Pomoć pri kupovini do 5000e

Razne informacije u vezi kupovine automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14289
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Pomoć pri kupovini do 5000e

Post od Saša »

Prvo probaj vožnju na plin bar mesec-dva... Bilo je i ovde skeptičnih ali nešto ne čujem da se žale što ga imaju u autu.... :D
Korisnikov avatar
AchtungDichtung
Reactions:
Postovi: 179
Pridružio se: 02 Jun 2020, 13:11

Re: Pomoć pri kupovini do 5000e

Post od AchtungDichtung »

Idi vidi taj 500L, ako nema nekih vecih mana plati i vozi.
- auto od poznanika, znaci nije presao 500-600-800 hiljada km kao mnogi iz uvoza
- jako rasprostranjen model, znaci servis i delovi se lako nalaze
- ugradnja novog plina se kod njega isplati vec na 25-30kkm, a ti vec imas uradjenu instalaciju. Sve i da moras da nesto servisiras to ces brzo povratiti zbog razlike u ceni goriva.
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1821
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Pomoć pri kupovini do 5000e

Post od BigMazzy »

Taj 500l se lakše vozi nego mnogi drugi modeli koji deluju manje od njega. Jednostavno ne umara.
Za plin je već sve rečeno, jeftinija vožnja ne postoji a na godišnjem nivou se uštedi registracija, servis itd.

Sent from my SM-S926B using Tapatalk

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Reactions:
Postovi: 48126
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Pomoć pri kupovini do 5000e

Post od Geza »

I @DukeNS cepa plin bez problema. :)
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14289
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Pomoć pri kupovini do 5000e

Post od Saša »

A što ne bi? Plin bi svaki vlasnik benzinca trebao da ima u autu. Manja potrošnja, manje zagađenje vazduha, duži vek motora, veći radijus kretanja (benzin+plin), itd, itd… :)
BigMazzy
Reactions:
Postovi: 1821
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10

Re: Pomoć pri kupovini do 5000e

Post od BigMazzy »

Sa konstatancijom da svaki vlasnik benzinca mora ili treba da ga ima se ne slažem. Jednostavno ima motora koji ga ne trpe LPG i jedva sastave 100000km sa istim. Odu ventili, glava itd.
Pa za Forda imaš konkretno od samog forda da samo motori koji izađu sa plinskom instalacijom iz fabrike mogu da izdrže isti jer je glava motora ojačana itd itd.
Da ne nabrajam sad dalje.

Sent from my SM-S926B using Tapatalk

Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9065
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Pomoć pri kupovini do 5000e

Post od Milos »

Saša napisao: 16 Apr 2025, 16:37 A što ne bi? Plin bi svaki vlasnik benzinca trebao da ima u autu.
Vickast neki mladic .
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14289
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Pomoć pri kupovini do 5000e

Post od Saša »

Ja zaista mislim tako. Mogućnost vožnje na dva goriva (od koji jedno omogućava i lepu uštedu i veću ekologiju a zajedno i daju i veliki domet) je veliki plus. To što neki proizvođači ne razmišljaju o tome ili ih boli uvo je druga priča. Evo i ja sada ne mogu u Kadjara da ubacim plin jer je motor previše komplikovan a uređaj za njega jako skup. No dobro, nema veze, sledeći će auto ionako da bude na struju.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9494
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Pomoć pri kupovini do 5000e

Post od OMP »

Na plin se kuva a na benzin vozi :) ne znam ja sam imao plin na dva auta, jugo i alfa 155, to sam sam ugradio a na alfi 147 je vec bio ugradjen, doduse taj auto je kratko vozen kao prelazno resneje jer mi trebao neki auto, na jugu nije problema ali na alfi 155 svaki cas nesto zeza, doduse nije bio sekvent ali sad ne bih ni kupio auto sa plinom niti ga ugradio, pozdravljam jeftiniju voznju ali ako bih isao na tu pricu onda samo neki fabricki metanac, tu je tek jeftina voznja a fabricki metan uglavnom bez problema radi. Drugar kupio Punto Evo na cng evo ga prebacio 230k km bez problema, nikakvo odrzavanje, trosi 800din metana na 100km po gradu sto dodje vise nego duplo jeftinije od voznje istog takvog na benzin, jeste da mrsavo ide jer je to 1.4 8v motor ali jbg vrsi posao. Kazu da ovi novi vw motori na metan u skodama, pasatima i sl. u zadnjih 5 godna recimo, trose i manje. Jedino sto je izbor automobila na fabricki metan sto se mene tice jako los, svodi se manje vise na manje i dostavne automobile ili neke mpv-e, sa izuzetkom gola, pasata i oktavie
Korisnikov avatar
elMaestro
Reactions:
Postovi: 3442
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Pomoć pri kupovini do 5000e

