Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ali sve ove podatke koje sam ja gore pobojao, vec mozes da vidis sa Torq aplikacijom i BT OBD, koji na Punto to cita sa motornog kompa, znaci to sve moze da se vidi sa bilo kog BT OBD sa Aliexpressa koji sam ja probao, a mnogo sam ih probao.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
-
- Postovi: 56
- Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ponovo problem sa mojom Z10.Juce sam primetio da povremeno,kada stanem na semaforu ili kada moram da se zaustavim iz bilo kog razloga broj obrtaja padne i pojaca se i tako u nekoliko navrata.U tim trenicima auto se trese i vrlo neprijatan osecaj.Kada dodam gas rad se stabilizuje.Nemam obrtomer na tabli pa ne mogu da kazem na koliko padnu obrtaji .Napominjem da je radna temperetura dostignuta.Za iskusne na ovom forume pitanje da li i ovo ima veze sa postavljanjem zamenskog ECU?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
I moj ima tendenciju, ali iskljucivo kad je hladno da zadrma, kad stanem, samo to je jedva primetno, i sam se stabilizuje. Samo kad je zima napolju. Nisam to dozivljavao kao kvar, cak stavise mislim da mi je i z10 to radila.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
-
- Postovi: 56
- Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Hvala Bax na prenetom iskustvu.Ja sam nekako zavozio pricu da je za sve kriv zamenski ECU.
- Saša
- Postovi: 14218
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Proveri da nije možda prljav leptir gasa. I da li motorić sauga/ler gasa radi kako treba. Često pomogne čišćenje celog tog mehanizma karburator cleanerom.
-
- Postovi: 56
- Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Na leru radi prilicno stabilno,koliko ja mogu da primetim?Nestabilan rad desava se u voznji,podji,stani i ne uvek.Spomenuo si motorcic za ler gas.Gde se on nalazi,prvi put cujem da postoji,ako sam te dobro razumeo?
Ciscenje karburatora podrazumeva u adekvatnom servisu?
Ciscenje karburatora podrazumeva u adekvatnom servisu?
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Skines samo fiter vazduha, onu kutiji, drzi se na dva srafa, i pozadi su nataknuta creva, podignes ga , i ispod ces videti klapnu gasa. Ako je ona prljava motor ima tendenciju da se gasi.
To je kao neki tanjiric precnika 3 cm, ocistis to lepo.
To je kao neki tanjiric precnika 3 cm, ocistis to lepo.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
-
- Postovi: 56
- Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Skidao ja sve to kada sam menjao ECU.Cist je bio "leptir".Pogledacu ponovo da samo malo otopli.
- Saša
- Postovi: 14218
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Punto nema karburator.
On je pomenut samo zbog spreja za čišćenje koji je namenjen za karburatore (može i brake cleaner da se koristi, radi isto posao). Motorić je na osovinici leptira sa strane, on drži saug kada upališ hladan motor, ujedno održava i ler gas.

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Pre neki dan, kada sam skidao plastiku ispod volana (da bih provuka pobudni kabl od radija za vufer u gepeku) primetio sam čudnu tanku belu žicu, koja ničemu ne služi, kao da je neko ostavio nedovršeni posao. Sumnjam da nije nešto u vezi alarma Metasystem, koji se vodi kao fabrični ali je ugrađen naknadno, posle izlaska auta iz salona.
Ta žica je bele boje i od njenog kraja je na svakih par cm je zalepljena krpenom izolir trakom za nekakvu čvrstu cevku (čini mi se da ta cevka ima ulogu sajle za provračenje savitljivih kablova kroz uske ili dugačke rupe) dužine 10-kak cm. Bela žica posle odvajanja od cevke ide u termobužir iz koga se nastavlja crnim debljim kablom koji je nekoliko puta namotan ispod volana (da mu ostane rezervna dužina) a zatim taj kabl ide prema motornom prostoru.
Kao je neko belu žicu vezao paralelno sa sajlom za provlačenje, uspešno je provukao, i tako ostavio na pola posla. Sam kraj (vrh) bele žice je ogoljen i visi u vazduhu, naknadno sam ga prekrio izolir trakom za svaki slučaj.
