Biciklizam
Re: Biciklizam
Malo previse izvucena sticna uz pomereno sediste unazad, i ti si krupan. Dosta ce jak protisak da bude na ram u toj zoni. Mada na prvoj slici deluje tako mozda je zbog ugla slikanja.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10684
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Biciklizam
Pretpostavio sam da na to misliš... Do slikanja je. Sticna je dužine 40 cm i veći deo je u ramu, unutra su oznake, ima još 10+ centimetara fore da se izvuče napolje. I sedište je na sredini, vodio sam računa. Čak i to da sam krupan je iluzija...
. Na 75kg sam već neko vreme.

Sent from my SM-S916B using Tapatalk


Sent from my SM-S916B using Tapatalk
- Kuzmanovic
- Postovi: 15277
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Biciklizam
Bas lepo skockan bajs, svaka cast. Moze vise detalja o tome odakle si porucivao ram i ostale delove i nesto vise o ovom menjacu jer prvi put vidim tako nesto? I zasto nisi isao na disk kocnice? 

- srdjanyo
- Postovi: 3506
- Pridružio se: 12 Okt 2014, 11:44
- Garaža: Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Biciklizam
Da li je ovde mogao zupčasti kaiš na ovaj pogon ili to sve mora posebno zbog zupčastog?
Ovaj bicikl mi deluje kao ultra moderan, pa mi je zato pao na pamet i taj
kaiš koji je sada veoma aktuelan.
Sent from my SM-S926B using Tapatalk
Ovaj bicikl mi deluje kao ultra moderan, pa mi je zato pao na pamet i taj

Sent from my SM-S926B using Tapatalk
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10684
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Biciklizam
Može kaiš u teoriji na skoro svaki bajs. To mi je zelja za neki buduci bajs. Sto se tice kocnica, ram je imao prihvate za V-brake i nisam hteo da ih secem i stavljam disk adaptere ili da varim aluminijum da bih dodao nosac. Radi se to, samo nisam zeleo. Svakako se kocnice, uz sve svoje prednosti i mane, dele na dobre i lose, ne na disk, v-brake itd. Danas diskove imaju bajsevi od 200 evra, propala je fora. Menjač je interni, Shimano Nexus 7... Dodat Alfine zatezač zbog vertikalnih dropova na ramu. Tako je moralo. Ram je od starog treking bajsa kupljenog 2008. godine. Ram je dobar, 2 kg tezak aluminijumski Merida shotgun tube... Oprema je bila skromna sa Suntour srednjim pogonom i Acera menjacem i integrisanim komandama. Dosta sam ga vozio i ram kao ram mi je odgovarao pa sam tražio način da ga zadržim. Ostalo, do poslednjeg šrafa je novo.. Trebaće mi malo više vremena da sve objasnim, a sad cu postaviti spisak delova po brendovima koji vec imam kod sebe. Detaljno kad stignem. Ono što je na neki način interesantno je da je kineskih delova - nula.
Ram - Merida
Prednja vila - Suntour
Šolje vile - Cane Creek
Felne - Beretta
Žbice - DT Swiss
Niple - DT Swiss
Prednja nabla - Shimano Deore
Spoljne gume - Pirelli Cinturato
Unutrašnje gume - Continental
Zaštitna traka felne - Continental
A head lula - Syncros
Korman - Syncros
Ručke - Btwin
Poluge kočnica - Shimano Deore
V brake čeljusti- Shimano Deore
Sajle kočnica - Jagwire
Zadnja nabla - Shimano Nexus 7
Zupčanik - Shimano Alfine 18T
Zatezač lanca - Shimano Alfine
Sedište - Btwin
Šticna - Syncros
Šelna šticne - Pro Performance
Nosač bidona - Syncros
Srednji pogon - Shimano Nexus 38T
Patrona pogona - Shimano Alivio
Pedale - Shimano
Lanac - Shimano 1s
Nogara - Atran Velo
Paktreger - Racktime
Zvonce - Cateye
Prednje svetlo - Cateye
Zadnje svetlo - Cateye
Brzinomer - Cateye
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
Ram - Merida
Prednja vila - Suntour
Šolje vile - Cane Creek
Felne - Beretta
Žbice - DT Swiss
Niple - DT Swiss
Prednja nabla - Shimano Deore
Spoljne gume - Pirelli Cinturato
Unutrašnje gume - Continental
Zaštitna traka felne - Continental
A head lula - Syncros
Korman - Syncros
Ručke - Btwin
Poluge kočnica - Shimano Deore
V brake čeljusti- Shimano Deore
Sajle kočnica - Jagwire
Zadnja nabla - Shimano Nexus 7
Zupčanik - Shimano Alfine 18T
Zatezač lanca - Shimano Alfine
Sedište - Btwin
Šticna - Syncros
Šelna šticne - Pro Performance
Nosač bidona - Syncros
Srednji pogon - Shimano Nexus 38T
Patrona pogona - Shimano Alivio
Pedale - Shimano
Lanac - Shimano 1s
Nogara - Atran Velo
Paktreger - Racktime
Zvonce - Cateye
Prednje svetlo - Cateye
Zadnje svetlo - Cateye
Brzinomer - Cateye
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
- Kuzmanovic
- Postovi: 15277
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Biciklizam
Ozbiljan posao, jos jednom svaka cast. Ram je ispao kao nov. Kada budes imao vremena napisi kako je tekla nabavka delova i sklapanje, mozda i neke okvirne cene ovakvog poduhvata. 

