In Memoriam

Razne teme, pitanja, iskustva
Odgovori
Korisnikov avatar
ljuba
Reactions:
Postovi: 7640
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: In Memoriam

Post od ljuba »

Covek koji je definitivno obeležio moje vreme i definisao moju profesiju.

Sent from my SM-S906B using Tapatalk

Korisnikov avatar
cozmo
Reactions:
Postovi: 5282
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: In Memoriam

Post od cozmo »

Ja sam imao i prilike da radim sa njim u PC Pressu vise od tri godine. Veliki gubitak. Do skoro smo se dopisivali oko PC Press monografije (u kojoj sam i ja)...
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9176
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: In Memoriam

Post od grujicd »

Entuzijazam Dejana Ristanovića je bio vidljiv u svakom tekstu. Pratio sam ga od prvih pojavljivanja na televiziji, od prvog broja Računara... U to vreme dok nije bilo interneta a ni bilo kakve druge literature kod nas neke njegove tekstove sam i desetak puta čitao, stalno sam se vraćao na starije brojeve i ponovo ih prelazio. To je bila literatura iz koje se učilo u to vreme.

I dan danas bi prvo pročitao njegov uvodnik u PC-u, i onda dok prelećem druge tekstove samo prepoznam njegov ton i zanimljivo pisanje, odmah ti je jasno da je on to pisao. Čovek koji je bio začetnik i glavni popularizator IT scene kod nas, pozitivno je uticao na živote mnogih pa i na moj. Slava mu.
Korisnikov avatar
ljuba
Reactions:
Postovi: 7640
Pridružio se: 19 Sep 2013, 19:52
Garaža: X-trail
Lokacija: Amst

Re: In Memoriam

Post od ljuba »

Bas privilegija..

Sent from my SM-S906B using Tapatalk

dekiv68
Reactions:
Postovi: 167
Pridružio se: 20 Mar 2013, 19:38
Lokacija: Krnjaca

Re: In Memoriam

Post od dekiv68 »

Debeli Deki RIP. PC Pesovi su se čuvali i čitali kao udžbenici
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11756
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: In Memoriam

Post od ljubitelj »

Lepo smo saradjivali i u PC Pressu i Sezamu a i privatno, super čovek uvek miran i staložen...velikan.
RIP
Korisnikov avatar
Heinz
Reactions:
Postovi: 20886
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: In Memoriam

Post od Heinz »

Znam ga samo kao dejanr. Slava mu.
Korisnikov avatar
noodles
Reactions:
Postovi: 1009
Pridružio se: 21 Jun 2016, 19:54
Garaža: KIA Sportage 1.6 GDi
Lokacija: Beograd

Re: In Memoriam

Post od noodles »

RIP Dejan Ristanović
Legenda
Bio sam član i SezanNet-a i SezamPro-a... Imao gotovo sve brojeve "Računara", sačuvao neke od Dejanovih spec. dodataka...
Dejan je bio jedan od prvih naših (telekom/mts) adsl test korisnika pre 20-tak godina.

Imam sačuvan Dejanov legendarni post sa Sezama, a tiče se njegovog iskustva u vožnji tada novog Merca S550 :)

================================
Automobili, Iskustva.4677, dejanr
(7.4677) Pon 01/05/2006 22:13, 11587 chr
:: S550 i čuda tehnike
----------------------------------------------------------------
Sinoć sam dobio neočekivanu priliku da provozam Mercedes S550 - nov
novcat, kupljen pre nepunih mesec dana u Nemačkoj, pa da ispričam
utiske.

[Za početak, treba da prihvatite moju na desetine puta dokazanu sposobnost
da se izgubim na ulicama i putevima, kao i moje katastrofalno nepoznavanja
okoline Beograda, toliko da me jedan dobar prijatelj neprekidno olajava
pričajući da sam ga zvao i pitao "Da li je to normalno da kada idem iz
Pančeva za Beograd vidim nešto što se zove Ovča", na šta je usledio
odgovor "Sasvim normalno, ako si promašio čitav Pančevački most"]

Elem, moj kolega/saradnik iz Nemačke je prolazio kroz Beograd, pa svratio
do mene da razmenimo neke podatke na kojima radimo. Onda mu je trebalo
malo (više) Interneta da prenese neke druge podatke koje se ispostavilo
da je zaboravio, pa pošto je to imalo da potraje cca tri sata (puuuno
podataka) on mi iz čista mira ponudi da za to vreme provozam njegov
novi auto. Teško odbiti :)) Tako sam prvo pogledao multimedijalni DVD
na kome je objašnjeno kako se auto koristi, zapamtio otprilika 5% onoga
što sam video, i reko' snaći ću se već.

