Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12103
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Bax napisao: 23 Okt 2023, 16:42 Zaimljiv video za Saleta, kako moze da proveri stanje svojih bobina, i pogleda potorsenost.




Inace uzeo je drugar dve nove bobine Valeo, jutros smo mu to namontirali, pa sad prati stanje, da li je problem sa otkazom bobine resen, ako ne upali ide se na novi komp.
110.000km mi je kilometraza.

Farbricke bombine su Champion.


Premerio sam stare i da kazem u tolerancijama, su, ali ona sto je izbacivala gresku, ima malo losija ocitavanja, tako da bice zanimljivo videti hoce li ovo popraviti kvar.

Radi auto sa ovim Valeo bobinama, resen je problem.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Arogan
Reactions:
Postovi: 187
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan »

Uzeo sam i ja jednu rezervnu bobinu, odabrao sam firmu Valeo, šifra 245111. Ima žešću cenu 3.100 din u Kit komercu (u druge dve radnje mogao sam samo da poručum i da čekam par dana za 3.500 din). Inače prosečna cena "noname" bobine je 1.600-1.800 din za komad, ali ja ne gledam da uvek prođem jeftinije (pri tom ne tvrdim da je skuplji Valeo bolji od tih "noname", jednostavno nije me briga, evo večeras mi dete ne ide u grad i ne traži pare za kafić i već sam anulirao razliku u ceni :)).
Imam neki kineski komplet toreks ključeva, probao sam da odvrnem najpristupačniji šraf na bližoj (B) bobini i uspeo sam, ali koliko je taj alat kvalitetan govori to da je ključ već oblajzno kada sam ga zavrnuo malo jače nego što je bio zavrnut. Ipak druga strana nije oblajznula (u obliku je ćiriličnog slova "G" (Г) pa ima na dva kraja toreks 25). U kutiju sam spakovao račun (vajda je garancija na delove 6 meseci) i taj nesterni toreks ključ, pa ako mi na putu počne da štuca zameniću sam.
Kada (ili bolje rečeno ako) mi neka bobina crkne, odmah po zameni Valeo-ve kupiću i odmah zameniti još jednu Valeo a preostalu ispravnu fabričku ostaviću u rezervi u gepeku.
Inače, spoljni izgled Valeo-a me nije oduševio, kao da je zalivena u neki providni vosak bez zvršne obrade a fabrička nije takva. Da je ne ureknem, to sam mislio i za prve zamenske kablove NGK koji su mi posle originalnih (mislim da su bili Cavis) bili kruti i crni sa lošom završnom obradom, nekako kao da su skunuti sa kineske igračke. I jedan od 4 kabla je crkao nekoliko dana pre termina za drugi mali servesi od zamene (2 godine) i taj servis mi je uvažio 2-godišnju garanciju i zamenio ih je sadašnjim Magneti Mareli koji su i na ovoj slici. Malo su jeftini od NGK ali šljakaju 1,5 godinu bez greške ali su savitljiviji a kapice nekako punije i mekše od NGK.
Prikačeni fajlovi
Bobina Valeo.jpg
Bobina Valeo.jpg (96.12 KiB) Pogledano 1000 puta
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12103
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Ja sam isto skoro stavio rodji te NGK kablove, zaista deluju jadnjikavo, ali i cena je takva 1300 kinti. Kazu ili oem, ili Facet za kablove...

