Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1446
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Post od pedalaš »

AleksandarAca napisao: 30 Apr 2025, 11:02
YUgisa napisao: Mislim ta prica sa lakocom u ekstremu mi je ko i od vozaca kad cujem da njima treba SUV zato da ne moraju da razmisljaju kada raspizde tockom u bankinu... Da li onda treba svi da vozimo SUV ili mozda ipak da savladamo voznju u dovoljnom kvalitetu.
Moram da se osvrnem na ovo :)

Naravno, nije kao da SUV treba svakom. Ali ako mozes da priustis, SUV je tu da ti olaksa zivot – mozes da vozis po bilo kojem putu, komforniji je, lagano se ulazi i izlazi, pregledniji je, bezbedniji itd.

SUV nudi puno prakticnih prednosti, pogotovo ako cesto putujes, imas porodicu ili jednostavno volis da vozis u vecem vozilu koje pruza bolju preglednost na putu.


Sent from my SM-S938B using Tapatalk
Ta tvoja argumentacija ne prolazi kod ljudi koji ne voze SUV, već neke druge forme vozila.
Kao što filozofija tih ljudi koji voze neke druge forme (o prednostima tih drugih formi) ne prolazi kod onih koji voze SUV.
Na tu raspravu "šta je bolje" uopšte ne vredi "tupiti zube" i "trošiti energiju" ... :)
Korisnikov avatar
member
Reactions:
Postovi: 3732
Pridružio se: 17 Jul 2012, 15:19

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Post od member »

Da i ja napišem koju.
Svi mi patimo od prestiža i da dobacimo dalje u životu. Moj otac je u školu išao peške, a patio je da ima biciklO. Kad je kupio bicikl, patio je da ima Fiću. Kad je kupio Fiću , već tada uveliko se vozio Golf, a bogatiji ljudi su vozili Merc 200D. I tako, ti postigneš nešto,a letvica ide naviše.
Danas Vožnja automobilom nije IN. To je postao mehanizam kao što ideš u WC, obuvaš cipele itd. Vožnja automobilom više nije znak prestiža. To je fiziološka potreba tj kretanje. To kretanje treba da bude olakšano, da bismo mi imalo više vremena i koncentracije za obavljanje drugih poslova.
Ukratko: kao mobilni telefoni. Nekad bili znak prestiža, danas obično sokoćalo.
Ja prvi sam za EV.
I mnogo mi se dopada ceovtaj koncept. Prevazišao sam gasiranje, šaltanje, ubrzanje itd. Jednostavno, više me ne zanimaju takve informacije. Ja navijam za što više EV, da se ne zamaram servisima, uljima itd.
Jednostavno sam potisnuo auto na 10-20-30 mesto u životu, kao da je rerna, usisivač itd.
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 882
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Post od YUgisa »

AleksandarAca napisao: 30 Apr 2025, 11:02
YUgisa napisao: Mislim ta prica sa lakocom u ekstremu mi je ko i od vozaca kad cujem da njima treba SUV zato da ne moraju da razmisljaju kada raspizde tockom u bankinu... Da li onda treba svi da vozimo SUV ili mozda ipak da savladamo voznju u dovoljnom kvalitetu.
Moram da se osvrnem na ovo :)

Naravno, nije kao da SUV treba svakom. Ali ako mozes da priustis, SUV je tu da ti olaksa zivot – mozes da vozis po bilo kojem putu, komforniji je, lagano se ulazi i izlazi, pregledniji je, bezbedniji itd.

SUV nudi puno prakticnih prednosti, pogotovo ako cesto putujes, imas porodicu ili jednostavno volis da vozis u vecem vozilu koje pruza bolju preglednost na putu.


Sent from my SM-S938B using Tapatalk
Mislim da mesas terence sa SUV :D SUV su obicne limuzine/hecbekovi sa vecim klirensom u 99% slucajeva i najcesce tvrdjim vesanjem da se kompenzuje u globalu veca masa i vise teziste. Jedina prednost je to skladnije izgleda sa nekim balonskim gumama, sto kod modernih auta na limuzinama i hecbekovima dolazi iskljucivo na ekonomkih verzijama. A cak i tacka klirensa je cesto krajnje smesna, tipa ako nekome igra ulogu da li je 15 ili 18cm verovatno nece znati ni jedno ni drugo da proceni, jer ozbiljan klirens je 10-20cm razlike da se iole nesto ozbiljnije vozi van asfalta, a cak i ti klirensi su problem kod napadnih uglova jer mnogi ti SUVovi imaju masivnije branike da bi izgledali robusnije, nisu terenci sa susplehom.