Elem, auto je baš čudo tehnike. Mislim, valjda ima i motor i konjske snage
i ostalo što tu ide, ali "kompjuterska" strana je fenomenalna. Pored
kontrolne table koja je na standardnom mestu ima još jednu kontrolnu
tablu sa velikim... džojstikom, recimo... koji se nalazi na mestu menjača
(automobil je automatik, naravno, mada se može prebaciti i u nekakav
polu-manuelni mod pa menjati brzine tasterima na volanu - nisam probao)
i služi za podešavanje raznih udobnosti u kabini. Negde ima hard
disk od 40 GB na koji sa memorijskih kartica i CD-ova može da se
prebacuje muzika, možda mogu i filmovi, ima nekoliko displeja od kojih
je posebno interesantna činjenica da je brzinomer zapravo displej, koji
se noću pretvara u Night Vision servis.

Sedišta su pokretna na puno načina, i imaju nekakav sistem koji ih
pomera u toku vožnje da bi kompenzovao neravnine puta i (naročito)
skretanja. Mada sam upozoren na "problem", na prvom uglu na kome sam
malo oštrije skrenuo (iz Francuske u Kolarčevu) sam osetio nešto jako
neobično, nalik utisku da ću ispasti iz sedišta (i automobila). Međutim,
posle bukvalno dva skretanja mi se ta stvar toliko svidela da mislim da
bi još par dana učinilo da sažaljevam svakoga ko se vozi na sedištu
čvrsto vezanom za pod kola. Kao da lebdiš na vazdušnom jastuku, ne osećaš
ni put ni krivine.

Druga opcija sedišta mi se nije svidela - čim malo brže kreneš nešto u
naslonu počne da ti masira vrat i teme. Mene je golicalo, pa sam mu
prvo bežao naginjući se napred, ali me je naslon pratio (!) i tukao
otpozadi (kao kad Aibo robotu govoriš "bad dog, bad dog" :))) i najzad
sad morao da stanem i da nađem gde se u menijima ta prednost isključuje.

Pošto sam se malo provozao beogradskim krivinama, reko' ajde da probam
malo kako to ide po putu i kako rade hvaljene opcije za pomoć pri
vožnji. Prvo sam hteo da ga odvezem do aerodroma, dokle lepo i uredno
umem i da odem i da se okrenem i da se vratim, ali onda neki đavo u meni
reče "uvek probaš kola do aerodroma, aj'mo malo na drugu stranu, ka
Nišu, promene radi... I tako, uđem na auto put i malo pritisnem na gas...

S550 ima nešto što zovu Distronic. To je, ako sam dobro shvatio, radar
koji prati put i kola ispred. Možeš da mu kažeš da prati automobil pre
tebe, pri tom se čuvajući prepreka, ne prilazeći mu na više od xxx
metara i ne prelazeći brzinu od yyy km/h. Onda forme radi držiš volan
i nogu pored kočnice a on sve radi... misli onaj ispred tebe. Ako on
uspori, i ti usporiš, do te granice da stane ako je onaj ispred stao.
Naravno, ako pokreneš volan levo da pretekneš kola ispred tebe, on
to detektuje i odmah počne da ti daje snagu (a ima rezerve koliko voliš...)
i istovremeno proračunava da li si se dovoljno udaljio od njega i da se
nisi previše približio ogradi, pa te upozorava tihim (pa onda sve jačim)
zvukom ako anticipira problem. Na našem putu ga zbunjuju mesta na kojima
je ograda prekinuta (malo) i mesta gde je put asfaltiran iz dve trake,
pa je ona desna polovina pod nekim nagibom udesno, što njemu očito nije
baš jasno šta je - jednom je počeo da mi pišti kod preticanja kamiona,
iako ja nikakav rizik nisam video, ali je tu put bio baš "nakrivljen".

