Trebalo bi napomenuti da je odnos mase po osovinama na Stelviu 50:50, ali ne znam kojom logikom je utvrđen pritisak. Sva scenarija iz tabele imaju kao rezultat veće vrednosti za zadnje točkove.
Verovatno ima veze sa tim što je zadnja osovina primarno pogonska.
Ovo si se dobro setio da ubaciš u jednačinu. Rekao bih da auto pogoni zadnja vuča 95% vremena...
Vitara mk1 je imala istu deklaraciju pritiska za obe pogonske osovine - samo 1,6 bara A imala je samo 97'0 kg. I gume balonke.
Pamtim pritiske u gumama za sva vozila koja sam vozio pre 20 ili 30 godina, ali, za ovo iz kasnijeg doba - jako slabo. Godine čine svoje.
dzoni napisao: 20 Okt 2025, 21:19
Meni su danas stigle Linglong zimske u dimenziji 245 40 19 i 275 35 19, sutra cu da ih montiram na bmw 520d x drive G30. Ceo set guma bio 32500din. Mislim da ce to dobro biti, ipak je nova guma i prva sezona, za drugu sezonu ne verujem da cu je docekati sa ovim autom..
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Kakve su Linglong ? Vulkanizer me ubeđuje da su plastične, uzmi duplo skuplje ili Tigar.
215/60 R16 guma.
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Ja na Yugu još vozim fabričke ventile iz 2007.
Nakriviš ga levo-desno i ako nema naprsline ne vidim razlog da se menja. Čak i ako krene da zeza, može da se zameni samo iglica ali to se baš retko dešava.
Zato sto znaju da ako sad stavis nove da ces u roku od 3 godine doci ponovo Ja kad sam menjao felne bio sam u fazonu stavicu nove ventile i to je zavrsilo sa stalnim problemom da ili ispucaju ili se valjda rasuse sta li je problem pa prestane da dihtuje na spoju sa felnom, kod sestre je isto ali njen muz vodi politiku da dobro je to pa nek se muce i dalje Ja sam na kraju kupio metalne na Aliju i od tada nikakvih problema na oba moja auta i 3 seta felni.
Being second is to be the first of the ones who loose...
I posle što prelazimo na AS gume. Neću da gledam ovako poštene vulkanizere. Videli žensko da je otišlo i sve uvaljuju. Ja kada sam otišao ventili će biti na račun kuće, a džabe mi to ako su stari bili bolji.
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Sestri je na prethodnom autu odjednom otisao ventil i ispumpala se guma, ne secam se koliko stari su bili. Ako stavljas potpuno novu gumu, po meni ima smisla da zamenis ventil ako je 3-4 godine star.
Raspravljate o ventilu koji kosta 120din iliti pola kafe u kaficu. Uzas.
Slazem se da ne treba dirati novi ventil, ali jeste preporuka po standardu, jer se moze ostetiti pri demontazi gume. Ali isto tako se i moze ostetiti senzor pritiska,on se ne menja pri svakoj demontazi gume, pa se zna kako se skida guma. A isto pravilo treba primenjivati i kod obicnog ventila iako je jeftin.
Ventil zameniti na oko 3 god je ok, preventivno.
Poenta rasprave nije da li treba staviti ventile, poenta je da ce neko da ti uvali ventil niskog kvaliteta koji ce u najboljem slucaju trajati 3 godine, a mozda ces ga menjati vec iste godine bas zato sto je 120din iako vredi mozda 20. Evo sad gledam, kod mene nisu izdrzali 2.5 godine (stim da sam 1 menjao u tom periodu), a metalni su 7 godina na 2 seta tockova i 4 godine na 1 setu.
Being second is to be the first of the ones who loose...
Tačno, imao sam loše iskustvo sa zamenjenim ventilom, ventil koji nije trebao da se menja a bilo je "to je samo 150 din".
Ventil ne bih da menjam ako ne treba, kao ni ostale delove na autu što ne menjam dok nije potrebno, to je osnovna i normalna stvar. Auto ženin T-Rock 2024 god. i ima loš ventil.
Na šalteru napucana neka riba, ali vama treba ventil, to se menja uvek, ako zna uopšte i kako izgleda ventil. Planeta guma na Ceraku je u pitanju. Da su pogledali i rekli da je dotrajao i da je za zamenu to je u redu.
Ako neko ošteti ventil ili gumu ili auto to treba da plati, on je oštetio, kod mene na poslu ako nešto oštetim mušteriji moram da platim i nadoknadim. Pa će sledeći put da vodi računa o tuđim stvarima, meni radnik kad nešto zezne ja to pokrivam, a te troškove vodim kao investiciju u njega dok se ne obuči.
150 din x 4 = 600 din auto x 30 kola na dan = 18.000 din uzima devno na ventilu, x 25 radnih dana = 450.000 din.
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Ja sam u proleće na alu felne stavio sva 4 nova ventila (150 din komad) jer nisam bio siguran u kakvom su stanju stari, nisam vozio te felne ranije. Na jednim kolima koja su u kući bila 18 godina izmenjao sam sve ventile ali onda kada sam ih ujutru zatekao na felni. Otkazivao je jedan po jedan točak u nekom "kratkom" vremenu, tipa pola godine-godina. Nakon zamene ni jedan nije otkazao narednih 10-tak godina.
Ne moze se znati da li je ventil dobar, verujte iz iskustva . Desi se stezes iglicu, on se okrene i krene da pusta. Desi se da izgleda kao nov jer je imao kapicu svo vreme, a on truo.
Ne znaci da u fabrici stavljaju kvalitetnije,
To sto je nekom ispustio zamenski za 3 god, nekome fabricki, nekome ti isti trajali 10god opet nista ne znaci. Guma ko guma. A onda ako krene da pusta posle 10 dana, dva meseca(to se ne moze predvideti) placate iznova montazu, balans i + ventil sto je ukupno bar 1000+ dinara u zavisnosti od velicine felne. A ako se to jos desi negde na putu, opet ce biti kriv onaj "lopov" sto nije pitao, procenio, gledao u pasulj da li ventil treba da se promeni. A jos ako se i guma pregreje pa se rasfroncla, mora da je vulkanizer kriv jer su gume kupljene nove kod njega i eto guma je pukla sama od sebe.
Metalni jesu dugotrajnije resenje, a opet i oni zavisi.od usloga znaju da popuste.
I nije samo ventil bitan, bitan je i rub felne da ne ispusta guma. Pa opet kad kazes ljudima da treba da se ocisti neki se bune.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Poslednja izmena od dag81 u 26 Okt 2025, 08:14, izmenjeno 1 put ukupno.