DPF i regeneracija
Re: DPF i regeneracija
ne bih se slozio da su dizeli predvidjeni da se voze na 2000obrtaja...
pa s-tronik ga saltuje tako da su obrtaj na 1200-1300, kod manuelnog je opet preporuka da se drzi na tim obrtajima...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
pa s-tronik ga saltuje tako da su obrtaj na 1200-1300, kod manuelnog je opet preporuka da se drzi na tim obrtajima...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Re: Corsa 1.3 cdti
Dizel se naliva direktno u motor u velikom visku i to nakon sto je normalno sagorevanje vec trebalo da se odradi, ideja je da zivo gorivo ode u DPF i tamo se zapali pa spali kao brener onu stroku tamo.Laki021 je napisao:ljubitelj je napisao:
Skoro svo to zaliveno gorivo se sliva u karter, tako da sada imamo mesavinu ulja i dizela, a nivo ulja raste.
Odakle ovakav zakljucak?
DPF se nalazi prakticno u auspuhu, dakle van motora. On se snabdeva nesagorenim gorivom iz motora. Kada to gorivo jednom izadje iz motora, nema vise nazad, pa mi nije jasno kako ono i na koji nacin moze da dodje do kartera, koji je sasvim odvojen od DPF-a?
Svakako da deo dizela u tecnom stanju u tim trenucima kada nema vise jakog pritiska na karike (ciklus izduva) se sliva sa zidova cilindra direktno u karter.
Sto je vise zapusen DPF to je teze kretanje gasova i time povlacenja sa sobom zivog goriva pa se sve vise dizela zadrzava u cilindru.
Gorivo ne izadje iz cilindra dovoljno brzo i ne potpuno i eto problema. U idealnim uslovima DPF sistem je savrsen ali to idealno je ono sto kvari srecu.
To je uprosceni scenario dogadjanja.
U praksi ima svakakvih varijacija, ali generalno da bi se DPF regerisano potrebno je povecati njegovu temperaturu toliko da se sagore cvrste cestice taloga.
Nekada je to uspesno iz prvog pokusaja i tada je sve ok.
Neke preporuke za dizele sa DPF je da kada se dogodi taj proces regeneracije izvrsi servis zamene ulja i filtera bilo da je na redu bilo da je van plana.
Takvu preporuku ne navode proizvodjaci pa nije obavezna a kako je ulje krvotok motora a radi se o turbo motorima ta dodatna briga moze da pomogne a ne skodi jer ono sto obicno ubija motore su talozi i lakovi koji se stvaraju unutar motora i zacepljuju sita uljne pumpe, kanale podmazivanja, hidro podizace itd.
A ulje u svakom motoru, kod dizela posebno, u sebi u suspenziji nosi i raznosi razne cestice i ostalo sto je stetno pa u kombinaciji dodatnog zagadjenja dizelom kada ima uzastopnih pokusaja regeneracije zakljucak se namece da zamena ulja moze da bude korisnija nego sto izgleda na prvi pogled.
Izmedju ostaloga potrebna su posebna ulja kada postoji i sistem DPF, bas po specifikacijama namenjena takvim motorima.
- Ivan
- Postovi: 9886
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: DPF i regeneracija
Vozio sam i DSG i manuelac i ta preporuka je debilna, kao neka ekologija, merio sam potrosnju, za 0.1-0.2l razlike mi ne pada na pamet da satirem auto, plus sto auto radi na "skrge" te nije spreman za preticacnje ili veca opterecenja te se vise pati zamajac a mora i vise da se radi menjacem.ADrei je napisao:ne bih se slozio da su dizeli predvidjeni da se voze na 2000obrtaja...
pa s-tronik ga saltuje tako da su obrtaj na 1200-1300, kod manuelnog je opet preporuka da se drzi na tim obrtajima...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Re: DPF i regeneracija
ljubitelj, koliko znam, gorivo se naliva direkt u DPF filter, a ne u motor, pa kroz izduv.
ADrei, to jedino ako gledas dizele u autobusima...
ADrei, to jedino ako gledas dizele u autobusima...
- Day Walker
- Postovi: 23329
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
- Lokacija: Beograd
Re: DPF i regeneracija
Jedino sto znam je da kada se prekine regeneracija, DPF ispusti tu mesavinu u karter i razredi ulje... Ostalo je nebitno, posto sad znam kako u buduce da radim.
Brzine idu u H-a !!!
Re: DPF i regeneracija
Ne bre.
Ako se prekine regeneracija škodi filtru, karter nema veze sa tim. Karter trpi podjednako kod svake regeneracije, jer motor naliva naftu koja ne sagori, to je objašnjenje. Zbog toga motori sa DPF imaju definisan broj regeneracija po zameni ulja, tako da mogu ranije da upale obaveštenje za mali servis, jer je ulje već izgubilo svojstva.