Oem su izgirali skoro 20 godina i 180k, pre nego sto su se raspale kopce. Ali to je ozbiljan kvalitet....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Arogan
Reactions:
Postovi: 187
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan »

Meni je NGK kablove stavio servis pre 3,5 godine (jednostavno insistirao sam da menjam kablove na 130.000 km). Mislim da su NGK tada bili najskuplji zamenski (bili su nešto malo preko 3.000 din.). Dok su ovi Magneti Mareli bili 2.600 din. Sada, da li NGK ima dve vrste, pa mi naplati skuplju a ugradili jeftiniju, ne smem ni da pomislim, sve je moguće, ali bitno je da su priznali garanciju, a ovi Magneti Mareli - za sada nemam primedbi.
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Reactions:
Postovi: 15274
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Kuzmanovic »

Kod mene NGK kablovi sljakaju vec 4 godine, pre toga su bili Valeo i oni nisu sastavili ni 3 godine. NGK su delovali za klasu kvalitetnije kad sam skinuo Valeo i direktno uporedio.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14233
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Tesla bobine koje sam ja kupio izgledaju identično kao originalne a originalne su Champion, verovali ili ne. Nisam video već godinama ništa od tog brenda.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12103
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Ja sam uzeo filter ulja, takodje mogu da potvrdim da su fabricke Champion.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14233
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Kad smo već kod delova, originalno Fiat je na tom motoru koristio NGK svećice, Cavis kablove i Champion bobine i sve je to fino funkcionisalo godinama. Ako su oni mogli tako "šarati" sa delovima - a što ne bi mogli i mi. Ništa danas ne garantuje kvalitet, nažalost... :D
Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3750
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Dare4x4 »

Bax napisao: 17 Jun 2025, 20:54 Ja sam uzeo filter ulja, takodje mogu da potvrdim da su fabricke Champion.
Dva puta sam imao Champion filter ulja na Nivi i oba puta je bio loš. Mana je ta što nepovratni ventil ne drži i svaki put kad palim auto meni nešto duže svetli lampica za pritisak ulja. Kao posle zamene ulja. Kada sam po drugi put napravio istu grešku, odlučio sam posle par dana da zamenim samo filter. Auto je mirovao desetak minuta posle vožnje i kada sam odvio filter bio je potpuno prazan, što je potvrdilo moje sumnje. Kasnije sam stavljao Filtron i Mann, problem se nije ponavljao.

S druge strane, na Yuga sam stavio zadnji brisač od Punta I, takođe Champion. Odličan je, služi preko 10 godina i još uvek je ista gumica koja briše odlično.

Slika
Arogan
Reactions:
Postovi: 187
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan »

Juče mi djavo nije dao mira pa sam kupio i drugu bobinu (istog proizvođača - Valeo) i ugradio ih u moj auto.
Odmah sam primetio da auto manje trese u leru (vidim po ugrađenoj multimediji, koju sam sa 2 metalna L profila ušrafio u gornju ivicu blende radija, sada multimedija vidno manje trese u leru).
Najveći benefiti osećam u gradskoj vožnji, naročito pri ubrzanju posle šaltanja iz druge u treću, zaista je brže ubrzava sa 40 na 60 km/h (brže ne vozim u gradu).
Dakle, ipak ima istine da bobine vremenom stare (nisam bio pobornik te teaorije, ali, eto, lično sam se uverio).
Nisam imao vremena da unimerom ispitam koja je je originalna bobina u boljem stanju (po uputstvu sa Youtube snimka iz jednog nedavnog posta u ovoj temi), ali sam bobinu B zadržao za sebe za rezervu, a drugu (A) "uvalio" komšiji sa parkinda jer ni on nema rezervnu. "Uvalio" u smislu da izgleda da A statistički crkava pre B, pa neka mu je sa srećom :)

Već sam zaboravao na očajnu završnu obradu zameniskih bobina u smislu da su podnožja visokonaponski kontakata zalivena u nekakav providni vosak i da nisu sačekali da se taj vosak ravnomerno slegne da bude horizontalno poravnat i što onaj limeni deo što se vidi po sredini ima teksturu kao da je izrađen od jeftinog lima za oluke (za razliku od fabričkog).