I tako, približim se ja Bubanj potoku i reko' dosta je bilo, ajmo
nazad. Vidim nekakvo isključenje koje se zove Kružni put, tu ću da
se isključim, prođem iznad ili ispod auto puta, uključim se u drugom
smeru, pa kući... E, taman kad sam se isključio, po nevolji pogledam
GPS (naravno, ima GPS i nekakve naše mape... ali nisu ove Garmin-ove,
tako da su relativno elementarne i u ovom slučaju pogrešne) i, mada
sam se maglovito sećao da treba skrenuti levo i proći ispod autoputa,
vidim na mapi da levo nema ništa, a desno malo dalje se prolazi ispod
autoputa i onda uključuje na njega. I tako, krenem ja Kružnim putem,
šta god da je kružni put, ali se ispostavi da na tom malo-dalje mestu
uopšte nema uključenja, greška na mapi. Ko sad da se okreće, reko'
idem pravo pa ću valjda stići negde u grad.

U međuvremenu se smrklo, i uključi se nešto što je postalo moj apsolutni
favorit na ovom autu - Night Vision. Brzinomer nestaje i pretvara se
u horizontalnu traku, a veći deo prostora, otprilike 25*15 centimetara,
postaje ekran na kome vidite put ispred sebe. Ako sam dobro shvatio,
on osvetljava put IR farom čiju svetlost čovek ne vidi, dakle kao da imate
nevidljiva svetla duža od dugih. Mana je što je slika crno-bela, ali se
savršeno vidi put i svi objekti na njemu, čak (ako pažljivije pogledate) i
veće rupe. Ekran nije samo pasivan, jer kad god se pojavi neki veći
objekat (auto, pešak itd) on iscrta crvenu strelicu (ili bolje reći
čudno oblikovanu tačku) koja treperi i ukazuje na objekat, tako da ga, i
ako ne gledaš u ekran, jasno uočiš. Mana je što na taj način upozorava i
na automobile koji dolaze u susret, a koje i tako vidiš po "običnim"
farovima, pa nekako počinješ da malo zanemaruješ ta obaveštanja jer ih
ima previše - bolje bi bilo kada bi upozoravala samo na objekte sa desne
strane puta. No dobro, možda se to može nekako podesiti. Sledeća kola koja
budem kupovao jednostavno moraju da imaju Night Vision.

I tako, idem ja kružnim putem, uživam u Night Vision-u i vidim tablu
Leštane. Aha, dobar znak, čuo sam za Leštane, i tu neki ljudi žive,
sećam se da je kolega dolazio svaki dan iz Leštana na fakultet,
dakle mora biti da je to blizu. Prođem Leštane i tu dolazim na opasno
mesto - raskrsnica na kojoj može da se skrene levo ili desno. "Srećom",
imam GPS, pogledam na njega, a on mi pokazuje da levo nema ništa, a
desno je, odmah tu, na pljuckomet, Boleč. Super, i za to sam čuo, čak sam
par puta išao u kafanu kod Race u Boleču (koja mi se nije svidela, ali ajd'
sad), dakle treba ići na tu stranu. I tako skrenem desno...

Prođem ja kroz Boleč, uključim ponovo Distronic i "priključim" se na jedna
kola sa BG tablama, mislim da je bio neki Pasat, reko' ovaj valjda ide u
Beograd. I tako, održava moj auto rastojanje, a za mene sve manje posla
- čak sam se toliko obezobrazio da sam samo gledao u Night Vision ekran,
malo vrdao volan i u slobodno vreme pokušavao da uparim qtek telefon
sa Bluetooth sistemom u kolima i prebacim neku svoju muziku na hard disk, u
čemu sam delimično uspeo - muziku sam prebacio, ali nisam posle mogao da je
nađem u folderu za reprodukciju, Bog zna gde je otišla. A i spor Bluetooth,
ne znam što ne ugradiše WiFi. Najzad primetim da se nešto čudno dešava, prvo
počnem da usporavam, pa da ubrzavam, i tu shvatim da je onome čoveku u Pasatu
postalo nešto sumnjivo, kako god on vozi, tako kola iza njega prate,
održavajući rastojanje od 15 metara, verovatno u milimetar. Mora biti da
je čovek mislio da ga prati Udba :))) I najzad on da desni migavac i stane
a ja šta ću, obiđem i nastavim da vozim ja umesto kompjutera. Pogledam u
GPS ekran - Grocka. Dobro zvuči, znam da ljudi imaju vikendice u Grockoj,
mora da je Beograd tu negde ispred. Mada mi se, priznajem, sve više činilo
da se kružnim putem krećem mnoooogo duže nego u odlasku autoputem ;)

