TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Re: TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Imam na Hondi indirektni TPMS, a na Toyoti direktni.
Mislim da je direktni ipak bolje rešenje, jer je kod indirektnog moguć i ravnomeran sezonski gubitak pritiska u svim pneumaticima ( bez ikakvog alarma od strane sistema ).
Pri čemu je trošak zamene TPMS ventila/senzora redak i smešno mali na sve ostale troškove posedovanja kola.
Mislim da je direktni ipak bolje rešenje, jer je kod indirektnog moguć i ravnomeran sezonski gubitak pritiska u svim pneumaticima ( bez ikakvog alarma od strane sistema ).
Pri čemu je trošak zamene TPMS ventila/senzora redak i smešno mali na sve ostale troškove posedovanja kola.
- carov2
- Postovi: 4958
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Meni je direktni sistem otkrio problem sa gumom, tako što sam primetio da mi pritisak pomalo pada, kada ne bi trebalo(autoput), a nikakvog upozorenja nije bilo.
Kada smo skinuli točak, videli smo šraf.
EDIT:
Upravo razmišljam koje su prednosti indirektnog sistema i ne mogu da se setim nijedne.
Kada smo skinuli točak, videli smo šraf.
EDIT:
Upravo razmišljam koje su prednosti indirektnog sistema i ne mogu da se setim nijedne.
- ivancho
- Postovi: 3857
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:59
- Garaža: Octavia 1,6d
- Lokacija: Zemun
- Kontakt:
Re: TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Kada sam na rupu sredio gumu, prvo sam je čuo, pa tek onda mi se posle nekog vremena upalilo indirektno upozorenje....Tako da jeste jeftinije indirektno, ali je bolje direktno.
Re: TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Indirektni TMPS me je uvek na vreme upozorio na gumi defekt pa sam na vreme dopumpao defektnu gumu i bezbedno stigao do vulkanizera. Redovno se uključuje pri zameni letnje-zimskih setova točkova.
Doduše ne javlja instant kao direktni, ali i ne košta 50e/kom i ne zahteva vulkanizersku intervenciju pri otkazu, a i manje je podložan otkazima.
Doduše ne javlja instant kao direktni, ali i ne košta 50e/kom i ne zahteva vulkanizersku intervenciju pri otkazu, a i manje je podložan otkazima.
- carov2
- Postovi: 4958
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Znači ima najmanje 3 prednosti u odnosu na TPMS sa senzorima.
Re: TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Ja nisam nešto zadovoljan sa indirektnim, a Saša je objasnio zašto. Želim da mi gume uvek budu na propisanom pritisku, a to sa indirektnim mogu samo ako svaki čas idem na pumpu da proveravam. Mislim da na indirektnom može pritisak i za 0.5 bar da opadne i da se on ne oglasi. Dovoljno da za sezonu upropastiš gumu. Prednost indirektnog je samo što nema "održavanja".
Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk
Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk
Re: TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Da li svaki direktni ima prikaz pritiska?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 14288
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Verujem da ima, inače koja bi bila poenta takvog sistema koji precizno meri a korisniku se to ne prikazuje?
Inače, kod mene pritisak po točku zavisno od doba dana varira za -0.1/+0.1 bar u redovnoj upotrebi a pri jačem opterećenju/većim vrućinama/hladnoćama i do -/+ 0.2 bara i iako me to vuče da stalno doduvavam/korigujem - ne diram ipak ništa sve dok je u tim redovnim granicama temperaturnog “rada”.
Zimi naravno dodam pritisak jer hladno vreme potraje a eventualno ako idem negde dalje autoputem onda doduvam još malo i to je to.
Inače, kod mene pritisak po točku zavisno od doba dana varira za -0.1/+0.1 bar u redovnoj upotrebi a pri jačem opterećenju/većim vrućinama/hladnoćama i do -/+ 0.2 bara i iako me to vuče da stalno doduvavam/korigujem - ne diram ipak ništa sve dok je u tim redovnim granicama temperaturnog “rada”.
Zimi naravno dodam pritisak jer hladno vreme potraje a eventualno ako idem negde dalje autoputem onda doduvam još malo i to je to.