Preglednost ne znam kolika je bolja kada aspolutno nista ne vidis oko sebe u modernim autima, a nisam siguran koliko pomaze cinjenica da je kabina 10-15cm visa pa samo jos manje vidis oko sebe. Jedino ako ti smeta kad vozis moderan hecbek u rikverc sto vidis samo krov autu iza sebe, pa hoces SUV da ne mozes ni to da vidis kad pokusavas da parkiras i onda ce vlasnik doci tu u temu i reci tehnologija je bolja jer ja sad imam parking senzore umesto redovne preglednosti kroz prozor :kezo:

Bezbednost je bolja pasivno ako naletis na nekoga ko ne vozi SUV, ali u moru SUVova danasnjice je ista sansa prezivljavanja kao i dva hecbeka kad se slupaju. Aktivna bezbednost je daleko gora od klasicne limuzine ili hecbeka.

Sto se tice teze putovanja sa porodicom, iskreno ne vidim to da ljudi svaki vikend idu negde i mislim da se mnogo pekmezimo u nekim stvarima. Ne kazem da treba da se guzvamo 5 nas u Fici na 1000km kao pre 50 godina, ali mislim da nam ne treba ni S klasa da bi se 3 putnika vozala po gradu. A i dece nikad manje imamo... Uostalom dosta porodica koje ja znam imaju 2 vozila i opet je stvar ko ima veci auto...

Cak i teza lakseg ulaska i izlaska mislim da bi se mogla gledati i ovako i onako. Jeste da se ne saginjes, ali sa sve vecom sirinom modernih auta sve je veci korak koji treba napraviti da bi uopste seo u kabinu. Za mnoge aute je umetnost sesti a da ne obrises nogavice o prag, pogotovo na zadnjoj klupi.
member napisao: 30 Apr 2025, 16:01 Ukratko: kao mobilni telefoni. Nekad bili znak prestiža, danas obično sokoćalo.
Ja prvi sam za EV.
I mnogo mi se dopada ceovtaj koncept. Prevazišao sam gasiranje, šaltanje, ubrzanje itd. Jednostavno, više me ne zanimaju takve informacije. Ja navijam za što više EV, da se ne zamaram servisima, uljima itd.
Jednostavno sam potisnuo auto na 10-20-30 mesto u životu, kao da je rerna, usisivač itd.
Eto ja mislim da je bas upravo suprotno, auto i telefon su postali samo stvar prestiza, ne i osnovne funkcije. Nije poenta jel dobar auto, nego koliko klikova ima koji ti nisu potrebni, telefon nije bitno koliko dobru komunikaciju mozes da ostvaris, nego koliko lako mozes da trosis vreme na gluposti socijalnih mreza.

Primer toga bih dodao svaka izmena nekog pravilnika za testiranje gde odmah svi proizvodjaci vozila popadaju nove testove jer ako se meri 5cm dalje vec nastane problem. Dok su se nekad davno auti proizvodili najbolje sto moze sa datim tehnologijama. Ali danas je bitno da na papiru da zvuci atraktivno. Bitno da je ekran 5mm veci od onog drugog da mozes reci da je najveci u klasi. EV se reklamira kao buducnost koja je stigla iako realno sa trenutnim nacinom funkcionisanja nece biti barem jos 50 godina...
Being second is to be the first of the ones who loose...
Korisnikov avatar
shandu90
Reactions:
Postovi: 13303
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Post od shandu90 »

Da ubodem neku toyotu hybrid i da se penzionisem


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4828
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Post od carov2 »

Milos napisao:Ume Ivan da zablista kad hoce .
Ronaldinho 2009. u Milanu


Vagenovac je ipak bio u Barsi.Slika

Sent from my CPH2581 using Tapatalk

Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9035
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Post od Milos »

Zato na karsu je bio Dzoi Barton :mrgreen:
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4828
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Post od carov2 »

Ivan napisao:Bmw sa hidrualicnim servom su uglavnom imali vrhunski osecaj na volanu.

Vecina ljudi ocigledno ne voli da vozi, pa cak i na auto forumu, a kamoli prosecan korisnik koji vozi jer mora.

Vecini ljudi, cak i ovde na forumu zadnja vuca i tezak precizan volan koji dobro prenosi osecaj sa tockova nije prednost, vec ogromna mana.

Kad nema kupaca, nece ni proizvodjaci praviti auto koji nece trziste.

Bmw 1 onaj stari sto izgleda kao klompa, vrhunski se vozi, balansiran auto, jedinstven sto je c segment hecbek zadnja vuca, odlican volan itd
Glavna zamerka (osim zadnje vuce i izgleda) je bila sto nije dovoljno prostoran i nema veci gepek kao ostali fwd hecbeci i eto sada je i bmw1 i on kao i svi ostali klasican naduvani hecbek sa prednjom vucom i operisanim elektro servom.

Ima mnogo polovnih zanimljivih auta za voznju da se uzme za relativno malo para pa opet vecina cak i na auto forumu bira automobile koji se losije voze.

