WLTP vs NEDC standard i šta je tu realno

Iskustva sa gorivima i uljima
Korisnikov avatar
Milos
Reactions:
Postovi: 9145
Pridružio se: 04 Feb 2012, 23:30
Garaža: tedeijevi geteijevi

Re: WLTP vs NEDC standard i šta je tu realno

Post od Milos »

I to je upitno , da li gledamo diplomu pre Bolonje ili posle ?
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20778
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: WLTP vs NEDC standard i šta je tu realno

Post od Heinz »

Mora master.
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1629
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: WLTP vs NEDC standard i šta je tu realno

Post od pedalaš »

Markoni napisao: 23 Sep 2025, 20:48 Pa jeste, ali za to svakako nije odgovorna ABS (ne znam što koristiš AEBS). Ne prati ona kako se uvoznici oglašavaju. Ministarstvo trgovine je tu nadležno rekao bih.
Što se tiče UN pravilnika R84 (potrošnja goriva) on nije obavezan već 7-8 godina jer je implementiran u R83, kao i R85 (neto snaga) od kada je uveden WLTP.

Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk
Izvini, u pravu si za ABS ( "AEBS" ). Moja greška.
I naravno da je Ministarstvo trgovine ( Tržišna inspekcija ) jedina nadležna za nadzor nad oglašavanjem ( to sam i napisao u svom nekom gornjem postu ).
Ali sam siguran da, kad bi se čovek u dokolici potrudio, da bi se tu oko deklarisanja našlo materijala i za ABS.
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 10031
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: WLTP vs NEDC standard i šta je tu realno

Post od Markoni »

Izvini, nisam to iznad detektovao. Nego vidim da se u više postova pominje ABS pa čisto da skrenem pažnju da to nema veze sa njima.
Ja direktno sarađujem sa ABSom. Prilično je to sve stegnuto u tom delu sa novim vozilima. Prilično su kruti, i nema tu nekog talasanja sa puštanjem vozila koja nemaju kompletnu dokumentaciju ili imaju neke nesaobraznosti. I cela ekipa u ovlašćenim tehničkim službama je dugo u poslu, i prilično iskusna, nema muljanja u tom delu koliko sam ja upoznat. Gomila vozila je vraćena i biće ih sve više. Ljudi kupuju mopede i traktore sa AliExpressa bez da se raspitaju o propisima koji se kod nas primenjuju na nova vozila. Sad je navala upita za uvoz novih vozila direktno iz Kine. Vide tamo BYD za 15.000 USD pa bi da ga uvezu, itd...

Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk

Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3863
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: WLTP vs NEDC standard i šta je tu realno

Post od Dare4x4 »

Mrzim tu agenciju i ko je izmisle :bokser:
Zbog njih ne mogu da kupim novu Nivu, ali zato istih takvih u krš stanju ima gomila i sve se registruju bez problema. :glavomuzid:
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1629
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: WLTP vs NEDC standard i šta je tu realno

Post od pedalaš »

@Markoni

Vidi, ja povremeno gledam na sajtu Agencije podatke o tome šta je za neko vozilo ( koje se nudi na tržištu Srbije ) deklarisana kao WLTP potrošnja i emisija za mešoviti ciklus. I tako gledam i registrovane pogrešne podatke, koji su pogrešno navedeni i u javno dostupnom dokumentu pod nazivom "Водич о економичности потрошње горива, емисијама СО2 и загађујућих материја у ваздух нових путничких аутомобила доступних на тржишту Републике Србије"

Samo kao primer.

Sa izuzetkom modela Civic Type R-a, Honda u Srbiji već oko dve godine nema više u ponudi bilo kakav nehibrid. Sve što je u ponudi su samo hibridi.

A u pomenutom važećem "Vodiču" svi sadašnji model Honde su označeni kao nehibridi ( u polju "Vrsta goriva", umesto da im stoji "Бензин/ЕЕ", greškom im piše "Бензин" ).

Čak i za Jazz hibrid ( u Srbiji u ponudi od početka 2021. ) za koji je Agencija sama u tabeli u "Vodiču" napisala kao naziv modela "Jazz HEV", oni stave kao vrstu goriva "Бензин".

Takodje, napisane dekarisane vrednosti potrošnje goriva i emisije su im pogrešne.

Recimo, ne postoji na tržištu Srbije ( niti bilo gde u Evropi ) bilo kakav CRV aktuelne šeste generacije sa deklrisanom WLTP potrošnjom od 8,5 litara i emisijom od 192 gr CO2 ( a to piše u "Vodiču" ). Ja imam CVR pete generacije i taj model CRV-a ni kao nehibrid ( sa 1,5 T i sa AWD ) nije imao toliku deklarisanu potrošnju i emisiju čak ni u verziji sa 7 sedišta, već je i taj imao manje ( a verzija sa 7 sedišta se u Srbiji nije nudila od 2021. ), dok moj ( kao petosed) ima po WLTP oko 1 litar manje i oko 20 gr CO2 manje od onoga što piše kod Agencije.

Za sve modele Honde ( osim za Jazz ) kod Agencije je u "Vodiču" napisana pogrešna "klasa efikasnosti".

A već sam pominjao i apsurd da Agencija, kada pod tačkom 6.1 "Vodiča" ( 6.1 Листа десет модела нових путничких возила са најекономичнијом потрошњом горива, поређаним према растућим вредностима Специфичних емисија СО2, за сваку врсту горива.
Погонско гориво : БЕНЗИН" ), Jazz HIBRID pogrešno klasifikuje i rangira i stavlja ga na prvo mesto klase NEHIBRIDA.