- DukeNS
- Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
- Postovi: 7789
- Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
- Lokacija: Ravnica
Re: Biciklizam
Svaka čast!
Bokte, 75 kg na tvoju visinu je baš malo.
p.s. Šta je sa onim motorom koji si bio sredio? Baš lepo radiš ove projekte!
Bokte, 75 kg na tvoju visinu je baš malo.

p.s. Šta je sa onim motorom koji si bio sredio? Baš lepo radiš ove projekte!
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10684
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Biciklizam
Nabavka je veliki problem. Ono što bi neki zapadnoevropljanin ili Amerikanac izkliktao i dobio za dan-dva-tri, ovde se vija nedeljama i mesecima. Naizgled, od delova ima svašta u ponudi, ali kada se dublje uđe u materiju, ponuda je zapravo jako skromna. Dosta toga je kupljeno i ovde, Planet bike, zatim razni prodavci, što prodavnice, što fizička lica. Oglasi, Cikloberza, KP. Nešto sa eBay... Najteže je bilo doći do Nexus glave. Nju sam našao u Švajcarskoj. Lako je pronaći na netu preko, ali kada se isfiltrira da nećeš za disk, nego za rim brejk, da nećeš sa 32 rupe za žbice, nego 36, da nećeš srebrnu nego crnu... ni preko nije lako naći. Ovi su je imali i plan je bio da je poručim i da stigne kod kolege u Austriju, a ovaj da mi je donese, ali ispostavlja se da Švajcarci ne šalju u EU, već samo u Švajcarsku i Lihtenštajn. Na kraju je uzeo treći čovek u priči i doneo je u Srbiju. Dođe mi jedan deo sa ebaya, nema svih delova u setu, beskorisno. Izvine se, vrate pare bez da vraćam to sto je stiglo, pošteno ali par nedelja čekanja otišlo u vetar. Pa drugi deo, isto sa eBay, ovi naši hoće da carine firmi u kojoj radim zato što se pun naziv firme pominje u adresi... to sam već imao sa kamerom za kola pre par godina. I tako, manje-više svaki deo ima neku svoju priču. Pozitivno je to što sam na tom visemesečnom putu upoznao neke interesantne i kvalitetne ljude, bio na mestima gde nisam do sada.
Preliminarni plan je bio da ja uradim pripremu za farbanje pa da mi neki farbar uradi posao, međutim, odlučio sam da to sam uradim. Ram sam matirao sunđer-šmirglom, gitovao sitna oštećenja koja je napravila šelna dečijeg sedišta na podsedalnoj cevi, špric-gitovao u dve ruke, šmirglao, dve ruke boje, dve ruke transparent mat laka. Bez lažne skromnosti, bolje ne bi bilo ni iz profi komore. Posle slagalica, svaki dan ponešto, bez logičnog redosleda, tako su delovi pristizali... Uglavnom, uživao sam u planiranju, istraživanju, realizaciji. Mozganja je moralo biti jer je ram za treking bicikl sa 3x7 prenosom, a ja sam fiksirao da ću od njega napraviti nekakav turing sa internim menjačem. Nisu isti prihvati točka, tzv. dropovi, nisu isti stoperi sajli, nije isti raspon zadnje viljuške... Trebalo je inženjerskog pristupa da se sve to premosti i da proradi na kraju. Suludo je, ali nisam mogao nazad.
Nexus je posebna priča i inicijalna kapisla celog poduhvata. Dugo želim to jer su me i kao klinca fascinirali menjači u glavi točka. Snopove lančanika što na zadnjem točku, što na srednjem pogonu sam smatrao kao lošije rešenje. Zašto menjanje brzina mora biti samo u vožnji, zašto lanac mora toliko da skače, zašto nekad sve i zakrlja čak i kad je skup sistem... Svega toga nema kod menjača u glavi, napred je jedan lančanik, nazad jedan, lanac zategnut, pregledno, čisto. Staneš u 7. brzini na semaforu, dok stojiš prebaciš u 1. i kreneš opušteno. Promene glatke i nečujne. Upasovano, vodootporno, trajno. Unutra 70+ delova, japanski inženjering težak 1.5 kg. Mana... malo ko može da ih servisira, delove skoro nemoguće pronaći. Lakše kupiti novu. Osim serije Nexus, Shimano ima i Alfine, noviju seriju koja gravitira ka sportskom. Postoji i nemački Rohloff samo što on nije 150 već 1.500 evra. Ima svega... koga interesuje.
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