Zvono za uzbunu je definitivno zazvonilo kad sam video da je sledeće
mesto Brestovik, a tamo dole su nekakvi Pudarci - nikad čuo ni
za jedno od njih. Setim se našeg čuvenog Jovana Cvijića i njegovog
"mapu čitaj a seljaka pitaj", ali Night Vision nikako da uhvati ni
jednog "seljaka", pust put... I tako, skrenem na pumpu, reko' daj
da sipam benzina za 1000 dinara tek koliko da imam opravdanje da
nešto pitam. Tamo radi jedna devojka, prilično simpatična. Pitam ja:
"Izvinite, kuda stižem ako nastavim pravo putem" a ona me zgranuto
pogleda i kaže "Pa u Smederevo". Tu ja počnem da dišem na škrge i
pitam "A na koju je stranu Beograd?" a ona će, gledajući me kao
nižu formu ljudskog roda, kaže "Za Beograd treba ići u suprotnom smeru,
ima oko 36 kilometara." Grrrrr... Tu se zahvalim, prihvatim činjenicu
da čak ni besnim kolima od 100+ kiloevra ne uspevam da ostavim utisak na
ženske, pa ajd' nazad. Prikačim se na neki kamion, reko tog baš briga za
Udbu ;) i nastavim da se bavim onim što zapravo znam, a to je Bluetooth.
I tako već negde kod Grocke propeva ABBA sa surround ili već ne znam
kakvog audio sistema u kolima...

Vremenom dođem (vidi se na GPS track log-u) do Boleča, pa do onog mesta
gde sam pogrešno skrenuo (iza Leštana) pa dalje, u nove predele. Još sam
par puta zastao da pitam zblanute ljude da li ću idući ovako stići do
Beograda, i najzad se ukažu... tramvajske šine. Došlo mi da izađem iz
kola i da ih poljubim, reko' sigurno nema tramvaja u Bolečima i
Leštanima, ovo su već znaci civilizacije :)) Onda sam se pitao
koji je to zapravo tramvaj, pogledam Night View na sledećoj stanici
(BTW ima mogućnost da pritisneš taster i on "fotografiše" ono što
vidi, pa možeš posle kad staneš na semaforu natenane da pogledaš - ne
znam da li su napravili i mogućnost da snima na hard disk čitavim putem,
pa da posle možeš da gledaš - ako nisu napravili, šteta što nisu) kad
ono - sedmica. Tu se ja setim da je na šestici i sedmici pisalo nešto
kao Tašmajdan - Smederevski put, odnosno Železnička stanica - Smederevski
put, što bi značilo da se "Smederevski put" zove tako zato što... vodi ka
Smederevu. Nikad mi nije palo na pamet - mislim, ni Avalska ulica, koju
znam na Vračaru, ne vodi do Avale... valjda. I zaista, ukaza se uskoro
Jugodata (URA - sad definitivno znam gde sam) pa onda prođoh pored kuće, ali
sam morao da odem čak do Redakcije da vratim auto ponosnom vlasniku, i
na pitanje gde sam bio kažem nonšalantno "Pa provozao sam ga malo do
Smedereva, da vidim kako ide po putu" :)

I tako... ima šta čovek da želi u svojim sledećim kolima. Night Vision
je obavezan, a i ova automatska navigacija nije loša stvar, mada opet
i pitanje koliko je dobra jer ćemo sve manje paziti na ono što se dešava
na putu, pa kad nastupi neko s*anje koje automatika ne može da reši...
Jedino mi je žao što auto nema neko smart parkiranje - ima parking
senzore koji su za nijansu pametniji od mojih, pošto neprekidno crtaju
na ekranu putanju kojom će se auto kretati pri sadašnjem položaju volana,
tako da možeš lepo da vidiš da li ćeš udariti u nešto (a zapravo ti i ne
dozvoli da udariš, pokazivao mi je vlasnik na komadu stiropora, ne možeš
- bez isključivanja automatike - nikako da ga oboriš, jednostavno kola
odbijaju) ali i dalje nema onog automatskog okretanja volana i uparkiravanja.
Eh, za koju godinu...
------------------------------------------------- 7.4677 --


Slika
Sa budalama se ne isplati svađati. Prvo te spuste na svoj nivo, a onda te dotuku na iskustvo!
Odgovori