
@Dzona
Kakve to motore Kinezi imaju da su moderni i efikasni, a opet moraju da kupuju od Evropljana?
I kako su efikasni ako je zastarela tehnologija?

Idi ti na sajt Agencije za bezbednost soabraćaja i pogledaj važeći „Водич о економичности потрошње горива, емисијама СО2 и загађујућих материја у ваздух нових путничких аутомобила доступних на тржишту Републике Србије“.Heinz napisao: 17 Sep 2025, 19:17Од 1. јануара 2019. године земље чланице Европске уније треба да користе само вредности потрошње горива и емисије СО2 према WLTP тесту за извештавање потрошача.
....
Да би мере за смањење емисије гасова са ефектом стаклене баште биле ефикасније, потенцијални купци нових возила морају бити детаљно информисани. Из тог разлога од 1999. године у Европској унији постоји обавеза означавања економичности потрошње горива и емисијама СО2 из нових путничких аутомобила у складу са Директивом 1999/94/ЕZ о доступности података за потрошаче о потрошњи горива и емисији СО2 у вези са продајом нових путничких аутомобила.
У Републици Србији је 2022. године донешен Правилник о подацима о економичности потрошње горива и емисијама СО2 из нових путничких возила ("Службени гласник РС", број 107 од 16. септембра 2022.), према којем сваки добављач нових путничких возила намењених за продају у Републици Србији морају на сваком продајном месту, укључујући изложбене просторе и сајмове и електронске медије, дати податке о потрошњи горива и специфичним емисијама СО2 нових путничких аутомобила.
...
Добављач је дужан за сваки модел новог путничког возила, који ставља на српско тржиште ради продаје или давања на лизинг, изради ознаку економичности потрошње горива, емисијама СО2 и загађујућих материја у ваздух. Ознака мора бити постављена на предње лево бочно стакло сваког новог путничког возила који се налази на продајном месту, или постављена највише 50cm од путничког возила.
Садржај обрасца ознаке је прописан Правилником о подацима о економичности потрошње горива и емисијама СО2 из нових путничких возила, а образац се може преузети на порталу Агенције за безбедност саобраћаја.
...
Dakle, nismo EU, Kina nije EU, sve čisto.
Prežvakana tema.. Zašto bi ulagao u tehnologiju 20og veka, za koju je jasno da si prespavao i da ne možeš stići Evropljane ni za 50god?TheWickerMan napisao:Opet SUS vs Elektro tema![]()
[smention u=11336]Dzona[/smention]
Kakve to motore Kinezi imaju da su moderni i efikasni, a opet moraju da kupuju od Evropljana?
I kako su efikasni ako je zastarela tehnologija?
Da ne širimo temu, da se samo osvrnem na to da Evropljani imaju bolju tehnologiju i budžet, to nije tako. Svakog kineskog proizvođača država subvencionište milijardama evra samo iz prostog razloga a to je uništenje evropskih proizvođača automobila da bi postali dominantni. E kad budu dominantni, videćemo onda kakve će cene biti a biće mnogo veće nego što su sad. Jer onda nećeš imati izborDzona napisao: 18 Sep 2025, 10:36Prežvakana tema.. Zašto bi ulagao u tehnologiju 20og veka, za koju je jasno da si prespavao i da ne možeš stići Evropljane ni za 50god?TheWickerMan napisao:Opet SUS vs Elektro tema![]()
@Dzona
Kakve to motore Kinezi imaju da su moderni i efikasni, a opet moraju da kupuju od Evropljana?
I kako su efikasni ako je zastarela tehnologija?
Zbog toga su se od 2000e na ovamo fokusirali na 21i vek i uspeli da dođu ovde gde su - da ti isti Evropljani sa, u to vreme, daleko boljim kadrovima, tehnologijom i budžetom - sada kaskaju za njima.
I to je činjenica, koliko se god to nekome svidelo ili ne
Gde se u navedenom Pravilniku spominje WLTP?pedalaš napisao: 18 Sep 2025, 10:31 NEDC se više ne koristi. I ne sme da se koristi.
Da naša Tržišna inspekcija radi svoj posao, ovo se ne bi dešavalo.
Nešto kao Sony mobilni telefon.shandu90 napisao: 19 Sep 2025, 09:39 Alfa je za ljubitelje, to nije auto za siroke narodne mase.
Sent from my iPhone using Tapatalk