Detailing
- Darko
- Postovi: 9569
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Detailing
@OMP videcu jos. Ovo je neko privremeno resenje. Gledacu da mi naprave sa podlogom slicnoj boji auta.
Ti neki natpisi mercedes, amg i slicno su mi malo bezveze, sta znam.. ovo mi je ok jer je auto ovakav izasao iz salona. Nije to tako velika nalepnica da toliko bode oci. 7cm x 2.7cm.
@Carov
Odlicno radi lik. Mislim da je najpoznatiji na KP.
https://www.kupujemprodajem.com/motocik ... tent=oglas
Ti neki natpisi mercedes, amg i slicno su mi malo bezveze, sta znam.. ovo mi je ok jer je auto ovakav izasao iz salona. Nije to tako velika nalepnica da toliko bode oci. 7cm x 2.7cm.
@Carov
Odlicno radi lik. Mislim da je najpoznatiji na KP.
https://www.kupujemprodajem.com/motocik ... tent=oglas
- Darko
- Postovi: 9569
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Detailing
Iskacu mi cesto ovakvi klipovi.
Nekako mi deluje nerealno da je ovo moguce.
Popunis ogrebotinu, smirglas, ispoliras i ne primeti nista.
ja kad sam negde probavao ranije nesto sa vodenom smirloglom na farbi odmah se skidala farba skroz. A po ovim klipovima oni masinski smirglaju u vise gradacija i sve top.
Nekako mi deluje nerealno da je ovo moguce.
Popunis ogrebotinu, smirglas, ispoliras i ne primeti nista.

ja kad sam negde probavao ranije nesto sa vodenom smirloglom na farbi odmah se skidala farba skroz. A po ovim klipovima oni masinski smirglaju u vise gradacija i sve top.
Re: Detailing
I meni je ovo misterija , cak i da moze ovako , nije naneo lak , kako se to posle odrzi da ne odskace od ostatka nakon 6 meseci recimo .
Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
- TheWickerMan
- Postovi: 11338
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Detailing
Previše verujete internetu 

Re: Detailing
Znaci nece mi porasti ? 

Bob Akin : You can't make a racehorse out of a pig . But if you work hard enough at it you can make a mighty fast pig .
- Darko
- Postovi: 9569
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: Detailing
Ima milion ovakvih videa.Milos napisao: 24 Sep 2025, 12:14 I meni je ovo misterija , cak i da moze ovako , nije naneo lak , kako se to posle odrzi da ne odskace od ostatka nakon 6 meseci recimo .

Da, i kako nije skinuo postojeci lak oko te ogrebotine svuda gde je prosao smirglama.
Re: Detailing
Darko napisao: 24 Sep 2025, 11:45 Iskacu mi cesto ovakvi klipovi.
Nekako mi deluje nerealno da je ovo moguce.
Popunis ogrebotinu, smirglas, ispoliras i ne primeti nista.![]()
ja kad sam negde probavao ranije nesto sa vodenom smirloglom na farbi odmah se skidala farba skroz. A po ovim klipovima oni masinski smirglaju u vise gradacija i sve top.
Nerealno i jeste. To sam primjetio kad sam probao isto pa sjebao haubu