Postoje motori koji na drugi način rade DPF regeneraciju, ne ušpricavanjem nafte u izduv, tako da kod njih ne postoji taj problem.
Napominjem još jednom da nafta iz auspuha ne može nazad u karter da uđe, valjda toliko kapirate motore sa unutrašnjim sagorevanjem?
Tapatalk HD
Ako se prekine regeneracija škodi filtru, karter nema veze sa tim. Karter trpi podjednako kod svake regeneracije, jer motor naliva naftu koja ne sagori, to je objašnjenje. Zbog toga motori sa DPF imaju definisan broj regeneracija po zameni ulja, tako da mogu ranije da upale obaveštenje za mali servis, jer je ulje već izgubilo svojstva.
Postoje motori koji na drugi način rade DPF regeneraciju, ne ušpricavanjem nafte u izduv, tako da kod njih ne postoji taj problem.
Napominjem još jednom da nafta iz auspuha ne može nazad u karter da uđe, valjda toliko kapirate motore sa unutrašnjim sagorevanjem?
Tapatalk HD
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23858
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Corsa 1.3 cdti
Nemojte trpati Adblue i aditive za regenaraciju DPF u isti kos, jer su to dve potpuno razlicite stvari. AdBlue se koristi u tretmanu azotnih oksida.ADrei je napisao:kako ja da znam kad auto radi regeneraciju DPFa?
kakve to veze ima sa uljem... valjda za to sluzi ad blue koji se sipa
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
U sustini ljubitelj je u neku ruku u pravu, mada je dosta uopsteno napisao, ali zato je tu training manual da to objasni.Laki021 je napisao:ljubitelj je napisao:
Skoro svo to zaliveno gorivo se sliva u karter, tako da sada imamo mesavinu ulja i dizela, a nivo ulja raste.
Odakle ovakav zakljucak?
DPF se nalazi prakticno u auspuhu, dakle van motora. On se snabdeva nesagorenim gorivom iz motora. Kada to gorivo jednom izadje iz motora, nema vise nazad, pa mi nije jasno kako ono i na koji nacin moze da dodje do kartera, koji je sasvim odvojen od DPF-a?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: DPF i regeneracija
Pa u sustini je u pravu osim sto standardno zestoko preteruje, sto debelo utice na rezultate i tacnost svega napisanog...
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23858
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija
Tako nekako, no to nije tema, ne mogu svaki njegov post da iscitavam.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- somi-car
- Postovi: 2237
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: DPF i regeneracija
To sam i ja primetio na pasatu cc sa DSG menjacem. Kad ga umereno vozis, obrtaji su na 1200-1300 sto je za mene previse nisko. Imam neki osecaj i po zvuku da se motor gusi. Predpostavljam da je tako izbalansiran zbog potrosnje i ekologije..ADrei je napisao:ne bih se slozio da su dizeli predvidjeni da se voze na 2000obrtaja...
pa s-tronik ga saltuje tako da su obrtaj na 1200-1300, kod manuelnog je opet preporuka da se drzi na tim obrtajima...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Mada cim malo pritisnes papucicu, odlican menjac prica drugu pricu..
Re: DPF i regeneracija
Meni samo nije jasno da li bord napiše da vrši ubistvo gremlina.
Re: DPF i regeneracija
Jok.
Kod mene ja cak nikada nisam uspeo ni da izvalim da to radi...
A kazu da se moze videti tako sto ti na leru drzi na 1000 i vise obrtaja...
Tada valjda zapocinje regeneraciju,a koliko sam skapirao,moras da imas neke konstantnije obrtaje(otvoren put),da vi se ista kompletirala.
Izbaci ti samo ako je ne znam ni ja koliko puta pokusao regenraciju,pa je prekinut,te ti kaze da je regeneracija neuspela i da odes na otvoreno,da vi se ocistio...
Kod mene ja cak nikada nisam uspeo ni da izvalim da to radi...
A kazu da se moze videti tako sto ti na leru drzi na 1000 i vise obrtaja...
Tada valjda zapocinje regeneraciju,a koliko sam skapirao,moras da imas neke konstantnije obrtaje(otvoren put),da vi se ista kompletirala.
Izbaci ti samo ako je ne znam ni ja koliko puta pokusao regenraciju,pa je prekinut,te ti kaze da je regeneracija neuspela i da odes na otvoreno,da vi se ocistio...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23858
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: DPF i regeneracija
Kod Renaulta primetis po znatno povecanoj trenutnoj potrosnji i to se vrsi iskljucivo na otvorenom putu tj. u rezimu konstantne voznje.paja je napisao:Meni samo nije jasno da li bord napiše da vrši ubistvo gremlina.