Re: TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Prvi Mitsubishijev koji su ugradjivali kada se krenulo sa tom opcijom pre 6-7 godina ne samo da nije imao prikaz pritiska vec nije ni pokazivao koji tocak ima smanjeni pritisak.
Re: TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Kod mene na avensisu na dijagnostici mogu da vidim pritisak za svaki senzor pojedinačno (možda čak i temperaturu) ali na kontrolnoj tabli imam samo lampicu koja signalizira kada je neki točak u problemu.Heinz napisao:Da li svaki direktni ima prikaz pritiska?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
- carov2
- Postovi: 4958
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Sad već kad si pitao, na Mazdi CX5, ja ne znam da vidim trenutan pritisak, sistem se ponaša kao da nema senzore.Heinz napisao:Da li svaki direktni ima prikaz pritiska?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Sent from my CPH2581 using Tapatalk
- Saša
- Postovi: 14288
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Verovatno to sada najviše zavisi da li auto ima digitalnu instrument tablu ili nema, jer je na digitalnoj lako prikazati masu informacija. Odnosno vezano je za godište/generaciju automobila.
- carov2
- Postovi: 4958
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Pa na Mazdi CX5 postoji ekran kod tahografa, a naravno ima i ekran od multimedije, ne vidim da ovo opravdanje stoji, na bilo kom autu, iskreno, bord kompjuter je standard jako dugo.
Sent from my CPH2581 using Tapatalk
Sent from my CPH2581 using Tapatalk
Re: TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
U americi je odavno zakonom obavezno da se koriste direktni tpms senzori i to je bilo pre tablet revolucije u automobilima pa samim tim nisu ni imali prikaz za svaku gumu. Na bmwu recimo pokazuje pritisak u svakoj gumi dok prikaz temperature mora da se otključava naknadno.
Re: TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)
Može da zna, jer meri torzionu rezonancu svakog točka ponaosob, plus ih poredi, čisti šum koji dobija od podloge itd. Poprilično komplikovan algoritam, zato nije idealan, ali je jeftin jer sav hardver već imaš, a dovoljno je dobar da svaki proizvođač time ispuni propise obaveznog imanja takvog sistema na automobilu. Diskutovali smo pre par godina o tome.ftj napisao: 21 Jul 2025, 23:02 Indirektni treba da detektuje kada se precnik jedne gume smanji i brze se okrece u poredjenju sa drugim tockovima. Ako se jako postepeno podjednako smanji pritisak u sve 4 to se nece dogoditi tj. senzor se nece aktivirati, ako ti imas bolju teoriju zasto se senzor nije upalio a sva 4 tocka su bila na 1,6 slobodno obrazlozi.
i evo sta gugl izbaci kad searchujes flaws of indirect tpms4. Cannot Detect All Low Pressure Scenarios:
If all tires are underinflated by a similar amount, the iTPMS may not detect a problem as wheel speeds might not change significantly.
This can lead to continued driving on underinflated tires, increasing the risk of blowouts, decreased fuel efficiency, and uneven tire wear.
Zašto kod tebe nije detektovao, ne znam, takva karakteristika gume, ili mu nije dato dovoljno vremena da skonta. To mu je i glavna mana, nekad mu treba previše vremena za reakciju. Meni skontao više puta, zato sam i istražio tematiku, jer mi nije bilo jasno kako može da zna kada su sve 4 podjednako ispustile. Možda je malo tvrđi bok gume, pa se nije ispoljilo, ili je takav sistem kod tebe na autu. Možda je veoma mala razlika od 1.6 do pritiska koji je tražen, ako si merio kad je guma hladna, jer se u vožnji što je pritisak niži, guma više greje i više se širi topao vazduh, pa možda upadne u opseg koji je sistemu u donjoj zoni koja mu je OK.
Meni je, zasad, na Škodi, svaki put prijavio šta treba i kako treba, i nisam imalo lažnih uzbuna. Nije do dimenzije gume, jer nismo imali problem ni na drugom autu, koji je imao 16 i 17, tako da smo sa tim kolima pokrili dimenzije od 16 do 19 za vagenov sistem.
Direktni svakako bolji, skuplji, ali i ovaj je bolji nego nikakav, a za većinu ljudi mnogo manja glavobolja i fleksibilnost, posebno ako imaš više točkova. To je onda baš puno senzora i cifra bude muška.