Re: Detailing
Ima nerealnih klipova ali ovaj nacin saniranja ogrebotina je itekako realan, radio sam vise puta uspesno i manje uspesno, takodje i gledao profesionalca kako to radi, a uspesnost zavisi od vise faktora, kad budem imao vremena opisacu detaljnije proceduru.
- pedja
- član 001
- Postovi: 15544
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Detailing
Šta je najbolje za osvežavanje crnih plastika eksterijera (lajsne, pragovi i sl)?
Послато са SM-G980F помоћу Тапатока
Послато са SM-G980F помоћу Тапатока
- Kornjaca Rade
- Postovi: 3962
- Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
- Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
- Lokacija: Bg
Re: Detailing
Za mene uvek favorit CarPro Perl
Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk
Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk
Re: Detailing
Sto se tice ogrebotina i saniranja istih, da probam da objasnim pisanjem ako mogu. Prvo treba znati kako naneti boju preko ogrebotine, ima vise nacina, prvi je da se namaze jedan sloj baze pa vise slojeva laka da se popuni rupa i bude vise mesa za smirglanje i poravnavanje sa starim lakom.
Drugi nacin, po meni bolji a i sto mnogi rade je da se pomesaju baza i lak i tako nanese u jednom ili vise slojeva na ogrebotinu. Neki koriste cetkice, spric i izlu, ima i specijalan alatic kao olicka koja to popunjava nebitno.
Ako je boja bez kristala sto bi rekli nije metalik npr. cisto crna, bela, crvena itd. onda je najbolje resenje napraviti boju u akrilu zato sto je akril sam po sebi nekako gusci ako tako mogu da kazem i odlicno pokriva riseve i ogrebotine za razliku od baze koja je bas retka i vodenasta. POmesate akrilnu boju sa ucvrscivacem u odredjenoj razmeri i nasosite na ogrebotinu.
Npr. kad spremite auto za farbanje ako nije dobro odradjena priprema pa ostanu sitni risevi od smirgle to se na varijanti baza-lak kasnije sve moze videti jer baza nije dovoljno gusta da to pokrije pa npr. pre farbanja za bazu bi trebalo da ide smirgla p1000 pa i 1500 dok za akril i ako odradite sa p500 boja ce sve da pokrije i nece se videti tragovi smirglanja. Iz tog razloga je akrilna boja i bolja za popunjavanje ogrebotina.
Poenta je da se visak te boje koju ste naneli lepo sastruzete nekim ostrim predmetom, (kao i ovaj lik sa snimka) postoje specijalni mali metalni grebači za tu svrhu tako da se sto manje koristi smirgla, znaci da se visina novonanesene boje sastruze na visinu stare boje i onda nece biti problema prilikom smirglanja. Kad se koristi smirgla to je fina granulacija 1500 pa na vise kako se ne bi ostetio lak i sto manja povrsina da se smirgla, ja sam radio sve rucno nekako mi sigurnije nego masinom, stavim vodenu smirglu na neki ravan tvrdji predmet, da li drvenu paknicu ili tvrdu gumu nebitno, imam par nekih takvih stvarcica i onda polako smirglanje da se sto manje smirgla okolina ogrebotine jer ako se pretera lako moze da progleda lak okolo a to se desava najvise zbog toga sto se novonanesena boja preko ogrebotine ne "izgrebe" lepo i dovede sto blize povrsini stare boje pa onda smirglom mnogo vise morate da trljate tu novu boju a samim tim ostecujete i staru pa logicno je da ce se stara boja lakse otanjiti i progledati nego nova koje ima vise. Tu vec treba i malo osecaja ali kao sto rekoh sto manje parce smirgle i koncentrisati se na konkretan deo tj ogrebotinu i ne bi trebalo da bude problema.
E sad uvek ostaje mogucnost da vam nisu lepo napravili nijansu boje ili da je cetkicom niste lepo i ravnomerno naneli pa promenila ton (pricam uc slucaju metalik baza tu ume da bude nekad zeznuto jer se cetkicom kristali ne rasporede lepo) ali to su svakako male povrsine i svakako i tako ce se ogrebotina mnogo manje videti nego da ostane rez tj da je niste ni tretirali.
Vrv sam smorio sa ovolikim tekstom ali nisam mogao krace a da se nesto bar razume, mozda sam pomogao i bio koliko tolko jasan ako neko zeli ovo da proba.
Kao sto rekoh sanirao sam vise takvih ogrebotina i ovaj metod nije sarena laza ali naravno ima nerealnih klpova ali to se lako provali. Ovo sto sam ja radio negde bilo super, negde manje super u smislu da se pod odredjenim uglom vidi a desilo mi se i par puta da mi malo progleda stara boja, srecom vidim na vreme i stanem pa ne bude to strasno, svakako sve sto sam uradio bilo je neuporedivo bolje a nekad i naprimetno nego da ostane ogrebotina koja upada u oci se 5 metara.
Drugi nacin, po meni bolji a i sto mnogi rade je da se pomesaju baza i lak i tako nanese u jednom ili vise slojeva na ogrebotinu. Neki koriste cetkice, spric i izlu, ima i specijalan alatic kao olicka koja to popunjava nebitno.
Ako je boja bez kristala sto bi rekli nije metalik npr. cisto crna, bela, crvena itd. onda je najbolje resenje napraviti boju u akrilu zato sto je akril sam po sebi nekako gusci ako tako mogu da kazem i odlicno pokriva riseve i ogrebotine za razliku od baze koja je bas retka i vodenasta. POmesate akrilnu boju sa ucvrscivacem u odredjenoj razmeri i nasosite na ogrebotinu.