Na Youtube-u ima 3-4 snimka skidanja plastike ispod volana (zbog zamene servo motora) ali ni na jednom se na pojavljuje moja sporna žica.
Evo i slika, žica je označena crvenim strelicama (izgleda da sajt ima ograničenje u pogledu veličine fajla, pa sam morao da smanjim rezoluciju ).
Ima li neko ideju čemo služi bela žica.
Ta žica je bele boje i od njenog kraja je na svakih par cm je zalepljena krpenom izolir trakom za nekakvu čvrstu cevku (čini mi se da ta cevka ima ulogu sajle za provračenje savitljivih kablova kroz uske ili dugačke rupe) dužine 10-kak cm. Bela žica posle odvajanja od cevke ide u termobužir iz koga se nastavlja crnim debljim kablom koji je nekoliko puta namotan ispod volana (da mu ostane rezervna dužina) a zatim taj kabl ide prema motornom prostoru.
Kao je neko belu žicu vezao paralelno sa sajlom za provlačenje, uspešno je provukao, i tako ostavio na pola posla. Sam kraj (vrh) bele žice je ogoljen i visi u vazduhu, naknadno sam ga prekrio izolir trakom za svaki slučaj.
Na Youtube-u ima 3-4 snimka skidanja plastike ispod volana (zbog zamene servo motora) ali ni na jednom se na pojavljuje moja sporna žica.
Evo i slika, žica je označena crvenim strelicama (izgleda da sajt ima ograničenje u pogledu veličine fajla, pa sam morao da smanjim rezoluciju ).
Ima li neko ideju čemo služi bela žica.
- Prikačeni fajlovi
-
- 4.jpg (40.38 KiB) Pogledano 1535 puta
-
- 3.jpg (52.28 KiB) Pogledano 1535 puta
-
- 2.jpg (67.09 KiB) Pogledano 1535 puta
-
- 1.jpg (77.86 KiB) Pogledano 1535 puta
-
- Postovi: 56
- Pridružio se: 05 Okt 2024, 11:42
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Hvala na pojasnjenju.Saša napisao: 06 Dec 2024, 10:29 Punto nema karburator.On je pomenut samo zbog spreja za čišćenje koji je namenjen za karburatore (može i brake cleaner da se koristi, radi isto posao). Motorić je na osovinici leptira sa strane, on drži saug kada upališ hladan motor, ujedno održava i ler gas.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Leptir gasa ima vrlo ošte ivice - pazite da se ne posečete prilikom čišćenja.
Ђенерал Јанковић
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Danas sam malo Google-ao za moju fantomsku belu žicu sumnjajući da je višak od alarma MetaSystem i našao je u uputstvima po dva osnova, oba "piju vodu" tako da još nisam na čisto (snimio sam i slike iz uputstva)
- prva opcija je da je za svetlo prtljažnika - to "pije vodu" jer u trenutku izlaska novih kola is salona i odlaska na ugradnju alarma, nije bilo svetla u prtljažniku. Ne sećam se više, kada sam ugradio svetlo prtljažnika, da li sam stavljao osigurač ili ne, ako nije bilo osigurača, znači da serviser nije ni imao gde da je spoji.
- druga opcija je da je za led diodu sa prekidačem - to "pije vodu" jer je moja led dioda bez prekidača, ima samo "plastični tanjirić" sa led diodom, koji je ugnježden između donje ivice šofreke i gornje strane table, tako da možda sa takve led diode uopšte ne ide crvena žica koje se, po uputstvu, povezuje na spornu belu žicu.
Inače, kada pod aktiviranim alarmom otvorim prtljažnik ključem, počne da svira jer je alarm vrv vezan za mikroprekidač brave u prtljažniku pa mu ta veza sa svetlom prtljažnika vrv nije ni potrebna.
- prva opcija je da je za svetlo prtljažnika - to "pije vodu" jer u trenutku izlaska novih kola is salona i odlaska na ugradnju alarma, nije bilo svetla u prtljažniku. Ne sećam se više, kada sam ugradio svetlo prtljažnika, da li sam stavljao osigurač ili ne, ako nije bilo osigurača, znači da serviser nije ni imao gde da je spoji.