Za 7-8k bude hondi civic r i clio rs koji su zanimljivi za voznju iako su prednja vuca i volan nije najbolji.

Za duplo manje para odnosno oko 4k ima swift sport koji je takodje zanimljiv za voznju.

Alfe su uglavnom iznad proseka za voznju i opet nece ih ljudi, ford focus se takodje za c segment prednja vuca odlicno vozi.

Dakle nije da nema auta zanimljivih za voznju, nego kupci primat dalju drugim karakteristikama...



Sent from my SM-A556B using Tapatalk
BMW F10 u M550d varijanti ima hidraulični servo, za razliku od ostalih F10 varijanti gde je elektro.

Sent from my CPH2581 using Tapatalk

Korisnikov avatar
Apex
Reactions:
Postovi: 348
Pridružio se: 15 Sep 2018, 09:32
Garaža: Smart For Two MK2

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Post od Apex »

Meni je najgora stvar u modernoj auto industriji i najveće uništavanje gušta vožnje prosečna težina automobila. Potpuno je sumanuto koliko su teški automobili postali a u isto vreme se priča o ekologiji... Pa onda ide natezanje motora do krajnjih granica da bi se dobilo 0.1% efikasnosti a prosečan auto tona i po i 20" felne. :D


Inače ne znam po kojoj logici su SUS motor i menjač koji postoji da bi "peglao" manu motora što mora da se drži u određenom rasponu obrtaja sinonim za "pravu" vožnju a instant odziv na gas kod EV-a i jednostavnost sistema su dosadni? :)
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1868
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Post od Dzoni_m »

Jesu dosadni. Nemaju teksturu. I opet greska porediti auto sa televizorom, telefonom ili avionom. Automobil je potpuno druga prica, jer ima inzenjersku komponentu, dizajnersku, socijalnu, ekonomsku.....i najbitnije emocionalnu

Nema mnogo rasprave oko ove teme: uvek je bilo i bice vise "konzervi" koje prevoze leminge od tacke a do tacke b. NIkada se taj odnos nije promenio tj bio je gori. Pogotovu 70-te i vreme naftne krize.

Ali automobila za ljubitelje je uvek bilo. Nikada nisu bili dostupni sirokom krugu ljudi. To sto su vecini ljudi nedostupni pa cak i ljubiteljima automobila jer prica od kada automobil postaje masovni prevoz. Niste okrili toplu vodu, samo autor teme pokusava da skrene paznju na novu temu koju ce otvoriti i ceka potvrdu kako je napravio dobar pazar.
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9035
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Post od Milos »

Potpis ko kuca na Dzonijev post .
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1446
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Post od pedalaš »

Da li žalim za nekim starim automobilima, "iz perioda 2006-2016 " ( kako kaže uvodni post )?
Ne, ni najmanje ne žalim.
Vozim (legalno) već 37 godina, tako da sam imao prilike da vozim i neke daleko starije automobile.
"Idealizovanje prošlosti" je prirodna osobina čoveka.
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 882
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Post od YUgisa »

Apex napisao: 30 Apr 2025, 20:08 Meni je najgora stvar u modernoj auto industriji i najveće uništavanje gušta vožnje prosečna težina automobila. Potpuno je sumanuto koliko su teški automobili postali a u isto vreme se priča o ekologiji... Pa onda ide natezanje motora do krajnjih granica da bi se dobilo 0.1% efikasnosti a prosečan auto tona i po i 20" felne. :D


Inače ne znam po kojoj logici su SUS motor i menjač koji postoji da bi "peglao" manu motora što mora da se drži u određenom rasponu obrtaja sinonim za "pravu" vožnju a instant odziv na gas kod EV-a i jednostavnost sistema su dosadni? :)
Zato sto pravi ljubitelji ne voze samo pravo ;) Drugo, uzitak voznje ne znaci brzina, nego dozivljaj brzine. Miata, S2000, Exige, Abarth 500, nista od tih auta nije sinonim brzine, ali jeste zabavne voznje i cak i pored manjka snage imaju solidne rezultate na kruznim stazama, a cak i kad su sporiji po pojedinacnom krugu, omogucavaju vise brzih krugova umesto 2t automobila koji posle jednog kruga pocnu da trose gume i kocnice u realnom vremenu jer ih tope od tezine.
Being second is to be the first of the ones who loose...
Korisnikov avatar
Romanticni_Piroman
Reactions:
Postovi: 279
Pridružio se: 09 Maj 2019, 22:49
Garaža: Mazda 3 2.0 Skyactiv-X

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Post od Romanticni_Piroman »

Dzoni_m napisao: 30 Apr 2025, 20:57 Jesu dosadni. Nemaju teksturu. I opet greska porediti auto sa televizorom, telefonom ili avionom. Automobil je potpuno druga prica, jer ima inzenjersku komponentu, dizajnersku, socijalnu, ekonomsku.....i najbitnije emocionalnu

Nema mnogo rasprave oko ove teme: uvek je bilo i bice vise "konzervi" koje prevoze leminge od tacke a do tacke b. NIkada se taj odnos nije promenio tj bio je gori. Pogotovu 70-te i vreme naftne krize.