Npr. kad spremite auto za farbanje ako nije dobro odradjena priprema pa ostanu sitni risevi od smirgle to se na varijanti baza-lak kasnije sve moze videti jer baza nije dovoljno gusta da to pokrije pa npr. pre farbanja za bazu bi trebalo da ide smirgla p1000 pa i 1500 dok za akril i ako odradite sa p500 boja ce sve da pokrije i nece se videti tragovi smirglanja. Iz tog razloga je akrilna boja i bolja za popunjavanje ogrebotina.
Poenta je da se visak te boje koju ste naneli lepo sastruzete nekim ostrim predmetom, (kao i ovaj lik sa snimka) postoje specijalni mali metalni grebači za tu svrhu tako da se sto manje koristi smirgla, znaci da se visina novonanesene boje sastruze na visinu stare boje i onda nece biti problema prilikom smirglanja. Kad se koristi smirgla to je fina granulacija 1500 pa na vise kako se ne bi ostetio lak i sto manja povrsina da se smirgla, ja sam radio sve rucno nekako mi sigurnije nego masinom, stavim vodenu smirglu na neki ravan tvrdji predmet, da li drvenu paknicu ili tvrdu gumu nebitno, imam par nekih takvih stvarcica i onda polako smirglanje da se sto manje smirgla okolina ogrebotine jer ako se pretera lako moze da progleda lak okolo a to se desava najvise zbog toga sto se novonanesena boja preko ogrebotine ne "izgrebe" lepo i dovede sto blize povrsini stare boje pa onda smirglom mnogo vise morate da trljate tu novu boju a samim tim ostecujete i staru pa logicno je da ce se stara boja lakse otanjiti i progledati nego nova koje ima vise. Tu vec treba i malo osecaja ali kao sto rekoh sto manje parce smirgle i koncentrisati se na konkretan deo tj ogrebotinu i ne bi trebalo da bude problema.
E sad uvek ostaje mogucnost da vam nisu lepo napravili nijansu boje ili da je cetkicom niste lepo i ravnomerno naneli pa promenila ton (pricam uc slucaju metalik baza tu ume da bude nekad zeznuto jer se cetkicom kristali ne rasporede lepo) ali to su svakako male povrsine i svakako i tako ce se ogrebotina mnogo manje videti nego da ostane rez tj da je niste ni tretirali.
Vrv sam smorio sa ovolikim tekstom ali nisam mogao krace a da se nesto bar razume, mozda sam pomogao i bio koliko tolko jasan ako neko zeli ovo da proba.
Kao sto rekoh sanirao sam vise takvih ogrebotina i ovaj metod nije sarena laza ali naravno ima nerealnih klpova ali to se lako provali. Ovo sto sam ja radio negde bilo super, negde manje super u smislu da se pod odredjenim uglom vidi a desilo mi se i par puta da mi malo progleda stara boja, srecom vidim na vreme i stanem pa ne bude to strasno, svakako sve sto sam uradio bilo je neuporedivo bolje a nekad i naprimetno nego da ostane ogrebotina koja upada u oci se 5 metara.
Re: Detailing
Ja sam na sličan način rešio ogrebotinu od bicikla na vratima Yuga. Sad se vidi samo ako znaš gde da gledaš. Kao boju sam koristio sprej koji sam malo naprskao u poklopac od spreja, pa onda lagano četkicom za likovno. Posle par dana, vodena 2000 polako, pa polirka.
Što se tiče izjednačavanja visine, najveća je mudrost u tome. Lepo si napisao sve. Gledao sam neki klip koji mi je delovao realno moguć ali nisam isprobavao. Naime, umesto struganja viška žiletom, čovek je naneo tanak sloj limarskog gita. Zatim ga je šmirglao dok nije skroz nestao. Na taj način zaštitio je lak oko ogrebotine i kako je šmirglao tako je skinuo višak farbe iz ogrebotine zajedno sa gitom. Na kraju je ispolirao. Smatram da nije loša ideja ali zahteva mnogo veći trud.
Svakako, bolje je bilo kako popuniti ogrebotinu nego ostaviti je. Ako je dovoljno duboka, može da korodira, a svakako će se manje videti kako god da se popuni.
Što se tiče izjednačavanja visine, najveća je mudrost u tome. Lepo si napisao sve. Gledao sam neki klip koji mi je delovao realno moguć ali nisam isprobavao. Naime, umesto struganja viška žiletom, čovek je naneo tanak sloj limarskog gita. Zatim ga je šmirglao dok nije skroz nestao. Na taj način zaštitio je lak oko ogrebotine i kako je šmirglao tako je skinuo višak farbe iz ogrebotine zajedno sa gitom. Na kraju je ispolirao. Smatram da nije loša ideja ali zahteva mnogo veći trud.
Svakako, bolje je bilo kako popuniti ogrebotinu nego ostaviti je. Ako je dovoljno duboka, može da korodira, a svakako će se manje videti kako god da se popuni.
Re: Detailing
Da kit se takodje koristi ali se on mnogo vise koristi kod curotina posle farbanja to limari rade pogotovo ako je vise curotina grupisano jednom mestu to je dobro resenje ali i zahteva vise vremena i smirglanja a za ogrebotine ne mora kit
- AleksandarAca
- Postovi: 1164
- Pridružio se: 21 Jul 2021, 14:54
- Garaža: VW Tiguan 2.0TDI R-Line 4Motion, VW ID.3 Pro Performance
- Lokacija: Beograd
Re: Detailing
Da li imate nekoga za preporuku sto se tice poliranja i keramike u BG i okolini i koliki je to trosak okvirno?
Sent from my SM-S938B using Tapatalk
Sent from my SM-S938B using Tapatalk