Posle podne sam kupio gumene podloške i ugradio ih između rupa u blendi radija i metalnog L profila na koji je zakačema multimedija, tako da ona više uopšte ne trese u leru, niti na rupama na putu.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12103
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Koja je kilometraza?
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Arogan
Reactions:
Postovi: 187
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan »

170.280 km, ali treba računati više jer se voze uglavnom kraće gradske relacije
Korisnikov avatar
ivke74
Reactions:
Postovi: 327
Pridružio se: 21 Dec 2013, 13:07
Garaža: Punto emotion tng abs & Audi A3 1.6TDI & Toyota Yaris cross
Lokacija: Kosjeric

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od ivke74 »

Dobar dan,
Interesuje ma da li je neko imao isti problem. Klima na Punto clasic 1.2 juče normalno radila i u toku vožnje prestala da radi iz ventilacionog odvoda počelo da se čuje kao neko šuštanje . Kada uključim klimu kompresor cakne i nakon toga kreće šuštanje iz ventilacije kada isključim klimu ne čuje se takvo šuštanje samo ventilator duva vazduh. U motornom prostoru nema čudnih zvukova ni curenja vidljivih okom. Auto je 2009g nikada nisam dopunjavao klimu normalno je radila do juče. Auto je prešao oko 270000km Hvala
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14233
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Oteraj auto negde da provere količinu freona i dopuni sistem ako treba. Ako to nisi radio nikad do sada, čak i da nije do toga to - dobro je da to uradiš (to ti je praktično "mali servis" kompresora jer se time zameni i ulje koje je u njemu sa freonom).
Arogan
Reactions:
Postovi: 187
Pridružio se: 28 Jul 2019, 18:57

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Arogan »

Teoretski, ako ti se čuje šištanje po caktanju kompresora a klime ne hladi, znači da nemaš dovoljno freona (ili je freon poptpuno iscureo).
Što se tiče redovnog servisiranja klime, mnogo je važnije promeniti ulje u kompresoru nego dopuniti freon, ako nisi servisirao od 2009. godine, kukuuu ... Prilikom dopune freona, važno je da li ti je dopunjena do 1/4 od preporučerene količine koja treba da bude (što je gubitak koji se toleriše) ili treba veća količina za dopunu (što zbači da negde curi i treba detaljniji servis). Ranije je bilo princip da se ceo freon isputi, pa se dopuni do propisane količine za taj auto, odnosno naplate ti max količinu freona (mislim da je kod punta 380 ili 420 nekakvih grama ili mililitara. Poslednjih godina, vidim da cena varira od toga koliko je dosuto freona, ne znam kakvim merenjima ustanove koliko je trenutno stanje i koliko treba dosuti.
Ne verujem da je kod mene klime baš potpuno ispravna ali da ti opišem kako radi:
- najčešće mi blago se šišanje javlja kada je ventilator u prvoj brzini (možda ga na većim brzinama i ne čujem). Pretpostavimo da je ventilator u prvoj i na semaforu čujem caktanje kompresora - odmah posle toga počne da duva jako hladno i čujem blago šištanje. To jako hladno duvanje ne traje večno već posle nekoliko desetina sekundi na kratko prestane (duva hladno ali ne toliko jako hladno), zatim ponovo čujem caktanje kompresora, pa blago šištanje i osetim da duva jako hladno. Ako ima više od jedne osobe u kolima, odnosno ako je potrebno jače hlađenje, u trenutku caktanja kompresora pojačam ventilator na treću brzinu i tada za isto vreme, dok duva jako hladno, uđe veća količina hladnog vazduha, ali kada prestane da duva jako ladno, vratim ventilator na prvu, čimi mi se da se onda kompresor pre ponovo uključi.
Kada sam na otovrenom putu, onda mi je ventlator u drugoj brzini i tada ne čujem ni caktanja ni šištanje (vrv ga ima ali je bula motora ili točkova veća), ali ositim da nekoliko desetina sekundi duva jako hladno pa kraće vreme ne toliko hladno, pa tako u krug. Vrv manuelna klima kod Punta ima neku zaštitu od preopterećenja pa preostat samo povremeno daje naradbu kompresoru da se uključi (ne tvrdim, nego čisto zdravorazumski ...)
Odgovori