Preliminarni plan je bio da ja uradim pripremu za farbanje pa da mi neki farbar uradi posao, međutim, odlučio sam da to sam uradim. Ram sam matirao sunđer-šmirglom, gitovao sitna oštećenja koja je napravila šelna dečijeg sedišta na podsedalnoj cevi, špric-gitovao u dve ruke, šmirglao, dve ruke boje, dve ruke transparent mat laka. Bez lažne skromnosti, bolje ne bi bilo ni iz profi komore. Posle slagalica, svaki dan ponešto, bez logičnog redosleda, tako su delovi pristizali... Uglavnom, uživao sam u planiranju, istraživanju, realizaciji. Mozganja je moralo biti jer je ram za treking bicikl sa 3x7 prenosom, a ja sam fiksirao da ću od njega napraviti nekakav turing sa internim menjačem. Nisu isti prihvati točka, tzv. dropovi, nisu isti stoperi sajli, nije isti raspon zadnje viljuške... Trebalo je inženjerskog pristupa da se sve to premosti i da proradi na kraju. Suludo je, ali nisam mogao nazad.
Nexus je posebna priča i inicijalna kapisla celog poduhvata. Dugo želim to jer su me i kao klinca fascinirali menjači u glavi točka. Snopove lančanika što na zadnjem točku, što na srednjem pogonu sam smatrao kao lošije rešenje. Zašto menjanje brzina mora biti samo u vožnji, zašto lanac mora toliko da skače, zašto nekad sve i zakrlja čak i kad je skup sistem... Svega toga nema kod menjača u glavi, napred je jedan lančanik, nazad jedan, lanac zategnut, pregledno, čisto. Staneš u 7. brzini na semaforu, dok stojiš prebaciš u 1. i kreneš opušteno. Promene glatke i nečujne. Upasovano, vodootporno, trajno. Unutra 70+ delova, japanski inženjering težak 1.5 kg. Mana... malo ko može da ih servisira, delove skoro nemoguće pronaći. Lakše kupiti novu. Osim serije Nexus, Shimano ima i Alfine, noviju seriju koja gravitira ka sportskom. Postoji i nemački Rohloff samo što on nije 150 već 1.500 evra. Ima svega... koga interesuje.
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
Re: Biciklizam
Gledao sam Reljine snimke o menjaču u glavi i zaista kaže teško je servisirati jer nisu rasprostranjeni kod nas pa i da neko uzme da radi pitanje je kako će ispasti.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Re: Biciklizam
Na pijacama ih ima cesto, recimo 20 posto bicikli ima te menjace u glavi. Mislim da sam samo jedan bicikl uzeo sa tim sistemom.
Nekad neko donese sve bicikle sa tim menjacem, sto sugerise da su u nekim zemljama popularniji....
Nekad neko donese sve bicikle sa tim menjacem, sto sugerise da su u nekim zemljama popularniji....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10684
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Biciklizam
Da, nije ih tako malo. Na polovnjacima iz EU ih često bude, a ima ih sada i na novim bajsevima domaće proizvodnje. Kod Lajoša i Atile iz Temerina možda je i trećina sa takvim glavama, bude često i kaišara. Blizanci iz Bečeja imaju posebnu sekciju na sajtu - Sram/Nexus. Traže ljudi, a nema gde da se kupi... Gledao sam taj Reljin klip. Zapravo, Relja ne pipa te menjače, a lik koji radi to u klipu je Mićko iz Vektora. Znam ga lično, on ima Alfine na svom bajsu.
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
- shandu90
- Postovi: 13381
- Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
- Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
- Lokacija: Novi Sad
Re: Biciklizam
Bas razmisljam kako si ga farbao i naletim na post. Moj je izubijan vec i vide se godine i uticaj spoljasnje sredine. Majstor mi rece oko stotke za farbanje rama, radio bi u pastelnu i bio bi otporniji na vreme nego sad.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Biciklizam
Ma to se uradi peskiranje i plastifikacija. Pre 10 godina to sam placao tek 20ak evra.
Ostao mi je samo jos jedan bajs koji sam tako radio.
Nije se mrdnulo, mada taj nije puno ni vozen.
Imam i neke koje mi je radio auto lakirer, bas cu slikati.
Beli je plastifikacija plus lak
Braon je lakirao auto lakirer
Plavi je cromavelato tehika, fabricki
Zuti je fabricki lak




