Ukratko o Boeing-u 777
Boeing 777-300ER Nippon Airways
Боинг 777 (енгл. Boeing 777) је фамилија широкотрупних путничких авиона великог капацитета и долета. Авиони ове фамилије примају између 305 и 550 путника и имају долет преко 16000 km. Намењени су првенствено као замена за старе 747 и делимично DC-10 и Л-1011 и као конкуренција А330, А340 и МД-11. Први прототип серије 200 је полетео 12. јуна 1994. а у саобраћај је ушао у мају 1995. године у компанији Јунајтед Ерлајнз (777-200).
Интересантно је да је 777 била прва фамилија авиона која је од почетка пројектована искључиво на рачунарима. Ни један једини паприни цртеж није направљен. Такође, први пут су у развоју авиона као саветници директно учествовале авио-компаније и сами путници.
Постоји 5 варијанти: 200, 200ЕР, 200ЛР, 300 и 300ЕР док је у развоју теретна верзија која носи ознаку 777Ф.
777-200ЛР је путнички авион са највећим долетом на свету од 17446 km док је 777-300ER највећи двомоторни авион на свету па самим тиме има и најјаче моторе икада направљене, Џенерал Илектрик GE90-115B који имају потисак од чак 569 kN а пречник им је већи од пречника трупа Боинга 737. Zbog svoje velicine motora, duzine trupa (kod verzije 777-200 duzina trupa je 63,7 m a kod verzije 777-300 je 73,86m) i tezine aviona stajni trap mu je izuzetno visok i jak.
Боинзи 777 су се показали као изузетно безбедни и поуздани авиони. За преко 10 година колико су у служби и 500 произведених примерака ни један једини није имао фаталан инцидент.
Veliki motor GE90-115B
Glass cocpit B777-200ER
Masivni stajni trap sa 6 tockova po nozi i ogromni motori