Post od elMaestro »

Saša, ako je uređaj skup i komplikovan za Kadjara koji nosi motor sličan većini Renoa, a onda i većini auto industrije tog perioda (2015. pa na ovamo) kako onda možeš tako kategorički stavljati plin u kombinaciju jeftine vožnje i "svako treba da ima"? Italija i Poljska su zemlje koje su svojevremeno (a i sada) imale ponajviše proizvođača uređaja, zašto onda procentualno mnogo više ljudi vozi na benzin nego na plin? To za veću autonomiju nije apsolutno nikakav plus, možeš da staviš i kantu benzina u gepek i imaćeš još veću.

Metan jeste super varijanta (postaje sve lošija, zbog cene), ali meni je problem upravo ovo što OMP kaže. Bukvalno ne mogu da nađem auto sa fabričkim metanom koji ispunjava moje kriterijume za ono za šta bi taj auto služio.

Samo treba shvatiti da su i taj tng i cng kompromisi i treba priznati to sebi. Ako ima neko ko je ugradio plin da bi sačuvao motor, evo neka se javi, ja takvog sreo nisam.
Имам једно потпитање...
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14289
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Pomoć pri kupovini do 5000e

Post od Saša »

Ljudi ugrađuju plin da bi se puno jeftinije vozili, naravno, a sve ostalo su dodatni benefiti koji su dokazani kroz decenije vožnje na to gorivo.

Nije plin nikakav kompromis - gorivo kao i bilo koje drugo, pogotovo kada to sve fabrika napravi i još dodatno prilagodi motor tom gorivu - to je najbolja varijanta. Pa sećaš li se možda običnog/“regular” benzina sa olovom kao aditivom? Nekada su svi motori bili takvi pa su ih fabrike vremenom promenile i prilagodile za bezolovni benzin, napravili su drugačija ležišta ventila i otpornije ventile i vozi Miško. Slično je i sa plinom.

Neki motori zbog jednostavnije konstrukcije i izdržljivijih materijala (mahom starije generacije i konstrukcije) su jednostavno pogodniji (da ne kažem odlični) za plin čak i fabrički neprilagođeni tome (a takav je recimo Fiatov 1.4 16V koji će vlasnica ove teme možda da kupi u modelu 500L, ili 1.2 8V koji ja imam u Puntu).
Ovi najnoviji motori kakav je u Kadjaru, sa direktnim ubrizgavanjem goriva pod 250 bara, napravljeni od full aluminijuma i sa brojnim drugim tehničkim zajebancijama i komplikacijama (sve zbog ekologije i veće efikasnosti/ekonomičnosti itd) naravno da nisu idealni kao ti stariji plus jednostavno traže i odgovarajući uređaj a koji je košta oko 2.500 evra sa ugradnjom, tako da se nije lako odlučiti na taj korak. Da mi je Kadjar jedini auto - verovatno bih ga ugradio ali ovako sa Puntom na plin koji je i dalje tu jednostavno nemam potrebe. Plin je moguće ugraditi i na dizel motore, i to se radi u svetu (istina, uglavnom na kamionima). Nije to nikakav bauk, gorivo kao i svako drugo i ne treba praviti famu oko toga.
Korisnikov avatar
OMP
Reactions:
Postovi: 9494
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: Giulietta TB
Lokacija: Krusevac

Re: Pomoć pri kupovini do 5000e

Post od OMP »

Ja ne verujem da je neki noviji motor pogodan za ugradnju plina a ni da ce napraviti takav tako da su male sanse da ces se opet voziti na plin sa nekim sledecim autom posle kadjara sem ako ne kupis neki polovan stariji.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pomoć pri kupovini do 5000e

Post od ljubitelj »

Da Saša, ali...plin nekada i sad nije više isto po mom nekom shvatanju šta se promenilo.

Plin odavno nije više atraktivan kod nas, zbog prevelike cene prvenstveno, za iole novija vozila. (naveo si cenu ugradnje koja ulazi u kalkulaciju isplativosti)
Ti Fiati su (motori) iz 80tih godina, dakle odavno oldtimeri po kontrukciji a to što su se tvoj Punto i taj 500L sklapali još koju deceniju kasnije i prodavali kao novi nije baš stvar tehnike nego više marketinga i što niže cene izrade.

