Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
- Kuzmanovic
- Postovi: 15307
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Sta bi sa Puntom? Negde si spomenuo da je bio pokvaren.
- Saša
- Postovi: 14408
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Oksidirala minus klema na akumulatoru (tj. nakupilo se one bele soli), izgubio kontakt i nije hteo da upali. Rešeno brzo...
Verovatno ću morati i zameniti u skorijoj budućnosti taj akumulator, već je petu godinu na autu. Za sada je još o.k.
Verovatno ću morati i zameniti u skorijoj budućnosti taj akumulator, već je petu godinu na autu. Za sada je još o.k.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15307
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Moj u autu je Mopar 2018, samo brije....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- Saša
- Postovi: 14408
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Moguće da će i ovaj izdržati još koju godinicu, ali iskustvo mi govori da čim se javi bilo kakav/prvi problem sa akumulatorom - kraj mu je blizu...
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Први пут сад чујем за Мопар, али пронађох ово: Мопар је америчка дивизија за аутомобилске делове, сервис и бригу о купцима бивше Цхрислер Цорпоратион, сада у власништву холандског произвођача аутомобила Стеллантис. Служи као примарни ОЕМ продавац додатне опреме за компаније Стеллантис под брендом Мопар.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Moj Mopar je ustvari Exide samo rebrandiran kao OEM Mopar, ima oba natpisa na sebi.


Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24872
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja sam jedno uzeo Fiat original aku, ali nije se nesto proslavio.
dragvorl napisao: 29 Apr 2022, 20:25 Akumulator Fiat OEM Magneti Marelli na Cliu izdrzao mesec dana duze od 4 godine. Dopunjavan redovno. To je to.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Saša
- Postovi: 14408
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Da, baš negde te 2020.te ili možda godinu ranije su (Fiat) te akumulatore rebrendirali sa “Mopar”, a koji je u njihovoj grupaciji (odnosno američkom delu) ranije bio zadužen valjda za razne karoserijske i ostale “tjuning” dodatke. Moj akumulator je u stvari i dalje proizvodnje Magneti Marelli (a koji je bio isto u toj široj grupaciji), samo su sada na njemu nalepnice Mopar.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Meni se pre dve zime (pre dve godine i 8 meseci) na minus klemi pojavila zelena skrama, koju sam očistio a zatim klemu premazao toatnom mašću.
Ne bih ni kontrlisao to nego mi je iz čista mira u toku vožnje počeo da pali lapicu za volan (koji nije otežao, samo lampica)
Skrama se više nije pojavljivala, niti je više palio lampicu za valon, ali nakon 7 meseci, u avgustu, dva puta mi je u roku od tri dana nulirao bord prilikom paljenja (displej se pre toga zamračio prilikom verglanja) što mi je bio jasan znak da po treći put menjam akumulator.
Ne bih ni kontrlisao to nego mi je iz čista mira u toku vožnje počeo da pali lapicu za volan (koji nije otežao, samo lampica)
Skrama se više nije pojavljivala, niti je više palio lampicu za valon, ali nakon 7 meseci, u avgustu, dva puta mi je u roku od tri dana nulirao bord prilikom paljenja (displej se pre toga zamračio prilikom verglanja) što mi je bio jasan znak da po treći put menjam akumulator.
- Saša
- Postovi: 14408
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Ja sam ga do sada menjao dva puta, odnosno originalni je izdržao oko 5 godina, sledeći (opet kupljen OEM Fiat - Magneti Marelli) radio 4 godine i evo sada je treći (opet OEM Fiat - Mopar) ima punih 5 godina odnosno ušao je pre par dana u šestu godinu. Realno, ako takav (obični) akumulator uspe da doživi i pređe 4 godine - to je sasvim O.K. Nisu nešto skupi i na prvi znak problema bolje ga je zameniti i onda si opet miran 4-5 godina.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15307
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Bosch kocka kod mene u januaru puni 4 godine. Od tih OEM akumulatora bi ocekivao da izgura minimum 6 godina, ako ne i 8 godina.
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Mislim da sam menjao posle decenije, sad sam na prvom zamenskom. Jedino što otkačim klemu kad kola stoje po 20 dana. 
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...

- Saša
- Postovi: 14408
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)
Vek im sigurno zavisi i od načina upotrebe i kilometraže auta. Moj Punto je trenutno na 264.000 tako da 2 kupljena akumulatora za 14.5 godina nisu uopšte loš rezultat - čak ni kada se to uporedi sa Gezinim rezultatom... 