifoglio verzija bez krovnog nosača je najniža a osnovni nespušteni model sa krovnim nosačem je najviši. 30 mm opruge, 30 mm krovni nosač i to dođe na tih 60 mm razlike.
gledajuci fotografije krovni nosaci su nizi od shark antene tako da ako postoji verzija bez shark antene onda je mozda antena ta koja pravi razliku jer ona siguro ima tih 6cm
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od ljubitelj »

Pa antenu ima valjda svako vozilo, jer bez antene znači da nema ni radio ni mulitmediju, ni GSM, ni navigaciju....ništa klot prazan a takav auto nisam video jedno 50tak godina (mislim bez antene u bilo kom obliku da je standardna oprema).

Možda Alfa ima vazdušno vešanje, meni je na Volvou dok sam imao vadzušno bilo oko 50mm hoda. Nagdajam ali stvarno piše tih 60mm visinske razlike bez zvezdice koja se odnosi na veličinu točkova.
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9015
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od grujicd »

Ljubitelju, pod ovim "ako postoji verzija bez shark antene" je verovatno mislio da postoji obična, staromodna žičana antena, a ne da nema nikakve. Možda shark antena (ajkulino peraje) ne ide u kombinaciji sa šinama i krovnim koferom ako su niske šine, ona klasična je ipak fleksibilna i može da se savije ako treba.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9331
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Dobro veče

Post od OMP »

Upravo to sam mislio ali ipak nema klascine antene na svakoj su shark kao i kod 90% novijih kola
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od ljubitelj »

OK, nisam razumeo dobro.
Ali staromodna žičana antena ne može ništa osim FM radija da pokrije, veoma slabo upotrebljiva za digitalni signal bilo kog tipa.
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9038
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Dobro veče

Post od Milos »

Ljubitelju posto si covek iz struke da li bi mogao da mi objasnis AM radio , gde se to uopste koristilo i koje su razlike u odnosu na FM ?
Ovo sto sam ja citao jedino razumem da je veca amplituda kod AM a frekvencija kod FM .
Koje su prednosti , a koje mane AM posto se kod nas mnogo vise koristi FM .
I sta koriste radio amateri ? Hvala unapred .
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Reactions:
Postovi: 7753
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: Dobro veče

Post od DukeNS »

Woodoo napisao: 28 Nov 2024, 11:40
Mislim da je u pitanju visina bez i sa shark antenom. Da li imaš COC od tvoje Alfe, tamo piše konkretna visina tvog auta i verujem da je upisana vrednost 1.693.

Sad sam pogledao COC i u pravu si, piše 1.693. Samo što to opet ne objašnjava ovu misteriju u merama. :D
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od ljubitelj »

AM, FM, radio amateri itd...
AM se i danas puno koristi, najviše koriste SAD, Kina, Rusija, UK a naravno i ceo ostali svet.
U našoj okolini najviše koristi Rumunija.

Prednost je domet, zavisno od frekvencije domet je i do 15,000km tako da se pokriva velika površina, čitati veliki broj korisnika.

AM je u mono tehnici osim u SAD gde postoji i AM Stereo sistem.
AM je od modlulacija amplitudom.

Trenutno je od negde od jeseni 2021. godine pojačan rad stanica iz Rusije.
Prisutne su takodje i stanice iz Rumunije, Poljske, Vatikana i još neke druge nacionalne radio stanice (što bi rekli propagandni servisi).

I još nešto, od marta 2022. i dogadjaja oko Ukrajine veoma često su veoma dugačka i jaka ometanja tako da je prijem regularnih signala veoma otežan a ako se i desi da je moguć prijem onda traje kratko dok se aktivira ometanje sa neke druge lokacije.
Uglavnom rat se vodi i na AM frekvencijama...

FM se koristi uglavnom za lokalno emitovanje jer je domet mali, reda par desetina km (stabilan domet), redje i 100+km.
FM je stereo i može da ima pridodat digitalni RDS prenos podataka.

FM je svuda u svetu zastupljen.

Prednost FM je široki prenosni opseg a time i kvalitetan prenos zvuka.

FM je od modulacije promenom frekvencije.

Radio amateri koriste analogne signale u obliku telegrafije (Morzeova azbuka, CW) i govora (SSB, AM) na dodeljenim opsezima frekvencija unutar 1,700 kHz do 30.000 kHz (1,7 pa 3,,5 pa 10 pa 14 pa 18 pa 21 pa 24 pa 28 sve MHz uskim podopsezima) kao primarni korisnici dok je van ovih uskih opsega upotreba za mnoge službe od diplomatske komunikacije, avio saobraćaj, emotivanje radio difuznih programa, komunikacija sa podmornicama, razni meteo servisi, servisi za tačno vreme, servisi za kalibraciju radio prijemnika i svašta još nešto.

Osim toga radio amateri koriste i digitalne signale poput "teleprintera", zatim amaterske televizije, komunikaciju preko Meseca kao prirodnog satelita, paket radio sličan IP internetu (tamo još negde od 80tih dok još nije postojao internet amateri su imali paketski prenos podataka).

Izmedju ostalih radio amateri su bili i na medjunarodnoj svemirskoj stanici i odatle ostvarivali radio veze sa zemljom.

Uz to se koristi i CB radio, to je ono što koriste šoferi u kamionima za internu komunikaciju, pogotovu u SAD, Zove se još i gradjanski opseg (27 Mhz) i slobodna je upotreba za sve gradjane bez ikakve dozvole ili posebne prijave rada.

AM obuhvata dugačke talase, srednje (obično se povezuje uz AM jer su često radio prijemnici samo sa srednjim opsegom AM talasa), i kratke a FM je na ultra kratkim talasima.

DT, ST, KT na skalama radio aparata je AM emitovanje a UKT na skali je FM.

Vrlo ukratko, ako te zanima mogu ti preporučiti knjižicu- priručnik Zvonimira Jakobovića na tu temu, kao i knjigu Bože Metzgera koja je više tehnički orijentisana. (na našem jeziku)
Inače ima odlične literature od ARRL (američko udruženja amatera) na engleskom i odličan sajt sa informacijama o svemu.

Radio amateri su udruženi u nacionalne Saveze a oni onda u IARU medjunarodnu organizaciju a saradjuja sa UN i CEPT (medjunarodno udruženje pošta).

Za emitovanje radio amatera potrebno je polaganje ispita, zatim licenca za rad i na kraju licenca za posedovanje opreme (registracija u RATELu).
Za prijem radio amaterima nije potrebno ništa, nikakva dozvola niti licenca niti ispit niti obuka niti bilo šta.
I može da se sluša sve što postoji bez ograničenja, osim dešifrovanja bez znanja servisa koji spadaju u specijalne (državne) službe mada je to teško da država kontroliše.

Ja posedujem pomenute licence A kategorije i radio stanice marke Yaesu (Japan), Boafeng (Kina) i prateći rotacioni antenski sistem na krovu marke Hy Gain (USA) i Fritzel (Nemačka).
Domet je 15,000+km, bilo koja tačka na planeti je dostupna u odredjenim okolonostima prostiranja radio signala zavisno od doba godine i meteo uslova.

Više i gotovo jedino koristim telegrafiju- Morzeovu azbuku kao način razmene informacija.

Povremeno ubacim u auto mobilnu radio stanicu i onda koristim mobilnu krovnu štap antenu na magnetnom postolju za rad preko mreže repetitora.

Povremeno kada testiram propagaciju signala slušam avio saobraćaj putem prijema signala od kontrole leta.
Odgovori