Metan u Fiatima je vrlo loš, omp je spominjao G Punta. Imao sam prilike da servisiram baš GP i taj motor (nešto oko elektrike motora je zezalo, ne sećam se više) i da probam.
Kupljen je za dostavu hrane, upravo zbog cene vožnje.

Auto je očajan za bilo šta porodično, ubrzanje je puža, menjač je neprilagodjen CNG motoru, boca teška pa je ceo auto u debalansu po ponašanju..ukratko 1400 atmo kubika i CNG je promašaj u svemu.
Isto je i Multipla CNG u kojoj sam se vozio, ista priča motor po snazi neuskladjen sa karoserijom.

Pošto sam takodje imao iskustva i sa VW Kedijem CNG koji ima 2000 ccm atmo motor to je nešto bolje ali je i dalje promašaj.
Sa 5 osoba unutra (a namena mu je takva izmedju ostalog) Kedi je mrtav za bilo kakvo obliaženje. Nazad legne samo tako usled teške boce, ima prilično malu nosivost u gepeku (opet, namena takvog vozila je i da prevozi alat-teret).
I povrh svega minijaturni rezervaor za benzin od beše samo 8litara gde je upotrebljivo nekih 5 litara i 3 litra rezerve.

CNG auto da iole valja pravi Opel, Mercedes, Volvo i to pre svega sa motorima 2000+ kubika.

Uglavnom svi CNG fabrički auti koje sam video su bez turbo motora, zašto ne znam.
Ovako atmo motor i CNG su nekompatibilni par što se tiče vozne dinamike tek za nužni prevoz i stoga razumem što se nisu primili.

Slično je i za TNG fabrički, uglavnom je to uz atmo motore što je opet veliki kompromis.

Punto, taj 1,2 atmo motor je i na benzin jedva upotrebljiv sa 4 osobe u autu, znam jer sam se vozio u tim uslovima i tu nema obilaženja i sličnih poduhvata...auto je prosto mrtav. Isto kao tvoj, fabrički benzin i fabrički plin. Inače ispravan, nije do toga nego prosto malecna kubikaža.


Opet, pošto sam vozio i imao 5 različitih auta na TNG ne mogu da kažem da nije bilo dobro, problema uglavnom i nije bilo osim početnih pri ugradnji i prvim štelovanjima a posle u eksploataciji nijedan bitan.

Ali, ja sam počeo da vozim na plin po ceni od 17 dinara za litar i tada je bila značajna ušteda pa je i izraženije bila ta novčana prednost.

Sa današnjim motorima direktnog ubrizgavanja bilo da su benzin ili dizel naknadna ugradnja plina bilo TNG bilo CNG je prilično diskutabilna, po raznim osnovama.

Primer je tvoj Kadjar koji je jedan od "milion" sličnih motora.
I bez plina takvi motori su osetljivi već i na benzin samo, primera da su motori u uskim marginama optimizovani do te mere da i najmanje odstupanje od idealne eksplatacije dovodi do kvarova.

Nisu više motori onako termički stabilni i robusni kao ranije, kao taj Fiatov u Puntu i mnogi drugi iz 80tih i 90tih godina sa indirektnim ubrizgavanjem ili čak karburatorima.

TI motori gutaju sve, njima je svejedno koje je gorivo a ovi sada već i na eventualno benzin sa manje oktana od idealnog se bune i pale čitav niz "grešaka" sami od sebe.

Ne znam kako i zašto ali generalno auto industrija se udaljila od gasovitih goriva u smislu da savremeni motori nisu prilagodjeni za njih, takav je moj utisak.
matematicar
Reactions:
Postovi: 190
Pridružio se: 31 Maj 2022, 23:21

Re: Pomoć pri kupovini do 5000e

Post od matematicar »

230 dinara litar nafte, svi ce voziti na plin
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Pomoć pri kupovini do 5000e

Post od ljubitelj »

190 din je dizel, plin 109 ovih dana.
Ako dizel bude 230 usled poreza /akciza plin će ići na 140-150 barem.

Problem je apetiti države, nije samo gorivo uzrok (ne)isplativosti. Bilo koje gorivo.

Ali, osim cene plina motori sa direktnim ubrizgavanjem traže i adekvatan sistem, Saša napisa da je sada to 2500 evra okvirno trošak za ugradnju.

Ja kada sam uzimao AC Stag sistem za turbo benzin koštao je (davno) negde 230-250evra komplet kit osim boce. (indirektno ubrizgavanje, klasika EFI tzv).
Odgovori