Ostao mi je samo jos jedan bajs koji sam tako radio.
Nije se mrdnulo, mada taj nije puno ni vozen.
Imam i neke koje mi je radio auto lakirer, bas cu slikati.
Beli je plastifikacija plus lak
Braon je lakirao auto lakirer
Plavi je cromavelato tehika, fabricki
Zuti je fabricki lak




Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Sloba
- Site Admin
- Postovi: 10684
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:03
- Garaža: Ford Fiesta Ecoboost, Mazda CX-30 AWD
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Biciklizam
Plastifikacija je najotpornije resenje, mada ja ne znam da li je danas 20 evra dovoljhno za dobar dan bilo gde i za bilo sta. Peskarenje je nepotrebno, cak i pogresno, osim kada je u pitanju jako propala povrsina. Matiranje fabricke boje je dovoljna u 90% slucajeva. Ja sam koristio Body spricgit i Max Meyer boju i lak, jedan sprej gita i po dva farbe i laka. Nekih 6.000 dinara ukupno sa pakovanjem antisilikona, ubrusima i sunđer šmirglom.












Re: Biciklizam
Odlicno je ovo gore ispalo.
Za plastifikaciju je neophodno peskiranje, bar za celik, jer nece se lepi ona za staru boju.
Inace ta plastika bez laka, se lako skida npr sa acetonom, tj nije bas postojana na hemijske agense.
Opet ako se lose lakira preko plastike, lak ispuca, samo mi je prvi ispao super sa tim lakom, ostali tj. naredna 2 su ipsucali na laku. Nije se to raspalo, ali se vide crtice na laku.
Sreca da taj sto je dobro ispao je i najdragoceniji od tih plastificiranih....
Na belom, moja prva slika, je korozija bas bila krenula, recimo nosaci buzira su se dezintegrisali, srecom ram nije probio, i uradjena je plastifikacija, posle peskiranja, i to sve stoji kao kad je uradjen bicikl.


Za plastifikaciju je neophodno peskiranje, bar za celik, jer nece se lepi ona za staru boju.
Inace ta plastika bez laka, se lako skida npr sa acetonom, tj nije bas postojana na hemijske agense.
Opet ako se lose lakira preko plastike, lak ispuca, samo mi je prvi ispao super sa tim lakom, ostali tj. naredna 2 su ipsucali na laku. Nije se to raspalo, ali se vide crtice na laku.
Sreca da taj sto je dobro ispao je i najdragoceniji od tih plastificiranih....
Na belom, moja prva slika, je korozija bas bila krenula, recimo nosaci buzira su se dezintegrisali, srecom ram nije probio, i uradjena je plastifikacija, posle peskiranja, i to sve stoji kao kad je uradjen bicikl.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.