Vazduhoplovi

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Pošto nisam prepoznao tip aviona, :oops: potražih na internetu registraciju A6-ALN... dakle B777-200. Jes' velik, ali posle one slike tri An-124 na Surčinu koju je neko skoro poslao, verujem da sve može da sleti. :)

Inače su me razočarali Emiraćani sa tim dvomotorcem... ispada kao da štede gorivo... :kezo: Npr. saudijski kralj leti u 747-ici.

P. S. izašao mi u pretrazi i avion sa reg. YU-ALN... ATR-72. :D
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

b777 jeste avioncina, nije sramota ni za koga da se vozi njim....
isao sam preko atlantika u air franceovom b777, jako lepo iskustvo...a motori su u precniku kao trup b737... :kezo:
Korisnikov avatar
BAJKER
Reactions:
Postovi: 6086
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.

Re: Vazduhoplovi

Post od BAJKER »

Ukratko o Boeing-u 777

Boeing 777-300ER Nippon Airways
Slika

Боинг 777 (енгл. Boeing 777) је фамилија широкотрупних путничких авиона великог капацитета и долета. Авиони ове фамилије примају између 305 и 550 путника и имају долет преко 16000 km. Намењени су првенствено као замена за старе 747 и делимично DC-10 и Л-1011 и као конкуренција А330, А340 и МД-11. Први прототип серије 200 је полетео 12. јуна 1994. а у саобраћај је ушао у мају 1995. године у компанији Јунајтед Ерлајнз (777-200).
Интересантно је да је 777 била прва фамилија авиона која је од почетка пројектована искључиво на рачунарима. Ни један једини паприни цртеж није направљен. Такође, први пут су у развоју авиона као саветници директно учествовале авио-компаније и сами путници.
Постоји 5 варијанти: 200, 200ЕР, 200ЛР, 300 и 300ЕР док је у развоју теретна верзија која носи ознаку 777Ф.
777-200ЛР је путнички авион са највећим долетом на свету од 17446 km док је 777-300ER највећи двомоторни авион на свету па самим тиме има и најјаче моторе икада направљене, Џенерал Илектрик GE90-115B који имају потисак од чак 569 kN а пречник им је већи од пречника трупа Боинга 737. Zbog svoje velicine motora, duzine trupa (kod verzije 777-200 duzina trupa je 63,7 m a kod verzije 777-300 je 73,86m) i tezine aviona stajni trap mu je izuzetno visok i jak.
Боинзи 777 су се показали као изузетно безбедни и поуздани авиони. За преко 10 година колико су у служби и 500 произведених примерака ни један једини није имао фаталан инцидент.

Veliki motor GE90-115B
Slika

Glass cocpit B777-200ER
Slika

Masivni stajni trap sa 6 tockova po nozi i ogromni motori
Slika
Slika
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Leteo 777 pola sata na simulatoru i odusevljen sam. Avion je pravi "tegleci konj" za sve prilike.
A 380 u ovom trenutku ne bi mogao ni da sleti, ni da poleti sa lybe, a pogotovo ne da taksira po rulnoj stazi.
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

zasto?
ako se ne varam staza je 3400m, to mu valjda nije kratko, ima li neki drugi razlog?
stvarno nisam razgovarao sa ovima sa tornja na tu temu, pa me interesuje...
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Razloga je vise.

Proracun aerodromskih povrsina se radi za tzv. "kriticni vazduhoplov", a to je B747 za beg. Sem dimenzija piste, mislim na nosivost (LCN), radijuse spojnica i sirinu taksiveja. U vreme izgradnje beg, najveci avion je bio B747.

Kada se pojavio 380, regulativa je bila minimalna sirina piste 60m. Mnogi gradovi su poceli da rade nove aerodrome ili prosiruju piste i rulne staze. Medjutim, nisu svi bogati kao Dubai, Singapur ili ameri...