- druga opcija je da je za led diodu sa prekidačem - to "pije vodu" jer je moja led dioda bez prekidača, ima samo "plastični tanjirić" sa led diodom, koji je ugnježden između donje ivice šofreke i gornje strane table, tako da možda sa takve led diode uopšte ne ide crvena žica koje se, po uputstvu, povezuje na spornu belu žicu.
Inače, kada pod aktiviranim alarmom otvorim prtljažnik ključem, počne da svira jer je alarm vrv vezan za mikroprekidač brave u prtljažniku pa mu ta veza sa svetlom prtljažnika vrv nije ni potrebna.
- Prikačeni fajlovi
-
- Meta - za svetlo prtljaznika.jpg (7.19 KiB) Pogledano 1298 puta
-
- META - LED sa prekidacem.jpg (9.77 KiB) Pogledano 1298 puta
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Re: prle.antic@gmail.com
Meni je to počelo da se dešava na nešto pre 120.000 kada su mi treće zamenske svećice bile pri kraju procenjenog trajanja, odn. za zamenu.
Kada stanem na semafor kao da ler gas malo štucne (samo jedan put) i stabilizuje se, ali se na obrtomeru ne primeti trzaj kazaljke.
Nakon zamene istog modela svećica, to je postalo jedva primetno, vrv ne bih ni primećivao da nije bilo ubedljivije pre zamene svećica, pa obraćam pažnju.
Fabričeke kablove sam promenio na 130.000 km, ne zbog nekih manifestacija nego su baš postali kruti, a i vremenski i po kilometraži bi ih trebalo zameniti.
Posle toga nekoliko meseci sve OK, da bi na oko 152.000 ponovo postalo očito, ali štucne samo jednom posle stajanja na semafor, u ler gasu.
To sam prijavio na malom servisu i utvrdili su da ne valjaju zamenski kablovi NGK (priznata mi je garancija 2 god.). Umesto NGK stavili su mi Magneti Mareli (koji su nešto jeftiniji ali deluju mi mekše i savitljivije, vrv su silikonski, šta god to značilo).
Za sada, na na 165.000 km nemam više tih problema.
Tipujem da je kod tebe (počinjem od najeftinijeg kvara): svećice (vrv si ih menjao), kablovi, jedna od bobina, jedan izlaz za bobine na ECU (rešavaju autoelektričati 60-100 evra, urade oba izlaza), usisna grana (pod uslovom da si očistio leptir, ali ono ispod leptira je mnogo složenije i ne preporučujem ti da radiš sam)
Meni je to počelo da se dešava na nešto pre 120.000 kada su mi treće zamenske svećice bile pri kraju procenjenog trajanja, odn. za zamenu.
Kada stanem na semafor kao da ler gas malo štucne (samo jedan put) i stabilizuje se, ali se na obrtomeru ne primeti trzaj kazaljke.
Nakon zamene istog modela svećica, to je postalo jedva primetno, vrv ne bih ni primećivao da nije bilo ubedljivije pre zamene svećica, pa obraćam pažnju.
Fabričeke kablove sam promenio na 130.000 km, ne zbog nekih manifestacija nego su baš postali kruti, a i vremenski i po kilometraži bi ih trebalo zameniti.
Posle toga nekoliko meseci sve OK, da bi na oko 152.000 ponovo postalo očito, ali štucne samo jednom posle stajanja na semafor, u ler gasu.
To sam prijavio na malom servisu i utvrdili su da ne valjaju zamenski kablovi NGK (priznata mi je garancija 2 god.). Umesto NGK stavili su mi Magneti Mareli (koji su nešto jeftiniji ali deluju mi mekše i savitljivije, vrv su silikonski, šta god to značilo).
Za sada, na na 165.000 km nemam više tih problema.
Tipujem da je kod tebe (počinjem od najeftinijeg kvara): svećice (vrv si ih menjao), kablovi, jedna od bobina, jedan izlaz za bobine na ECU (rešavaju autoelektričati 60-100 evra, urade oba izlaza), usisna grana (pod uslovom da si očistio leptir, ali ono ispod leptira je mnogo složenije i ne preporučujem ti da radiš sam)
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Prle ako si u BG imam nekoliko ispravnih setova svecica za probu.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.