Ali automobila za ljubitelje je uvek bilo. Nikada nisu bili dostupni sirokom krugu ljudi. To sto su vecini ljudi nedostupni pa cak i ljubiteljima automobila jer prica od kada automobil postaje masovni prevoz. Niste okrili toplu vodu, samo autor teme pokusava da skrene paznju na novu temu koju ce otvoriti i ceka potvrdu kako je napravio dobar pazar.
Od pocetka si negativan i mozda se pecam, al ajde. Moj novi pazar je automatik koji, osim sto je benzinac, malo toga ima od onoga sto zapravo zelim. Nije ni bitno, ne moram da otvaram temu uopste, a ovu sam otvorio cisto iz tuge. Meni je dovoljno da vidim jednog sto pise kao yugisa ili apex da mi dan bude lepsi :)
Poenta je da izbora ima sve manje i manje i 100% ovo sto je Apex rekao. Najveci problem je tezina. Nema nikakvog smisla da se pritiska smanjenje goriva (sto je rezultiralo da se prave ovi 0.9 motori) radi ocuvanja zivotne sredine, a automobili po 2 tone sto direktno poveca potrosnju. Tezina je nesto sto se mnogo oseca, pogotovu u automobilima normalne snage, koje vozimo 95% nas. Svaka osoba manje/vise u autu pravi orgromnu razliku koja se oseca i na pedali gasa, i na kocnici, i na volanu.
milekmilek
Reactions:
Postovi: 440
Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Post od milekmilek »

member napisao:Da i ja napišem koju.
Svi mi patimo od prestiža i da dobacimo dalje u životu. Moj otac je u školu išao peške, a patio je da ima biciklO. Kad je kupio bicikl, patio je da ima Fiću. Kad je kupio Fiću , već tada uveliko se vozio Golf, a bogatiji ljudi su vozili Merc 200D. I tako, ti postigneš nešto,a letvica ide naviše.
Danas Vožnja automobilom nije IN. To je postao mehanizam kao što ideš u WC, obuvaš cipele itd. Vožnja automobilom više nije znak prestiža. To je fiziološka potreba tj kretanje. To kretanje treba da bude olakšano, da bismo mi imalo više vremena i koncentracije za obavljanje drugih poslova.
Ukratko: kao mobilni telefoni. Nekad bili znak prestiža, danas obično sokoćalo.
Ja prvi sam za EV.
I mnogo mi se dopada ceovtaj koncept. Prevazišao sam gasiranje, šaltanje, ubrzanje itd. Jednostavno, više me ne zanimaju takve informacije. Ja navijam za što više EV, da se ne zamaram servisima, uljima itd.
Jednostavno sam potisnuo auto na 10-20-30 mesto u životu, kao da je rerna, usisivač itd.
Potpis s moje strane.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Korisnikov avatar
Ivan
Reactions:
Postovi: 9930
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Kraj automobilizma za ljude koji vole da voze

Post od Ivan »


carov2 napisao:BMW F10 u M550d varijanti ima hidraulični servo, za razliku od ostalih F10 varijanti gde je elektro.

Sent from my CPH2581 using Tapatalk
Moj f10 530d sa sport menjačem ima hidro servo, dok mi f10 520d sa običnim zf8 nije imao hidro vec električni, te iako je teži u nosu bolji mi je osecaj na volanu sa 3.0 zbog hidraulike.

A uvek u manje više svakom cenovnom razredu ima nešto zabavno za vožnju da se uzme, pa čak i u klasama auta koje su u principu dosadne za vožnju može da se nadje nešto osetno zabavnije od proseka.

Evo npr. Treba ti mpv, fordov cmax je zabavniji za voznju od ostalih mpv u klasi.
Želiš suv, stelvio je zabavniji od proseka.

Nekog izbora ima i bilo je, ali je izgleda lakše kukati :)

Evo koleginica uzela novu toyotu corollu 1.5 saltung i kuka kako je troma i spora, kako je sramota sto toyota u 2025 nema automatik, kako nema 360c kamere.

Htela je automatik, ali nije ga dovoljno htela da bi doplatila za njega, vec ako moze u klotu da ga dobije, kao i jaci motor.

E tako i zanimljivija voznja u autu, ako moze u klotu, ako ne onda tugica umesto da se zrtvuje deo neke druge karakteristike radi bolje voznje ili da se doda jos malo para :)

Sent from my SM-A556B using Tapatalk

nidza napisao: 12 Apr 2021, 10:56 nemam problem uvek sam najsporiji
Odgovori