Zbog toga su vazduhoplovne vlasti promenile regulativu i dozvolile upotrebu piste sirine 45m ali sa preuredjenim runway shoulders u sirini od 7.5m minimum sa svake strane piste. Zasto? Zato sto od sredine trupa do spoljneg motora ima 25m pa se motori 1 i 4 nalaze iznad zemlje tokom kretanja aviona po pisti. Zbog toga je moguce usisavanje FOD, a to je i razlog sto je Airbus odustao od ugradnje riversa na spoljne motore. Dalje je zahtev vlasti, da se pre svakog sletanja i posle svakog poletanja A380 izvrsi inspekcija cistoce rwy shoulders.
Sve to beg trenutno nema.
Zatim je pitanje atesta svetala rwy edge lights na engine blast.

O radijusu zaokreta na spojnicama i sirini twy ispod minimuma za A380 i da ne pricam...

Push back mora biti posebo sertifikovan za pokretanje tereta od milion i nesto libri...

Konacno, nisam siguran, ali mislim da ni LCN beg apron ne zadovoljava.

Putnickom 380 treba oko 3km piste a cargo 380 oko 4km.

Mislim da je dovoljno.

LCN - load classification number
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9310
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Vazduhoplovi

Post od dragan »

vidis, ovo mi je postalo stvarno zanimljivo pitanje, kad se vec pokrenulo...
pricacu ovih dana na poslu sa glavama iz prilazne, oni su vise upuceni u to, mada koliko sam shvatio iz letimicnog razgovora jutros, kazu da je moguce da sleti, ali da bi kasnije rulanje i opsluzivanje na zemlji bilo problem...
raspitacu se jos kod par ljudi za koje sam siguran da ce mi dati pravi odgovor, pa makar bio on i "ne znam"...
Korisnikov avatar
NexT
Reactions:
Postovi: 13017
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od NexT »

Cak i da moze da sleti, ovi nasi nisu u stanju da se snadju kad sleti 3-4 "obicna" aviona istovremeno, a ne A380. I u sred noci da sleti, cenim da bi poslednji koferi i putnici izasli sutradan oko podne...
Nesposobnost mentola koji rade na istovaru prtljaga, carinskim i pasoskim kontrolama je neverovatna.
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

Odgovori leze u strucnoj literaturi tipa "Aerodromi" od Milana Mokovica.

Takodje, odgovori za A380 konkretno, se nalaze u CASA position of a380 operations at code C airports.

Razlog zasto IL76, AN 124 (a mozda i 224) mogu na beg, je u visokom krilu i rastojanju motora od zemlje, jer su Rusi planski pravili avione za operacije sa neuredjenih podloga.
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Vazduhoplovi

Post od nikaragva »

Onaj gore 777 mi nekako deluje mali kokpit, skučen, za toliki avion, bi trebalo da ima makar đakuzi :D
zuzazu
Reactions:
Postovi: 4641
Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:13

Re: Vazduhoplovi

Post od zuzazu »

777 je taman.
U ergonomiji kokpita, ameri imaju zakonski zahtev da pilot sa levog sedista, desnom rukom moze dohvatiti najudaljenije dugme u desnom uglu na overhead panelu, i obrnuto.
Tako da se u vazduhoplovstvu o svemu vodi racuna i nista nije bez veze.
Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Vazduhoplovi

Post od methane.master »

Zar nemju duplu dugmad? :nemampojma:
Širim haos!
Korisnikov avatar
snork
Reactions:
Postovi: 4940
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:50
Lokacija: Beograd

Re: Vazduhoplovi

Post od snork »

Imaju duple volane i pedale i poneki instrument. Većina stvari je zajednička, kao npr. gas koji je u sredini. To me podseti da pitam Zuzazua: zašto nekada oba pilota drže istovremeno ruke na gasu? Mnogo smešno izgleda... :)
Ђенерал Јанковић
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Vazduhoplovi

Post od McGruja »

Da bi bili sigurni da pravu stvar rade :)

TT Post
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Vazduhoplovi

Post od nikaragva »

Možda vole da se dodiruju?
A možda je ispod te ručice neka ogromna skalamerija do kraja aviona, koju jedan čovek ne može da pomeri!
Odgovori