Sve ovo što sam naveo je samo deo primera koliko Agencija za bezbednost saobraćaja (ne)stručno i (ne)pažljivo radi svoj posao, bez da razmišlja kakvu štetu takvim postupanjem može da nanese i koliko ljudi kao potencijalnih kupaca može da dovede u zabludu ( mada je formalni cilj navedenog "Vodiča" upravo suprotan ).

Da sam ja uvoznik Honde za Srbiju, ja bih za ovolike greške "razapeo Ageciju". Umesto svega toga, uvoznik Honde i ne čita šta za Honda modele piše na sajtu Agencije i na svom sajtu energetsku efikasnost Honda vozila preporučuje sa takvim pogrešnim i netačnim "Vodičem" sa sajta Agencije :)

https://www.honda-srbija.rs/upload/docu ... goriva.pdf

Da ne bude dileme, ima grešaka i za neke druge brendove i neke njihove modele.
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 10031
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: WLTP vs NEDC standard i šta je tu realno

Post od Markoni »

Sve te podatke popunjava uvoznik. Dakle sve što Agencija ima sa tim jeste da okači na svoj sajt. Poenta je da od svih uvoznika u Srbiji, a ima ih mnogo, pitanje da li je 10-15 ljudi od osoblja koje je zaduženo za taj posao dovoljno stručno za izdavanje raznih potvrda i popunjavanje ovakvih tabela.

Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk


pedalaš
Reactions:
Postovi: 1629
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: WLTP vs NEDC standard i šta je tu realno

Post od pedalaš »

Sad odjednom ispada da je sajt Agencije kao neka oglasna tabla na koju svaka budala može da okači šta god hoće i da Agencija nema nikakve veze sa time ...

Pa, ko je izdavač publikacije pod nazivom Водич о економичности потрошње горива, емисијама СО2 и загађујућих материја у ваздух нових путничких аутомобила доступних на тржишту Републике Србије ? Izdavač je Agencija za bezbednost saobraćaja, jer je izdavanje tog "Vodiča" njena zakonska obaveza !

I mene kao kupca sadržajem navadenog "Vodiča" u zabludu dovodi Agencija za bezbednost saobraćaja ( a neka ona vidi ko je nju doveo u zabludu ).

To je možda od strane same Agencije i prekršaj iz Zakona o klimatskim promenama ( na koji se poziva kao osnov izdavanja Vodiča poziva i sama Agencija u uvodnom delu Vodiča, čiji je ona izdavač i koji Vodič je javno dostupan na njenom sajtu ):

"Novčanom kaznom od 100.000 do 2.000.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako ... su prisutne oznake, simboli ili natpisi koji se odnose na potrošnju goriva ili emisiju CO2 na oznakama, u vodičima ... koji mogu dovesti u zabunu potencijalne kupce novih putničkih automobila"
Korisnikov avatar
Markoni
Reactions:
Postovi: 10031
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: WLTP vs NEDC standard i šta je tu realno

Post od Markoni »

Smetnuo si samo jednu stvar sa uma, živimo u Ćacilendu. Većina stvari se radi samo da se ispuni forma.

Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk

Korisnikov avatar
motorista
Reactions:
Postovi: 1020
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Geely Cityray

Post od motorista »

pedalaš napisao: 18 Sep 2025, 10:31NEDC se više ne koristi. I ne sme da se koristi.
Pitanje je da li sve tako strogo definisano. Čak i akreditovane laboratorije smeju da se akredituju za povučenu metodu i da izveštavaju prema njoj. Idealno bi bilo da se pored podatka navede metoda.
trojanac napisao: 21 Sep 2025, 20:21изради ознаку економичности потрошње горива, емисијама СО 2 и загађујућих материја у ваздух.
3.2.2 Oдређивање класе ефикасности СО2
Спектар класификација се креће од зелене класе ефикасности А+, што значи, „веома ефикасан“, до црвене класе G, која означава „мање ефикасно“. У обзир се узимају и електрична возила и алтернативни облици погона. Приликом процене ефикасности СО 2 , емисије угљен диоксида се постављају у односу на тежину возила. Да би се одредила класа ефикасности, стварне емисије СО2 модела, морају се упоредити са утврђеном референтном вредношћу. У зависности од одступања од референтне вредности, возилу се додељује једна од класа ефикасности СО2 . Класе А+ до D се додељују возилима чија је емисија СО2 нижа од референтне вредности. Возила чија емисија СО2 одговара или прелази референтну вредност добијају класе ефикасности Е,F или G. Ова референтна вредност служи као мерило за поређење емисија СО2 одреженог возила, узимајући у обзир његову тежину, са емисијом СО 2 „просечног“ новог аутомобила. Што је аутомобил тежи, то је већа референтна вредност. Произвођач возила мора навести СО2 ефикасност возила навођењем класе ефикасности СО2. Да би то урадио, он мора да одредиодступање званичне специфичне емисије СО2 од референтне вредности специфичне за возило. Референтну вредност треба одредити на следећи начин: Категорије ознака се израчунавају коришћењем формуле за одређивање процената одступања од референтне вредности.
Ne toliko vezano... Ovo se zaista radi, a baš recimo to ostavlja utisak polupismenosti jer je čisti tehnički pleonazam, pošto emisija ugljendioksida zavisi isključivo od količine i vrte potrošenog goriva.
Korisnikov avatar
ljuba
Reactions:
Postovi: 7570
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: WLTP vs NEDC standard i šta je tu realno

Post od ljuba »

Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20778
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Geely Cityray

Post od Heinz »

motorista napisao: 25 Sep 2025, 13:55 Pitanje je da li sve tako strogo definisano. Čak i akreditovane laboratorije smeju da se akredituju za povučenu metodu i da izveštavaju prema njoj. Idealno bi bilo da se pored podatka navede metoda.
Off: većina standarda nije sa obaveznom primenom, osim ako ih ne poziva neki pravilnik.
Odgovori